Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2006, 22:35   #221
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
veerle

je had trouwens toch kinderen he ?

sta je er wel eens bij stil dat je ze verwaarloost door als alleenstaande moeder te gaan werken ( dit kan immers niet anders ) ? en dat allemaal omdat jij geen nee tegen je baasje durft zeggen

amai hoor
Nee, ze moet haar kids leren dat je moet profiteren, leven op de kap van een ander en moet zorgen dat je alles vanzelf in je schoot geworpen krijgt.
Ik heb vorig jaar een huis gekocht als alleenstaande moeder zonder diploma en het jaar daarvoor een nieuwe auto en ik ben er verdomme trots op! Maar dat kan alleen door hard te werken en mijn zoon begrijpt dat en ziet het juiste voorbeeld, hij moet geen leeghanger worden.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 22:36   #222
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en waarom zou je dat doen ?

omdat je beschaamd bent idd

en het is deze schaamte die er voor zorgt dat de vlaming altijd uitgebuit zal worden

eigen schuld dikke bult

wat had je gedacht ? dat ze je je rechten zomaar op een bordje gingen komen brengen ? haha mooi mis - vooraleer je je rechten zult krijgen zal je eerst de dicipline moeten op zien te brengen om niet meer zo maar voor de eerste de best voor een appel en een ei te gaan werken

niets voor niets he
geen schaamte, nee... zelfrespect
Oud 7 november 2006, 22:36   #223
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Voila bij sfax ook al hetzelfde probleem.
Moesten ze nu een baas zoeken, ze zouden er met honderd staan. Een arbeider/vorkheftruc is niet te vinden.
Verstaan wie verstaan kan.
Haven van Antwerpen idem; laatste keer dat ik daar was (zomermaanden) zochten ze er enkele duizenden. En dat zijn dus niet bepaald slecht betaalde jobs eh...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 22:44   #224
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel of weinig betaald allemaal goed en wel.
Maar op het eind van het jaar zitten we allemaal nog niet zo ver van elkander hoor.
En tenslotte is dat soms een doodsmijter om niks te doen.

U zei???

Ik denk nu echt niet dat iemand die 50.000€ per jaar brut verdiend maar even veel overhoud als iemand die 20.000€ per jaar brut heeft.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 22:44   #225
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Flexibiliteit vragen van jongere mensen is inderdaad problematisch.
Terwijl het dat niet zou mogen zijn; het is juist aan jonge mensen dat je flexibiliteit moet kunnen vragen, niet aan oudere werknemers. Spijtig genoeg stel ik, ook bij ons, wel het omgekeerde vast.
Maar wat is er dan juist zo problematisch aan flexibiliteit?

Citaat:
Aan de andere kant ken ik veel werklozen die maar al te graag om het even welke job willen aannemen.
Onder flexibiliteit versta ik niet dadelijk om het even wat aannemen, eerder flexibiliteit in het uitvoeren van je werk dat je doet. Dat betekent niet automatisch bereidheid tot het doen van talloze overuren of het reizen naar god weet waar (mensen die in zo'n functies aangenomen worden zijn daar meestal sowieso toe bereid), maar gewoon bereidhied tot net iets meer te doen dan eigenlijk standaard van je verwacht wordt, om zo de resultaten te bereiken.

Citaat:
Zo is er in onze stad een grote aannemer van openbare wegeniswerken; liever dan mensen aan te nemen van eigen bodem kiest hij voor vreemden.
Op die manier blijft de loonkost laag en is het werk toch gedaan.
En ik ken een hoop clarkchauffeurs die aan uw profiel voldoen.
Daarmee ken ik ze nog niet natuurlijk (al is de kans groot dat die mensen inderdaad gewoon al werk hebben)
Oud 7 november 2006, 22:46   #226
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Haven van Antwerpen idem; laatste keer dat ik daar was (zomermaanden) zochten ze er enkele duizenden. En dat zijn dus niet bepaald slecht betaalde jobs eh...
Bijlange niet, maar momenteel is dat bij ons zo vanaf dat je met je handen moet werken is het om zeep.
We zitten nu eenmaal in het tijdperk van de digikids denk ik.
Ondertussen zitten we wel met een serieus probleem ergens anders.
Oud 7 november 2006, 22:46   #227
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Ach, nog even en alle beroepdoppersdoppers moeten verplicht gemeenschapsdienst gaan doen. Grachten ruimen, riolen kuisen, enz.... Kortom, het enige soort werk waar de beroepsloser geschikt voor is. Weigeren = geldkraan dicht = goot waar ze eigenlijk thuishoren.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 22:47   #228
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
de meesten zijn ook geen domkoppen he. waarom gaan zwoegen vb als poetsvrouw aan 6euro per uur als er mensen zijn die met een ganse dag op hun gat te zitten 11euro per uur hebben.
Een poetsvrouw trekt de deur achter haar toe en kan haar werk loslaten... iemand die voor 11eur 'op zijn gat zit' meestal niet... ben jij van mening dat iemand met een kantoorjob bijvoorbeeld niet moet werken? Ik daag je uit om mijn werk een dag te komen doen. Breng maar veel Dafalgan mee.
Oud 7 november 2006, 22:48   #229
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als je niemand 'kent', vergeet het. En die duizenden jobs, deel dat maar door honderd.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 22:50   #230
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
U zei???

Ik denk nu echt niet dat iemand die 50.000€ per jaar brut verdiend maar even veel overhoud als iemand die 20.000€ per jaar brut heeft.
Dat is wel een groot verschil natuurlijk.
Langs de andere kant, hoe hoger het loon hoe meer er af gaat en hoe meer belastingen op het eind van het jaar.
Er zal wel verschil blijven natuurlijk.
Bv als zelfstandige 50'000 aangeven? Misschien zou ik dan nog liever die 20'000 gehad hebben!
Oud 7 november 2006, 22:51   #231
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila bij sfax ook al hetzelfde probleem.
Moesten ze nu een baas zoeken, ze zouden er met honderd staan. Een arbeider/vorkheftruc is niet te vinden.
Verstaan wie verstaan kan.
Ikke weet hoe het komt dat er geen heftruckchauffeurs meer zijn.
Dan heeft net de zelfde oorzaak als bouwmachinisten en vrachtwagen bestuurders.

Ze hebben het jaar opleiding in deze beroepen afgeschaft en nu zijn die oudere bezig met op pensioen te gaan, maar er zijn geen vervangers opgeleid.

En die paar die er door de vbda worden opgeleid per jaar zullen deze gaten echt niet vullen.
Oud 7 november 2006, 22:53   #232
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Als je niemand 'kent', vergeet het. En die duizenden jobs, deel dat maar door honderd.
Euhm, voor die jobs moest je heus "niemand" kennen, gewoon willen werken volstaat; die duizenden jobs moeten heus niet door honderd gedeeld worden. Ik heb absoluut geen één reden om aan die info te twijfelen (tenzij jij plots een reden weet waarom mijn Shippers onbetrouwbaar zouden zijn en daarover zouden liegen).
Oud 7 november 2006, 22:53   #233
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
de meesten zijn ook geen domkoppen he. waarom gaan zwoegen vb als poetsvrouw aan 6euro per uur als er mensen zijn die met een ganse dag op hun gat te zitten 11euro per uur hebben.
Een poetsvrouw heeft momenteel iets van 1750@ bruto in de maand.
Hangt er een beetje vanaf waar natuurlijk. Ziekenhuizen betalen bv graag wat minder. Andere bedrijven betalen soms wel nog wat meer.
Dus niet echt fantastisch, maar nu ook weer niet echt armoe.
Oud 7 november 2006, 22:54   #234
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht

Een poetsvrouw trekt de deur achter haar toe en kan haar werk loslaten... iemand die voor 11eur 'op zijn gat zit' meestal niet... ben jij van mening dat iemand met een kantoorjob bijvoorbeeld niet moet werken? Ik daag je uit om mijn werk een dag te komen doen. Breng maar veel Dafalgan mee.
Ik heb nog een maand vakantiejob gedaan bij synerco als cad-tekenaar;
ik heb daarvoor niet gestudeerd maar heb alle cursussen van mijn toenmalige vriend doorlopen, en ken dat vanbinnen en vanbuiten.
Ik vond dat veel gemakkelijker werk dan kuisen of hetgeen ik nu doe.
Ik kon daar naar het toilet als ik wou, mocht achter de pc de hele tijd koffie drinken en niet alleen in de pauzes. Ik had een ergonomische stoel die je aan alle kanten kon instellen, een bureau die omhoog en omlaag kon. Een supergoede computer en het werk opzich, het uittekenen van electriciteitsleidingen en aftak-kasten, en het berekenen van vanalles vond ik echt heel erg leuk.
Na het werk ging ik mijn eens goed gaan uitleven op de squash kwestie van wat lichaamsbeweging en daarna een fris douchke. ik vond het zalig.
Op het einde van die maand ging ik met een fantastische pree naar huis, ik kan er nu alleen nog van dromen.
Jammer genoeg werd synerco overgenomen door imtech en lagen de studievereisten ineens een stuk hoger en kon ik daar niet in vaste dienst beginnen.
Maar geef mij maar terug een bureaujob, met alle plezier.
Goede en vaak glijdende uren.

Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 22:55   #235
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wisselen, jij een week het werk dat ik deed en ik een week jou werk.

Maar niet na een uur bellen he, ik kom je niet helpen.
Oud 7 november 2006, 22:55   #236
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ikke weet hoe het komt dat er geen heftruckchauffeurs meer zijn.
Dan heeft net de zelfde oorzaak als bouwmachinisten en vrachtwagen bestuurders.

Ze hebben het jaar opleiding in deze beroepen afgeschaft en nu zijn die oudere bezig met op pensioen te gaan, maar er zijn geen vervangers opgeleid.

En die paar die er door de vbda worden opgeleid per jaar zullen deze gaten echt niet vullen.
Dat kan er wel voor een deel inzitten.
Vele problemen zijn wel gekomen door verplichte certificaten en brevetten allerhande dat veel mensen zeggen "salu en de kost".
Vroeger sprong je er op en je reed.
Oud 7 november 2006, 22:55   #237
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een poetsvrouw heeft momenteel iets van 1750@ bruto in de maand.
Hangt er een beetje vanaf waar natuurlijk. Ziekenhuizen betalen bv graag wat minder. Andere bedrijven betalen soms wel nog wat meer.
Dus niet echt fantastisch, maar nu ook weer niet echt armoe.
Iedereen wil graag komen poetsen bij u!!!!
Oud 7 november 2006, 22:56   #238
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik bedoelde het ook niet denegrerend naar mensen met een kantoorjob toe.
maar ik heb nog gekuist via interim en dat betaald niet vet. ook niet via die dienstencheques. komt nog bij dat de meeste schoonmaakjobs deeltijds zijn.
Net zoals in de verkoop. Alle interessante jobs worden tegenwoordig verknipt in deeltijdse jobkes

Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 22:58   #239
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Iedereen wil graag komen poetsen bij u!!!!
t' is zo.
Geef me geld en ik geef een adres.
Oud 7 november 2006, 23:03   #240
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan er wel voor een deel inzitten.
Vele problemen zijn wel gekomen door verplichte certificaten en brevetten allerhande dat veel mensen zeggen "salu en de kost".
Vroeger sprong je er op en je reed.
Ja, maar vele oudere hadden reeds bervetten uit het leger en konden gewoon blijven werken, maar om te zorgen dat de vdab opleidingen tenminste gevolgd werden, is men die brevetten gaan verplichten.

Het doel werd gemist en heeft dus een heel ander gevolgd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be