![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#523 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is uw eigen schuld.
![]() |
![]() |
#525 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zo werkt het systeem, bovenstaande heeft gewerkt om mee pensioenen en uitkeringen in leven te houden. Hij verwacht nu van de volgende generatie hetzelfde wat betreft zijn pensioen. Solidariteit en respect noemen ze dat. De ene generatie zorgt voor de andere.
![]() |
![]() |
#526 |
Banneling
|
![]() beroepsdoppers idd en over hun zwartwerk zullen we het nog niet hebben.
en geloof me er is werk zat......... http://www.stepstone.be/google/home_fs.cfm?lang=bnl http://www.ddtrans.be/vacatures/index.phtml ................... Laatst gewijzigd door colargo : 9 november 2006 om 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Correctie ! De ene generatie zorgt voor de andere in die mate dat de politieke beslissingen dat mogelijk maken...
'k Kan best begrijpen dat de volgende generatie ons NIET zal kunnen "onderhouden". Op naar de (hoe heet dat ook alweer ???) Kolchose (???) |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leve de competente politici ![]() Laatst gewijzigd door colargo : 9 november 2006 om 00:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Die gebouwen waren bedoeld als investering zodat er eens af en toe eentje kon worden verkocht als de vergrijzing op zijn hoogtepunt is om de pensioenen te kunnen garanderen. Niemand had kunnen vermoeden dat de SPA die gebouwen ging uitdelen alsof het snoepjes waren, of het pensioenfonds van Belgacom(?) ging opsoeperen om de begroting te kunnen doen kloppen. Maw men spaarde in de zeven vette jaren voor de zeven magere jaren, maar nog voor de magere jaren zijn begonnen is er bijna niks meer over ![]() De volgende generatie waar ik deel van uitmaak zal wss op het einde van de rit onmenselijk zwaar belast worden omdat idd het beleid dat op dit moment wordt gevoerd zwaar faalt ![]()
![]() |
![]() |
#531 |
Banneling
|
![]() Er is niets verkeerd met een korte periode werkloos te zijn.
Maar jaaaaren aan een stuk!! Dan is het teken van slechte wil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom een verwijt dat "ik nooit zo hard zal gewerkt hebben als hij"? Mag ik er voor kiezen gewoon 50-urenweekskes te draaien? En geen 70, zoals ik twee jaar gedaan had en waar ik niet tevreden mee was? Veel vrouwen uit vroegere generaties werkten niet eens. De luizakken, miljaar. Beetje luiweg voor de kinderen zorgen. Dat waren nog al eens tijden van morele verloedering. Ik ga na mijn contract zelfstandige worden. Veel pensioen krijg ik dan niet. Waarom zou ik mijn geld geven aan iemand die mij toch niet respecteert? Want daar gaat het volgens jou om: solidariteit en respect. Respect moeten we al niet verwachten van bobke. Solidariteit ook niet: als bobke zou mogen kiezen of hij belastingen betaalde voor mensen als mij, stak hij het geld toch wel in zijn eigen zak. Net als jij. Zeg me: waarom zou ik daar solidair mee zijn?
![]() |
![]() |
#533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die werkte, zelfs een rijke had toen veel minder dan een dopper nu. Er was geen elektriciteit, geen kinderopvang, geen auto’s of openbaar vervoer op maat, tv, geen sociale helpers die voor u uw dak kwamen herstellen, uw ratten of luizen kwamen vangen of uw stoep opvegen. De enige manier om niet te verhongeren of verkommeren was werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij betaalden de pensioenen van mensen die nooit hadden bijgedragen, en met plezier. Goed we hadden het voordeel met veel te zijn (babyboom) om voor het pensioen van weinigen te zorgen. Tegelijkertijd werden de productiemiddelen (automatisering en kapitalen) opgebouwd om met minder werkers voor voldoende productie te zorgen. Vergelijk de verhouding productieven / steuntrekkers en sociale werkers. Zelfs dan nog moeten de actieven als vrijwilligers optreden omdat niet alle sociale functies betaalbaar zijn. Ik vang kleinkinderen op, doe vrijwillig ziekenvervoer (grotendeels op eigen kosten), ben actief in vzw’s enz. En dan werk ik nog hier op het forum om Debbie te bekeren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vader wilde mij ook in de kleinhandel maar die beschouw ik evengoed als uitbuiters. Laat het nu juist het beroep zijn dat Kobaf geen werkezels noemt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bedoel je nu? Dat hij ook een boerderij moest gehad hebben om z'n vlees eerst te kweken, en een slachthuis om zijn waar te slachten vooraleer hij er charcuterie van maakte? Of moet ge een grote fabriek hebben vooraleer je voor bobke 'echt' zijt? Moet ge ploeteren voor een baas vooraleer je wéét wat werken is? Vertel het ons bobke. Wie is een echte werker en wie niet?
![]() |
![]() |
#538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een echte werker is iemand die meer opbrengt dan hij kost.
Wie meer kost dan hij opbrengt, moet eens herbekeken worden. Ligt misschien al een tijdje dood of zo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ernstig...Ik doe heel veel kmrs, meestal langs de autosnelweg... ik zie zelden auto's met pech staan en dan zeker geen BMW, mss woon jij in een land waar ze al onze afgedankte BMW's opkopen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |