![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Ga je er dan van uit dat oosterlingen niet voldoende breins hebben, of westerlingen?
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Evaluatievermogen?
Ik weet zeker dat ik voor het evalueren van mijn personeel mensen met voldoende comptetentie heb en dat niet zal overlaten aan oenen.
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Al die groepen die zich richten tegen de maatschappij in het algemeen en in het westen bijzonder, houden er ieder een eigen structuur op na - hoe ze zich financieren, wie hun sponsors zijn dat weten we allemaal wel of we kunnen het wel raden.
Feit is dat op de diverse politieke levels er verschillen bestaan in opvatting over de bestrijding van deze tegen het westen gerichtte cultuur. De diversiteit aan meningen vernietigd elke kans op succes en zeker op die van een gezamelijke aanpak. Ira plande regelmatig aanslagen die wel slachtoffers opleverden maar nooit tot een succes leidden. Uiteindelijk hebben ze het opgegeven en hopelijk behoort hun soort instelling nu tot de verleden tijd. Welke groepen nog wel actief zijn, kun je in de pers lezen. De basken bijvoorbeeld - het oude Navarra - was altijd al een bron van politieke weerstand. Al quaida zal zich voornamelijk richten op hun eigen werkgebied en een eventuele herstructurering in politieke zin onmogelijk maken. Het is te gek voor woorden dat de VS c.s. daar in denkt te zullen slagen. Ze snappen totaal niets van de wereld buiten hun eigen chaos. Ze hadden beter zich op eigen problemen kunnen richten. Kortom ik zie niet zo snel nieuwe aanslagen komen. Maar: standfast!
![]() |
#45 | |
|
![]() En het blijft maar komen, men zou het na verloop van tijd gaan geloven ...
Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Lees mijn vraag: Ga jij er van uit dat de dreiging en de eventuele, al dan niet vermeden, aanslagen uit het brein onstaan van een oosterling of een westerling?
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk zijn die terreurdreigingen klinkklare nonsens...
Waar haalt men het toch? Het zou veel verstandiger zijn de veiligheidsdiensten overal ter wereld te ontbinden, want die scheppen enkel onveiligheidsgevoel, waarval zijzelf enkel beter van worden... De bespaarde middelen kan men dan m.i. beter inzetten om zangfeester tegen het onveiligheidsgevoel te organiseren... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Aanslagen laat me niet lachen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Owee, nu zijn we plots bang en kijken we onder ons bed: vreemd wel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk bericht door 2004gun
![]() Da's al een hele tijd aan de gang, aanslagen of niet, de bevolking is al bang .... Citaat: Oorspronkelijk bericht door filosoof ![]() Hebben de mensen dan Farenheit Nine Eleven van Moore niet gezien en 1984 van Orwell nooit gelezen? MI 5 duidelijk wel... Citaat:
Cui prodest? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Citaat:
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Waar haal je die referentie vandaan?
![]() |
#57 |
|
![]() Ik snap ze al. De moslims bekijken het zo slecht nog niet. Als er 1 op de bus, trein of tram stapt, gehuld in traditioneel gewaad en vergezeld van een grote koffer en rugzak, heeft die dikwijls plaats genoeg, vooral als die nog eens allerlei gebeden met Allah begint te scanderen.
Al twee maal heb ik zoiets meegemaakt. Sommige mensen stappen toch spontaan af en andere zoeken de andere kant van het rijtuig op. Kan je de mensen ongelijk geven? Tien keer kan het goed gaan, de elfde keer moet die moslim met zijn rugzak toevallig toch eens de lucht in gaan. Je weet nooit wie er naast jou het openbaar vervoer gebruikt en met welke reden, maar ongelukken zonder kwaad opzet zijn ook niet uitgesloten. Met een auto kan je ook iets tegenkomen. Pfff, bang maken ze me al niet meer, alert wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Ja, ik geef eerlijk toe dat ik ook wel meer oplet voor verdachte signalen. Pakjes die ergens onbewaakt op drukke plaatsen blijven staan, zullen makkelijker opgemerkt worden.
Misschien is het juist door te dreigen dat ze het moeilijker maken op echt aanslagen te plegen. Daarnaast vind ik dat er wetten zouden moeten komen dat op treinen, trams en bussen, de bagage van mensen ten allen tijden mag doorzocht worden. Het is inboeten aan privacy, maar het maakt de kans op aanslag kleiner. Neem het voorbeeld van een moslima, gehuld in zwart gewaad met hoofddoek tot op de knieën, die met een zware rugzak op de tram stapte en meer dan de helft van de passagiers stapten spontaan af. Niemand wou dat meisje helpen en iedereen die bleef zitten, kroop onmiddelijk naar de andere kant van het rijtuig. Het was wel pas na de aanslag in Londen, dus begrijpelijk dat mensen zo reageerden. Als men de zekerheid had dat er geen explosieven of wapens in die rugzak zaten, zou men hoogst waarschijnlijk anders reageren. Al-Quaida moslims creëren doembeelden en vooroordelen, waar onschuldige moslims het slachtoffer van kunnen worden. Wie echt een aanslag wil plegen, zals het vroeg of laat wel doen, maar volgens mij wordt het wel moeilijker. Ik denk dat meer mensen sneller geneigd zijn om verdachte dingen te melden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Al qaeda en aanverwante rotzakken stappen met spijkerbommen op een bus, trein, tram of metro met de bedoeling zo veel mogelijk onschuldige mensen de dood in te sleuren. Klein verschil toch wel.
![]() |
![]() |