Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2006, 17:09   #21
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Allemaal naast de kwestie....

Ik vind Bierke of whatever zijn naam is een harteloze zak omdat zijn reactie op dit hele voorval is...

loontje komt om zijn boontje...

dan moet hij maar geen elecrticiteit proberen af te tappen.

die man ligt wel in coma, mijn beste.

een walgelijke, degoutante reactie is dit...

hij heeft er precies nog plezier in
het is niet loontje komt om z'n boontje maar omgekeerd
en het is een uitspraak.. net zoals "wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten", hiermee wordt gewoon bedoeld als je iets fouts doet wordt je daarvoor gestraft.. vroeg of laat.. en stop nu met zeiken aub.
Vraag anders eens aan electrabel of jij die mens z'n factuur nie mag betalen.. kwestie van een goeie daad te doen ofzo
Oud 16 november 2006, 17:10   #22
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ge het een weet, weet ge het ander ook hé, ge hebt maar 2 parameters vandoen om te weten of uw haar omhoog gaat komen of niet, en al dan niet zwart gaat uitslagen.
Ik bedoel maar dat je bij electrocutie niet doodgaat ten gevolge van de hoge spanning maar ten gevolge van de hoge stroom. Ik meen me te herinneren dat we in de fysicales proefjes deden met gigantisch hoge spanningen.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 17:10   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor stoemiteiten dat bovendien dan nog eens criminele feiten zijn, kan ik eerlijk gezegd ook moeilijk compasie opbrengen.

't is erg natuurlijk, maar eerlijk is eerlijk 't blijft ne loempe kloot dat m efkes een draadje ging spannen.

Er zijn er nog die dat doen, van die thuistelers die op industrieel niveau wiet telen. Dat er vandaag of morgen eens eenen aan den draad ging plakken, dat kon iedereen die iets van elentriek kent wel vermoeden.

Maar ge hebt gelijk, plezierig is iets anders en ge moet daar zeker niet mee lachen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 17:12   #24
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Voor stoemiteiten dat bovendien dan nog eens criminele feiten zijn, kan ik eerlijk gezegd ook moeilijk compasie opbrengen.

't is erg natuurlijk, maar eerlijk is eerlijk 't blijft ne loempe kloot dat m efkes een draadje ging spannen.

Er zijn er nog die dat doen, van die thuistelers die op industrieel niveau wiet telen. Dat er vandaag of morgen eens eenen aan den draad ging plakken, dat kon iedereen die iets van elentriek kent wel vermoeden.

Maar ge hebt gelijk, plezierig is iets anders en ge moet daar zeker niet mee lachen.
ach khonner denkt gewoon dat ik een sadiest ben...weet ik veel waarom 't zit in zijn/haar kop denk ik
Oud 16 november 2006, 17:17   #25
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind Bierke of whatever zijn naam is een harteloze zak omdat zijn reactie op dit hele voorval is...

Ik vind het wel grappig; ne gast ga is wat gratis electriciteit regelen en krijgt hiervoor in de plaats shoktherapie.

waarom zou ik compasse hebben met een dief ?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 17:17   #26
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, boontje komt om zijn loontje. Als ge met elektriek speelt dan komen daar vodden van he. Hier geldt juist hetzelfde oordeel als bij guido demoor die dacht dacht dat hem met geweld stilt kon afdwingen. Wie zijn gat verbrand moet maar op de blaren gaan zitten. Ge kunt compassie hebben met veel mensen maar mensen die met elektriek spelen kennen normaal de risico's.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 17:17   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Ik bedoel maar dat je bij electrocutie niet doodgaat ten gevolge van de hoge spanning maar ten gevolge van de hoge stroom. Ik meen me te herinneren dat we in de fysicales proefjes deden met gigantisch hoge spanningen.
Wij deden alles met laagspanning, in fysica, maar het zijn de amperes die u doden da is inderdaad waar.

In mijne cursus veiligheid was daar een heel hoofdstuk over, maar de juiste hoeveelheid amperes die noodzakkelijk zijn om iemand te doden kan ik nie meer uit het hoofd zeggen. (werd wel vernoemd, ).
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 17:22   #28
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Inderdaad, boontje komt om zijn loontje. Als ge met elektriek speelt dan komen daar vodden van he. Hier geldt juist hetzelfde oordeel als bij guido demoor die dacht dacht dat hem met geweld stilt kon afdwingen. Wie zijn gat verbrand moet maar op de blaren gaan zitten. Ge kunt compassie hebben met veel mensen maar mensen die met elektriek spelen kennen normaal de risico's.
Als jonge Marokanen even gevaarlijk zijn als electriciteitsdraden moet je ze maar goed isoleren hé
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 17:29   #29
Stein
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Onder de juiste omstandigheden zijn spanningen van 48v-50v dodelijk...

Ikzelf heb al wel enkele malen een "tik" gehad van 220v... maar de effecten hangen van veel factoren af. Tot blijkbaar zelfs menselijke, een oud leeraar kon zonder probleem 220v vastnemen en loslaten, het deed hem niets. Voor andere, zoals deze ongelukkige dommerik, is het verkeerd afgelopen.

Wist je trouwens dat de omspanningen van weiden met koeien en paarden voorzien zijn van hoogspanning, maar doordat dit in extreem korte pulsen word gegeven is er enkel een afschrikeffect en niet dodelijk doordat je direct loslaat.

Het is toch de ampére die de kritische factor is ?
Stein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 17:30   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat stelt ge voor, hem schadevergoeding betalen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 17:37   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je jonge gasten al moet gaan vergelijken vragen om zich te gedragen al gaat vergelijken met een kieken dat stroom wil stelen, wel dan is het al heel erg gesteld met de SOSSEN in ons land.

En wie prik wil pikken moet er rekening mee houden dat die durft bijten en dus eerst geisoleerde startkabels jatten.

Maar volgens de SOSSEN moeten mensen die rustig de bus willen nemen eerst een jachtgeweer kopen. En dat met de nieuwe wapen wet, nie moeilijk dat het openbaar vervoer minder goed draaid dan de spoed, 1 bus rit, een paar uur spoed en dan dodehuisje.

1 minuut stroom een paar uur spoed en daarna een paar weken gratis verblijf in ziekenhuis.
Slimme Roma.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 17:52   #32
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Zou Khonnor ook zo emotioneel zijn moest het maar ne vlaming" geweest zijn die aan een draadje geprutst had?Wie is er feitelijk ne rascist??
Chrilord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 18:11   #33
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stein Bekijk bericht
Het is toch de ampére die de kritische factor is ?
Inderdaad, en die wordt hoofdzakelijk bepaald door het vermogen van de bron en de weerstand die de stroom ondervindt.
Schrikdraad wordt gevoed door een niet zo grote condensator met hoge spanning, geen groot vermogen dus. Die condensator wordt traag opgeladen, maar snel ontladen als ge de draad aanraakt. Ge krijgt dus een klein stroompje van hoge spanning dat zeer snel stopt en ge kunt de draad daarna probleemloos blijven vasthouden, ge voelt niks meer.
De weerstand is bijvoorbeeld de weerstand van uw lichaam en de geleidbaarheid van de ondergrond. Een natte ondergrond geleidt stroom beter, geeft dus rapper vodden. Uw lichaam geleidt beter als het nat is, als ge hard zweet (schrik hebt, bijv.). Ook is stroom van een vinger naar een andere van dezelfde hand minder risicovol dan van een hand naar de andere. Kwestie van waar die stroom passeert en verkramping veroorzaakt.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 18:17   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hoe hoger het voltage hoe meer amperes er kunnen vloeien door een geleider.

Als die geleider een mens is, tja, dan kan die wel eens gebakken zijn.

Is het wel zeker dat ie de stroom terug wou aansluiten? Koperdraad is geld waard tegenwoordig nietwaar.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 18:51   #35
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe hoger het voltage hoe meer amperes er kunnen vloeien door een geleider.
Volt = weerstand x stroomsterkte

Bij een gegeven voltage hangt de stroom zuiver van de weerstand af.
Bij een hoger voltage hangt de stroom weer zuiver van de werstand af.
Oud 16 november 2006, 18:53   #36
cor
Minister

Standaard

Stroomsterkte = volt / weerstand

Dan hebt ge gelijk precies.
Oud 16 november 2006, 19:20   #37
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als hij geluk heeft kan hij in eens op ziekepensioen gaan.
En dus verder een officeel Belgisch inkomen krijgen.

Maar in de Belgische bevangenissen geven ze reeds opleidingen, automechanica en electriciteit als ook auto-electronica.

Hij had dus beter eerst een paar maanden naar Merksplas of Hoogstrate gegaan, voor hij zich aan dit speeltje pijn deed.
ik dacht dat het vooral om "gekraakte" woningen ging.

illegaal in bezit genomen dus... tja, zolas je zegt straks is het nog een werkongeval.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 16 november 2006 om 19:20.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 19:26   #38
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
't ja boontje komt om z'n loontje..
Hierdoor hebben we dus:
1. Ziekenhuiskosten
2. Kosten voor het nazicht en de herstelling van deze stroom (had natuurlijk ook al iets vroeger gekund)
Walgelijke reactie.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 20:12   #39
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze man was een dief en beging dus een misdaad. De Moor niet.
Oud 16 november 2006, 20:34   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
ik dacht dat het vooral om "gekraakte" woningen ging.

illegaal in bezit genomen dus... tja, zolas je zegt straks is het nog een werkongeval.
Het ging idd over gekraakte woningen en over pogingen om stroom te stelen.

Maar zij waren reeds een tijdje bezig met deze diefstal en het werd gedoogd.

Nu was hun stroom weggevallen door werkzaamheden bij de afbraak van een andere woning en heeft deze man teug opnieuw een illegale verbinding moeten maken om stroom te kunnen stelen.

Dus de aannemer die de afbraakwerken heeft uitgevoerd zal wel verantwoordelijk gesteld worden en die zijn verzekering zal wel mogen vergoeden.

Houd het maar eens in de gaten, vandaag of morgen zal je wel lezen dat die man een vaste verblijfsvergunning heeft wegens medische reden en dat hij een vaste invalide vergoeding heeft. En zij familie een woning van het OCMW heeft gekregen voor de tijd dat die man verzorg nodig heeft en werkonbekwaam is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be