![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of de beroepsdoppers? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 22 november 2006 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() maw: De kloof tussen arm en rijk is nietszeggend op zich.
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang (een enorm aantal) mensen (maar ook een klein aantal) creperen van de ellende zou de mogelijkheid van grenzeloze verrijking door grenzeloze accumulatie anathema moeten zijn en blijven. Het korte antwoord is dus: wegens ethisch en moreel onaanvaardbaar. Maar natuurlijk is het evengoed sociaal en zelfs economisch ongewenst. Want het geeft aanleiding tot anomie in elke locatie waar het zich voordoet, dat wil zeggen: wereldwijd. En anomie en economische bloei gaan bezwaarlijk blijvend samen. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 november 2006 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk verandert dat voor velen van zodra ze als zandloper zonder zand vallen... Dan verachten zij de soort, waarvan ze vroeger deel uitmaakten... Hetzelfde gebeurt meestal ook met diegenen die uit de riool zijn gekropen... Die wensen geen contact meer te hebben met rioolratten... Gelukkig zijn de spitsmuizen daar een uitzondering op... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Oorspronkelijk bericht door pekka_123
![]() Het probleem is meestal de manier van het verkrijgen van dat geld dat niet gerechtvaardigd is Tomb; maw: De kloof tussen arm en rijk is nietszeggend op zich. Eno2 De stelling van Pekka gaat daar inderdaad aan voorbij. Niettemin schat ik in dat als we strenge morele criteria gaan aanleggen voor het verkrijgen van geld die verdomde kloof dan als bij wonder verschrompelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |