Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2006, 23:52   #21
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Trek jij dan het persoonlijke verhaal van die jongen in twijfel ?

En zelfs als je die ex holebi niet geloofd ga je volledig voorbij aan het feit dat er ook die psycholoog-therapeut Dr. G.J.M. van de Aardweg is die dat wetenschappelijk heeft uitgewerkt in zijn boek (waarvan je hier slechts een korte synthese ziet) he.
Het kan best zijn dat die man zijn leven zo heeft ondervonden. Dat is echter geen vrijgeleide om dat te transponeren op een ganse gemeenschap. Neen, ik heb het boek van de vermelde auteur niet gelezen, maar met goed geselecteerde gevallen kan je alles bewijzen. Bovendien spreekt de realiteit de synthese tegen.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 00:02   #22
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan best zijn dat die man zijn leven zo heeft ondervonden. Dat is echter geen vrijgeleide om dat te transponeren op een ganse gemeenschap. Neen, ik heb het boek van de vermelde auteur niet gelezen, maar met goed geselecteerde gevallen kan je alles bewijzen. Bovendien spreekt de realiteit de synthese tegen.
oh ? hoe dan wel ?
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 00:05   #23
Heftruck

Standaard

Citaat:
oh ? hoe dan wel ?
Hoeveel tijd heb je al doorgebracht in "het milieu"?
Oud 16 november 2006, 00:08   #24
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Hoeveel tijd heb je al doorgebracht in "het milieu"?
Ik heb een aantal kennissen die in dat milieu zitten , maar das toch bijzaak ?

Leg nu eens uit hoe de realiteit de synthese zou tegenspreken ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Oud 16 november 2006, 03:26   #25
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Nonsens kan zeer amusant zijn, ware het niet dat hier een boodschap van haat en discriminatie inzit die herinnert aan andere "wetenschappelijke" publicaties die op dezelfde manier de verdorvenheid van de joden wilden bewijzen. Nu is het wachten tot iemand de Protocollen van de Wijzen van Zion nog eens afdrukt en ons als wetenschap tracht te verkopen

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 16 november 2006 om 03:31.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 03:48   #26
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Interessant artikel ?

Neen, enkel dat het religieus getint is zoals te verwachten...
Oud 16 november 2006, 12:10   #27
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Oninteressante onzin.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 12:25   #28
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zelfs als je die ex holebi niet geloofd ga je volledig voorbij aan het feit dat er ook die psycholoog-therapeut Dr. G.J.M. van de Aardweg is die dat wetenschappelijk heeft uitgewerkt in zijn boek (waarvan je hier slechts een korte synthese ziet) he.
Ik ken ook een dr. in de chemie (weliswaar behaald aan de UA ), die een overtuigd creationist is. De regel is dan: één zwaluw maakt de lente nog niet.

Ik, en zo ik merk, ook anderen, heb weinig zin om gans die hoop te gaan ontwarren. Het ware misschien beter geweest als u één argument, dat u het meeste aanspreekt bvb., eruit tilt, en dit onderwerpt aan de (hopelijk atypische) politics.be discussie.
Oud 16 november 2006, 14:20   #29
globalisator
Burger

Standaard

Die Van den Aardweg is auteur van oa een biografie van Escriva, stichter van Opus Dei. Een kritische biografie, hoor ik U vragen. De titel luidt "De heilige van het gewone" en het voorwoord is van de hand van kardinaal Simonis... Google even en je zal zien dat onze Doctor verbonden was aan het MEDO-instituut, dat als "Opus Dei-linked" wordt beschreven.
In het Franse boekje waarvan sprake in het "artikel" van de openingspost wordt het verhaal gedaan van een "bekeerde" mannelijke homoseksueel, terwijl Van den Aardweg in 1 van zijn werken een "ex-lesbienne" laat getuigen dat haar voormalige lesbische geaardheid als een geamputeerd been is, dat nooit kan terugkomen.

Moraalridders, die hun boodschap proberen te wikkelen in een verpakking die lijkt op wetenschap.
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 20:34   #31
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog steeds niet gehoord hoe de realiteit de synthese ZOU tegenspreken ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
Oud 16 november 2006, 20:36   #32
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik ken ook een dr. in de chemie (weliswaar behaald aan de UA ), die een overtuigd creationist is. De regel is dan: één zwaluw maakt de lente nog niet.

Ik, en zo ik merk, ook anderen, heb weinig zin om gans die hoop te gaan ontwarren. Het ware misschien beter geweest als u één argument, dat u het meeste aanspreekt bvb., eruit tilt, en dit onderwerpt aan de (hopelijk atypische) politics.be discussie.
De oorzaken van de homofiele gerichtheid

Dit gedeelte (het stukje onder die titel, slechts 2 paragraafjes) interesseerde me het meeste ... zijn de oorzaken die worden aangehaald accuraat ?

Laatst gewijzigd door UFSIA : 16 november 2006 om 20:36.
Oud 16 november 2006, 20:46   #33
Heftruck

Standaard

Citaat:

Dit gedeelte (het stukje onder die titel, slechts 2 paragraafjes) interesseerde me het meeste ... zijn de oorzaken die worden aangehaald accuraat ?
Neen.

Citaat:
Nog steeds niet gehoord hoe de realiteit de synthese ZOU tegenspreken ?
Ik heb dan ook geen zin om dat uit te leggen. Ondervinding is de beste manier.
Oud 17 november 2006, 01:46   #34
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.

Ik heb dan ook geen zin om dat uit te leggen. Ondervinding is de beste manier.
lol , "neen" maar niet eens effe uitleggen waarom, is dat niet een beetje gemakkelijk ? Ik denk dat ge wel weet dat het artikel klopt en inziet dat het tegenspreken van feiten te lastig is, daar de ex en de professor eigenlijk wel gelijk hebben.

