![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Gouverneur
|
![]() Zelfs als iemand maandelijks geen enkele euro meer verdient dan een werkloze heeft hij op jaarbasis toch gewonnen: er bestaat zoiets als vakantiegeld en in de meeste gevallen een eindejaarspremie of een dertiende maand.
![]() |
#182 |
Minister-President
|
![]() ik ben efkes terug van lang weggeweest!
ik ga geen problemen ontkennen met sommige beroepsdoppers,maar er zijn ook mensen die niet gevraagd hebben om werkloos te zijn,en ondertussen de 50 royaal voorbij zijn,men scheert die allemaal over dezelfde kam,zij hebben loopbanen van 25jaar en meer,probeer dan nog maar eens terug aan deftig werk te geraken. Ik vind dat hier nogal rap geroepen wordt om maatregelen van diegenen die wel werk hebben tegenover diegenen die geen werk hebben. Men kan mensen die 30 jaar gewerkt hebben niet dezelfde stempel opplakken dan deze die nog nooit een poot hebben uitgestoken,vooral omdat ik de indruk heb dat er op het forum hier veel jonge mensen zitten die waarschijnlijk zelf nog maar een paar jaar gewerkt hebben en nog lang niet aan hun 30 jaar zitten. Er wordt door de overheid veel te veel rechtlijnige maatregelen genomen,zodat men de mensen die door omstandigheden gewongen worden om buiten dat lijntje te lopen gestraft worden buiten hun wil om. Wat zegt deze regering weer ? men mag niet veralgemenen! maar zelf doen ze niet anders.
![]() |
#183 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wel ik werk momenteel "maar" dat maakt me nog geen werkezel in spé.
Eerlijk gezegd werk ik tegen mijn zin... Maar bon, Ik doe het uit noodzaak want "de sociale zekerheid" beknopt mijn kansen in de maatschapij. Wat ik ronduit triestig vind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het is niet het gaan werken dat iemand tot een werkezel maakt natuurlijk
het is het niet beseffen wie de echte profiteur is en wie er doorgaans nog een groter slachtoffer is dan de werkende wat het helemaal ezelig maakt is het feit dat er net door deze ingebakken werkezelsethiek niks kan veranderen de schaamte om werkloos te zijn is zo groot dat het maakt dat ze werkelijk voor een appel en ei gaan werken, daarmee de marktwaarde van de lonen aantastend werk is gewoon heilig heilig in die zin dat het in vraag stellen of er anders over denken als heiligschennis gezien wordt ( er zijn er hier zelfs op het forum die mij omwille daarvan zouden willen kunnen laten opsluiten - aanklacht : godslastering in de kapitalistisce hoogmis ) en werklozen moeten beschaamd zijn, moeten het hoofd buigen, moeten dankbaar zijn voor de zuurstof die ze nog mogen ademen, de ruimte die ze mogen innemen, de riool waarin ze mogen kakken dat alles staat nergens geschreven of vastgelegd het is de wereld volgens de impliciet cultureel ingebakken werkezelsethiek
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 november 2006 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 't Ware simpeler geweest als je toegaf dat je hier enkellbent om een potje te schelden hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Burgemeester
|
![]() allee sjoe om op je vraag te antwoorden (King of beggars and fleas),
ik ga gaan werken vooral voor sociaal contact, tijdens de pauzes eens een klap kunnen doen, met mensen bezig zijn aan mijn kassa. Ik ga ook werken omdat ik van afwisseling hou, ik heb vier maanden thuis gezeten in zwangerschaps/bevallingsrust en vond dit hoogts onbevredigend, hele dagen thuis, bij schoon weer naar t park, en alle dagen t zelfde dag in dag uit, ik sprong een gat in de lucht toen mijn verplichte bevallingsrust om was ik stond al een maand te popelen om terug te kunnen werken. Voorts wil een job hebben je al eens ietske verderhelpen in het leven zoals vb bij een lening, de aanschaf vb van een wagen op afbetaling en dergelijke. Je zal mij niet horen zeggen dat er veel nadelen aan verbonden zijn zoals onmenselijk lange dagen, heel vroeg opstaan, lang onderweg, tot laat werken en weer lang onderweg. Minder loon overhouden. Door de personeelsbesparingen is er een heel hoge werkdruk waardoor ons cheffin haar klak ganse dagen verkeerd staat omdat het werk niet gedaan geraakt. We kunnen door de onderbezetting ook de winkel niet goed in de gaten houden met vele diefstallen tot gevolg. Maar zelfs al zou ik mijn klep opentrekken ze brullen dat ik meer wil verdienen. Zelfs al zouden we staken met z'n allen voor betere arbeidsomstandigheden. Dan nog he zal mijn werkgever dankzij de eenmaking van europa wel goedkopere zwijgzamere werkkrachten laten overkomen uit andere landen zoals daar zijn de oostbloklanden. Verder kijk ik zeker niet neer op vrouwen/mannen die thuisblijven om voor de kinderen te zorgen. Dag in dag uit je kinderen om je heen, geen/weinig tijd voor jezelf. Kinderen die de hele dag rommel maken en waar je ogen voor op je gat moet hebben, je huishouden daarmee combineren. Voorts denk ik dat het geen ramp is als kinderen vijf dagen op de week in de opvang zitten. Anders zouden ook alle schoolgaande kinderen verwaarloosde sloren zijn, zij zitten daar immers ook vijf dagen per week afgezonderd van hun ouders, en daar hoor ik niemand iets over zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Gouverneur
|
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#194 |
Gouverneur
|
![]() En dat is nu eens een waardevolle uitleg waarmee de mond van alle cynici hopelijk gesnoerd wordt.
Ik werk als zelfstandig boekhouder, verdien er goed aan en mijn echtgenote hoeft niet meer te gaan werken daar we drie kinderen hebben. Toch - en dat zegt ze zelf - mist ze het sociaal contact en werkt ze vrijwillig op de dagen dat ik thuis werk. ![]()
You never walk alone Laatst gewijzigd door another brick : 7 november 2006 om 20:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Omdat ik al "twee jaar" studeer zonder "sociale uitkeringssteun" = 0,0 euro
Gewoon omdat ik 25 ben geworden... ![]() Ik stel gewoon vast, dat "mensen" die komen uit "de lage klasse " benadeeld worden om zich te ontplooien. Maar bon na twee jaar hou je dat nietmeer vol. Dus, ben ik nu maar gaan werken tegen mijn zin..., tot ik een "vast contract" heb om mijn "werkuren aan te passen" voor avondles. (hopelijk) of ik zoek een halftijdsjobke... (iemand tips ?) En dus, werk ik aan een "deftig loon". maar ik beoefen een beroep uit die maatschapelijk geen enkele meerwaarde produceert. En dus in mijn ogen verwerpelijk is. Het hillarische is, dat ik "sociale uitkeringssteun" zou krijgen moest ik alleen wonen of (langdurig) werkloos zijn. Of een procedureslag doen via de arbeidsrechtbank. ![]() Gewoon belachelijk..., mijn conclusie is dat de maatschapij geen zier geeft aan mensen van lagere komaf, die het spel eerlijk spelen. -------------------------- Annyway back on topic. Nu, als ik een ding heb geleerd is het volgende ben je "alleenstaande moeder" met kinderen ga dan halftijdswerken. Ik heb dit mijn moeder ook aangeraden, omdat ze tegenwoordig ook alleenstaande moeders "stigmatiseren" als "profiteurs" van de sociale zekerheid. Anders verlies je teveel op financieel gebied en op deze manier krijg je een surplus van vakantiegeld en geen stigma. ------------------------------- En ik stel me veel vragen bij het algemeen nut van veel "beroepen". De meeste, hebben geen "enkele meerwaarde" en zijn duidelijk enkel bedoeld om je te laten consumeren. In mijn (huidig) "beroep" smeer ik je een abonement aan , en er bestaat een reeele kans dat je dik zult consumeren als zot of verslaafd geraken aan het sms'en via je gsm... Gewxoon omdat je iedereen achterna holt om bij te zijn... ![]()
"Watch out! Pink deathclaw, three o'clock!" A junkie in New Reno. http://nukedfuture.ytmnd.com/ ![]() Laatst gewijzigd door pinbag : 7 november 2006 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1. sociale contacten 2. praktische voordelen (lening,...) 3. omdat het voldoening en afwisseling geeft Conclussie: je werkt uit eigenbelang, je hebt een keuze gemaakt opdat je je goed zou voelen. DUS: Je motivatie is niet "ik werk uit sollidariteit met de anderen die werken en rsz betalen" Dat is wat ik dus bedoel hé. Als iemands motivatie in de eerste plaats "geld verdienen" is kan je hem niet kwalijk nemen dat hij niet bereid is om te gaan werken zonder er een cent extra voor te krijgen, maar integendeel evengoed nog in financiele problemen blijft zitten. Maar dan roepen de werkenden dat die werkloze zo'n onderbetaalde job toch maar moet nemen, gewoon uit sollidariteit en medeleven met de werkende mensen. Dit is onzin. De eerste mens die enkel en alleen werkt uit sollidariteit met de werkende mensen moet ik nog tegenkomen. Ze mogen er meteen een standbeeld voor zetten, of hem een gouden eikel geven als prijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vele bedrijven komen toch in hoge nood omdat er zo weinig kandidaten zijn.
Uiteindelijk gaat ofwel het werk naar andere landen, of komen mensen van andere landen hier werken om dat gat op te vullen. Of de bedrijven leggen de boeken neer. Hoe dan ook is dat geen pluspunt. Vroeg of laat leggen ze de dop stil en zullen ze in lange rijen de schuld op de buitenlanders steken. Maar vergeten wel dat ze zelf meestal rechtstreeks hiervoor verantwoordelijk zullen geweest zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Liever nog dan sollicitanten van eigen bodem aan te nemen en hen een opleiding aan te bieden, opteren ze voor de goodkoopste manier en dat is meestal een buitenlander aannemen om de loonkosten te beperken.
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Remedie : de huidige verwerpelijke passieve uitkeringen voor werkbekwamen zouden moeten afgeschaft en worden vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst, ten einde hen aan te moedigen desnoods een onaantrekkelijke job te aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan 5 euro. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Moeten al de werklozen het dan maar bekopen dat er een aantal bedrijven niemand kunnen vinden? Wat kan ik daar aan doen, wat kan mijn buurvrouw daar aan toe. Onze schuld toch niet. |
|
![]() |
![]() |