Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2006, 19:21   #181
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ik had begrepen dat ze er financieel niets aan heeft???
Zelfs als iemand maandelijks geen enkele euro meer verdient dan een werkloze heeft hij op jaarbasis toch gewonnen: er bestaat zoiets als vakantiegeld en in de meeste gevallen een eindejaarspremie of een dertiende maand.
Oud 7 november 2006, 19:24   #182
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

ik ben efkes terug van lang weggeweest!
ik ga geen problemen ontkennen met sommige beroepsdoppers,maar er zijn ook mensen die niet gevraagd hebben om werkloos te zijn,en ondertussen de 50 royaal voorbij zijn,men scheert die allemaal over dezelfde kam,zij hebben loopbanen van 25jaar en meer,probeer dan nog maar eens terug aan deftig werk te geraken.
Ik vind dat hier nogal rap geroepen wordt om maatregelen van diegenen die wel werk hebben tegenover diegenen die geen werk hebben.
Men kan mensen die 30 jaar gewerkt hebben niet dezelfde stempel opplakken dan deze die nog nooit een poot hebben uitgestoken,vooral omdat ik de indruk heb dat er op het forum hier veel jonge mensen zitten die waarschijnlijk zelf nog maar een paar jaar gewerkt hebben en nog lang niet aan hun 30 jaar zitten.
Er wordt door de overheid veel te veel rechtlijnige maatregelen genomen,zodat men de mensen die door omstandigheden gewongen worden om buiten dat lijntje te lopen gestraft worden buiten hun wil om.
Wat zegt deze regering weer ? men mag niet veralgemenen! maar zelf doen ze niet anders.
Oud 7 november 2006, 19:27   #183
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Ik heb een vraag voor jou. Wat is motivatie om je job te blijven doen? Denk er even over na, ik zou graag een eerlijk antwoord krijgen, van je horen wat jouw persoonlijke motivatie is.
Ik hoop hier nog een antwoord op te krijgen van Veerle.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 19:36   #184
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Wel ik werk momenteel "maar" dat maakt me nog geen werkezel in spé.

Eerlijk gezegd werk ik tegen mijn zin...

Maar bon, Ik doe het uit noodzaak want "de sociale zekerheid" beknopt mijn kansen in de maatschapij.

Wat ik ronduit triestig vind.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 19:39   #185
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
honneponneke

ik had het niet over dat je alleenstaand bent als oorzaak van verwaarlozing maar over het werken als oorzaak van verwaarlozing

die verwaarlozing geldt dus idd ook voor een moeder die niet alleenstaand is en van wie de man niet in haar plaats voor de kinderen thuisblijft

elke week vijf dagen acht uur per dag plus nog onderweg zijn

da s niet niks he

dat is veel tijd he

en een moeder die "alleen maar" voor de kinderen zorgt verricht die al niet een hele hoop werk mss ? brengt zij dan ook niet de volgende generatie werkezels groot ?

kortom moet zij ook nog gaan werken ?????

doet ze zo al niet genoeg eigenlijk ?

hoe komt het dat jullie dat al zelfs niet meer in vraag stellen maar gewoon klakkeloos gaan werken ?
Oud 7 november 2006, 19:39   #186
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht

Maar bon, Ik doe het uit noodzaak want "de sociale zekerheid" beknopt mijn kansen in de maatschapij.

Wat ik ronduit triestig vind.
Hoe bedoelt u dat?
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 19:51   #187
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

het is niet het gaan werken dat iemand tot een werkezel maakt natuurlijk

het is het niet beseffen wie de echte profiteur is en wie er doorgaans nog een groter slachtoffer is dan de werkende

wat het helemaal ezelig maakt is het feit dat er net door deze ingebakken werkezelsethiek niks kan veranderen

de schaamte om werkloos te zijn is zo groot dat het maakt dat ze werkelijk voor een appel en ei gaan werken, daarmee de marktwaarde van de lonen aantastend

werk is gewoon heilig

heilig in die zin dat het in vraag stellen of er anders over denken als heiligschennis gezien wordt ( er zijn er hier zelfs op het forum die mij omwille daarvan zouden willen kunnen laten opsluiten - aanklacht : godslastering in de kapitalistisce hoogmis )

en werklozen moeten beschaamd zijn, moeten het hoofd buigen, moeten dankbaar zijn voor de zuurstof die ze nog mogen ademen, de ruimte die ze mogen innemen, de riool waarin ze mogen kakken

dat alles staat nergens geschreven of vastgelegd

het is de wereld volgens de impliciet cultureel ingebakken werkezelsethiek
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 november 2006 om 19:58.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 20:04   #188
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
ik minacht werkezels idd ja

heb daar ook alle reden voor

ze schaden namelijk mijn belangen door hun overdreven ronduit pathologische werkbereidheid
Met dank om bij deze schriftelijk te bevestigen dat je eigenlijk geen degelijke argumenten hebt om je punt te onderbouwen

't Ware simpeler geweest als je toegaf dat je hier enkellbent om een potje te schelden hoor
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 20:06   #189
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, zoals doodskisten. Massaal mensen laten verhongeren langs de straat is geen goed idee.
Ach jawel; dan doe je dadelijk iets aan die overbevolkig ook. Je zouuzelfs meehelpen aan een beter milieu!

Citaat:
Dan krijg je een opstand zoals je nog meegemaakt hebt. Zou wel wat anders zijn dat die rellen in Parijs. Er zouden heel wat koppen rollen... Misschien nog zo'n gek idee niet trouwens. Dan zou er wel eens orde op zaken gesteld worden.
Opstanden zijn er om de kop ingedrukt te worden
Oud 7 november 2006, 20:18   #190
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
de werkezel kiest er mss niet voor om te worden uitgebuit maar kiest er wel voor te blijven worden uitgebuit. Die keuze maakt hij elke morgen opnieuw door op te staan om te gaan werken voor een baas .
Maar Kobaf toch; JIJ bent hier de uitbuiter

Citaat:
mijn dop weigeren doe ik trouwens niet want die zie ik als een ontoereikende automatische schadevergoeding voor de diefstal van mijn natuurlijk erfdeel. Mijn natuurlijk erfdeel dat mij normaliter ruimschoots in staat zou stellen om via arbeid in mijn eigen levensonderhoud te voorzien.
Om dat te kunnen opeisen mijn beste, zijn we hier intussen al met veel te veel. Selectie zal dus moeten gebeuren

Citaat:
het is doordat de ondernemers een zo n groot stuk van de natuurlijke rijkdom ( die eigenlijk van iedereen is ) in beslag nemen dat er voor mij niks meer overschiet om te kunnen gebruiken om via arbeid in mijn eigen levensonderhoud te voorzien.
Het is dankzij die ondernemers dat jij uberhaupt in staat bent om in je eigen levensonderhoud te voorzien, mijn beste. Zonder die ondernemers, heb jij welgeteld hier in Belgie een 30are om alles op te doen, inclusief je eigen watervoorziening op poten zetten, je eigen energievoooziening, je eigen voedselvoorziening, je eigen mestverwerking en noemmzoomaar verder op. Daar zou je niet in slagen...

Citaat:
het is idd zeer onrechtvaardig dat degenen die werken voor degenen die ons natuurlijk erfdeel stalen ook nog mijn schadevergoeding om niet meer te kunnen werken moeten betalen
Het is eveneens onrechtvaardig dat jij mij geen schadevergoeding betaald, voor het gebruik van mijn erfdeel...

Citaat:
daar wil ik me wel tegen verzetten
stel me gerust op de proef zou ik zeggen
Dat doe ik hier wel

Citaat:
op werkslaven die omdat ze niet (willen ) beseffen dat ze worden uitgebuit door de bazen niet beter weten dan dan maar wat op werklozen te gaan kappen, schijt ik vanuit de hoogste hoogte neer - ik ben niet politiek correct en geef dus grif toe dat ik dit minderwaardige mensen vind
Met dank voor de tweede schriftelijke bevestiging voor je gebrek aan argumenten

Citaat:
hun minderwaardigheid is echter niet chronisch en is te behandelen
daar ze van mentale aard is

de shockterapie die ik hier toepas is trouwens een eerste gratis fase van een behandeling die het vierde wereld syndicaat - niet gratis !!! - aan alle werkezels aanbiedt !!!

zie

www.vierdewereldsyndicaat.org

haha
Wanneer begin je dan met het afbetalen van jouw schuld aan de maatschappij?
Oud 7 november 2006, 20:24   #191
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
hoe komt het dat jullie dat al zelfs niet meer in vraag stellen maar gewoon klakkeloos gaan werken ?
Omdat ze zoveel moeten afstaan om mensen zoals jou te onderhouden... daarom.

Jij en jouw attitudegenoten zijn hier de uitbuiters...
Oud 7 november 2006, 20:31   #192
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

allee sjoe om op je vraag te antwoorden (King of beggars and fleas),
ik ga gaan werken vooral voor sociaal contact, tijdens de pauzes eens een klap kunnen doen, met mensen bezig zijn aan mijn kassa.
Ik ga ook werken omdat ik van afwisseling hou, ik heb vier maanden thuis gezeten in zwangerschaps/bevallingsrust en vond dit hoogts onbevredigend, hele dagen thuis, bij schoon weer naar t park, en alle dagen t zelfde dag in dag uit, ik sprong een gat in de lucht toen mijn verplichte bevallingsrust om was ik stond al een maand te popelen om terug te kunnen werken.
Voorts wil een job hebben je al eens ietske verderhelpen in het leven zoals vb bij een lening, de aanschaf vb van een wagen op afbetaling en dergelijke.

Je zal mij niet horen zeggen dat er veel nadelen aan verbonden zijn zoals onmenselijk lange dagen, heel vroeg opstaan, lang onderweg, tot laat werken en weer lang onderweg. Minder loon overhouden. Door de personeelsbesparingen is er een heel hoge werkdruk waardoor ons cheffin haar klak ganse dagen verkeerd staat omdat het werk niet gedaan geraakt. We kunnen door de onderbezetting ook de winkel niet goed in de gaten houden met vele diefstallen tot gevolg.

Maar zelfs al zou ik mijn klep opentrekken ze brullen dat ik meer wil verdienen. Zelfs al zouden we staken met z'n allen voor betere arbeidsomstandigheden.
Dan nog he zal mijn werkgever dankzij de eenmaking van europa wel goedkopere zwijgzamere werkkrachten laten overkomen uit andere landen zoals daar zijn de oostbloklanden.

Verder kijk ik zeker niet neer op vrouwen/mannen die thuisblijven om voor de kinderen te zorgen. Dag in dag uit je kinderen om je heen, geen/weinig tijd voor jezelf. Kinderen die de hele dag rommel maken en waar je ogen voor op je gat moet hebben, je huishouden daarmee combineren.

Voorts denk ik dat het geen ramp is als kinderen vijf dagen op de week in de opvang zitten. Anders zouden ook alle schoolgaande kinderen verwaarloosde sloren zijn, zij zitten daar immers ook vijf dagen per week afgezonderd van hun ouders, en daar hoor ik niemand iets over zeggen.
Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 20:33   #193
another brick
Gouverneur

Standaard

Oud 7 november 2006, 20:37   #194
another brick
Gouverneur

Standaard

En dat is nu eens een waardevolle uitleg waarmee de mond van alle cynici hopelijk gesnoerd wordt.
Ik werk als zelfstandig boekhouder, verdien er goed aan en mijn echtgenote hoeft niet meer te gaan werken daar we drie kinderen hebben.
Toch - en dat zegt ze zelf - mist ze het sociaal contact en werkt ze vrijwillig op de dagen dat ik thuis werk.

Laatst gewijzigd door another brick : 7 november 2006 om 20:39.
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 20:51   #195
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Hoe bedoelt u dat?
Omdat ik al "twee jaar" studeer zonder "sociale uitkeringssteun" = 0,0 euro

Gewoon omdat ik 25 ben geworden...

Ik stel gewoon vast, dat "mensen" die komen uit "de lage klasse " benadeeld worden om zich te ontplooien.

Maar bon na twee jaar hou je dat nietmeer vol. Dus, ben ik nu maar gaan werken tegen mijn zin..., tot ik een "vast contract" heb om mijn "werkuren aan te passen" voor avondles. (hopelijk) of ik zoek een halftijdsjobke... (iemand tips ?)

En dus, werk ik aan een "deftig loon". maar ik beoefen een beroep uit die maatschapelijk geen enkele meerwaarde produceert. En dus in mijn ogen verwerpelijk is.

Het hillarische is, dat ik "sociale uitkeringssteun" zou krijgen moest ik alleen wonen of (langdurig) werkloos zijn.

Of een procedureslag doen via de arbeidsrechtbank.

Gewoon belachelijk..., mijn conclusie is dat de maatschapij geen zier geeft aan mensen van lagere komaf, die het spel eerlijk spelen.

--------------------------

Annyway back on topic.

