Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2006, 14:58   #201
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Volgens mij is het vrij duidelijk dat het sexuele aspect van het leven gericht is op de voortplanting. Daarvoor moet het beleefd worden tussen partners van een verschillend geslacht.

Uitgaande van dit gegeven kan niemand ontkennen dat er heel wat afwijkende sexualiteitsbelevingen zijn die opzettelijk aan dit doel voorbijgaan en zelfs onnatuurlijke belevingen, die dat doel niet kunnen beleven. We zien dit afwijkend en onnatuurlijk gedrag bij mens en dier.

Paulus.
En daar gaan we weer, en wat dan met man en vrouw koppels die geen kinderen wensen te krijgen, of kunnen krijgen? Op wat is hun relatie dan gericht?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 15:14   #202
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
En daar gaan we weer, en wat dan met man en vrouw koppels die geen kinderen wensen te krijgen, of kunnen krijgen? Op wat is hun relatie dan gericht?
Op misschien liefde en lust, op pure sex in al zijn aspecten.
Maar dan missen ze wel het privilege van het scheppen van nieuw leven.

DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 15:15   #203
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
Mensen hebben normaal gezien een geweten.
Een geweten die de meesten van ons ervan behoedt om op zijn buurman te gaan zitten, om zijn pikorde te bevestigen.

Dat vermoed ik toch.
Homosexuelen zijn even gewetensvol als andere sexuelen.

Bron: Sexualiteit en Geweten
Door ENO2
uitgave Acco, Leuven
Eindejaarsthesis bekroond met de prijs Afrosdisiatica 2OO6:
Een maand Kythera voor twee personen van gelijk of verschillend geslacht......

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 november 2006 om 15:16.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 15:32   #204
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Homosexuelen zijn even gewetensvol als andere sexuelen.

Bron: Sexualiteit en Geweten
Door ENO2
uitgave Acco, Leuven
Eindejaarsthesis bekroond met de prijs Afrosdisiatica 2OO6:
Een maand Kythera voor twee personen van gelijk of verschillend geslacht......
Daar ga ik niet dieper op in, want in feite bestaat pure homosexualiteit niet.

ENO2 ik had het wel over het verschil tussen dieren en mensen, omdat men maar al te graag appels met peren vergelijkt.

Een kip pikt naar een andere kip,.... een aap zit een andere te berijden, een koe een andere koe,....ze doen dit niet omdat ze zin hebben maar eerder om hun superioriteit te bewijzen.
Alhoewel ik van mening ben dat sommige mensen dit ook doen ga ik dit niet veralgemenen.

En proficiat met je thesis.
Oud 25 november 2006, 15:39   #205
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Op misschien liefde en lust, op pure sex in al zijn aspecten.
Maar dan missen ze wel het privilege van het scheppen van nieuw leven.

Is dat zo erg als er nu koppels zijn die geen kinderen wensen te krijgen???
Of koppels die geen kinderen kunnen krijgen...

Mijne jong.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 15:41   #206
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ga ik niet dieper op in, want in feite bestaat pure homosexualiteit niet.

ENO2 ik had het wel over het verschil tussen dieren en mensen, omdat men maar al te graag appels met peren vergelijkt.

Een kip pikt naar een andere kip,.... een aap zit een andere te berijden, een koe een andere koe,....ze doen dit niet omdat ze zin hebben maar eerder om hun superioriteit te bewijzen.
Alhoewel ik van mening ben dat sommige mensen dit ook doen ga ik dit niet veralgemenen.

En proficiat met je thesis.
Merci.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 15:44   #207
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, ze doen dat wel degelijk ook omdat ze zin hebben. Homoseksueel gedrag wordt wel degelijk ook regelmatig waargenomen bij dieren buiten de dominantiecontext.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 15:48   #208
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij vele soorten apen is het ook zo dat de copulatie, en dit op beide geslachten, ook gebruikt wordt om hun rangorde te bewijzen.
De eerste motivatie voor sex is lust. Al de rest is secundair.
Oud 25 november 2006, 15:48   #209
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Onzin, ze doen dat wel degelijk ook omdat ze zin hebben. Homoseksueel gedrag wordt wel degelijk ook regelmatig waargenomen bij dieren buiten de dominantiecontext.
tja als je hun taal spreekt....
Oud 25 november 2006, 15:50   #210
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Is dat zo erg als er nu koppels zijn die geen kinderen wensen te krijgen???
Of koppels die geen kinderen kunnen krijgen...