Botweg "neen" zonder argumenten is wel zwakjes hoor

Laatst gewijzigd door UFSIA : 17 november 2006 om 01:47.
Oud 17 november 2006, 08:56   #35
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens mij niet, nee:

1. Het is natuurlijk volledig in tegenspraak als men beweert dat "homo's schrik hebben van vrouwen" en er anderzijds "toch goed mee overeen komen". En moesten alle mannen die ooit een pijnlijk afscheid van een vrouw hebben moeten verwerken, homo worden, dan schieten er geen hetero's meer over.

2. Er zijn een heel pak homo's die pas op latere leeftijd, wanneer zij al in een huwelijk gesukkeld zijn bvb., hun geaardheid gaan beleven. Hoe verklaart men dit? Is heteroseksualiteit misschien op termijn frustrerend? Leidt een huwelijk tot trauma's? Zijn vrouwen sadistische wezens die mannen bewust of onbewust aansporen tot homosex?

3. Ik ken een heel pak homo's die "dien Hollander" een serieuze koek op zijn bakkes gaan verkopen wanneer die laatste gaat beweren dat zij zo goed als half zot zijn. En met genoegen.

Sorry, maar die argumenten zijn zo gratuit, dat ze eerder thuishoren bij een stand up comedy met nogal flauwe grappen, dan in een wetenschappelijk kader.

Ik vraag me ten andere ook af waarom u zo welwillend belang hecht aan een in boekvorm verschenen "getuigenis" (het is anoniem, dus het kan evengoed een totaal verzinsel zijn), en aan een nogal dubieuze halve kwakzalver, terwijl de wetenschappelijke literatuur over dit soort onderwerpen toch zeer overvloedig voorhanden is. Moest ik "dien Hollander" zijn, dan zou ik u toch vragen of u ooit al misbruikt bent geweest door uw vader, neurotische dromen hebt, of seksueel verlangen connoteert aan boterhammen met choco (om het even belachelijk te houden als het argumentarium dat in dat artikel uit de doeken wordt gedaan)
Oud 17 november 2006, 14:43   #36
Heftruck

Standaard

Citaat:
lol , "neen" maar niet eens effe uitleggen waarom, is dat niet een beetje gemakkelijk ? Ik denk dat ge wel weet dat het artikel klopt en inziet dat het tegenspreken van feiten te lastig is, daar de ex en de professor eigenlijk wel gelijk hebben.

Botweg "neen" zonder argumenten is wel zwakjes hoor
Ja, dat is gemakkelijk. Zoals ik reeds zei, ik heb geen zin om dergerlijke onzin te "ontkachten".
Oud 20 november 2006, 12:39   #37
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is gemakkelijk. Zoals ik reeds zei, ik heb geen zin om dergerlijke onzin te "ontkachten".
genoteerd, ge kunt het niet ontkrachten

Zegt me wel iets over de accuraatheid van de tekst
Oud 21 november 2006, 10:15   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trek jij dan het persoonlijke verhaal van die jongen in twijfel ?

Wanneer mijn goede vriend psycholoog-therapeut Dr. G.J.M. van de Aardweg nog eens vanonder het stof der vergetelheid gehaald wordt, veroorloof ik me het genoegen om ook Raf nog eens even van een korte wederopstanding te laten genieten.

Even de resultaten van het "wetenschappelijke" onderzoek van Dr. van den Aardweg op een rijtje:

Het onderzoek omvat interviews met 101 "patiënten"
- percentage gestopt met de behandeling: 43%
- radicale verandering (genezen dus!): 11%
- voldoende veranderd (nog maar een klein beetje homo?): 26%
- geen verandering (nog steeds "ziek"): 11%

Zelfs van de 11% die een "radicale" verandering zouden ondergaan hebben, geeft van de Aardweg toe dat er zich nog occasionele "homoseksuele flashes" voordoen na de behandeling (wat dat dan ook moge betekenen).

Tenslotte nog even dit: van de Aardweg houdt bij zijn "wetenschappelijk" werk geen rekening met de voorgeschiedenis van de respondenten, er is weinig of geen sprake over de duur van de behandeling(en) en er is zelfs helemaal geen onderzoek omtrent wat er later van de miraculeuze genezingen is terechtgekomen.

Hoe waardevol is het "wetenschappelijk" werk van Van de Aardweg? Niet om over naar huis te schrijven, vrees ik...

Verder nog vele lieve groetjes aan al mijn dierbare vrienden op dit forum. Ik ben jullie nog lang niet vergeten en volg jullie avonturen nog steeds met veel belangstelling vanop de achtergrond!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 21 november 2006 om 10:17.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 20:37   #39
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Maar als die man al 11% kan genezen werkt het toch ?

Daarnaast is er bij nog eens 26% verbetering merkbaar ... en zoals je zelf zegt is er niet zo sterk gefocused op de voorgeschiedenis van de respondenten, als daar meer aandacht voor was geweest was de genezingsgraad waarschijnlijk nog hoger geweest misschien he ?

Dat de genezingsgraad van nieuwe en experimentele genezingsmethoden niet erg hoog ligt wil niet zeggen dat de genezing niet mogelijk zou kunnen zijn of wel ? Zo rond 1800 waren de sterftecijfers van mensen die leden aan pakweg de pokken zo rond de 90 procent, de genezingsgraad lag ook maar rond de 10%.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Ik dek mij in. Je hebt geluk dat raf hier al lang zijn schup heeft afgekuist en bartje niet aanwezig is. Anders was het hier homofobie van hier tot siberie!
oops , vergissinkje
geen schup
Oud 22 november 2006, 21:53   #40
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Al eens gehoord van biseksualiteit?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be