Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2006, 08:40   #41
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Ga jij er van uit dat de dreiging en de eventuele, al dan niet vermeden, aanslagen uit het brein onstaan van een oosterling of een westerling?
Ga je er dan van uit dat oosterlingen niet voldoende breins hebben, of westerlingen?
Oud 12 november 2006, 08:41   #42
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U toont uw evaluatievermogen
Evaluatievermogen?

Ik weet zeker dat ik voor het evalueren van mijn personeel mensen met voldoende comptetentie heb en dat niet zal overlaten aan oenen.
Oud 12 november 2006, 12:38   #43
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Evaluatievermogen?

Ik weet zeker dat ik voor het evalueren van mijn personeel mensen met voldoende comptetentie heb en dat niet zal overlaten aan oenen.
Dit is nu net even een andere situatie.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 12:45   #44
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Al die groepen die zich richten tegen de maatschappij in het algemeen en in het westen bijzonder, houden er ieder een eigen structuur op na - hoe ze zich financieren, wie hun sponsors zijn dat weten we allemaal wel of we kunnen het wel raden.
Feit is dat op de diverse politieke levels er verschillen bestaan in opvatting over de bestrijding van deze tegen het westen gerichtte cultuur.
De diversiteit aan meningen vernietigd elke kans op succes en zeker op die van een gezamelijke aanpak.

Ira plande regelmatig aanslagen die wel slachtoffers opleverden maar nooit tot een succes leidden. Uiteindelijk hebben ze het opgegeven en hopelijk behoort hun soort instelling nu tot de verleden tijd.

Welke groepen nog wel actief zijn, kun je in de pers lezen.

De basken bijvoorbeeld - het oude Navarra - was altijd al een bron van politieke weerstand.

Al quaida zal zich voornamelijk richten op hun eigen werkgebied en een eventuele herstructurering in politieke zin onmogelijk maken.

Het is te gek voor woorden dat de VS c.s. daar in denkt te zullen slagen.

Ze snappen totaal niets van de wereld buiten hun eigen chaos. Ze hadden beter zich op eigen problemen kunnen richten.

Kortom ik zie niet zo snel nieuwe aanslagen komen.

Maar: standfast!
Oud 12 november 2006, 14:28   #45
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard Britse geheime dienst ziet 30 geplande terreuraanslagen

En het blijft maar komen, men zou het na verloop van tijd gaan geloven ...
Citaat:
Brussel - De Britse geheime dienst heeft sinds juli 2005 vijf aanslagen verijdeld en heeft weet van een dertigtal complotten voor nieuwe terreurdaden. Premier Tony Blair roept daarom op tot grotere inspanningen: ,,Want het terreurgevaar is zeer reëel.''
,,Het is een zeer lange en zware strijd, maar we moeten opkomen voor wat we geloven'', zei Tony Blair op een persconferentie in zijn ambtswoning in Downing Street. Hij gaf uitdrukkelijk zijn steun aan de waarschuwing die de MI5, de Britse geheime dienst, vrijdag de wereld had ingestuurd.

Volgens de MI5 zijn in de dertig terreurcomplotten 1.600 verdachten getraceerd, die permanent worden geschaduwd. In veel gevallen gaat het om in Groot-Brittannië geboren en getogen burgers, die op zelfmoordaanslagen of andere moordende plannen broeden. (ap)
DETAILS
Oud 12 november 2006, 14:29   #46
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je er dan van uit dat oosterlingen niet voldoende breins hebben, of westerlingen?
Lees mijn vraag: Ga jij er van uit dat de dreiging en de eventuele, al dan niet vermeden, aanslagen uit het brein onstaan van een oosterling of een westerling?
Oud 12 november 2006, 14:34   #47
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Of er aanslagen gaan gebeuren durf ik niet te voorspellen. Mochten ze plaats vinden kan wel met bijna zekerheid voorspeld worden dat seconden erna de islamitische gemeenschap zal waarschuwen voor islamofobie en dat daags erna regeringsleiders van het getroffen land een moskee zullen bezoeken waar ze erop hameren dat islam een religie van vrede is.
Zo juist als 2X2 4 is!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 14:35   #48
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk zijn die terreurdreigingen klinkklare nonsens...
Waar haalt men het toch?

Het zou veel verstandiger zijn de veiligheidsdiensten overal ter wereld te ontbinden, want die scheppen enkel onveiligheidsgevoel, waarval zijzelf enkel beter van worden...

De bespaarde middelen kan men dan m.i. beter inzetten om zangfeester tegen het onveiligheidsgevoel te organiseren...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 14:37   #49
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Waar haalt men het toch?

Het zou veel verstandiger zijn de veiligheidsdiensten overal ter wereld te ontbinden, want die scheppen enkel onveiligheidsgevoel, waarval zijzelf enkel beter van worden...

De bespaarde middelen kan men dan m.i. beter inzetten om zangfeester tegen het onveiligheidsgevoel te organiseren...
Ja ben ik mee akkoord al die veiligheidstroep is nergens voor nodig! Wie gelooft dat nu nog "mensen die zichzelf opblazen"...
Aanslagen laat me niet lachen...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 14:40   #50
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haalt men het toch?

't Is wel niet de bedoeling van jou, maar je slaagt nagels met koppen
Oud 12 november 2006, 15:19   #51
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het blijft maar komen, men zou het na verloop van tijd gaan geloven ...DETAILS
Bomaanslagen van de IRA of de ETA, of het FLNC, of in Italiaans Tirol,daar lag nooit iemand wakker van, dat haalt zelfs de kranten niet meer... maar een communiquee van een geheime dienst over zgn "verhoedde aanslagen van moslims"(waarom geven geheime diensten communiquees: zijn die dan niet "geheim"??)
Owee, nu zijn we plots bang en kijken we onder ons bed: vreemd wel...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 15:22   #52
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat over je gesproken wordt dat je veel naar buiten treedt.

http://www.google.be/search?hl=en&q=...g_fr%7Clang_nl

Results 1 - 30 of about 4,300,000 Dutch and English and French pages for "jesus christ". (0.19 seconds)
Idd, die geloofde ik ook nooit
Oud 12 november 2006, 15:28   #53
filosoof
Banneling

Standaard

Oorspronkelijk bericht door 2004gun
Da's al een hele tijd aan de gang, aanslagen of niet, de bevolking is al bang ....
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door filosoof
Hebben de mensen dan Farenheit Nine Eleven van Moore niet gezien en 1984 van Orwell nooit gelezen? MI 5 duidelijk wel...

Citaat:
Gezien én gelezen, maar ik begrijp uw punt niet voor de volle 100%
Het bang houden van de bevolking, door het onderhouden van een angstklimaat, zodat ze zich achter hun regering scharen...
Cui prodest?
Oud 12 november 2006, 15:44   #54
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Oorspronkelijk bericht door 2004gun
Da's al een hele tijd aan de gang, aanslagen of niet, de bevolking is al bang ....
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door filosoof
Hebben de mensen dan Farenheit Nine Eleven van Moore niet gezien en 1984 van Orwell nooit gelezen? MI 5 duidelijk wel...

Het bang houden van de bevolking, door het onderhouden van een angstklimaat, zodat ze zich achter hun regering scharen...
Cui prodest?
YUP, I catch your drift
Oud 12 november 2006, 16:33   #55
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
YUP, I catch your drift
Dan zal het wss ook niet moeilijk geweest zijn...

In ons landje spreekt men ook zo over het vuilbklok...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 16:37   #56
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zal het wss ook niet moeilijk geweest zijn...

In ons landje spreekt men ook zo over het vuilbklok...
Waar haal je die referentie vandaan?
Oud 12 november 2006, 16:55   #57
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Ik snap ze al. De moslims bekijken het zo slecht nog niet. Als er 1 op de bus, trein of tram stapt, gehuld in traditioneel gewaad en vergezeld van een grote koffer en rugzak, heeft die dikwijls plaats genoeg, vooral als die nog eens allerlei gebeden met Allah begint te scanderen.
Al twee maal heb ik zoiets meegemaakt. Sommige mensen stappen toch spontaan af en andere zoeken de andere kant van het rijtuig op.

