Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2006, 17:15   #221
DeoSolis
Schepen

DeoSolis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Fijn zulks te horen, maar door het te bestempelen als een afwijking, bewijs je holebi's geen dienst hoor.

Kan ik inkomen, maar in dit geval is er geen sprake van wetenschappelijke kortzichtigheid. Homoseksualiteit is natuurlijk. Punt.
Nu nog even openrekken.

Wat is normaal wat is abnormaal, wat is een afwijking wat is geen.
wie beslist daarover.
Omdat in de natuurlijk gelijkaardige rituelen voorkomen betekend dit niet dat zij dezelfde doelen hebben.
Een tweeslachtige slak zal bijvoorbeeld nooit triestig zijn omdat ze zich nooit kan masturberen omdat steeds zwanger raakt.
DeoSolis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 17:28   #222
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
dat waren linkse stieren!
Niet echt, ze waren wel progressief, maar dan direct terug regressief
Oud 25 november 2006, 17:58   #223
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
En daar gaan we weer, en wat dan met man en vrouw koppels die geen kinderen wensen te krijgen, of kunnen krijgen? Op wat is hun relatie dan gericht?
Ik had het niet over relaties maar over sexualiteit.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 18:06   #224
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dit is gezeur om er om heen te draaien. Homoseksualiteit is niet een afwijking maar wordt, zowel bij mens en dier, door willekeur bepaald. De enige reden waarom velen dit zien als een afwijking is omdat ze van homoseksualiteit walgen. Als je er over nadenkt zitten die mensen dus eigenlijk in een ontkenningsfase.
Ik denk dat dit de eerste discussie moet zijn waar het progressieve kamp het idee ingang probeert te doen vinden dat homosexualiteit geen genetische oorzaak heeft. Tot nu heb ik altijd het tegendeel horen beweren. Er zijn ook al een hoop andere verklaringsmogelijkheden de revue gepasseerd maar willekeur nog nooit. Is daar wel enig bewijs voor?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 18:08   #225
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En het punt is: homoseksualiteit bestaat nu eenmaal, leer er mee leven.
Dit wil toch gewoon niets zeggen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 18:14   #226
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Edina
En het punt is: homoseksualiteit bestaat nu eenmaal, leer er mee leven.
effe terugrefererend naar die andere discussie , rond de niet aangenomen turk :

Racisme bestaat nu eenmaal, leer er mee leven.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 18:21   #227
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dit is gezeur om er om heen te draaien. Homoseksualiteit is niet een afwijking maar wordt, zowel bij mens en dier, door willekeur bepaald. De enige reden waarom velen dit zien als een afwijking is omdat ze van homoseksualiteit walgen. Als je er over nadenkt zitten die mensen dus eigenlijk in een ontkenningsfase.
Het is niet omdat het bij mens en dier voorkomt dat het geen afwijking zou zijn. Afwijkingen komen nu eenmaal ook voor bij mensen en dieren.

Je conclussie, dat walging de oorzaak is om homosexualiteit als een afwijking te zien, raakt kant nog wal. Niet iedereen walgt van mensen of dieren met een afwijking. Dat is gewoon niet waar.

Paulus.
Oud 25 november 2006, 18:25   #228
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Ik denk dat dit de eerste discussie moet zijn waar het progressieve kamp het idee ingang probeert te doen vinden dat homosexualiteit geen genetische oorzaak heeft. Tot nu heb ik altijd het tegendeel horen beweren. Er zijn ook al een hoop andere verklaringsmogelijkheden de revue gepasseerd maar willekeur nog nooit. Is daar wel enig bewijs voor?
Ik denk dat dit gewoon te wijten is aan het feit dat er niemand het lef heeft om met een degelijk bewijs naar voor te komen.

Alhoewel ik nooit geloof dat homosexualiteit een rechtstreeks genetische oorsprong heeft.

Dat dit een puur psychologische....(hoe zal ik het nu noemen) motivatie? Is.
Oud 25 november 2006, 18:27   #229
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het is niet omdat het bij mens en dier voorkomt dat het geen afwijking zou zijn. Afwijkingen komen nu eenmaal ook voor bij mensen en dieren.

Je conclussie, dat walging de oorzaak is om homosexualiteit als een afwijking te zien, raakt kant nog wal. Niet iedereen walgt van mensen of dieren met een afwijking. Dat is gewoon niet waar.

Paulus.
Inderdaad dat van die walging is een persoonlijk gevoel.

Laatst gewijzigd door DeoSolis : 25 november 2006 om 18:27.
Oud 25 november 2006, 18:31   #230
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeoSolis Bekijk bericht
Dat dit een puur psychologische....(hoe zal ik het nu noemen) motivatie? Is.
Dat denk ik ook.

Er is een natuurwet die zegt dat elk levend wezen die zich niet kan voortplanten, uitsterft. We weten dat homosexualiteit al voorkwam in de oudheid.

Het moet dus wel psychologisch zijn of de natuurwet klopt niet. En als de natuurwet toch klopt en het is niet psycholgisch, dan is het een afwijking. Zo klaar als een klontje voor mij.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 25 november 2006 om 18:33.
Oud 25 november 2006, 18:36   #231
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
ik heb steeds de stelling gehuldigd dat men de oorzaak ervan niet kende.
Ik heb ooit zelfs nog een afschuwelijke discussie gehad met Stephen- (en dat streepje hoort aan zijn nick) over het begrip 'externe factoren'.

Laatst gewijzigd door driewerf : 25 november 2006 om 18:37.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 18:38   #232
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Dat denk ik ook.

Er is een natuurwet die zegt dat elk levend wezen die zich niet kan voortplanten, uitsterft. We weten dat homosexualiteit al voorkwam in de oudheid.

Het moet dus wel psychologisch zijn of de natuurwet klopt niet. En als de natuurwet toch klopt en het is niet psycholgisch, dan is het een afwijking. Zo klaar als een klontje voor mij.

Paulus.
Vandaar dat vele ouders er zich instinktief tegen verzetten dat hun kinderen gay worden.
Oud 25 november 2006, 18:41   #233
driewerf

Standaard

Citaat:
Dat denk ik ook.

Zoals gewoonlijk sla je de bal mis. Elk levend wezen is gedoemd te sterven. Echter, een species die zich niet voortplant is gedoemd uit te sterven. Maar dat betekent niet dat alle individuen van de soort als gekken moeten trachten zich voort te planten. Een voorbeeld dat dat treffend illustreert, en dat zelfs jij niet kan negeren is dat van de bijen, waarbij alleen de koningin zich (van de vrouwtjes) mag voortplanten. SNap je het verschil?

Citaat:

Paulus
jou zelf uitgeroepen natuurwet klopt niet. Zoals gewoonlijk.
Oud 25 november 2006, 18:48   #234
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Zoals gewoonlijk sla je de bal mis. Elk levend wezen is gedoemd te sterven. Echter, een species die zich niet voortplant is gedoemd uit te sterven. Maar dat betekent niet dat alle individuen van de soort als gekken moeten trachten zich voort te planten. Een voorbeeld dat dat treffend illustreert, en dat zelfs jij niet kan negeren is dat van de bijen, waarbij alleen de koningin zich (van de vrouwtjes) mag voortplanten. SNap je het verschil? .
Er is een wereld van verschil tussen sterven en zich niet kunnen voortplanten.
Whatever.

En ik heb nog nooit een bijen korf gezien waar de bijen elkaar onderling zitten te beffen
Wat een slecht voorbeeld, als er nu iets is in de natuur die meer op produktie gericht is.
De koningin doet niets anders dan eieren leggen, en de andere verzorgen de larven of brengen voedsel aan, of zorgen voor de koningin.

Laatst gewijzigd door DeoSolis : 25 november 2006 om 18:55.
Oud 25 november 2006, 18:49   #235
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denk ik ook.

Paulus.
Voor homoseksualiteit zie ik twee mogelijke verklaringen:

1) In een héél vroeg stadium van de evolutie, heeft een organisme een ''afwijking'' ontwikkeld, en zo doorgegeven aan alle volgende generaties. Dit lijkt me niet waarschijnlijk, want zoals je zelf al zei, die dieren planten zich niet voort. Bovendien verklaart het niet waarom twee heteroseksuele ouders een homoseksueel kind kunnen baren. Of wil je zeggen dat alle homoseksuele kinderen minstens één homoseksuele ouder hebben?

2) Het maakt al sinds de komst van het leven deel uit van de natuur en heeft een reden, zoals alles in de natuur een reden heeft. Zo zou je kunnen stellen dat homoseksualiteit heden ten dage de bevolkingsgroei beperkt houdt.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 25 november 2006 om 18:51.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 18:54   #236
driewerf

Standaard

Citaat:
Er is een wereld van verschil tussen sterven en zich niet kunnen voortplanten.
Whatever.

En ik heb nog nooit een bijen korf gezien waar de bijen elkaar onderling zitten te beffen.
Aanschouwt, o werreld, de valsheid, de leugeachtigheid van de homofoben, reactionairen en ander fasco gespuis.
Paulus heeft het louter over 'zich niet voorplanten', en over levende wezens die uitsterven.
Deosolis kan no altijd niet het onderscheid maken tussen streven en uitsterven. EN in een reply over bijenkorven trekt hij het feit dat werksters zich niet voortplanten door naar 'dat ze elkaar beffen'.
Oud 25 november 2006, 19:00   #237
DeoSolis
Schepen

Standaard

Citaat:
Aanschouwt, o werreld, de valsheid, de leugeachtigheid van de homofoben, reactionairen en ander fasco gespuis.
Paulus heeft het louter over 'zich niet voorplanten', en over levende wezens die uitsterven.
Deosolis kan no altijd niet het onderscheid maken tussen streven en uitsterven. EN in een reply over bijenkorven trekt hij het feit dat werksters zich niet voortplanten door naar 'dat ze elkaar beffen'.
Even ter verduidelijking we hebben het hier over sex hebben met iemand van hetzelfde geslacht.

En wat dat beffen betreft, ik zeg dat ze geen tijd hebben omdat ze de nakomelingen van de korf moeten dienen

DUs staan bijen compleet ,maar dan ook compleet in dienst van hun nakomelingen. Ze hebben maar één doel zich voortplanten.

Laatst gewijzigd door DeoSolis : 25 november 2006 om 19:03.
Oud 25 november 2006, 19:01   #238
driewerf

Standaard

Citaat:
Even ter verduidelijking we hebben het hier over sex hebben met iemand van hetzelfde geslacht.

En wat dat beffen betreft, ik zeg dat ze geen tijd hebben omdat ze de nakomelingen van de korf moeten dienen
ga biologie leren.

maar leer eerst lezen.

Laatst gewijzigd door driewerf : 25 november 2006 om 19:02.
Oud 25 november 2006, 19:04   #239
DeoSolis
Schepen

Standaard

pardon zeggen als ge boert
Oud 25 november 2006, 19:07   #240
driewerf

Standaard

Citaat:
pardon zeggen als ge boert
ge hebt dringend bijles nodig in biologie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be