Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2006, 16:25   #461
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Autocad 2006

mechanical desktop

3D studio max 7

Solid edge

Solid works

Microstation V8

Pro Engeneer 2001 en Lightfire

Het ene programma gaat al beter dan het andere, het ene is beter blijven hangen als het andere. Ik heb mij trouwens vandaag opgegeven voor de opleiding bij de vdab, op die manier heb ik een attest en kan ik wss wel weer terecht op het bedrijf waar ik een vakantiejob deed.
Alle dagen van 8 tot 16u30 en plezant werk, een goei loon
Tering...

das meer als mij, mijn kennis beperkt zich tot Pro/Engineer (en de Wildfire versie) en in een ver verleden (toen ik nog eerstejaars was) Autocad.

Respect ! Normaal vindt ge hier wel een mooie baan in !

ir. Tavek
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 16:28   #462
eno2
Banneling

Standaard

[quote=Veerle23;2147088]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

wat een reactie
het heeft niks met de inhoud van het topic te maken.
u trekt toch iedereen die uw mening niet deelt in het belachelijke.
Ik vond zijn reactie nochthans zinvol, ik vraag me af of u ze uberhaupt hebt gelezen.

en vooraleer ik zwart op wit zie dat een leegganger een onontplofte granaat is, blijft het voor mij een blindganger

tracht je nu je topic wat inhoud te geven?

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 16:28.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 16:28   #463
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

[quote=Veerle23;2147088]
Citaat:

wat een reactie
het heeft niks met de inhoud van het topic te maken.
u trekt toch iedereen die uw mening niet deelt in het belachelijke.
Ik vond zijn reactie nochthans zinvol, ik vraag me af of u ze uberhaupt hebt gelezen.

en vooraleer ik zwart op wit zie dat een leegganger een onontplofte granaat is, blijft het voor mij een blindganger

Ach Veerle, na 4 jaar(af en toe) op dit forum weet ik intussen wel dat je van sommigen zulks een reactie moogt verwachten...

Ergens geniet ik wel van zo'n beledigingen, want dan weet je dat ze niet bij machte zijn om op de inhoud in te gaan.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 16:30   #464
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=eno2;2147111]
Citaat:

tracht je nu je topic wat inhoud te geven?
Met kerels zoals jij hier,.... is dat idd dringend nodig.

Gelukkig zijn er nog mensen in deze draad die het niveau net boven kunnen houden........maar toegegeven, 't is ni makkelijk.
Oud 8 november 2006, 16:30   #465
eno2
Banneling

Standaard

En, hoeveel beroepsdoppers zijn er al gesignaleerd?
Blindgangers genoeg...

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 16:33.
Oud 8 november 2006, 16:39   #466
eno2
Banneling

Standaard

Als ik één soort mensen een onuitstaanbaar geurtje vind hebben, dan zijn het diegenen die graag naar beneden trappen. Zoals ik al zei: fascistische spasmen.
Oud 8 november 2006, 16:39   #467
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En, hoeveel beroepsdoppers zijn er al gesignaleerd?
Té veel iig....

In NL heeft men een tijdje geleden besloten om de jeugdwerkloosheid aan te pakken.....Er kwamen nml. enorm veel aanvragen voor een uitkering van jongeren die net van school kwamen en 'zogezegd' geen werk vonden.
Om dit tegen te gaan en om luierikken te kunnen onderscheiden van échte werkzoekenden is er beslist om jongeren verplicht te laten werken in de groendienst in ruil voor hun uitkering (en iets extra omwille vd arbeid).
Gevolg....een plotse daling van 30% vd aanvragen in de eerste maand van die regel.
Opeens vonden ze wél werk.....grappig hé.

Zo kan je dus de profiteurs onderscheiden van de échte werklozen......zouden ze hier ook eens moeten doen.

Laatst gewijzigd door zorlac : 8 november 2006 om 16:42.
Oud 8 november 2006, 16:44   #468
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik één soort mensen een onuitstaanbaar geurtje vind hebben, dan zijn het diegenen die graag naar beneden trappen. Zoals ik al zei: fascistische spasmen.
Mensen complimenten geven is veel leuker als afbreken ! Afbreken doe je als jezelf niet tevreden bent met je eigen !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 16:44   #469
eno2
Banneling

Standaard

In belgië heeft men eens besloten om de ouderenwerkloosheid aan te pakken en toen gaf men subsidies aan de baasjes om en oudere werkloze van straat te helpen.
Zo werd ik dan aangeworven.

In België heeft men (de volgende legislatuur) daarna eens beloten om de jeugdwerkloosheid aan te pakken, en toen gaf men subsidies om een jongere werkloze van straat te helpen. Toen werd ik (en een aantal oudere collegae) ontslagen. Voor jongere.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 16:44.
Oud 8 november 2006, 16:45   #470
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mensen complimenten geven is veel leuker als afbreken ! Afbreken doe je als jezelf niet tevreden bent met je eigen ![/quote
ir Tavek!
Mijn compliment!

Als 't stinkt, dan zeg ik het.
Ik mag trouwens niet tevreden zijn met mezelf, want dan ben ik een leeghanger.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 16:47.
Oud 8 november 2006, 16:55   #471
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In belgië heeft men eens besloten om de ouderenwerkloosheid aan te pakken en toen gaf men subsidies aan de baasjes om en oudere werkloze van straat te helpen.
Zo werd ik dan aangeworven.

In België heeft men (de volgende legislatuur) daarna eens beloten om de jeugdwerkloosheid aan te pakken, en toen gaf men subsidies om een jongere werkloze van straat te helpen. Toen werd ik (en een aantal oudere collegae) ontslagen. Voor jongere.
Waarom vermeldde U dan vroeger dat uw laatste werkgever failliet is gegaan (U hebt toch maar 2 jobs uitgeoefend?
  • nl topverkoper (vandaag schreef U dat U als topverkoper afgedankt werd omwille van zwaarwichtige redenen; vroeger dat U zelf uw ontslag gaf )
  • en taxichauffeur bij een bedrijf dat over kop ging (nu schrijft U dat U afgedankt werd )
Dus toch leugenpaleis...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 16:59   #472
eno2
Banneling

Standaard

@ Tavek:
Moet je de mensen ook complimenteren met hun pampergespam?
Oud 8 november 2006, 17:04   #473
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag me soms af wat beroepsdoppers drijft naar het beroepsdoppen.
Op een ander forum zit er een meisje, trekt dop, maar is niet op zoek naar werk omdat ze na aftrek van kinderopvang minder overhoud dan wanneer ze thuis op haar gat blijft zitten en dop trekt.
Je stelt de vraag, en je geeft zelf het antwoord.
Wat valt daar nou nog aan toe te voegen?

Dat je de uitkeringen moet verminderen, zodat ze van ellende krepeert.

Zodat ze kan gaan werken voor een loon, waarvan ze van ellende krepeert.

Maw je voert een krepeerdiscours.

Daarvan zeg ik dan weer, dat het facistisch is, en stinkt.
Oud 8 november 2006, 17:13   #474
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hele regeling van niet mogen werken in ruil voor een uitkering onder de armoedegrens is ziekelijk.
Laat de mensen toch werken en klussen zoveel ze willen, maar ingeschreven. Wat je méér krijgt dan je uitkering, mag je dan op zak steken, maar niet méér dan dat.
voila.
Oud 8 november 2006, 17:13   #475
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
jij vindt dus dat bedrijven massaal moeten investeren in het opleiden van mensen in een job waarvan je op voorhand al weet dat ze niet zullen blijven? De bedrijven gaan u graag zien komen.
Pak bijv. eens een knelpuntberoep. Steenhouwer bijvoorbeeld. Daar zijn er nogal wat tekort van. Als je als zelfstandige steenhouwer ne knecht bijwil, dan weet je dat je de eerste maanden enorm veel van je tijd gaat spenderen in de opleiding van die knecht. Je gaat achter raken op je werk. Je knecht gaat nogal veel dingen verprutsen, wat in het begin een dure zaak is. Ga jij als zelfstandige iedere keer opnieuw een nieuwe knecht beginnen opleiden omdat de ander er vandoor is? Omdat hij bijv. in de cultuursector wou werken en daar een job heeft gevonden? Of omdat hij nog nooit een steen van 70 kg had opgepakt en moet erkennen dat dat toch een beetje te zwaar is voor hem en hij nu al door zijne rug zit?
Nee, de zelfstandige gaat die knecht liever op voorhand weigeren dan hem na drie maand te zien vertrekken.

Of wil je een systeem waarbij iemand gewoon gedwongen wordt om die of die job voor de rest van zijn leven te doen, ook al liggen zijn talenten en zijn motivatie elders?
Wat betreft stenen heffen van 70kg die tijd is voorbij. Volgens de normen in de bouwsector mag een werkemer niet meer dan 25kg heffen daarom zijn er ook die zakjescement voor gemaakt, dus niet meer dan 25kg.

