Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2006, 13:59   #101
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Aangezien het aantal migranten nu toch stijgt volgens velen, is het mss geen slecht idee om op onze televisiekanalen turkse en of marokaanse ondertiteling te geven op onze vlaamstalige programmas. Op de Nederlandse televisie doen ze dit ook bij het nieuws. Ik vind dat ze dat ze dat hier ook maar mogen doen.
Zo voelen ze zich niet compleet uitgesloten in onze maatschappij. Niet iedereen kan degelijk nederlands (ik denk dan aan ouderen of minder begaafde allochtone mensen)

Wat vinden jullie hiervan?
Als daardoor de huidige nederlandse ondertitels (voor doven) niet het gedrang komen heb ik er geen probleem mee. Zo kunnen ze mss sneller nederlands leren, voor degene die dat nog niet kunnen.
Oud 31 oktober 2006, 17:26   #102
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik dit in Nederland nog nooit gezien heb, dus neem ik aan dat het via teletekst gaat, zoals de ondertiteling voor doven en slechthorenden. En op zich vindt ik het ook best te begrijpen, ik vindt het zelf ook heel prettig om Ondertiteling te hebben bij een Engelstalig programma, het blijft toch niet je eigen taal, en je bent er toch niet zo goed in. Wat wel zo is (dit merk je pas als er iets fout vertaald wordt) is dat je zowel aan het lezen als aan het luisteren bent. Je neemt dus beide talen op. Is televisie kijken met ondertiteling in je eigen taal eigenlijk niet gewoon een hele goede manier om een andere taal te leren?
Men neemt inderdaad beide talen op als men kijkt met ondertiteling. Als de allochtonen naar onze zenders zouden kijken en niet naar hun heimwee schotels dan zouden ze alvast het engels/nederlands machtig moeten zijn.
Maar talen kan men aanleren en hier spreekt men toevallig Nederlands (for the time being).
Indien ik naar de States verhuis veronderstel ik niet dat men mij Nederlandstalige ondertitels gaat aanbieden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 17:55   #103
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik dit in Nederland nog nooit gezien heb, dus neem ik aan dat het via teletekst gaat, zoals de ondertiteling voor doven en slechthorenden. En op zich vindt ik het ook best te begrijpen, ik vindt het zelf ook heel prettig om Ondertiteling te hebben bij een Engelstalig programma, het blijft toch niet je eigen taal, en je bent er toch niet zo goed in. Wat wel zo is (dit merk je pas als er iets fout vertaald wordt) is dat je zowel aan het lezen als aan het luisteren bent. Je neemt dus beide talen op. Is televisie kijken met ondertiteling in je eigen taal eigenlijk niet gewoon een hele goede manier om een andere taal te leren?
Op voorwaarde dat je ook aardig wat werk in die taal steekt op de gewone manier (tabellen, woordenlijstjes,...). Ik kijk al jaren naar (in het Engels , waarover zelfs de gemiddelde USA-er zich begint te beklagen) ondertitelde Japanse reeksen... verder dan "shonen"="jongen" en "yameru"="stop" ben ik niet.
Oud 31 oktober 2006, 21:23   #104
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Waarom zou ik naar de VRT moeten kijken als Undercover Lover op VT4 wordt uitgezonden.
Man man man, ik ben er weer niet goed van. Ocharme die Evi.. haar vent, kl**tzak Paco, heeft haar vandaag bedrogen met vrijgezel Elke. Maar echt bedrogen eh... 'k hoop nu echt dat hij het spel zeker verliest en daarna nogeens wordt gedumped. "'T is maar een spel" kan hij nu zeker niet meer als excuus gebruiken. De vuile rotzak!
Het succes van dit soort programma's is voor mij een onomstootbaar bewijs dat er in Vlaanderen veel te weinig mensen opgesloten zitten in een mentale instelling.

Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 31 oktober 2006 om 21:24.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 01:22   #105
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Indien ik naar de States verhuis veronderstel ik niet dat men mij Nederlandstalige ondertitels gaat aanbieden.

Pretty soon I'm going to have to travel to the airport naked in order to comply with the restrictions Islam has forced upon us.
Now that might scare them.
Ze mengt haar talen al een beetje (foei!)
maar circe lijkt het af te stappen??
(en dan nog wel in zulk een tenuutje?)Beware of gravity!! ...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 01:25   #106
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zonder ondertiteling.Wij zullen wel Marokkaans leren...
De vraag is natuurlijk of je dat wel zou aankunnen...Hamdoullillah!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2006 om 01:26.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 01:38   #107
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ze mengt haar talen al een beetje (foei!)
maar circe lijkt het af te stappen??
(en dan nog wel in zulk een tenuutje?)Beware of gravity!! ...
Wat wil je nu zeggen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 12:14   #108
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk of je dat wel zou aankunnen...Hamdoullillah!!
a Zoen ajwa...jimkin...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 12:46   #109
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wat wil je nu zeggen?
Och, ik vermoed dat Filo verwijst naar een opmerking van iemand over de richting die mijn tepels zouden uitwijzen.
Gelukkig heeft het klokkenspel van Filo geen last van die zwaartekrachtproblemen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 03:32   #110
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Bent u mischien antisemiet en doet u een poging om de intelligentie dat ze dat geval einstein toeschreven teniet te doen door uw brilliante sugesties. Of is het gewoon even onozel willen doen en een poging ondernemen om de één of andere zogenaamde racistische uitlating te kunnen uitlokken. Of bent u mischien ook zo'n allochtoon die vind dat het gastland zich stilletjes maar zeker aan u moet aanpassen inplaats van omgekeerd.
ik ben geen van die enkelen, en waarom die aggressie mijn vriend? het is maar een voorstel hoor
Oud 5 november 2006, 12:47   #111
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Plezant, het hele tv-scherm vol ondertiteling in alle mogelijke talen, van Arabisch, Turks, Russisch, Chinees tot Tsjetsjeens.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2006, 13:41   #112
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Plezant, het hele tv-scherm vol ondertiteling in alle mogelijke talen, van Arabisch, Turks, Russisch, Chinees tot Tsjetsjeens.
Wel dat nu niet hé, gewoon met teletekst.

Maar op dit moment slaagt de VRT er niet in om op Een het merendeel van haar programma's voor slechthorenden te ondertitelen. De herhalingen van het journaal zijn daar een voorbeeld van. De BBC kan dat wel....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be