![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() het doet minstens afbreuk aan de geloofwaardigheid...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, we zullen het nog een paar jaar moeten stellen met die kiekens zeker. En hopen dat er na hen mensen komen die tenminste ook verstand van techniek hebben. Want het lappersbos in Borsbeek had helemaal niet plat gemoeten voor de veiligheid van de luchthaven in deurne, en er moet geen langere start en landingsbaan komen voor grotere vliegtuigen. Er bestaan immers al technieken om vliegtuigen op zeer korte afstand te laten landen en opstijgen. En door hun onwetenheid is er aan de schelde een heel stuk schor verloren gegaan. Men had dit nodig om grotere schepen te laten draaien, wel schepen kunnen reeds jaren om hun eigen as draaien. Zij hebben dus enkel de lengte het schip zelf nodig. Nog voorbeelden van hun stommiteiten door onwetenheid hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Welke technieken zijn er dan om vliegtuigen op zeer korte afstand te laten landen en opstijgen ? Ik bedoel dan technieken die mogelijk zijn met de huidige generatie toestellen, niet met één of andere techniek die nog in de testfase zit. Vliegtuigen moeten door hun gigantische kostprijs een lange tijd meegaan, waardoor een nieuwe generatie STOL-vliegtuigen nog wel even op zich zal laten wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Ik stel voor dat de mensen die hier met beschuldigingen komen eens wat details geven, want het is wel erg gratuit allemaal zo hé. Iedereen is geïnteresseerd in die onfrisse praktijken en mistoestanden hoor. Dus komaan, araneus, Jan Hyoens en Tashunka op tafel ermee!!! En met details bedoel ik namen, plaatsen en feiten hé. Niet zo van "ik ken iemand die lid is en...", want zo kan iedereen wel wat verzinnen natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Maar jongen toch, wat een desinformatie! Arbeiders van de groendienst steken geen vinger uit in de reservaten van natuurpunt. Daar heeft Natuurpunt zijn eigen terreinploegen voor en vooral zijn talrijke vrijwilligers!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() En waarom zou jij daar niet binnen mogen??? De slogan van natuurpunt is "natuur voor iedereen" en ze stellen dan ook al hun reservaten open voor wandelaars, tenzij er nog pacht op zo'n reservaat zit ofzo. Ze vragen natuurlijk wel om op de wandelpaden te blijven, maar ik zie niet echt in wat daar het probleem van is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat Prins Bernhard voorzitter wat van het WWF en bestuurder bij Shell (grootste vervuiler van de Noordzee) is toch geen geheim? Dat in de dr Martins die Greenpeace verkocht PVC zit ook niet. Staat op de doos. Ik vind dat dergelijke zaken afbreuk doen aan hun geloofwaardigheid. Meer heb ik niet gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
|
![]() Citaat:
Ook interessant om weten is misschien dat je in de thread over het bos van fort III in Borsbeek een heel ander geluid liet horen: Citaat:
Citaat:
Het is mij al lang duidelijk dat je een probleem hebt met natuurverenigingen. Je hebt echter nog nooit zinnige argumenten kunnen geven waarom! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Steep approach. Wordt gebruikt in Londen City omdat de gebouwen in de omgeving hoger zijn dan het bos in Borsbeek ooit was of geweest zou kunnen zijn. En het toppunt is dat de vliegtuigen van Deurne onder meer naar London City vlogen. De techniek en de daarvoor vereiste opleiding die piloten moeten hebben was dus reeds voorhanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Provinciale domeinen zijn zoals de naam het zegt eigendom van de provincie. En het is dus de provincie die bepaalt wat er in die domeinen gebeurt en de provincie die verantwoordelijk is voor het beheer van die domeinen. De provincie vraagt soms wel de hulp van Natuurpunt of andere organisaties voor bepaalde zaken in hun domeinen, maar dat is dus niet de kern van de werking van die organisaties, integendeel.
Laatst gewijzigd door Edina : 20 november 2006 om 18:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 20 november 2006 om 19:22. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De middeleeuwse boerenmentaliteit heerst hier nog altijd. Het wil niet zeggen omdat je met een BMW of Mercedes rondrijdt en een paar Bikkemberghs zolen onder je voeten hebt dat je modern bent. Je bent hier die milieubeweging aan het belachelijk maken en niets anders. Maar verder kan ik nergens een reactie vinden van u over het onderwerp zelf.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De arbeiders van de groendienst worden daar ook voor betaalt om het echte werk te doen. (Natuurpunt bestaat uit vrijwillegers en zijn een drukkingsgroep) Net zoals het ministerie van milieu het met ieders belastinggeld moet doen. Maar pas na 40 jaar dat dan ook is beginnen doen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Milieu verenigingen zijn drukkingsgroepen met de bedoeling de beleidsmakers er op te wijzen dat er rekening moet gehouden worden met het milieu vermits politici dat toch niet doen. Een beschaafd land doet normaal gezien aan milieu behoud, daar is niet het minste van gezien geweest hier in Vlaanderen. Als men een beetje naar de groene jongens had geluisterd, vroeger; dan waren er nu niet zo'n drastische maatregelen nodig om te situatie eenigszins recht te trekken.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ja, dit soort dingen lees je hier elke dag wel 10 keer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik dacht dat de milieuvereniging net voorstander was van het behoud van dat bos?
Bedoel je dat het de schuld is van de milieuverenigingen dat er een groot stuk schor is verloren gegaan? Ik dacht toch dat het de taak is van de beleidsmakers om er op toe te zien dat onnodig stuk natuur wordt vernield op de eerste plaats. Net dat is het probleem hier altijd geweest: het ministerie van milieu was/is een klucht Citaat:
Laatst gewijzigd door pekka_123 : 20 november 2006 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat prins Bernard bij Greenpeace doet, heeft niets te maken met wat de organisatie Greenpeace op zich doet.
Shell is wel de grootste investeerder in hernieuwbare industrie, (althans in hun sector), dacht ik zo Citaat:
|
|
![]() |
![]() |