Kan je de mensen ongelijk geven? Tien keer kan het goed gaan, de elfde keer moet die moslim met zijn rugzak toevallig toch eens de lucht in gaan.

Je weet nooit wie er naast jou het openbaar vervoer gebruikt en met welke reden, maar ongelukken zonder kwaad opzet zijn ook niet uitgesloten. Met een auto kan je ook iets tegenkomen.

Pfff, bang maken ze me al niet meer, alert wel.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2006, 17:06   #58
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik snap ze al. De moslims bekijken het zo slecht nog niet. Als er 1 op de bus, trein of tram stapt, gehuld in traditioneel gewaad en vergezeld van een grote koffer en rugzak, heeft die dikwijls plaats genoeg, vooral als die nog eens allerlei gebeden met Allah begint te scanderen.
Al twee maal heb ik zoiets meegemaakt. Sommige mensen stappen toch spontaan af en andere zoeken de andere kant van het rijtuig op.

Kan je de mensen ongelijk geven? Tien keer kan het goed gaan, de elfde keer moet die moslim met zijn rugzak toevallig toch eens de lucht in gaan.

Je weet nooit wie er naast jou het openbaar vervoer gebruikt en met welke reden, maar ongelukken zonder kwaad opzet zijn ook niet uitgesloten. Met een auto kan je ook iets tegenkomen.

Pfff, bang maken ze me al niet meer, alert wel.
zeker?
Oud 12 november 2006, 17:17   #59
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeker?
Ja, ik geef eerlijk toe dat ik ook wel meer oplet voor verdachte signalen. Pakjes die ergens onbewaakt op drukke plaatsen blijven staan, zullen makkelijker opgemerkt worden.

Misschien is het juist door te dreigen dat ze het moeilijker maken op echt aanslagen te plegen. Daarnaast vind ik dat er wetten zouden moeten komen dat op treinen, trams en bussen, de bagage van mensen ten allen tijden mag doorzocht worden. Het is inboeten aan privacy, maar het maakt de kans op aanslag kleiner.

Neem het voorbeeld van een moslima, gehuld in zwart gewaad met hoofddoek tot op de knieën, die met een zware rugzak op de tram stapte en meer dan de helft van de passagiers stapten spontaan af. Niemand wou dat meisje helpen en iedereen die bleef zitten, kroop onmiddelijk naar de andere kant van het rijtuig.
Het was wel pas na de aanslag in Londen, dus begrijpelijk dat mensen zo reageerden. Als men de zekerheid had dat er geen explosieven of wapens in die rugzak zaten, zou men hoogst waarschijnlijk anders reageren.
Al-Quaida moslims creëren doembeelden en vooroordelen, waar onschuldige moslims het slachtoffer van kunnen worden.

Wie echt een aanslag wil plegen, zals het vroeg of laat wel doen, maar volgens mij wordt het wel moeilijker. Ik denk dat meer mensen sneller geneigd zijn om verdachte dingen te melden.
Oud 12 november 2006, 17:32   #60
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Bomaanslagen van de IRA of de ETA, of het FLNC, of in Italiaans Tirol,daar lag nooit iemand wakker van, dat haalt zelfs de kranten niet meer... maar een communiquee van een geheime dienst over zgn "verhoedde aanslagen van moslims"(waarom geven geheime diensten communiquees: zijn die dan niet "geheim"??)
Owee, nu zijn we plots bang en kijken we onder ons bed: vreemd wel...
Misschien niet zo vreemd, ETA waarschuwde telefonisch waar hun aanslag zou plaatsvinden (tenminste als ze touristische doelen visseerden).
Al qaeda en aanverwante rotzakken stappen met spijkerbommen op een bus, trein, tram of metro met de bedoeling zo veel mogelijk onschuldige mensen de dood in te sleuren.

Klein verschil toch wel.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be