Nu, als ik een ding heb geleerd is het volgende ben je "alleenstaande moeder" met kinderen ga dan halftijdswerken.

Ik heb dit mijn moeder ook aangeraden, omdat ze tegenwoordig ook alleenstaande moeders "stigmatiseren" als "profiteurs" van de
sociale zekerheid.

Anders verlies je teveel op financieel gebied en op deze manier krijg je een surplus van vakantiegeld en geen stigma.

-------------------------------

En ik stel me veel vragen bij het algemeen nut van veel "beroepen".

De meeste, hebben geen "enkele meerwaarde" en zijn duidelijk enkel bedoeld om je te laten consumeren.

In mijn (huidig) "beroep" smeer ik je een abonement aan , en er bestaat een reeele kans dat je dik zult consumeren als zot of verslaafd geraken aan het sms'en via je gsm...

Gewxoon omdat je iedereen achterna holt om bij te zijn...

om van te huilen...

Laatst gewijzigd door pinbag : 7 november 2006 om 20:55.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 20:59   #196
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
allee sjoe om op je vraag te antwoorden (King of beggars and fleas),
ik ga gaan werken vooral voor sociaal contact, tijdens de pauzes eens een klap kunnen doen, met mensen bezig zijn aan mijn kassa.
Ik ga ook werken omdat ik van afwisseling hou, ik heb vier maanden thuis gezeten in zwangerschaps/bevallingsrust en vond dit hoogts onbevredigend, hele dagen thuis, bij schoon weer naar t park, en alle dagen t zelfde dag in dag uit, ik sprong een gat in de lucht toen mijn verplichte bevallingsrust om was ik stond al een maand te popelen om terug te kunnen werken.
Voorts wil een job hebben je al eens ietske verderhelpen in het leven zoals vb bij een lening, de aanschaf vb van een wagen op afbetaling en dergelijke.

Je zal mij niet horen zeggen dat er veel nadelen aan verbonden zijn zoals onmenselijk lange dagen, heel vroeg opstaan, lang onderweg, tot laat werken en weer lang onderweg. Minder loon overhouden. Door de personeelsbesparingen is er een heel hoge werkdruk waardoor ons cheffin haar klak ganse dagen verkeerd staat omdat het werk niet gedaan geraakt. We kunnen door de onderbezetting ook de winkel niet goed in de gaten houden met vele diefstallen tot gevolg.

Maar zelfs al zou ik mijn klep opentrekken ze brullen dat ik meer wil verdienen. Zelfs al zouden we staken met z'n allen voor betere arbeidsomstandigheden.
Dan nog he zal mijn werkgever dankzij de eenmaking van europa wel goedkopere zwijgzamere werkkrachten laten overkomen uit andere landen zoals daar zijn de oostbloklanden.

Verder kijk ik zeker niet neer op vrouwen/mannen die thuisblijven om voor de kinderen te zorgen. Dag in dag uit je kinderen om je heen, geen/weinig tijd voor jezelf. Kinderen die de hele dag rommel maken en waar je ogen voor op je gat moet hebben, je huishouden daarmee combineren.

Voorts denk ik dat het geen ramp is als kinderen vijf dagen op de week in de opvang zitten. Anders zouden ook alle schoolgaande kinderen verwaarloosde sloren zijn, zij zitten daar immers ook vijf dagen per week afgezonderd van hun ouders, en daar hoor ik niemand iets over zeggen.
Ok, nu zijn we er. Dat is dus duidelijk hé. Jij werkt om verschillende redenen:

1. sociale contacten
2. praktische voordelen (lening,...)
3. omdat het voldoening en afwisseling geeft

Conclussie: je werkt uit eigenbelang, je hebt een keuze gemaakt opdat je je goed zou voelen.

DUS: Je motivatie is niet "ik werk uit sollidariteit met de anderen die werken en rsz betalen"

Dat is wat ik dus bedoel hé. Als iemands motivatie in de eerste plaats "geld verdienen" is kan je hem niet kwalijk nemen dat hij niet bereid is om te gaan werken zonder er een cent extra voor te krijgen, maar integendeel evengoed nog in financiele problemen blijft zitten.

Maar dan roepen de werkenden dat die werkloze zo'n onderbetaalde job toch maar moet nemen, gewoon uit sollidariteit en medeleven met de werkende mensen. Dit is onzin.

De eerste mens die enkel en alleen werkt uit sollidariteit met de werkende mensen moet ik nog tegenkomen. Ze mogen er meteen een standbeeld voor zetten, of hem een gouden eikel geven als prijs.
Oud 7 november 2006, 21:20   #197
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vele bedrijven komen toch in hoge nood omdat er zo weinig kandidaten zijn.
Uiteindelijk gaat ofwel het werk naar andere landen, of komen mensen van andere landen hier werken om dat gat op te vullen. Of de bedrijven leggen de boeken neer.
Hoe dan ook is dat geen pluspunt.

Vroeg of laat leggen ze de dop stil en zullen ze in lange rijen de schuld op de buitenlanders steken. Maar vergeten wel dat ze zelf meestal rechtstreeks hiervoor verantwoordelijk zullen geweest zijn.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 21:34   #198
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uiteindelijk gaat ofwel het werk naar andere landen, of komen mensen van andere landen hier werken om dat gat op te vullen. Of de bedrijven leggen de boeken neer.

Vroeg of laat leggen ze de dop stil en zullen ze in lange rijen de schuld op de buitenlanders steken. Maar vergeten wel dat ze zelf meestal rechtstreeks hiervoor verantwoordelijk zullen geweest zijn.
Vele bedrijven stellen zodanig hoge eisen dat hun kandidaturen niet meer ingevuld geraken.
Liever nog dan sollicitanten van eigen bodem aan te nemen en hen een opleiding aan te bieden, opteren ze voor de goodkoopste manier en dat is meestal een buitenlander aannemen om de loonkosten te beperken.
Oud 7 november 2006, 21:43   #199
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Ik vraag me soms af wat beroepsdoppers drijft naar het beroepsdoppen.
Op een ander forum zit er een meisje, trekt dop, maar is niet op zoek naar werk omdat ze na aftrek van kinderopvang minder overhoud dan wanneer ze thuis op haar gat blijft zitten en dop trekt.

Ik ben daar dus volledig over de zeik gegaan. Ik betaal maandelijks meer dan 500euro aan opvang omdat exmanlief een heel groot inkomen had en de dagprijs per kind wordt berekend aan de gezinssituatie/inkomen op het laatste aanslagbiljet.
Ik hou tegenwoordig na aftrek van mijn al niet te hoge loon bizar weinig over. Ik koop zelfs geen schoenen meer sinds ik alleen ben

Ik zie iedere maand sociale bijdragen van mijn loon gaan die bestemd zouden moeten zijn voor mensen die echt niet aan een job geraken en die zonder uitkering op de straat zouden moeten leven.
Ik ga dus echt over de zeik als ik dan hoor dat er trienemoeien zijn die op hun gat zitten en het vertikken

Veel strengere controles zijn er nodig. mensen die beroepsdoppen hun uitkering afpakken, en op ocmw zetten met maatregel dat ze hun uitkering onverdiend hebben gekregen en deze later moeten terugbetalen.
Ik heb het hier dan wel over beroepsdoppers, dus niet de mensen die sollicitatiebrieven en gegevens kunnen voorleggen waaruit blijkt dat ze regelmatig solliciteren, maar die door omstandigheden (te oud, te jong, geen ervaring en dergelijke) niet aan een job geraken.

Wat voor een systeem is dat nu in België???
Dat moreel verwerpelijke parasiterend sociaal profitariaat, of beter gezegd de sociaalcriminaliteit, moet met wortel en tak worden uitgeroeid.

Remedie : de huidige verwerpelijke passieve uitkeringen voor werkbekwamen zouden moeten afgeschaft en worden vervangen door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst, ten einde hen aan te moedigen desnoods een onaantrekkelijke job te aanvaarden op de vrije arbeidsmarkt met een uurloon dat hoger ligt dan 5 euro.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 21:46   #200
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Ik begrijp dat dus niet hé. Ik ken zoveel mensen die keihard achter werk zoeken en geen werk vinden. Waarom worden ze dan niet aangenomen door zo'n bedrijf die zogezegd geen werknemers kan vinden? Ik ken oa een aantal mannen van rond de 40 jaar die nergens iets vinden. Zijn die bedrijven misschien te kieskeurig? Waar zijn die bedrijven eigenlijk? Ik ken hier in de stad waar ik woon genoeg werkzoekenden.

Moeten al de werklozen het dan maar bekopen dat er een aantal bedrijven niemand kunnen vinden? Wat kan ik daar aan doen, wat kan mijn buurvrouw daar aan toe. Onze schuld toch niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be