Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2006, 15:46   #1
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard Hamas krapuul gaat nu ook Amerikaanse doelen aanvallen

Bron: Gazet van Antwerpen, woensdag 8 november 2006

De militaire vleugel van de Palestijnse Hamas-organisatie heeft woensdag moslims in de hele wereld opgeroepen Amerikaanse doelen aan te vallen nadat in het noorden van de Gaza-strook achttien Palestijnen, onder wie acht kinderen, in hun slaap waren gedood door Israëlisch tankvuur.

"Amerika biedt politieke, financiële en logistieke steun voor de misdaden van de zionistische bezetter . Daarom zijn het volk en de natie over de hele wereld verplicht de Amerikaanse vijand harde lessen te leren," aldus een verklaring die naar het persbureau AP werd gestuurd.

De Hamas heeft tot nu toe alleen geweld gebruikt tegen Israëlische doelen. Of de oproep van de gewapende vleugel een ommekeer in dat beleid aankondigt was niet duidelijk.

Voor diegenen wiens ogen nu nog steeds niet zijn opengegaan het bewijs dat de V.S, Israël en de E.U er goed aan gedaan hebben geen financiële steun meer te verlenen aan Palestina zolang de neonazistische Hamas beweging daar aan de macht is. Vaak genoeg hoorde men opperen dat Hamas een "verzetsbeweging" is die vocht tegen "de onderdrukker" Met deze verklaring is duidelijk dat nu de maskers wel definitief zijn afgevallen en dat Hamas nu in volledige Al_Quaida stijl ook de oorlog verklaren aan de Verenigde Staten.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 15:53   #2
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

dreiging 1377 bis ofzo...
Ergens is het wel te begrijpen dat je pissig bent als volk als ze je land afpakken, je onderdrukken, en dat allemaal met de steun van je grote broer hé.
'k ben daar zelf geweest en heb met m'n eigen ogen spijtig genoeg kunnen aanschouwen hoe palestijnen door israelische militairen behandeld worden, ook als ze er zeker van zijn dat ze geen bommen ofzo op zak hebben.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 16:05   #3
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
dreiging 1377 bis ofzo...
Ergens is het wel te begrijpen dat je pissig bent als volk als ze je land afpakken, je onderdrukken, en dat allemaal met de steun van je grote broer hé.
'k ben daar zelf geweest en heb met m'n eigen ogen spijtig genoeg kunnen aanschouwen hoe palestijnen door israelische militairen behandeld worden, ook als ze er zeker van zijn dat ze geen bommen ofzo op zak hebben.
Punt 1: Er werd niets "afgepakt". Voor Israël bestond was Palestina een Brits mandaatsgebied d.w.z Brits grondgebied. Israël ontstond nadat Ben Gourion de onafhankelijkheid uitriep over dat land waar zij al duizenden jaren geleden een band met hadden. Dat zogenaamd "gestolen land" is een steeds wederkerend fabeltje waarmee de antizionisten proberen hun antisemietische denkbeelden te rechtvaardigen.

Punt 2:Ik ben zelfs ook al aan zo'n checkpoint geweest en effectief zijn de veiligheidsmaatregelen draconisch. Vergeet niet dat de meeste IDF soldaten maar tussen de 18 en 25 jaar oud zijn en die jongens elke dag opnieuw hun job moeten doen met het risico dat ze door 1 of andere gek tot pulp kunnen worden geblazen. Je kan dan ook wel begrijpen dat sommigen van die jongens op zijn van de zenuwen.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 8 november 2006 om 16:05.
Oud 8 november 2006, 16:10   #4
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Vraag is vooral , door wie worden die hamas-toestanden gesteund .
Wie betaald die oorlog ?
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 16:14   #5
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Punt 1: Er werd niets "afgepakt". Voor Israël bestond was Palestina een Brits mandaatsgebied d.w.z Brits grondgebied. Israël ontstond nadat Ben Gourion de onafhankelijkheid uitriep over dat land waar zij al duizenden jaren geleden een band met hadden. Dat zogenaamd "gestolen land" is een steeds wederkerend fabeltje waarmee de antizionisten proberen hun antisemietische denkbeelden te rechtvaardigen.
Mijn beste AD, ten eerste hoop ik dat je ondertussen al door hebt dat elke vorm van anti-semitisme mij vreeemd is. Ik zou het dus apprecieren als je mijn kritiek niet op je gebruikelijke manier terzijde schuift.

En dan het punt dat ik wil maken: hoe kan je nu serieus beweren dat Palestina voor 1948 Brits grondgebied was. Dit is natuurlijk grote onzin, en dat weet je zelf ook wel. Palestina was Brits MANDAATGEBIED, hen toevertrouwd door de Volkenbond in 1919 na de overwinning op het Ottomaanse rijk, dankzij de Arabieren. Het is nooit Brits gondgebied geweest, ze hadden enkel het mandaat gekregen om de regio voor te bereiden op de onafhankelijkheid. Dit was een compromis tussen het Britse imperialisme en de ideeën over zelfbeschikkingsrecht der volkeren van Woodrow Wilson, de Amerikaanse president.
In een vorige discussie bekritiseerde je het Europees imperialisme, en nu ga je zover om Palestina "Brits grondgebied" te noemen. Ofwel ben je intellectueel niet capabel, ofwel ben je kwaadwillig, zou ik kunnen zeggen om Leterme te parafraseren.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 8 november 2006 om 16:15.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 16:15   #6
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Wie betaald die oorlog ?

Laatst gewijzigd door Sinistra : 8 november 2006 om 16:16.
Oud 8 november 2006, 16:19   #7
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Mijn beste AD, ten eerste hoop ik dat je ondertussen al door hebt dat elke vorm van anti-semitisme mij vreeemd is. Ik zou het dus apprecieren als je mijn kritiek niet op je gebruikelijke manier terzijde schuift.

En dan het punt dat ik wil maken: hoe kan je nu serieus beweren dat Palestina voor 1948 Brits grondgebied was. Dit is natuurlijk grote onzin, en dat weet je zelf ook wel. Palestina was Brits MANDAATGEBIED, hen toevertrouwd door de Volkenbond in 1919 na de overwinning op het Ottomaanse rijk, dankzij de Arabieren. Het is nooit Brits gondgebied geweest, ze hadden enkel het mandaat gekregen om de regio voor te bereiden op de onafhankelijkheid. Dit was een compromis tussen het Britse imperialisme en de ideeën over zelfbeschikkingsrecht der volkeren van Woodrow Wilson, de Amerikaanse president.
In een vorige discussie bekritiseerde je het Europees imperialisme, en nu ga je zover om Palestina "Brits grondgebied" te noemen. Ofwel ben je intellectueel niet capabel, ofwel ben je kwaadwillig, zou ik kunnen zeggen om Leterme te parafraseren.
Ik schreef toch duidelijk mandaatgebied wat wel wil zeggen dat de Britten wel de controle hadden over dit gebied.
Oud 8 november 2006, 16:20   #8
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk gaat israel in Belgie geen aanslagen plegen want wij steunen de palestijnen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 16:25   #9
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Ik schreef toch duidelijk mandaatgebied wat wel wil zeggen dat de Britten wel de controle hadden over dit gebied.
Je schreef "Brits mandaatgebied, d.w.z. Brits grondgebied". Deze geljkschakeling is ofwel intellectueel oneerlijk, ofwel een uiting van een totaal onvermogen om internationaal-juridische terminologie te snappen.
Ik vermoed het eerste, want je komt bij mij niet over als een idioot. Dus ben je een manipulator.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 8 november 2006 om 16:25.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 16:32   #10
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Punt 1: Er werd niets "afgepakt".
Tuutuutuut, de Joden hebben het land afgepakt. Punt.

Citaat:
Voor Israël bestond was Palestina een Brits mandaatsgebied d.w.z Brits grondgebied. Israël ontstond nadat Ben Gourion de onafhankelijkheid uitriep over dat land waar zij al duizenden jaren geleden een band met hadden. Dat zogenaamd "gestolen land" is een steeds wederkerend fabeltje waarmee de antizionisten proberen hun antisemietische denkbeelden te rechtvaardigen.
Geen newspeak ter wereld kan verhullen dat er tot voor kort geen Israëlische staat was terwijl er wel mensen woonden.

Gestolen land dus.
Oud 8 november 2006, 17:01   #11
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Tuutuutuut, de Joden hebben het land afgepakt. Punt.
David (דוד) was volgens de Hebreeuwse bijbel de derde koning van het Koninkrijk Israël.
Over Davids leven valt te lezen in het boek Samuel. Hij regeerde van 1010 voor Chr. tot 970 voor Chr. Hij was de jongste zoon in een groot gezin en werd in zijn jeugd geacht op de schapen te passen - vanwege het verschijnen van roofdieren geen ongevaarlijke baan, die desondanks in weinig aanzien stond. Onverwachts werd hij gekroond tot de opvolger van de toen heersende koning Saul. Het zou echter nog jaren duren voordat hij de troon besteeg.

Conclusie: Er was dus sprake van een Koninkrijk Israël reeds meer dan 1000 jaar Voor Christus. Uw stelling is dus niet correct. Joden woonden in die gebieden lang voor er sprake was van Arabische kolonisatie.

Citaat:
Geen newspeak ter wereld kan verhullen dat er tot voor kort geen Israëlische staat was terwijl er wel mensen woonden.

Gestolen land dus.
Fout, er was een Koninkrijk Israël duizenden jaren geleden.
Oud 8 november 2006, 17:03   #12
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Hopelijk gaat israel in Belgie geen aanslagen plegen want wij steunen de palestijnen.
België is mede door haar katholiek-Latijns verleden steeds een voorname promoter geweest van het antisemitisme. Niet voor niets werkte de lokale bevolking in dit land nergens zo gewillig mee met de Duitsers als het op het deporteren van Joden aankwam.
Oud 8 november 2006, 17:04   #13
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Je schreef "Brits mandaatgebied, d.w.z. Brits grondgebied". Deze geljkschakeling is ofwel intellectueel oneerlijk, ofwel een uiting van een totaal onvermogen om internationaal-juridische terminologie te snappen.
Ik vermoed het eerste, want je komt bij mij niet over als een idioot. Dus ben je een manipulator.
Ik manipuleer niemand, dat laat ik over aan de antizionisten dixit antisemieten.
Oud 8 november 2006, 17:07   #14
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
België is mede door haar katholiek-Latijns verleden steeds een voorname promoter geweest van het antisemitisme. Niet voor niets werkte de lokale bevolking in dit land nergens zo gewillig mee met de Duitsers als het op het deporteren van Joden aankwam.
Onzin, België is het enige land waar een jodentransporttrein door het verzet werd tegengehouden. In Nederland en Frankrijk werden procentueel veel minder joden gered van de gruwelen van de nazi's.
Oud 8 november 2006, 17:08   #15
Dr. Strangelove
Minister

Standaard

Citaat:
Ik manipuleer niemand, dat laat ik over aan de antizionisten dixit antisemieten.
Ik had nog zo gehoopt dat je zou antwoorden met argumenten in plaats van met je mantra.
Oud 8 november 2006, 17:09   #16
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
David (דוד) was volgens de Hebreeuwse bijbel de derde koning van het Koninkrijk Israël.
Over Davids leven valt te lezen in het boek Samuel. Hij regeerde van 1010 voor Chr. tot 970 voor Chr. Hij was de jongste zoon in een groot gezin en werd in zijn jeugd geacht op de schapen te passen - vanwege het verschijnen van roofdieren geen ongevaarlijke baan, die desondanks in weinig aanzien stond. Onverwachts werd hij gekroond tot de opvolger van de toen heersende koning Saul. Het zou echter nog jaren duren voordat hij de troon besteeg.

Conclusie: Er was dus sprake van een Koninkrijk Israël reeds meer dan 1000 jaar Voor Christus. Uw stelling is dus niet correct. Joden woonden in die gebieden lang voor er sprake was van Arabische kolonisatie.
Tweeduizend jaar geleden leefden hier Kelten. Dat geeft de Bretoenen en Ieren nog geen recht op ons grondgebied.

Citaat:
Fout, er was een Koninkrijk Israël duizenden jaren geleden.
Net zoals er een Romeins imperium was. Maar de Italianen claimen België niet en bouwen geen muur om het af te scheiden van Nederland en Frankrijk.
Oud 8 november 2006, 17:43   #17
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

ik vind het straf te zeggen dat wanneer je kritisch bent ten aanzien van de israelieten (de regering,...) dat je dan een antisemiet bent.
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2006, 17:52   #18
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
ik vind het straf te zeggen dat wanneer je kritisch bent ten aanzien van de israelieten (de regering,...) dat je dan een antisemiet bent.
Het is een truuk als een ander en als er mensen zich door laten intimideren heeft hij bestaansrecht.

Eens goed uitlachen is mijn advies
Oud 8 november 2006, 17:55   #19
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Tweeduizend jaar geleden leefden hier Kelten. Dat geeft de Bretoenen en Ieren nog geen recht op ons grondgebied.
Wat voor een belachelijke vergelijking is me dat nu . Het gaat erover dat de Joden voor de geboorte van Christus tot nu altijd al in die regio hun roots hadden. België bestaat pas sinds 1830, je zou moeten weten dat wij allen afstammen van Germanen en Kelten en de Walen van de Romeinen. Dus in dat opzicht zijn de oorspronkelijke inwoners van dat gebied nog steeds de inwoners. In de VSA wonen ook nog steeds Indianen ondanks dat hun aantal sterk verminderd is door de Europese, Aziatische en Afrikaanse kolonisatie. De extremisten onder de moslims aanvaarden immers geen multiculturele samenleving en zeker niet diegenen die zich ten tijde van de profeet Mohammed de rug hebben toegekeerd. Niets voor niets is Mein Kampf een bestseller in vele Arabische landen, worden revisionistische schrijvers bejubeld in vele Arabische landen. Hoe je je ook als een paling in een emmer snot probeert te verweren, de Joden zijn de autochtone inwoners van de As Palestina-Mesopotamië.

Citaat:
Net zoals er een Romeins imperium was. Maar de Italianen claimen België niet en bouwen geen muur om het af te scheiden van Nederland en Frankrijk.
Leer eens het verschil tussen een muur en een veiligheidshek. Weeral slaag je de bal mis door hier wat te zeveren over Italianen.
Oud 8 november 2006, 17:59   #20
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
Is ook zo. Europa is verantwoordelijk voor de deportatie van miljoenen Joden. Het is geen toeval dat juist dit continent door de eeuwen heen telkens een vijandige houding aannam t.a.v de Joden, nu Israëli's. Gelukkig beginnen sommigen hier het door te hebben en trouwe bondgenoten heeft Israël (ook in Europa) telkens gehad. Nederland en Duitsland bv.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be