Mijne jong.
Sry ik zalt niet meer doen .
de verleiding was te groot.
Oud 25 november 2006, 15:58   #211
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja als je hun taal spreekt....
Daarvoor moet je helemaal hun taal niet spreken hoor! Gewoon observatie van hun gedrag kan je dat allemaal vertellen. Niet alleen dominante dieren bestijgen dieren van lagere rangorde, maar ook subordinate dieren dooen dan bij dieren van hogere rangorde. Alles hangt dus af van de context van het gedrag. Net zoals dat bij mensen het geval is. Verzoening is overigens nog zo'n context waarin sex gebruikt wordt en dit ook zowel bij dier als bij mens.
Oud 25 november 2006, 16:00   #212
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
De eerste motivatie voor sex is lust. Al de rest is secundair.

In de natuur..zeker in de natuur is de rangorde prioritair. Een kwestie van leven of dood, van zich voortplanten of niet.

zie ethologie

Laatst gewijzigd door DeoSolis : 25 november 2006 om 16:05.
Oud 25 november 2006, 16:14   #213
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de natuur..zeker in de natuur is de rangorde prioritair. Een kwestie van leven of dood, van zich voortplanten of niet.

zie ethologie
Wat een onzin. Nu wil het toch wel lukken dat je met de verkeerde praat hoor. Rangorde is helemaal niet zo prioritair als velen denken. Het structureert groepen, maar veel verder gaat dat niet noodzakelijk hoor. Dominantie is niet meer dan een strategie. Heel vaak vindt men geen enkele correlatie tussen rangorde en bepaalde voordelen om de eenvoudige reden dat dieren die lager in de rangorde staan andere strategieën ontwikkelen om te overleven en daar ook in slagen. Soms is tweede in de rangrode zijn veel slechter dan helemaal onderaan de ladder staan. En het is niet omdat er een rangorde is dat men er ook steeds naar handelt hé. Emoties zijn zeer primaire gevoelens, die we delen met andere zoogdieren. En lust is zo'n emotie.

Laatst gewijzigd door Edina : 25 november 2006 om 16:30.
Oud 25 november 2006, 16:35   #214
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Nu wil het toch wel lukken dat je met de verkeerde praat hoor. Rangorde is helemaal niet zo prioritair als velen denken. Het strucureert groepen, maar veel verder gaat dat niet noodzakelijk hoor. Dominantie is niet meer dan een strategie. Heel vaak vind men geen enkele correlatie tussen rangorde en bepaalde voordelen om de eenvoudige reden dat dieren die lager in de rangorde staan andere strategieën ontwikkelen om te overleven en daar ook in slagen. Soms is tweede in de rangrode zijn veel slechter dan helemaal onderaan de ladder staan. En het is niet omdat er een rangorde is dat men er ook steeds naar handelt hé. Emoties zijn zeer primaire gevoelens, die wel delen met dieren. En lust is zo een emotie.
Pfff

Waar praat je nu feitelijk over , apen, kudde dieren of , dieren in het algemeen.
Natuurlijk zijn er afwijkingen daarom noemen ze juist afwijkingen.

Ik ga hier niet dieper op in , want het is nutteloos om hier een kilometerlang bericht na te laten die niemand leest.

Ik stel voor om eens zelf wat te googelen en op zoek te gaan naar ethologie.

Wat ik in feite bedoelde is dat men veel te vlug appels met peren gaat vergelijken. Dieren met mensen.
Welke dieren? Met welke mensen?

Hetgeen het best in je theorie past?
Oud 25 november 2006, 16:42   #215
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is gezeur om er om heen te draaien. Homoseksualiteit is niet een afwijking maar wordt, zowel bij mens en dier, door willekeur bepaald. De enige reden waarom velen dit zien als een afwijking is omdat ze van homoseksualiteit walgen. Als je er over nadenkt zitten die mensen dus eigenlijk in een ontkenningsfase.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 16:45   #216
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar praat je nu feitelijk over , apen, kudde dieren of , dieren in het algemeen.
Natuurlijk zijn er afwijkingen daarom noemen ze juist afwijkingen.

Ik ga hier niet dieper op in , want het is nutteloos om hier een kilometerlang bericht na te laten die niemand leest.

Ik stel voor om eens zelf wat te googelen en op zoek te gaan naar ethologie.

Wat ik in feite bedoelde is dat men veel te vlug appels met peren gaat vergelijken. Dieren met mensen.
Welke dieren? Met welke mensen?

Hetgeen het best in je theorie past?
Het gaat niet over afwijkingen, maar over regelmatig geobserveerd gedrag bij verschillende diergroepen (dus niet alleen bij apen). Het probleem is dat mensen zoals jij zich maar al te graag onderscheiden van dieren, terwijl we in wezen veel meer gelijken op dieren dan je zou willen. Zeker wat primaire gedragingen als seks betreft. De verschillen situeren zich echt wel elders hoor!!! En wees gerust, ik ben zeer goed op de hoogte van wat ethologie is.

En het punt is: homoseksualiteit bestaat nu eenmaal, leer er mee leven.
Oud 25 november 2006, 16:48   #217
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dit is gezeur om er om heen te draaien. Homoseksualiteit is niet een afwijking maar wordt, zowel bij mens en dier, door willekeur bepaald. De enige reden waarom velen dit zien als een afwijking is omdat ze van homoseksualiteit walgen. Als je er over nadenkt zitten die mensen dus eigenlijk in een ontkenningsfase.
Inderdaad, en waarschijnlijk zitten velen - althans de mannen onder hen - wel te geilen op en fantaseren over vrijende vrouwen. Want dat is om de één of andere bizarre reden nog veel meer aanvaard dan homoseksualiteit bij mannen.
Oud 25 november 2006, 17:01   #218
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over afwijkingen, maar over regelmatig geobserveerd gedrag bij verschillende diergroepen (dus niet alleen bij apen). Het probleem is dat mensen zoals jij zich maar al te graag onderscheiden van dieren, terwijl we in wezen veel meer gelijken op dieren dan je zou willen. Zeker wat primaire gedragingen als seks betreft. De verschillen situeren zich echt wel elders hoor!!! En wees gerust, ik ben zeer goed op de hoogte van wat ethologie is.

En het punt is: homoseksualiteit bestaat nu eenmaal, leer er mee leven.
Ik heb absoluut geen probleem met het bestaan van homosexualiteit. beter nog ik werk in vaste nachtploeg, met 4 medewerkers. Twee ervan zijn homo, en het zijn m'n beste vrienden.
Ik heb verleden jaar in november naar het trouwfeest van één van hen geweest en ik moet eerlijk zijn het was veruit het mooiste en creatiefste die ik al had meegemaakt.

Nog sterker ik ga zelfs samen met m'n vrouw, heel vaak uit in het homomilieu in Kortrijk, Gent ,Oostende....enz. Maar ik ben PUUUUUUUUR hetero. Maar dit sluit niet uit dat ik het met hen oneens mag zijn, want dat zou van mij een onnozele slaafse kwezel maken.

Stel dat dit nu een afwijking zou zijn wat is daar dan mis mee, iedereen heeft afwijkingen dat maakt de wereld zo kleurijk.

Ik zelf ook heb een irritate afwijking...ik haat namelijk die trendy wetenschappelijke kortzichtigheid.
Oud 25 november 2006, 17:05   #219
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb absoluut geen probleem met het bestaan van homosexualiteit. beter nog ik werk in vaste nachtploeg, met 4 medewerkers. Twee ervan zijn homo, en het zijn m'n beste vrienden.
Ik heb verleden jaar in november naar het trouwfeest van één van hen geweest en ik moet eerlijk zijn het was veruit het mooiste en creatiefste die ik al had meegemaakt.

Nog sterker ik ga zelfs samen met m'n vrouw, heel vaak uit in het homomilieu in Kortrijk, Gent ,Oostende....enz. Maar ik ben PUUUUUUUUR hetero. Maar dit sluit niet uit dat ik het met hen oneens mag zijn, want dat zou van mij een onnozele slaafse kwezel maken.

Stel dat dit nu een afwijking zou zijn wat is daar dan mis mee, iedereen heeft afwijkingen dat maakt de wereld zo kleurijk.
Fijn zulks te horen, maar door het te bestempelen als een afwijking, bewijs je holebi's geen dienst hoor.

Citaat:
Ik zelf ook heb een irritate afwijking...ik haat namelijk die trendy wetenschappelijke kortzichtigheid.
Kan ik inkomen, maar in dit geval is er geen sprake van wetenschappelijke kortzichtigheid. Homoseksualiteit is natuurlijk. Punt.
Oud 25 november 2006, 17:07   #220
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en waarschijnlijk zitten velen - althans de mannen onder hen - wel te geilen op en fantaseren over vrijende vrouwen. Want dat is om de één of andere bizarre reden nog veel meer aanvaard dan homoseksualiteit bij mannen.

En nu vanuit kunstoogpunt. vrijende vrouwen zijn elegant, sierlijk.dragers van liefde.

Mannen op elkaar lijkend meer bruut geweld,...... de lust.

Waar op zich natuurlijk niets mis mee is maar ik ga eerder voor de zachtheid
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be