Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2006, 08:44   #541
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik heb u niet verplicht om zo hard te werken.
Dat is uw eigen schuld.
Bobke zegt ook niet dat hij het erg vind dat hij zo hard heeft gewerkt, er zijn mensen die dat graag doen weet je... en wanneer die zich dan iets meer kunnen permitteren dan worden dat dikkenekken en arroganten genoemd... ik weet wel beter
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 08:50   #542
guerin
Minister

Standaard

Ok mensen,laat ons het dop in de tijd beperken met als gevolg dat er massal werk zal gevonden worden...Als het effkes niet officieel kan is er zwart werk maar ook bedelen,stelen,kraken,dealen.
Aan u de keuze:beroepsdoppers of beroepsboeven?
Oud 9 november 2006, 08:56   #543
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Ok mensen,laat ons het dop in de tijd beperken met als gevolg dat er massal werk zal gevonden worden...Als het effkes niet officieel kan is er zwart werk maar ook bedelen,stelen,kraken,dealen.
Allemaal zelfstandigen van maken.
Oud 9 november 2006, 09:09   #544
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is massaal werk, en er zijn nog veel massaler lamzakken. Jonge mensen die nooit gewerkt hebben zouden zowiezo geen dop mogen krijgen.
En het dreigen met bedelen, stelen, enz... maakt bitter weinig indruk maar is wel typerend voor een bepaald slag parasieten. De Belgische staat zou beter nog wat oude rattenhokken bijbouwen . Daar mogen de dreigers als ze braaf zijn al eens een glas water dinken.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 09:21   #545
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Er is massaal werk, en er zijn nog veel massaler lamzakken. Jonge mensen die nooit gewerkt hebben zouden zowiezo geen dop mogen krijgen.
En het dreigen met bedelen, stelen, enz... maakt bitter weinig indruk maar is wel typerend voor een bepaald slag parasieten. De Belgische staat zou beter nog wat oude rattenhokken bijbouwen . Daar mogen de dreigers als ze braaf zijn al eens een glas water dinken.
ik uit geen dreigementen maar praat over werkelijkheid,zie landen als de usa of frankrijk waar er heel veel bedelaars zijn maar ook criminaliteit.
Je vergeet dat wij in een competitie maatschappij leven waardoor er altijd wel mensen uit de boot zullen vallen om verschillende redenen.
Rattenhokken?leef jij of wil jij terug naar de middeleeuwen of zo?
Waar komen jou frustraties van?jij werkt toch?maak je dat niet tevreden?

Laatst gewijzigd door guerin : 9 november 2006 om 09:22.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 09:32   #546
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter Bekijk bericht
Correctie ! De ene generatie zorgt voor de andere in die mate dat de politieke beslissingen dat mogelijk maken...

'k Kan best begrijpen dat de volgende generatie ons NIET zal kunnen "onderhouden".

Op naar de (hoe heet dat ook alweer ???) Kolchose (???)
zo zit het wel voor een groot deel inderdaad.We moeten niet direkt de ganse jeugd bestempelen als werkschuwe luiaards.Ik wil wel geloven dat een overgroot deel van hen graag een goede, welbetaalde job zou willen.En zelfs een zware job, maar wel goedbetaald dan.En daar wringt de schoen natuurlijk nietwaar...Werkgevers betalen teveel belastingen, en werknemers ook.
In het feodale tijdperk werd als lijfeigene beschouwd, iemand die méér als 40 dagen per jaar voor de kasteelheer werkte.Wij werken 8 maand per jaar voor de Staat.En de werkgever betaalt 1 pree aan de werknemer, en dan nog eens zoveel aan de Staat! Voor brugpensioenen en uitkeringen voor (écht)Belgische doppers zou er geen geld zijn, maar voor een miljoen vreemdelingen te onderhouden wél?! Ergens klopt er toch iets niet...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 09:34   #547
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik uit geen dreigementen maar praat over werkelijkheid,zie landen als de usa of frankrijk waar er heel veel bedelaars zijn maar ook criminaliteit.
Je vergeet dat wij in een competitie maatschappij leven waardoor er altijd wel mensen uit de boot zullen vallen om verschillende redenen.
Ze moeten zeker de mensen niet op straat zetten, liefst niet.
Maar iedereen moet toegeven dat één en ander scheef zit.

