Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2006, 11:26   #341
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Is dat geen blindganger?

U hebt gezocht op blindganger:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

blind·gan·ger (de ~ (m.), ~s)1 afgeschoten, niet-ontplofte granaat of bom
Het moet pijnlijk zijn voor iemand om zich eerst op te werpen als taalexpert, om vervolgens op zijn eigen terrein gepakt te worden.

Arme eno2 toch
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 11:26   #342
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Mijn beste eno ik woon dan ook niet in nederland.
En het is mijn goed recht om de dikke van Daele te hanteren.

Verder heb ik ook nooit ergens beweerd dat leeghanger wel bestaat.
In mijn quote uit de dikke van Daele staat dat trouwens ook zo vermeld.

Laatst gewijzigd door Veerle23 : 8 november 2006 om 11:26.
Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 11:28   #343
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Da's nu al 2blz dat gij hier bezig zijt over taalfouten....offtopic dus.

Begin anders eens een draad over de NL-taal ofzo...
De hele thread hier draait om het uitschelden werklozen als beroepsdoppers en leeghangers, en als dan zoiets niet blijkt te bestaan, dan is dat een ramp voor de uitschelders natuurlijk.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 11:29   #344
Laya
Minister

Standaard

Euhm... ben ik niet diegene die hier het eerst het woord 'leeghanger' heeft gebruikt? Ik wou van mijn zoon geen leeghanger maken. In mijn streek is dat iemand die zo weinig mogelijk wil doen voor iets, een profiteur... dacht dat het een algemeen gebruikt woord was en jullie slim genoeg om te weten wat het wou zeggen... er zijn er toch die het begrepen hebben aan hun reacties te lezen.. Debbie oa.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 11:30   #345
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn beste eno ik woon dan ook niet in nederland.
En het is mijn goed recht om de dikke van Daele te hanteren.

Verder heb ik ook nooit ergens beweerd dat leeghanger wel bestaat.
In mijn quote uit de dikke van Daele staat dat trouwens ook zo vermeld.
Het groene boekje is in Vlaanderen even richtinggevend.
Leeghanger bestaat inderdaad niet. Dat klopt.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 11:30.
Oud 8 november 2006, 11:31   #346
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Voor jou vind ik dat ze gewoon klootzak mogen gebruiken.
't Is correct geschreven, 't staat in het woordenboek, en het is van toepassing.
Kijk ik ff in het subforum, en wat zie ik daar......Een draad gestart door eno met als titel 'beledigingen'.

Ge zou u moeten schamen eno.

Hypocriet!
Oud 8 november 2006, 11:32   #347
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Euhm... ben ik niet diegene die hier het eerst het woord 'leeghanger' heeft gebruikt? Ik wou van mijn zoon geen leeghanger maken. In mijn streek is dat iemand die zo weinig mogelijk wil doen voor iets, een profiteur... dacht dat het een algemeen gebruikt woord was en jullie slim genoeg om te weten wat het wou zeggen... er zijn er toch die het begrepen hebben aan hun reacties te lezen.. Debbie oa.
Je moet hier dus slim genoeg zijn om te begrijpen wat de stommiteiten van anderen betekenen.
Dat klopt ook.
Oud 8 november 2006, 11:32   #348
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Superdwaas.
Leeghanger bestaat niet.

Leegganger daarentegen staat wél in het Groene Boekje.

Scheldwoorden gebruiken en ze nog niet eens kunnen spellen, onnozelaar.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 11:33   #349
Veerle23
Burgemeester

Standaard

Citaat:
De hele thread hier draait om het uitschelden van werklozen als beroepsdoppers en leeghangers, en als dan zoiets niet blijkt te bestaan, dan is dat een ramp voor de uitschelders natuurlijk.
De bedoeling van dit onderwerp is niet het uitschelden van werklozen.
Er moet helemaal niet gescholden worden.
Ik was gewoon benieuwd wat sommige werklozen als reden hebben om het stempelen als beroep hebben. Met andere woorden zij die geen moeite doen ook al hebben ze wel de mogelijkheden, zij die berusten in de situatie om eender welke reden. Zij die vb doppen en in t zwart nog eens gaan bijverdienen.
Zij die doppen en een vals domicilieadres hebben zodat ze de volledig dop trekken.
Zij die te onrecht gebruik maken van een service zonder er bij stil te staan dat dat geld komt van mensen die 's ochtends even weinig zin hebben om op te staan en hun kloefen te gaan afdraaien. Maar die het toch maar gaan doen.

Ik heb het niet over werklozen die niet kunnen werken vb door een handicap, een ziekte, een aandoening.
Ik heb het ook niet over diegenen die moeite doen om aan een job te geraken maar die omwille van gebrek aan ervaring, te hoog of te laag diploma, geen ervaring en dergelijke gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt.

Oud 8 november 2006, 11:34   #350
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

zeg veerle, hoe moet dat nu met die enge beroepsdoppers die jou uit je slaap houden?
hoe moeten we ze vangen?
moeten we vallen zetten of gebruiken we honden?
hoe kunnen we zeker zijn dat er geen ontsnappen?

tijd voor actie lijkt me, niet?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 11:34   #351
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De hele thread hier draait om het uitschelden werklozen als beroepsdoppers en leeghangers, en als dan zoiets niet blijkt te bestaan, dan is dat een ramp voor de uitschelders natuurlijk.
Mss bestaat het woord niet, da's juist. Maar de problematiek wel.

En net zoals Laya zegt,...iedereen(nou ja, 99%) begrijpt perfect wat leeghanger wil zeggen.
Oud 8 november 2006, 11:34   #352
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk ik ff in het subforum, en wat zie ik daar......Een draad gestart door eno met als titel 'beledigingen'.

Ge zou u moeten schamen eno.

Hypocriet!
Natuurlijk is het hypocriet, want ik heb dat woord niet zelf tegen jou gebruikt. Ik lever je echter over aan anderen die dat volgens mij volledig terecht tegen jou mogen gebruiken.
Maar ik verwacht natuurlijk niet dat zo'n brutus als jij zo'n hypocriet geconstrueerde zin correct kan interpreteren.

Lees hem toch maar tien keer na, wie weet, daagt het je.
Oud 8 november 2006, 11:37   #353
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jouw bedoeling was simpelweg om je persoonlijke frustraties (die het gevolg zijn van JOUW foute keuzes) af te reageren op een gemakkelijke zondebokgroep, nl. de werklozen.
heel origineel meid. erg volwassen ook.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 11:39   #354
Veerle23
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
zeg veerle, hoe moet dat nu met die enge beroepsdoppers die jou uit je slaap houden?
hoe moeten we ze vangen?
moeten we vallen zetten of gebruiken we honden?
hoe kunnen we zeker zijn dat er geen ontsnappen?

tijd voor actie lijkt me, niet?
Ze houden mij niet uit mijn slaap.
De combinatie van mijn loonbrief van oktober, en dan het tegenkomen van mijn onderbuur die om zeven uur 's ochtends aan mijn deur staat met de vraag of ik mijn kinderen niet wat zachter kan klaarmaken 's ochtends ?
Het irriteert hem dat ze 's ochtends rondlopen en dat hij de losliggende tegel steeds hoort, en hij lag pas om vier uur in zijn bed, en hij wil graag nog slapen.
En dan op dezelfde dag dat verhaal van het meisje die thuisblijft en dopt zonder zich eens af te vragen hoe men aan het geld komt dat zij met open handje aanvaard.

Bovenstaande was me even te veel
Uit deze draad is ook al gebleken dat er wel degelijk maatregelen worden genomen voor deze groep mensen, iets waar ik niet van op de hoogte was.

Laatst gewijzigd door Veerle23 : 8 november 2006 om 11:42.
Oud 8 november 2006, 11:40   #355
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Ik ben net terug van café , maar toch al fit genoeg .

De werkende klasse heeft zich het waanidee toegeeigend deel uit te maken van de economie .

De pietluttige bedragen waarmee hier gegoocheld word :

De Belgische staat beschikt grofweg over een 150 miljard euro per jaar .

Langdurige werklozen : gemiddeld 600 euro per maand , alleenstaanden en samenwonenden door elkaar , 7.200euro per jaar .
Aan 100.000 werklozen =720 miljoen euro per jaar =0,4 % van het staatsinkomen .

500.000 werklozen = 3,6 miljard euro per jaar .

Is werkloosheid van belang voor onze economie ?

No way , mijn gedacht .
werkloosheid is zeer zeker van belang voor de economie. Ttz daar waar er werkloosheid is en een overaanbod aan werkkrachten is er veel vraag naar werk.

de migranten zijn dan ook enkel en alleen om die reden naar hier gehaald

de arbeider uit de jaren zestig kon teveel eisen stellen, de arbeider was schaars en dus duur

dus hebben ze een hoop werkkrachten geimporteerd om de arbeidsmarkt te oververzadigen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 november 2006 om 11:42.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 11:41   #356
Veerle23
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
jouw bedoeling was simpelweg om je persoonlijke frustraties (die het gevolg zijn van JOUW foute keuzes) af te reageren op een gemakkelijke zondebokgroep, nl. de werklozen.
heel origineel meid. erg volwassen ook.
Daar gaan we weer hoor. Nee niet de werklozen in het algemeen, wel een selecte groep die daar deel van uitmaakt.
Voorts heb ik mij ergens in het begin van dit onderwerp zelf al gecorrigeerd dat het voor het grootste deel het beleid is dat hapert doordat de financiële kloof tussen werken en doppen niet groot genoeg is. Men geeft de mensen geen goede redenen meer om te werken.
Wel heel het draadje lezen he beste mitgard

Oud 8 november 2006, 11:45   #357
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik was gewoon benieuwd wat sommige werklozen als reden hebben om het stempelen als beroep hebben. Met andere woorden zij die geen moeite doen ook al hebben ze wel de mogelijkheden, zij die berusten in de situatie om eender welke reden. Zij die vb doppen en in t zwart nog eens gaan bijverdienen.
Zij die doppen en een vals domicilieadres hebben zodat ze de volledig dop trekken.
Zij die te onrecht gebruik maken van een service zonder er bij stil te staan dat dat geld komt van mensen die 's ochtends even weinig zin hebben om op te staan en hun kloefen te gaan afdraaien. Maar die het toch maar gaan doen.

Ik heb het niet over werklozen die niet kunnen werken vb door een handicap, een ziekte, een aandoening.
Ik heb het ook niet over diegenen die moeite doen om aan een job te geraken maar die omwille van gebrek aan ervaring, te hoog of te laag diploma, geen ervaring en dergelijke gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt.
Er zijn mensen die tegen het systeem zijn, tegen het establishment, en tegen de bourgeoisie. Dat ben ik in niet geringe mate ook.
Zulke mensen drijven haast vanzelf af naar een positie waarin ze zich niet meer maatschappelijk kunnen laten gelden omdat ze als werknemers verwijderd worden of geen kansen krijgen..
Dat kan je dan beroepsdoppers noemen, wanneer het om een laatste refuge gaat voor wat je subversieven zou kunnen noemen. De aantallen zulke bewust uit het systeem getreden mensen zijn echter verwaarloosbaar.
Verder ben ik net als jij en (haast) iedereen tegen sociale fraude.

Verder ben ik van mening dat je niet goed genoeg realiseert dat de werkloosheidsvergoedingen steunen op een verzekeringsstelsel waar bijdragen voor betaald zijn (in principe) en dus niet vergeleken kunnen worden met puur door de overheid gesubsidieerde uitkeringen.

Bovendien heb je er geen enkel begrip van noch enig bewijs voor hoe groot de door jou 'zelfgecoinde' categorie van die zogenaamde "beroepsdoppers" wel is.

Trouwens, aan welke criteria moet je dan wél beantwoorden om met die fraaie toeschrijving overeen te komen?
Oud 8 november 2006, 11:48   #358
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Een neef van mij is ook bewust beroepsdopper. Hij heeft 2 flats die hij verhuurt, en vult dat aan -of beter, laat dat aanvullen- met zijnen dop.

Tijdens familiefeesten verpesten onze discussies hieromtrend wel eens de sfeer. Wat me vooral stoort aan hem is dat hij het een recht vindt om werkloos te zijn en dat de maatschappij maar moet bijdragen aan zijn luiheid. Hij is elektriciën van opleiding, dus als ie wil heeft ie morgen werk. Maar ons systeem voorziet zulks een soort luiaards vooralsnog in hun onderhoud .
Grappig bij dit alles is is dat dezelfde kerel ook nog eens de eerste is om alle allochtonen parasieten te noemen . Hij mag WEL profiteren en onze maatschapij misbruiken, want ZIJN voorouders hebben daarvoor gevochten.

Altijd lachen wel...die feestjes

Laatst gewijzigd door zorlac : 8 november 2006 om 11:52.
Oud 8 november 2006, 11:49   #359
eno2
Banneling

Standaard

Zorlac:
Citaat:
Het moet pijnlijk zijn voor iemand om zich eerst op te werpen als taalexpert, om vervolgens op zijn eigen terrein gepakt te worden.

Arme eno2 toch
Arme, arme eno2 toch

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 11:49.
Oud 8 november 2006, 11:51   #360
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Een neef van mij is ook bewust beroepsdopper. Hij heeft 2 flats die hij verhuurt, en vult dat aan -of beter, laat dat aanvullen- met zijnen dop.

Tijdens familiefeesten verpesten onze discussies hieromtrend wel eens de sfeer. Wat me vooral stoort aan hem is dat hij het een recht vind om werkloos te zijn en dat de maatschappij maar moet bijdragen aan zijn luiheid. Hij is elektriciën van opleiding, dus als ie wil heeft ie morgen werk. Maar ons systeem voorziet zulks een soort luiaards vooralsnog in hun onderhoud .
Grappig bij dit alles is is dat dezelfde kerel ook nog eens de eerste is om alle allochtonen parasieten te noemen . Hij mag WEL profiteren en onze maatschapij misbruiken, want ZIJN voorouders hebben daarvoor gevochten.

Altijd lachen wel...die feestjes
Wel herzie dan de werkloosheidsverzekering.
En maak ze omgekeerd progressief aan bezit en vermogen.
Daar ben ik ook helemaal voor.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 11:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be