![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Hasjpromotie als werkstraf
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5...raf.html?p=1,1 Uit De Telegraaf van heden: "Justitie laat een tot twee jaar cel veroordeelde drugshandelaar het laatste deel van zijn straf uitdienen als medewerker van een hasjpromotiepartij. Hij gooide in die hoedanigheid gisteren een kwart miljoen folders uit een vliegtuigje boven Amsterdam. Tot grote hilariteit van ex-gedetineerde Cees Hendriks alias 'Space Cees', heeft de reclassering ingestemd met zijn reïntegratiebaan als vrijwilliger van Groen Vrij. Die partij strijdt bij de verkiezingen voor legalisering van cannabis. Hendriks werd enkele jaren geleden in Duitsland gepakt voor drugshandel. Hij kreeg een veroordeling voor onder meer het bezit van een wietplantage." Ik ben zelf geen roker of alcoholgebruiker, en ik heb nooit wiet geconsumeerd (ik gebruik wel het toegelaten theobromine). Als buitenstaander snap niet goed waarom alcoholgebruik zonder meer mag (zelfs reclame voor op bushokjes is geen probleem), terwijl wiet blijkbaar moet worden verboden. Welke van beide drugs veroorzaakt de meeste verkeersdoden en de meeste miserie, vraag ik me dan af. De avonturen van Spees Kees doen me vermoeden, dat de machthebbers het zelf ook niet zo goed weten.
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het zou naar t schijnt begonnen zijn met een economische boycot vd VS tegen zuiderbuur mexico
daardoor kwam de cannabis sativa op de verboden lijst van de vs terecht nadien domineerde de vs het int opiumverdrag en zo kwam cannabis ook daar op de verboden lijst terecht |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Jos, de schade die alcohol aanricht is onoverzichtelijk. Daar kan een beetje wiet niet tegenop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() tja het antwoord zal ergens in het verleden liggen, voor alcohol heel ver, voor wiet dichter...
|
![]() |
![]() |