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 november 2006 om 09:34.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 09:36   #548
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Indien men kan werken zou dat toch moeten aangeraden worden hé,maar zonder er dwangarbeid van te maken hé ..................
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 09:39   #549
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Meer zelfs.
Wij betaalden de pensioenen van mensen die nooit hadden bijgedragen, en met plezier.
Goed we hadden het voordeel met veel te zijn (babyboom) om voor het pensioen van weinigen te zorgen.
Tegelijkertijd werden de productiemiddelen (automatisering en kapitalen) opgebouwd om met minder werkers voor voldoende productie te zorgen.
Vergelijk de verhouding productieven / steuntrekkers en sociale werkers.
Zelfs dan nog moeten de actieven als vrijwilligers optreden omdat niet alle sociale functies betaalbaar zijn.
Ik vang kleinkinderen op, doe vrijwillig ziekenvervoer (grotendeels op eigen kosten), ben actief in vzw’s enz.
En dan werk ik nog hier op het forum om Debbie te bekeren.
het word tijd voor een nieuwe, Europese Baby-Boom.Dat zal de problemen van vandaag niet oplossen, maar er zal dan hoop zijn voor de toekomst.
Te vermijden als de pest: Niet-Europese baby boom, vooral dan binnen de Europese grenzen.Want in dat geval, is het het begin van een aangekondigt einde.
Oud 9 november 2006, 09:42   #550
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Dat zijn dan meestal vrouwen, die pechverhelpers van BMW assistance zijn dan ook zo knap he

Ernstig...Ik doe heel veel kmrs, meestal langs de autosnelweg... ik zie zelden auto's met pech staan en dan zeker geen BMW, mss woon jij in een land waar ze al onze afgedankte BMW's opkopen?
mischien in een buurt, stadsgedeelte, stad...
Oud 9 november 2006, 09:44   #551
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Allemaal zelfstandigen van maken.
Beste is een vaste job en eventueel een zelfstandig bijberoep.

Nu is het al beter voor de zelfstandigen voor hun pensioen later, maar velen hebben een minimum. En vele gepensioneerde zelfstandigen zijn NIET altijd rijk. Ook bij ziekte is het triestig gesteld.
Vandaag de dag is het moeilijker zelfstandig iets te beginnen en te slagen dan pakweg 20 jaar geleden. Wat er nu wel is voor de beginnende zelfst. is meer begeleiding en steun. Zelfs de groten met jaren ervaring hebben het moeilijk. Als je hoort fusioneren, dan weet je het al . Er is wel veel beweging, vele nieuwe bedrijven komen voor een korte duur en verdwijnen even snel. Velen beseffen niet dat je met een zaak 365 dagen per jaar bezig bent. Terwijl een arbeider of bediende na z'n werk z'n job niet meeneemt naar huis.

Maar werk is er genoeg............maar als ze willen werken of kunnen dat weet ik niet.
Niet alleen stoppen die marokkanen te bepamperen maar ook die beroepsdoppers. Streng en rechtvaardig.

Als parasiet door het leven gaan is toch ook maar niets en ze willen dan nog evenveel als mensen die gaan werken of nog meer.

Laatst gewijzigd door colargo : 9 november 2006 om 09:49.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 09:49   #552
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ze moeten zeker de mensen niet op straat zetten, liefst niet.
Maar iedereen moet toegeven dat één en ander scheef zit.

Ja,er loopt iets scheef.Dat werken moet gepaard gaan met pijn daar loopt het scheef omdat het,zoal duveltje 382 zegt,neigt naar dwangarbeid.
Geheel de samenleving is gebaseerd op werken want indien je dat niet doet kan je niet delen in het hoogste goed van deze werkmaatschappij namelijk consumentisme welke gerenegeerd is door werken!
die affiche is terecht!

Laatst gewijzigd door guerin : 9 november 2006 om 09:55.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 09:49   #553
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jonge mensen die nooit gewerkt hebben hebben geen recht op werkloosheidsuitkering. GEEN !! Er is werk met hopen.
Ik kom wel eens in de USA. Ik moet zeggen dat het mij een goed gevoel geeft om gevangenen in 'chaingang' op de autostrada papiertjes te zien oprapen. Hier zitten ze op hotel. Als het hun niet aanstaat, opstandje!!
We leven in een land waarvan de 'verkozen' leiders bang zijn van de reaktie van een gevangene, een leegganger, een parasiet, enz...
Tijd voor verandering.
Ik ben een zeer gelukkig mens. Helaas kan ik in dit 'demokratisch' land vooralsnog niet verhinderen dat er geld van mij naar verlorenkosten gaat met een steeds groter wordende bek, maar daar houdt het dan ook mee op.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 09:51   #554
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Ik heb nog nooit zoveel gescheld in 1 draad gelezen, wat een beleefdheid
En dan maar zagen dat ze niet willen dat er wordt neergekeken op beroepsdoppers, misschien eerst eens in eigen boezem kijken....
hij spreekt zo voor uw eigen goed, veerle, dat ge eindelijk wakker word= shock-therapie.Word ook toegepast op mensen die men uit sektes haalt. Een soort omgedraaide brain-wash.Kobaf wil je uit de werkezel-sekte bevrijden.Later zul je hem nog bedanken
Oud 9 november 2006, 09:54   #555
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Jonge mensen die nooit gewerkt hebben hebben geen recht op werkloosheidsuitkering. GEEN !! Er is werk met hopen.
Ik kom wel eens in de USA. Ik moet zeggen dat het mij een goed gevoel geeft om gevangenen in 'chaingang' op de autostrada papiertjes te zien oprapen. Hier zitten ze op hotel. Als het hun niet aanstaat, opstandje!!
We leven in een land waarvan de 'verkozen' leiders bang zijn van de reaktie van een gevangene, een leegganger, een parasiet, enz...
Tijd voor verandering.
Ik ben een zeer gelukkig mens. Helaas kan ik in dit 'demokratisch' land vooralsnog niet verhinderen dat er geld van mij naar verlorenkosten gaat met een steeds groter wordende bek, maar daar houdt het dan ook mee op.
In belgïe is papier oprapen een beroep,moeten die mensen dan doppen?
Oud 9 november 2006, 09:57   #556
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik had het niet over thuiswerk of werk als zelfstandige Jan; de boodschap die hier door Kobaf en Debbie gepropageerd wordt, is dat het een volstrekte logica is dat zij kunnen beslissen niets te doen en dat het ook de volstrekte logica is dat de maatschappij de plicht heeft hen in die beslissing te steunen en hen nog eens te gaan onderhouden ook.
Als je met dat standpunt door het leven gaat, en dat aan je kinderen doorgeeft, dan vrees ik ten zeerste voor die kinderen hun toekomst.
Ja, als ze gewoon thuis zitten zonder iets te doen en niet voor hun kids zorgen of zich niet bijscholen, is de toekomst voor hun kids idd 0% slaagkans in het leven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 09:57   #557
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja,er loopt iets scheef.Dat werken moet gepaard gaan met pijnndaar loopt het scheef om dat het,zoal duveltje 382 zegt,neigt naar dwangarbeid.
Geheel de samenleving is gebaseerd op werken want indien je dat niet doet kan je niet delen in het hoogste goed van deze werkmaatschappij namelijk consumentisme welke gerenegeerd is door werken!
die affiche is terecht!
Ieder mens is anders.....

Maar sorry, je ziet toch vele lamzakken rondlopen die je een schop zou geven.
Mensen moeten meer sporten & gezonder leven en terug energie krijgen.
Dan gaat het werk vanzelf, kan je tegen stress en heb je een beter humeur.

Iedereen kan wel eens een tegenvallerke hebben maar verwerkt die en doe verder. Misschien moeten ze een beetje volharden op bepaalde vlakken.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 10:00   #558
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
In belgïe is papier oprapen een beroep,moeten die mensen dan doppen?
en als den dop dan afgeschaft is, kunnen die ook gaan stelen, en daarna gevangenen worden...die papiertjes oprapen...
Oud 9 november 2006, 10:03   #559
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Ieder mens is anders.....

Maar sorry, je ziet toch vele lamzakken rondlopen die je een schop zou geven.
Mensen moeten meer sporten & gezonder leven en terug energie krijgen.
Dan gaat het werk vanzelf, kan je tegen stress en heb je een beter humeur.

Iedereen kan wel eens een tegenvallerke hebben maar verwerkt die en doe verder. Misschien moeten ze een beetje volharden op bepaalde vlakken.
Weeral dwang!
Je hebt gelijk maar dwang is geen optie.mensen betrekken ipv verplichten zou ze heel wat meer motiveren om mee te werken.
Oud 9 november 2006, 10:04   #560
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Autocad 2006

mechanical desktop

3D studio max 7

Solid edge

Solid works

Microstation V8

Pro Engeneer 2001 en Lightfire

Het ene programma gaat al beter dan het andere, het ene is beter blijven hangen als het andere. Ik heb mij trouwens vandaag opgegeven voor de opleiding bij de vdab, op die manier heb ik een attest en kan ik wss wel weer terecht op het bedrijf waar ik een vakantiejob deed.
Alle dagen van 8 tot 16u30 en plezant werk, een goei loon

Niet mis, je kan met die kennis zeker wel werk vinden als cadtekenaar hoor.

Zoek maar eens op google.

Want vaak zoekt men mensen die kantoorwerk kunnen doen en tegenlijk cad kunnen tekenen. Maar je moet ook wel technische bagage hebben he.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be