![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zuid-Osseten in Georgië kiezen massaal (99 procent alstublieft) voor onafhankelijkheid. De Georgische staat is daar uiteraard niet blij mee, maar heel treffend is wel de reactie van de EU. Europa erkent dit referendum niet omdat het "een schending van de soevereiniteit van georgië is" en omdat dit referendum "niet bijdraagt tot een vreedzame oplossing".
'vlaanderen regio in europa'? yeah right ![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dest te meer een reden om een naar een onafhankelijk Vlaanderen te streven en uit de corrupte Europese unie te stappen.
Mijn steun krijgen de Zuid-Osseten alvast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 15 november 2006 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() so? Een volk wil op een democratische wijze zijn recht op zelfbeschikking uitoefenen en mag dat niet van Euroreich. De omstandigheden kunnen mij niks schelen. Eurocratië ontkent een volk zijn rechten, en dat kan je niet ontkennen of negeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IK vraag me alleen af wie er echt aan de toutjes trekt daarboven in die poppenkast van Brussel/Straatsburg.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Jij hebt het over de ideale situatie en ik over de praktijk. Hoe dan ook, ben je volgens mij van je eigen gespreksonderwerp afgedwaald. Je suggereerde in je beginpost dat Vlaanderen zijn onafhankelijksstreven op zijn buik kon schrijven vanwege de houding van de EU t.o.v. van het Zuid-Ossetische referendum. Ik heb er in die zin op gereageerd dat Vlaanderen zich daarover geen zorgen hoefde te maken. Dat afgezien van het feit of de niet-erkenning van Zuid-Ossetie door de EU wel of niet juist is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de EU de onafhankelijkheid van Zuid-Ossetië nog niet erkent (die al veel verder staan in hun strijd voor soevereiniteit), zullen ze nooit of te nimmer de Vlaamse onafhankelijkheid erkennen. ![]() ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joegoslavië bestaat niet meer sinds 2003.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Even opgezocht : Noord-Ossetië (in Rusland, waar Beslan ligt trouwens ) : 710.000 inwoners Zuid-Ossetië : 70.000 Rusland : 142 miljoen Georgië : 4.5 miljoen Dat de Osseten willen herenigd worden begrijp ik, maar waarom willen ze opgegeten blijven door Rusland? Waarom steunt Rusland hen eigenlijk, wat als de volgende stap een onafhankelijk Ossetië is? ![]() Ik geef toe dat ik nog veel moet bijleren hierover. ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 15 november 2006 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is wel een verschil tussen de "Federatie Joegoslavië" en de "Confederatie Servië-Montegro".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wees gerust. Als Zuid-Ossetië (met Russische steun) onafhankelijk is, zullen ze wel voorwaarden stellen voor aansluting bij Rusland: nog meer autonomie voor héél Ossetië dan dat Noord-Ossetië vandaag heeft. ![]()
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 15 november 2006 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
U heeft het waarschijnlijk over Ingoesjeten en Tsjetsjenen die Dagestan en Noord-Ossetië lastig vallen?
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Wat betekent "autonome deelstaat" eigenlijk heel concreet? Ik bedoel : Rusland is toch een federatie, elke deelstaat zal toch een aantal vastgelegde en niet van hogerhand wegneembare bevoegdheden hebben. Wat betekent het dan als men in de pers Noord-Ossetië of Tatarstan "autonoom" noemt? Voorkeursbehandeling of zo?
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Vooral de Ingoesjeten met wie de (Noord-)Osseten een territoriale twist hebben. Er zijn idd. ook veel moslims onder de Osseten, maar de meesten zijn orthodox-christelijk.
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 15 november 2006 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |