![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#402 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() of stel je nu voor
ik woon in een dorp en aan de rand daarvan staan er notenbomen die bomen staan op grond van de gemeenschap en iedereen die dus wil kan er noten van komen rapen stel nu dat er morgen hier een pipo komt die die notenbomen wegkapt en er een stinkfabriek in de plaats zet hij benadeelt de inwoners van ons dorp dan op verschillende manieren - hij neemt ruimte in voor zijn stinkfabriek - ruimte die nu niet meer kan gebruikt worden voor recreatie of iets anders - hij veroorzaakt stank - hij maakt dat de inwoners van mijn dorp geen noten meer kunnen gaan rapen het is dus niet meer dan normaal dat degenen die daar een stinkfabriek heeft neergepoot compensatie moet betalen aan al de inwoners van mijn dorp. hij moet dus betalen aan de gemeente en die herverdeelt zijn schadevergoeding in gelijke delen aan al de inwoners van mijn dorp. de inwoners van mijn dorp zijn geen bedelaars of schooiers of leeghangers omdat ze deze schadevergoeding krijgen - ze krijgen gewoon datgene waar ze recht op hebben.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
maw wat of wie zijn of is: het dorp, de notenbomen, de pipo, de stinkfabriek in termen van dop/werkloosheid en dergelijke. Ik probeer gewoon uw verhaal te plaatsen he.
![]() |
![]() |
#404 | |
|
![]() Citaat:
Ik probeer u uit te leggen dat terwijl gij uw pijlen op de werklozen richt de ondernemers u intussen zitten uit te buiten zonder dat ge het zelfs nog maar door hebt. ik probeer u uit te leggen dat al die ondernemers de mensen niet alleen werk geven maar dat ze ook een hoop overlast veroorzaken en dat ze deze overlast moeten compenseren ( nu laten ze de domme werkmens daar nog eens voor opdraaien ) aan de gemeenschap
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
maw als er een stinkfabriek op komt hebben de mensen nergens recht op. ah nee wacht t was de grond van de gemeenschap, efkes terug peizen wat ik ga typen he
We hebben twee partijen: Het Vlaams Belang ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Veerle23 : 8 november 2006 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben vorige week een héle week, iedere dag van 's ochtends tot 's avonds, gaan schilderen, plakken, metselen, met de giga drilboor beton uitkloppen, plafond opschuren,... Gij zijt dat type mens dat dan meteen gaat zagen tegen iedereen: "allez, da kan nu toch niet dat die pijn heeft eh, ziet die gaan. Erg jong, schandalig". Probeer die kwiet kwiet hersenen eens te gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn, in plaats van je te beperken tot geurwater gebruiken en kleding goe te leggen in bakken.
![]() |
![]() |
#407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ken je die verhandeling van Marx over de criminalisering van houtverzamelaars?
![]() |
![]() |
#408 |
|
![]() of om terug naar mijn voorbeeldje te keren
stel nu dat de mensen in mijn dorp leven van die noten ( stel dat er heel veel noten zijn he ) en dan komt er een pipo met zijn stinkfabriek - die doet de notenbomen weg en gaat eten maken in zijn fabriek vervolgens is wie wil eten verplicht om in die pipo zijn stinkfabriek te gaan werken om geld te hebben om eten in die zijn stinkfabriek te kunnen kopen he de uitbuiting is dus dubbel want daar waar je staat te werken voor geld voor eten neemt die pipo een deel van wat jij produceert als opbrengst ( zonder zelf een reet te doen ) - ten tweede maakt hij nog eens winst als je je eten bij hem koopt. de reden meiske dat gij gefrustreerd zijt is heel simpel je bent gefrustreerd omdat je net zoals in de middeleeuwen een lijfeigene bent, een slaaf, een proletarier je bent schatplichtig geboren - je moet schatplicht betalen aan je huisbaas en aan je werkgever en de reden dat je dat moet betalen is omdat zij de dingen bezitten die jij nodig hebt om te leven en de schuld daarvan op de werkloze ( degenen die die pipo met zijn stinkfabriek niet voor hem wil laten werken ) steken is wel zowat het allerdomste dat je kan doen
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
|
![]() Citaat:
deze tekst kan je daarbij mss helpen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#411 | |
|
![]() Citaat:
de reden dat werkgevers ondanks de risico s toch mensen in t zwart aannemen is puur het feit dat het in t wit veel te duur en te complex is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ten tweede ik gebruik mijn hersenen naar eigen goeddunken. Ten derde hoeft u mijn werk niet naar beneden te halen, als er geen mensen zijn die kleding in bakken leggen dan kan niemand kleren kopen. Bovendien: ik zeg niet dat alle mensen die thuiszitten luierikken zijn, ik haal enkel het voorbeeld van mijn onderbuur aan. Maar u laat het wel overkomen alsof iedereen die zogezegd ziek is maar wel voltijds arbeid in t zwart gaat verrichten ook daadwerkelijk zo ziek is ![]()
![]() |
![]() |
#413 |
|
![]() en zwartwerk kan men heel simpel onmogelijk maken door belasting op arbeid af te schaffen en te vervangen door andere belastingen
belastingen die niet de brave werkmens treffen maar wel de vervuiler, de luie rijkaard en de decadenterik |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar dan moeten ze geen dop bijtrekken.
![]() |
![]() |
#415 | |
|
![]() Citaat:
moesten alle werkezels dit doen dan zou men de belasting op arbeid wel moeten afschaffen die onderbuur van u is dus een heel moedig mens - door de keuze die hij maakt komt het systeem waar u zo tegen bent tenminste op de helling te staan en onder druk van wat hij doet en weigert te doen zal het uiteindelijk wel moeten veranderen wat jij doet daarentegen ? is dat systeem waar je zelf zo tegen bent mee in stand houden door alle dagen braaf voor je baas te gaan werken en wat te zitten zagen op je onderbuur uit frustratie stop met zagen dus en doe iets aan je situatie ga ook doppen en in t zwart bijwerken of zaag anders niet op je onderbuur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Burgemeester
|
![]() mijn onderbuur is een moedig mens
![]() denkt u nu echt dat wat u hierboven schrijft iets gaat uithalen. neen mijn beste, mijn haalt oostblokkers naar hier om te komen werken om de doppers te kunnen blijven uitbetalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Je bent niet schatplichtig aan je werkgever, je bent schatplichtig aan de staat. Of je nu werkt of niet, belasting zul je betalen...
![]() |
![]() |
#418 |
|
![]() die oostblokkers shoeken die betalen hier meestal geen belastingen
ze komen hier een paar maandjes werken en verdwijnen met hun centen terug naar waar ze vandaan kwamen de enige reden dat ze die naar hier halen is omdat ze goedkoper zijn en dus om onze lonen te kunnen drukken van bepaalde beroepen maakt men zelfs opzettelijk knelpuntberoepen opdat men dan de toelating zou krijgen om buitenlandse werkkrachten aan te nemen |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar toch wel in de eerste plaats de mensen met een laag inkomen...
I commend my soul to any god that can find it... Think for yourself!! Laatst gewijzigd door Karpax : 8 november 2006 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
|
![]() Citaat:
bij mij bedraagt die schatplicht 50 percent trouwens
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 november 2006 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |