Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2006, 22:05   #681
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik betaal geen personenbelastingen, zoals ik al gezegd heb.
Gelukkig betaalt u nog voldoende andere belastingen die mijn richting uitkomen.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 22:39   #682
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Dat zeg je eigenlijk wel eh Nynorsk.
Want je verdedigt al de hele draad mensen die bewust kiezen voor een (levenslange) uitkering met het oog op zelfontplooiing (sport, cultuur, etc.).
lees jij maar wat je wil lezen.

Citaat:
Cultuur en sport zijn niet onbelangrijk! En de maatschappij moet dit ondersteunen....maar dat doet ze ook. De overheid subsidiëerd tal van intitiatieven/instanties ter zelfontplooing(op allerlei gebieden).
De overheid moet echter (volgens mij) deze mensen niet voorzien in hun dagelijks onderhoud. Dat moeten ze zelf maar doen, en is ook mogelijk.
Je kan gerust werken, en na je werkuren jezelf toeleggen op je (bepaalde) talenten. Waarom zou zo'n iemand moeten toegelaten worden om te teren op de maatschappij?
Als iemand écht talenten bezit op bepaalde gebieden (kunst, sport,...), komt de rest vanzelf. Waarom dan alle would-be's dan nog persoonlijk (financiëel) ondersteunen?
het probleem met kunst en dergelijke is dat het eindresultaat vaak lang op zich laat wachten. Het is niet iets dat je vandaag begint en vanavond af is.
Ik vind het kunstenaarsstatuut bijvoorbeeld een goed iets.
Ze bieden mensen de gelegenheid een project écht uit te werken, zonder ondertussen te verhongeren. Hun vooruitgang wordt regelmatig geëvalueerd. Die mensen doen dus niet 'niks'. Ik vind dat best ok. ik vind dat niet 'teren op de maatschappij'.
Oud 9 november 2006, 22:40   #683
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Gelukkig betaalt u nog voldoende andere belastingen die mijn richting uitkomen.
dat valt voor u dan toch wel een beetje tegen ze.
Oud 9 november 2006, 22:44   #684
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
laat me raden, ofwel bent u zelf dopper;
ofwel hebt u geen kinderen en betaald u geen opvang tijdens uw werkuren.

ofwel hebt u wel kinderen en bent u nog samen met uw partner zodat u twee inkomens hebt.

ofwel hebt u kinderen en bent u niet meer samen met uw partner en betaalt uw partner de kinderopvang.

In bovenstaande gevallen zou ik zeggen prijs u gelukkig.
maar begin niet te mekkeren tegenover mensen die de sjans niet hebben en het willen aankaarten. als het topic u niet bevalt kan u nog altijd besluiten om niet te reageren.
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Mitgard
zaag eens niet.
zagemie.
Oud 9 november 2006, 22:45   #685

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

Voor zij die het niet wisten,maar ik ben al een tijdje niet meer actief bij het VWS
Trouwens dat was dan ook het enige struikelblok voor mij dus .....
Eigenlijk had ik daar ook de grootste moeite mee bij vws. Kijk, ik vind het bewonderenswaardig dat vws opkomt voor ALLE armen, kansarmen, of het nu hun eigen schuld is of niet. Daarvoor sympathiseer ik nog steeds met de organisatie. Wat me wel moeilijk lag was dat de MOGELIJKE "uitwegen" (en dat zou best eens een goede job kunnen zijn) uit de armoede nogal werden afgeblokt (en zelfs dikwijls werden ingeblikt). Dat de wantoestanden (op gebied van werk) worden aangeklaagt, daar schaar ik me volledig achter.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 23:10   #686
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lees jij maar wat je wil lezen.
Dat doe ik ook...wees gerust

Citaat:
het probleem met kunst en dergelijke is dat het eindresultaat vaak lang op zich laat wachten. Het is niet iets dat je vandaag begint en vanavond af is.
Ik vind het kunstenaarsstatuut bijvoorbeeld een goed iets.
Ze bieden mensen de gelegenheid een project écht uit te werken, zonder ondertussen te verhongeren. Hun vooruitgang wordt regelmatig geëvalueerd. Die mensen doen dus niet 'niks'. Ik vind dat best ok. ik vind dat niet 'teren op de maatschappij'.
Het kunstenaarsstatuut vind ik ook een goed idee. Maar dat verondersteld wel dat je een opdrachtgever hebt...maw. dat je 'goed' bent.
Als je echter slechts een tweederangs(of lager) bent.....wel ga dan werken, en doe het na je uren. Anders is het weldegelijk teren op de maatschappij.

Laatst gewijzigd door zorlac : 9 november 2006 om 23:11.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 23:54   #687
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

in belgie zijn slechts ongeveer 1000000 mensen werkzaam in de productieve sector. De andere miljoenen zijn werkzaam in de dienstensector, sociale sector, verzorgende sector, ambtenarij, onderwijs ... of men trekt een uitkering of een pensioen of een kindervergoeding

deze miljoenen mensen worden - alle gekheid op een stokje - allemaal van de belastingen op de arbeid van die 1 000 000 werkezels betaald

indien we een gemiddelde berekenen dan komen we op een bedrag van gemiddeld 7000 euro dat er per maand aan elk burger besteedt wordt

het enige dat het vierde wereld syndicaat vraagt is één tiende daarvan maar dan wel onvoorwaardelijk !!!!!

dit als een in de maatschappij ingebouwde noodzakelijke garantie tegen armoede die er voor moet zorgen dat art vd belgische grondwet - ieder belg heeft het recht op een menswaardig bestaan - in navolging van - art vd universele verklaring voor de rechten van de mens - door de overheid ook werkelijk universeel gegarandeert wordt ( wat tesamen met de andere mensenrechten haar enige taak is )

het probleem is echter

voor één keer is het eens geen probleem dat door de politiek veroorzaakt wordt !!

het is een probleem dat zich situeert op het vlak van de volksmentaliteit van vooral onze stoere vlaamse leeuwkes

terwijl de staat nu van het geld dat ze de één miljoen werkenden uitmelkt per burger zevenduizend euro per maand uitkeert, kan volgens studiebureaus het gemiddelde stoere vlaamsche leeuwke het basisinkomen van maar zevenhonderd euro vooralsnog nog niet slikken

maw de politiek is er wel rijp voor, wil er wel rijp voor zijn

maar de domme vlaamsche leeuwkes zijn er nog altijd niet klaar voor

hen is het gewoon ingeprent

een mens moet werken en afzien

stoer zeggen ze dan dat ze niet in die fabeltjes van de kerk over god enzo geloven

maar intussen hebben ze niet door dat ze ondanks die stoere vlaamsche leeuwkespraat, nog steeds alle dagen handelen en denken en dus cultureel geconditioneerd zijn door diezelfde kerk - dat het leven dient om te lijden - het kruis - symbool van het lijden dat centraal staat in datgene wat gedurende tweeduizend jaar vrijspel heeft gehad op de cultivering van onze hedendaagse problematische, haast niet in vraagstelbare vlaamsche werkezelscultuur

het idee van vlakaf en zonder doekjes errond 700 euro per maand ( ook voor de werkezels ) als alternatief voor zoals nu 7000 euro voor allerlei rond de pot gedraai - is blijkbaar niet te verzoenen met die werkezelscultuur

( volgens die werkezelscultuur is iets gratis krijgen immers taboe )

het komt erop neer dat de masochistische vlaming liever zoals nu gemiddeld 7000 euro uit zijn zakken laat kloppen ( want dat laat hij toe door alle dagen te gaan werken ) dan dat hij er 700 zou geven ( die hij dan zelf ook nog eens terugtrekt )

Als het stoere vlaamsche leeuwke er zevenhonderd geeft dan is hij niet stoer meer he en wat vooral is - hij kan dan ook niet meer lopen klagen en zagen over het feit dat hij 7000 wordt afgetroggeld ( = zijn kruis waarmee hij overal kan komen klagen en zagen )
soit

arm

arm

arm

vlaanderen

Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 november 2006 om 00:21.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 00:04   #688
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan papers van me lezen in wetenschappelijke tijdschriften.
Een boek heb ik nog niet geschreven - nog geen tijd voor gehad.
Als dit project ten einde is ga ik er wel aan beginnen. Leuke ideeën verzameld de voorbije jaren.

Talentvolle mensen zouden hun ding moeten kunnen doen. Het was een stelling die je algemeen mocht interpreteren, carlgustaaf. Er zijn mensen die met heel waardevolle dingen bezig zijn. Of bezig zouden zijn, mochten ze de tijd ervoor hebben. Ik denk dat we dat best wat mogen ondersteunen.

Het valt me op dat het vaak de mensen zijn die het luidst roepen over "onze cultuur" die het meest neerkijken op cultuur.
er bestaan hulpfondsen voor schrijvers, ik heb daar eens iets over gelezen in de bibliotheek.Ga je eens inlichten in een bibliotheek of ze daar boeken over hebben.Je kan ook meedoen aan schrijverswedstrijden, ik ken iemand die net een prijs gewonnen heeft bij een wedstrijd van de RTBF (t'is een franstalig iemand), ze hebben van haar verhaal een CD gemaakt ook, ze gaat daar geld voor krijgen.Het goede bij zulke wedstrijden is , dat als je er zo één, of meerdere wint, het wilt zeggen dat je inderdaad talent hebt, dat andere mensen als jezelf dat ook denken.En dat je in aanraking komt met mensen uit dat wereldje, andere schrijvers, die reeds in het zadel zitten , uitgevers, journalisten...Informeer je eens .
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 00:06   #689
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
in belgie zijn slechts ongeveer 1000000 mensen werkzaam in de productieve sector. De andere miljoenen zijn werkzaam in de dienstensector, sociale sector, verzorgende sector, ambtenarij, onderwijs ... of men trekt een uitkering of een pensioen of een kindervergoeding

deze miljoenen mensen worden - alle gekheid op een stokje - allemaal van de belastingen op de arbeid van die 1 000 000 werkezels betaald

Is het nu echt te moeilijk om ook maar iets zinnig te zeggen? Zin om even uit te leggen waarom mijn werknemers mij, volgens jouw info, minder kosten dan wat jij als belasting aangeeft?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 00:07   #690
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nee,ik kan mij voor 80 % achter VWS scharen,maar wat werken betreft heb ik het soms moeilijk,en dat weten ze !!! Ik ben nen eenvoudige jongen door niet veel begrepen,en dat is soms lastig,zowel voor Politics.be als voor VWS Maar ik blijf eerlijk,zelfs als ze mij kraken,met groetjes aan politics.be
eerlijk duurt het langst...om rijk te worden. Ik denk dat je niet geschikt bent om politieker te worden, beste...En neem dat nu vooral niet voor een belediging !
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 00:14   #691

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
eerlijk duurt het langst...om rijk te worden. Ik denk dat je niet geschikt bent om politieker te worden, beste...En neem dat nu vooral niet voor een belediging !
zo is dat idd

als je voor de politiek geschikt bent

dan klopt er iets niet met je

je hebt dan hulp nodig
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 10 november 2006, 00:31   #692
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
STEUNGELD AFNEMEN VAN BEROEPSDOPPERS IS DAT ZO MOEILIJK.ALS ZIJ HONGER KRIJGEN ZULLEN ZIJ TOCH IETS MOETEN DOEN
stelen van mensen zoals u bijvoorbeeld.
allez, dat zou ik doen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 00:33   #693
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht

Is het nu echt te moeilijk om ook maar iets zinnig te zeggen? Zin om even uit te leggen waarom mijn werknemers mij, volgens jouw info, minder kosten dan wat jij als belasting aangeeft?
over uw werknemers gesproken.
moet echt wel zielig zijn om voor iemand als u te werken.
ik beklaag die mensen.
Oud 10 november 2006, 00:39   #694
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Ik weet het, maar dat gaat veranderen wees gerust.
ik denk het ook.
dankzij uw soort gaan er steeds meer mensen doppen uit principe.
Oud 10 november 2006, 00:51   #695

Standaard

mis

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 10 november 2006 om 00:52.
Oud 10 november 2006, 07:25   #696
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

Uw berekening is fundamenteel fout. De dienstensector zorgt immers ook voor belastte meerwaarde. Het is echter waar dat de belastingsbasis in Belgie kwa headcount zeer klein is. Het is vandaar ook dat u zoveel druk ondervindt als dopper.

Men kan dit op verscheidene manieren aanpakken, maar de uwe is jammer genoeg economisch nogal contraproductief.
Oud 10 november 2006, 09:14   #697
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik denk het ook.
dankzij uw soort gaan er steeds meer mensen doppen uit principe.
Blaas maar verder. De kraan gaat dicht voor beroepslosers.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...

Laatst gewijzigd door Bill : 10 november 2006 om 09:14.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 09:24   #698
dereien
Banneling

Standaard

Nou zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Goed hé, 5 jaar werken!

Het volk: 10november 2006
Citaten:
1/Oud is toch niet zo out
Bijna 15 procent van de aanwervingen zijn 45-plussers

2/Een op drie werkgevers zou 50-plussers liever dumpen
dereien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 10:02   #699
eno2
Banneling

Standaard

Veerle:
[quote]
[quote]

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door eno2
Als ik één soort mensen een onuitstaanbaar geurtje vind hebben, dan zijn het diegenen die graag naar beneden trappen. Zoals ik al zei: fascistische spasmen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door zorlac

Veel obus en weinig kruit, die Zorlac.
Kortom, een typisch leegganger.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Citaat:

en hou verder je klepper tegen mensen die zich dat niet kunnen veroorloven, simplicisimus.

Citaat:
Google eens Eno2, dan krijg je er 15OOO, taalidioot.

Citaat:
Ik denk dat een leegganger een onontplofte obus is, zoals jij.

Citaat:
Superdwaas.

Citaat:

Scheldwoorden gebruiken en ze nog niet eens kunnen spellen, onnozelaar.

Citaat:
Voor jou vind ik dat ze gewoon klootzak mogen gebruiken.
't Is correct geschreven, 't staat in het woordenboek, en het is van toepassing.

Citaat:
Met error bedoel ik jouw foute onzin, dwaze gans.

Maar het zal inderdaad wel aan je beperkte herseninhoud liggen.

Citaat:
Doe dus maar verder dwaas.
Leegganger staat in het Groene Boekje en dat is voor iedereen in Nederland leidinggevend, behalve voor idioten zoals jij.

maar voor de rest is hij heel vriendelijk hoor

Bedankt voor het veelvoudig citeren, Veerle.
Hoe doe je dat zo snel, die kwoots sampelen?

Jammer dat je mijn gedichtje wegliet, dat was ook niet mis kwa vriendelijkheid.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2006 om 10:06.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 10:08   #700
eno2
Banneling

Standaard

De gaskraan openzetten voor beroepslosers.
Stuur de gasrekening maar naar Bill.

Dat soort rechtse zakkengedoe stelt iedereen, die niet de doelen bereikt die door hun waanzinnige wereldwijde vernietigende exploitatie -opvattingen vooropgesteld worden, gelijk aan losers (een Amerikaans scheldwoord dat hier alleen de lachlust opwekt, of medelijden met de onderontwikkelde gedachtenrijkdom van de hanteerder)

Terwijl ze nog niet eens weten wat de werkelijke waarden zijn die het leven en de samenleving gezond en gelukkig maken. Ze denken dat het limietloos materieel bezit, inkomen, en consumptie is...

Maar ja, Bill is een Amerika-collaborateurtje van het kwalijke soort. Zo eentje dat van een beetje fijnere geest geen enkele van de vele delicieuze kazen gevreten heeft, die hem anderzijds fysiologisch zo vet maken.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 november 2006 om 10:17.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be