![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb een aantal kennissen die in dat milieu zitten , maar das toch bijzaak ?
Leg nu eens uit hoe de realiteit de synthese zou tegenspreken ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]()
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 16 november 2006 om 03:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Neen, enkel dat het religieus getint is zoals te verwachten... ![]()
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Oninteressante onzin.
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik, en zo ik merk, ook anderen, heb weinig zin om gans die hoop te gaan ontwarren. Het ware misschien beter geweest als u één argument, dat u het meeste aanspreekt bvb., eruit tilt, en dit onderwerpt aan de (hopelijk atypische) politics.be discussie.
![]() |
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() Die Van den Aardweg is auteur van oa een biografie van Escriva, stichter van Opus Dei. Een kritische biografie, hoor ik U vragen. De titel luidt "De heilige van het gewone" en het voorwoord is van de hand van kardinaal Simonis... Google even en je zal zien dat onze Doctor verbonden was aan het MEDO-instituut, dat als "Opus Dei-linked" wordt beschreven.
In het Franse boekje waarvan sprake in het "artikel" van de openingspost wordt het verhaal gedaan van een "bekeerde" mannelijke homoseksueel, terwijl Van den Aardweg in 1 van zijn werken een "ex-lesbienne" laat getuigen dat haar voormalige lesbische geaardheid als een geamputeerd been is, dat nooit kan terugkomen. Moraalridders, die hun boodschap proberen te wikkelen in een verpakking die lijkt op wetenschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dit gedeelte (het stukje onder die titel, slechts 2 paragraafjes) interesseerde me het meeste ... zijn de oorzaken die worden aangehaald accuraat ?
Laatst gewijzigd door UFSIA : 16 november 2006 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb dan ook geen zin om dat uit te leggen. Ondervinding is de beste manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Botweg "neen" zonder argumenten is wel zwakjes hoor ![]()
Laatst gewijzigd door UFSIA : 17 november 2006 om 01:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Het is natuurlijk volledig in tegenspraak als men beweert dat "homo's schrik hebben van vrouwen" en er anderzijds "toch goed mee overeen komen". En moesten alle mannen die ooit een pijnlijk afscheid van een vrouw hebben moeten verwerken, homo worden, dan schieten er geen hetero's meer over. 2. Er zijn een heel pak homo's die pas op latere leeftijd, wanneer zij al in een huwelijk gesukkeld zijn bvb., hun geaardheid gaan beleven. Hoe verklaart men dit? Is heteroseksualiteit misschien op termijn frustrerend? Leidt een huwelijk tot trauma's? Zijn vrouwen sadistische wezens die mannen bewust of onbewust aansporen tot homosex? 3. Ik ken een heel pak homo's die "dien Hollander" een serieuze koek op zijn bakkes gaan verkopen wanneer die laatste gaat beweren dat zij zo goed als half zot zijn. En met genoegen. Sorry, maar die argumenten zijn zo gratuit, dat ze eerder thuishoren bij een stand up comedy met nogal flauwe grappen, dan in een wetenschappelijk kader. Ik vraag me ten andere ook af waarom u zo welwillend belang hecht aan een in boekvorm verschenen "getuigenis" (het is anoniem, dus het kan evengoed een totaal verzinsel zijn), en aan een nogal dubieuze halve kwakzalver, terwijl de wetenschappelijke literatuur over dit soort onderwerpen toch zeer overvloedig voorhanden is. Moest ik "dien Hollander" zijn, dan zou ik u toch vragen of u ooit al misbruikt bent geweest door uw vader, neurotische dromen hebt, of seksueel verlangen connoteert aan boterhammen met choco (om het even belachelijk te houden als het argumentarium dat in dat artikel uit de doeken wordt gedaan) ![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Zegt me wel iets over de accuraatheid van de tekst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even de resultaten van het "wetenschappelijke" onderzoek van Dr. van den Aardweg op een rijtje: Het onderzoek omvat interviews met 101 "patiënten" - percentage gestopt met de behandeling: 43% - radicale verandering (genezen dus!): 11% - voldoende veranderd (nog maar een klein beetje homo?): 26% - geen verandering (nog steeds "ziek"): 11% Zelfs van de 11% die een "radicale" verandering zouden ondergaan hebben, geeft van de Aardweg toe dat er zich nog occasionele "homoseksuele flashes" voordoen na de behandeling (wat dat dan ook moge betekenen). Tenslotte nog even dit: van de Aardweg houdt bij zijn "wetenschappelijk" werk geen rekening met de voorgeschiedenis van de respondenten, er is weinig of geen sprake over de duur van de behandeling(en) en er is zelfs helemaal geen onderzoek omtrent wat er later van de miraculeuze genezingen is terechtgekomen. Hoe waardevol is het "wetenschappelijk" werk van Van de Aardweg? Niet om over naar huis te schrijven, vrees ik... ![]() Verder nog vele lieve groetjes aan al mijn dierbare vrienden op dit forum. Ik ben jullie nog lang niet vergeten en volg jullie avonturen nog steeds met veel belangstelling vanop de achtergrond! ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 21 november 2006 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Maar als die man al 11% kan genezen werkt het toch ?
Daarnaast is er bij nog eens 26% verbetering merkbaar ... en zoals je zelf zegt is er niet zo sterk gefocused op de voorgeschiedenis van de respondenten, als daar meer aandacht voor was geweest was de genezingsgraad waarschijnlijk nog hoger geweest misschien he ? Dat de genezingsgraad van nieuwe en experimentele genezingsmethoden niet erg hoog ligt wil niet zeggen dat de genezing niet mogelijk zou kunnen zijn of wel ? Zo rond 1800 waren de sterftecijfers van mensen die leden aan pakweg de pokken zo rond de 90 procent, de genezingsgraad lag ook maar rond de 10%. Citaat:
![]() geen schup ![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Al eens gehoord van biseksualiteit?
|
![]() |
![]() |