![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Als ik ooit terug vrijgezel wordt, dan hoop ik dat deze thread nog bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gezien de tijden, kan je je beter nu al diversifiëren, lijkt me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() Uit ervaring:
Men begint door eerst de zakken leeg te maken! (belangrijk om uitgelopen stylo's in je wasgoed te vermijden, briefjes van tien euro die om zeep zijn, wasmachine die naar de kloten gaat doordat er een papieren zakdoek ergens tussendraait). 3 hoopjes maken: wit, lichte kleuren, donkere kleuren. *wit wassen op 60° mag, maar moet niet, het wast even proper op 40, die bacteriën gaan ook wel dood van al die zeep. voor witte was kan je bij je wasmiddel een beetje blan toevoegen, dat maakt het dikwijls nog ietske witter. *lichte kleuren (pastel) was ik meestal op 30, tenzij er echt vuile stukken tussenzitten dan is het 40. *donkere kleuren: idem lichte kleuren. Door de band krijg je alles proper op 30graden en t is ook beter voor t milieu en je energiefactuur. Als je echter expert bent in het gedurende 2maand opsparen van de was alvorens hem te doen raad ik aan om eerst in dettol te weken en heel hoog te wassen tegen de kiemen ![]() wol mag je nooit wassen in de machine tenzij je een koud wolwasprogramma hebt op je machine. kledij met borduursels op mag je niet te heet wassen anders trekt de tekening samen. om je kledij mooi te houden keer je alles buitenstebinnen, op die manier krijg je geen pluisjes doordat de kledingstukken tegen elkaar schuren tijdens het draaien van de machine. bh's wast men in een speciaal lingeriezakje zodat de haakjes geen gaten in je andere kledingstukken kunnen maken. Voor het onderhoud van de machine regelmatig filters/zeepbakjes uitkuisen. En om de 10wasbeurten de machine eens leeg laten draaien zonder zeep uiteraard, op die manier raakt alle aangekoekte/overtollige zeep eens weg. Je kan niet beter hebben voor het onderhoud van de machine. Als je nieuwe kledingstukken koopt en je bent bang voor het afgaan van de kleur (vb rood) dan kan je het kledingstuk een nachtje in een bak zetten 1/2water met 1/2azijn, de azijn zet de kleur vast op de kleding. Vlekkendepper is ook altijd handig om in huis te hebben, al naargelang je leefgewoontes, ik heb hier staan voor rode wijn vlekken, en tomatensaus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Merci! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Gouden raad van tante veerle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
zie je wel dat je maar beter de vrouwen kunt laten wassen? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Eigen was eerst!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burgemeester
|
![]() Ja mijn was is altijd onberispelijk, witte shirts verblinden in de zon, en voor de rest alle kleuren blijven netjes, niks pluist er, mijne was dat is mijn trots
![]() ![]() ![]() Hier vind je trouwens de wasinstructies op een rijtje (de tekeningskes op de labels in de kleding): http://www.zeeman.com/internet/inter...r?OpenDocument |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
*zelf hun zakken al leeg te maken *zelf alles al binnenstebuiten te draaien *de kousen niet op een bolleke te laten zitten *zwart niet bij wit/pastel te smijten *wit/pastel niet bij zwart te smijten *lingerie-zakjes niet als snoepzakjes te gebruiken uw vrouwke zal u voor de rest van haar leven dankbaar zijn ![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() ik krijg al slechte punten omdat ik alle knoppen van mijn hemd niet losmaak ...
en idd altijd vanalles in mijn zakken ![]() die bollekens kousen, die zijn ook van mij ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 6 november 2006 om 14:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wordt dat in natura afgerekend? ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() ik heb van die verschrikkelijk pluisende kousen... volgens u lost dat probleem zich op als ik alles binnenstebuiten draai??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar ik heb liever dat de buitenkant er picco bello uit blijft zien.
![]() |
![]() |
#37 |
Burgemeester
|
![]() Dag hangt van het vrouwke af
![]()
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik maak twee hoopkes:
donker licht ik steek dat apart in de machine. machine op 30° Als er vuil gerief tussen zit op 40° en dat komt er allemaal proper en fris uit. Dan gerief ophangen om te drogen. (Droogkasten verbruiken mij teveel energie. Wasmachines ook, maar ik heb geen tijd om dat allemaal met de hand te wassen. Iets hangen drogen kost geen tijd) ik heb overigens geen witte was ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() t voornaamste is dat t proper is he ![]() maar heb jij dan helemaal geen witte was??
![]() |