Moet toegeven dat het voorgestelde ook niet de 100% haalt. maar blijven stempelen tot me de job van z'n leven heeft gevonden of een job die u meer ligt kan een mooie droom zijn maar werkelijkheid is een andere zaak. U zult toch ook moeten toegeven dat het huidig systeem een systeem is dat misbruik in de hand werkt. moet eens nagaan hoeveel er genieten van een uitkering, dus niet werken om het zote noemen in het wit. Maar wel het lef hebben om te gaan werken bij hun uitkering in het zwart. Dus ik blijf erbij terwijl men wacht op de job van z'n leven moet men solidair zijn met hen die de werkloosheidskas vullen en zelf een steentje bij dragen. En geloof gerust, moet niet altijd een opleiding bij voorzien worden. Kunt niet van de één verlangen dat die 5 �* 6 jaar langer moet gaan werken terwijl de ander het vertikt en wacht op de job van z'n leven.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 17:19   #476
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik 's avonds naar huis ga heb ik de hele dag kassa gedraaid en bakken goedgelegd en toch ziet aller er nog even ontploft uit als 's ochtends.
Allez, daarmee weten we ook meteen waar al die frustratie vandaan komt.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 17:21   #477
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
als dat tarief geldt op bmw s en jacuzi s en dergelijk dat is dat als arme mijn zorg niet.

geen btw op brood dus en heel veel btw op luxeproducten

laat de rijken de crisis betalen - ze dienen er voor !
Niet iedereen met een BMW is rijk en voor mensen die tienduizenden kmrs/jaar doen is een BMW geen overbodige luxe.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 17:22   #478
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Wat betreft stenen heffen van 70kg die tijd is voorbij. Volgens de normen in de bouwsector mag een werkemer niet meer dan 25kg heffen daarom zijn er ook die zakjescement voor gemaakt, dus niet meer dan 25kg.

Moet toegeven dat het voorgestelde ook niet de 100% haalt. maar blijven stempelen tot me de job van z'n leven heeft gevonden of een job die u meer ligt kan een mooie droom zijn maar werkelijkheid is een andere zaak. U zult toch ook moeten toegeven dat het huidig systeem een systeem is dat misbruik in de hand werkt. moet eens nagaan hoeveel er genieten van een uitkering, dus niet werken om het zote noemen in het wit. Maar wel het lef hebben om te gaan werken bij hun uitkering in het zwart. Dus ik blijf erbij terwijl men wacht op de job van z'n leven moet men solidair zijn met hen die de werkloosheidskas vullen en zelf een steentje bij dragen. En geloof gerust, moet niet altijd een opleiding bij voorzien worden. Kunt niet van de één verlangen dat die 5 �* 6 jaar langer moet gaan werken terwijl de ander het vertikt en wacht op de job van z'n leven.
mijn familie heeft een steenhouwerij.
ge kunt uw dorpels enzo natuurlijk met de machine oppakken, maar dan ben je eeuwen bezig. Die dingen worden dus nogaltijd met de hand gepakt.
Beginners doen zich trouwens vaker pijn aan die machines dan aan het oppakken van een dorpel of iets dergelijks.
Oud 8 november 2006, 18:07   #479
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Helemaal mee eens. En eigenlijk jammer van onze tijd die we erin steken om hen een beetje wijsheid bij te brengen. Het zijn parels voor de zwijnen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 18:09   #480
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en sfaxje ik wil ook hetgeen ik gebruik van datgene wat van iedereen is vergoeden aan iedereen hoor - daar ga ik dus met je akkoord

ik gebruik echter heel weinig want ben snel tevreden en zal dus ook maar weinig moeten betalen

jij daarentegen
Je verbruikt meer dan je zelf beseft Kobaf; ga je werkelijk je eigen waterzuivering + energieopwekking plaatsen? Ga je werkelijk voor je eigen potje instaan? Ga je er werkelijk voor zorgen dat de je zelf de vervuiling van jouw intensieve landbouw gaat behandelen?

Mijn schuld die wordt sowieso afbetaald; ik geef aan x mensen werk, waardoor zij in hun levensonderhoud kunnen voorzien, ik geef indirect nog eens aan zoveel andere mensen werk, ik sta de maatschappij bij via ene hoop projecten en ik sta zelfs wat geld aan vadertje staat af waardoor ik nog eens mijn steentje bijdraag aan de maatschappij. En jij?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be