Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Is het een goede zaak dat ik mijn vroegere gebruikersnaam Turk4ever veranderd heb?
Ja 10 34,48%
Nee 6 20,69%
geen mening 13 44,83%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2006, 11:58   #21
Samrah
Schepen

Standaard

Helfiger: terugsturen? Naar waar dan? Ik zit in MIJN land hihi dus kan ik niet teruggestuurd worden..
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 12:04   #22
Samrah
Schepen

Standaard

Davek: nu bent jij een beetje aan het ontsporen. Waar heb ik ooit gezegd dat ik Islaam wil zien boven de wetten van België?? Onozelaar altijd het negatieve willen zien hé,
Wel ik ben blij met de wetten van België, die laten mij toe mijn Godsdienst te praktiseren hoe ik het wil
Aanpassen??? Hoezo aanpassen??? Ik spreek nederlands dus voor de rest hoef ik mij niet aan te passen? Of wat moet ik doen? Naakt lopen zoals de westerse vrouwen dat doen in de zomer? Neen dank je wel, geef mij maar mijn Geloof
Een Moslim hoeft zich niet te integreren als hij hier is geboren. Ik benhier geboren, dus hoef ik mij niet te integreren. Iemand die naar hier komt, moet dat wel doen. Die moet nog de taal leren enz..
En degene die mijn Profeet VREDE ZIJ MET HEM beledigen, op hun vragen of reacties antwoord ik niet. Negeren doet ik. Als je het nodig vind om mijn geloof te beledigen, dan ga ik mij echt niet verlagen tot jouw niveau hoor.
Oud 25 november 2006, 12:05   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Helfiger: terugsturen? Naar waar dan? Ik zit in MIJN land hihi dus kan ik niet teruggestuurd worden..
Maar je zou dan wel jouw Belgische medeburgers een kopje kleiner maken moest het tot een oorlog met een islamitisch land komen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 12:09   #24
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat ge een Belgisch paspoortje hebt dat het u land is. Indien u zich niet anpast aan de westerse manier van denken, zou ik zeggen een enkelvlucht naar het land van u afkomst.

Maar ik denk eerder dat je hier op deze forum zit te provoceren.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 12:49   #25
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Het is niet omdat ge een Belgisch paspoortje hebt dat het u land is. Indien u zich niet anpast aan de westerse manier van denken, zou ik zeggen een enkelvlucht naar het land van u afkomst.

Maar ik denk eerder dat je hier op deze forum zit te provoceren.
Zou het geen nepprofiel zijn? Ik heb er elders op dit forum nog twijfelachtige posts van gelezen...

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 25 november 2006 om 12:50.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 12:51   #26
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zou het geen nepprofiel zijn?
Peis het ook.
Een fanatieke moslima op internet?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 13:17   #27
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Peis het ook.
Een fanatieke moslima op internet?
Misschien de reïncarnatie van ploertendoder?

Ik mis hem wel eigenlijk...iemand nog iets gehoord van hem?
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 13:24   #28
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Misschien de reïncarnatie van ploertendoder?

Ik mis hem wel eigenlijk...iemand nog iets gehoord van hem?
Die zit nu op politicsinfo.net, geloof ik.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 13:25   #29
Samrah
Schepen

Standaard

Oh neen hoor gasten, ik ben een 100% overtuigde Moslima.. Ik geef wel toe dat ik soms dingen zeg om jullie te irriteren maar ik lieg zeker niet over wie ik ben..

ps: land van herkomst? Hillifiger: dit is MIJN land dus accepteer het maar.. Ik ben afkomstig van BELGIE ik ben hier geboren, MIJN land ook, ik werk hier ook en betaal hier ook belastingen maar inderdaad.. Als puntje bij paaltje komt, kies ik voor mijn Moslimbroeder.. I am so sorry but that is the truth..
Oud 25 november 2006, 18:23   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk dat dat inderdaad een verstandige keuze is...
Het doet me denken aan die Turk die onlangs een job wilde te pakken krijgen en er blijkbaar voor gekwalificeerd voor was enz... maar aan de kant werd gehouden omdat "vreemdelingen bij dat soort werk ondenkbaar zijn" of ongeveer zoiets, volgens een verloren gelopen e-mailtje...
Gevolg: racisme alhier, racisme aldaar enz enz
Nochtans valt het hele gedoe goed te begrijpen: bepaalde groepen vreemdelingen hebben voor zichzelf een zodanig negatieve reputatie opgebouwd dat ze door héél veel mensen argwanend worden bekeken: en met reden!
Gevolg nr 2: de ernstige, behoorlijke mensen in die groep moeten daarvoor boeten, terwijl ze zichzelf niets te verwijten hebben...
In de plaats van meteen die firma van racisme enz te beschuldigen zouden die mensen uit de groep die behoorlijke burgers zijn zich beter keren tegen hun soortgenoten en ze goed onder hun neus wrijven wat de gevolgen zijn van de reputatie die ze voor zichzelf en de rest van de groep hebben opgebouwd!
Vanuit dat standpunt bekeken: inderdaad, een naamsverandering kan ertoe leiden dat men niet meteen negatieve bijgedachten krijgt alleen al bij het lezen van de naam van de auteur. Voor iemand die het goed meent zou dat spijtig zijn... Met je "nieuwe naam" laat je de indruk na dat je inderdaad iets geeft om het land waarin je nu vertoeft.

Laatst gewijzigd door andev : 25 november 2006 om 18:27.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 18:41   #31
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
Toch typisch dat sommige zo blij reageren. Wat willen jullie? Dat iedereen die Moslim is zegt dat we niets meer te maken willen hebben met de Islaam? Dat iedereen zegt dat we ons als echte belgen voelen danzij de friet en de chocolade van belgië en dat we ons helemaal geen Marokkaan voelen.
Wel dan heb ik slecht nieuws: niet iedereen vergeet zijn afkomst, niet iedereen vergeet wat onze Profeet heeft moeten doormaken voor ons.. Wij blijven Moslims, wij staan achter ons geloof en geven het voor niemand op.. Ofwel accepteren jullie dat.. Ofwel hebben jullie pech.. Maar ik heb mijn eigen mening en zal heus niet zoals "De Turkse nederlander" een meeloperke zijn en mijn afkomst vergeten. No way!
.... wat wij in ons land wensen te accepteren en wat niet, dat moet jij of anderen van vreemde origine ons hier niet komen vertellen! Wie zich hier als vreemdeling niet op zijn gemak voelt hoeft hier niet te zijn of te blijven!
Een beetje pretentieus, die redenering van jou! En wat jullie profeet "heeft moeten doorstaan" zal ons worst wezen. Vooral wanneer we zien wat "jullie profeet" voor miserie aanricht overal ter wereld waar hij de bevolking met zijn "aanwezigheid" vereert!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 19:08   #32
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
.... wat wij in ons land wensen te accepteren en wat niet, dat moet jij of anderen van vreemde origine ons hier niet komen vertellen! Wie zich hier als vreemdeling niet op zijn gemak voelt hoeft hier niet te zijn of te blijven!
Een beetje pretentieus, die redenering van jou! En wat jullie profeet "heeft moeten doorstaan" zal ons worst wezen. Vooral wanneer we zien wat "jullie profeet" voor miserie aanricht overal ter wereld waar hij de bevolking met zijn "aanwezigheid" vereert!
Tja Samrah, Andev heeft daar wel een punt. Nu moet jij maar eens zeggen wat voor goeds die profeet aan zijn volgelingen al gebracht heeft.
Moest dat veel goeds zijn, zouden er zoveel hun (economisch) heil niet zoeken in kafirland.

Ik kan anderzijds maar moeilijk aannemen dat je meent wat je zegt. Je zegt dat je hier opgegroeid bent, school gelopen hebt en werkt.
Ik kan niet aannemen dat iemand die een zekere mate aan Westerse scholing ondergaan heeft nog blindelings kan geloven in de religieuse onzin die je geserveerd werd, tenzij je natuurlijk behoorlijk intensief gehersenspoeld werd of men je nog steeds angst inboezemt (intensief of heel subtiel) met drogredenen als het verlies van het paradijs, uitstoting, etc.
Ooit al aan gedacht dat indien je bij voorbeeld in Lapland was geboren, nooit of te nimmer die profeet zou zitten verdedigen noch zou geloven in die profetenpraatjes over 72 maagden in het paradijs. Ooit al aangedacht dat indien je in centraal Afrika geboren was, je waarschijnlijk enkel met een hoofddoekje rond je heupen zou rondhossen en niemand zich zou druk maken noch banbliksems zou uitstorten om een onblote tiet.
Nu je d'r een Westerse periode hebt opzitten, zou er toch stilaan een frankske moeten vallen? Besef jij dan niet dat je religieus gebrainwashed bent?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 19:47   #33
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook als speelgoed.

Wat een man lijden moet om de vrouw te bevrijden...
Oud 25 november 2006, 19:51   #34
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
"Mijn". Alle veroverde gebieden zijn "mijn" volgens de mohammedaanse ideologie. En de "andere", die zich niet wil onderwerpen aan die ideologie heeft inderdaad niets in de pap te brokken.
Oud 25 november 2006, 19:57   #35
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
... Waar heb ik ooit gezegd dat ik Islaam wil zien boven de wetten van België?? [snip]
Wel ik ben blij met de wetten van België, die laten mij toe mijn Godsdienst te praktiseren hoe ik het wil...
Wil jij hier nu bevestigen dat jij de huidige Belgische wetten onvoorwaardelijk en onherroepelijk voor en boven de mohammedaanse plaatst?
Oud 25 november 2006, 20:04   #36
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Wil jij hier nu bevestigen dat jij de huidige Belgische wetten onvoorwaardelijk en onherroepelijk voor en boven de mohammedaanse plaatst?
Dat zou ik haar natuurlijk graag eens horen zeggen terwijl ze in de ogen van een paar imams kijkt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 20:25   #37
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dat zou ik haar natuurlijk graag eens horen zeggen terwijl ze in de ogen van een paar imams kijkt.
Ze zou dit met de rechterhand (de andere kan sowieso niet) op de koran moeten zweren. Maar zweren mogen ze niet ...
Oud 26 november 2006, 21:43   #38
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik denk dat dat inderdaad een verstandige keuze is...
Het doet me denken aan die Turk die onlangs een job wilde te pakken krijgen en er blijkbaar voor gekwalificeerd voor was enz... maar aan de kant werd gehouden omdat "vreemdelingen bij dat soort werk ondenkbaar zijn" of ongeveer zoiets, volgens een verloren gelopen e-mailtje...
Gevolg: racisme alhier, racisme aldaar enz enz
Nochtans valt het hele gedoe goed te begrijpen: bepaalde groepen vreemdelingen hebben voor zichzelf een zodanig negatieve reputatie opgebouwd dat ze door héél veel mensen argwanend worden bekeken: en met reden!
Gevolg nr 2: de ernstige, behoorlijke mensen in die groep moeten daarvoor boeten, terwijl ze zichzelf niets te verwijten hebben...
In de plaats van meteen die firma van racisme enz te beschuldigen zouden die mensen uit de groep die behoorlijke burgers zijn zich beter keren tegen hun soortgenoten en ze goed onder hun neus wrijven wat de gevolgen zijn van de reputatie die ze voor zichzelf en de rest van de groep hebben opgebouwd!
Ik ga daar niet mee akkoord.
Inderdaad, sommige gemeenschappen hebben door relschoppers een negatief imago gekregen, maar ik vind dat dan de andere partij het verstand moet hebben van niet toe te geven aan dat krapuul (dat nog altijd een minderheid is), en de serieuze mensen wél een kans te bieden.
In die mail stond "een vreemdeling die beveiliging verkoopt, dat zie ik nog niet gebeuren". Als dat nog geen racisme is! Vreemdeling wordt direct gelijkgesteld aan crimineel. De persoon in kwestie is zich zelfs nooit moeten gaan aanbieden bij het bedrijf, zijn Turkse naam was al genoeg. Dit is tot in de pers geraakt, ik hoor genoeg soortgelijke verhalen die nooit de media halen.
Toen ik dat las, schaamde ik mij voor de bekrompen mentaliteit van sommige medeburgers. Kritiek op de islam mag (en moet!) plaatsvinden, maar het mag niet ontaarden in plat racisme.
Oud 26 november 2006, 22:08   #39
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I am so sorry but that is the truth..
Kijk kijk , de taal van Bush

Turken wonen in Turkije .
Nederlanders wonen in Nederland.
Vlamingen in Vlaanderen .
Enz. enz. enz.
Ieder heeft z'n plaatsje op de wereld , en als jij in Vlaanderen wil wonen,moet je maar Vlaming worden . .
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 08:50   #40
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik heb me altijd Nederlander gevoeld. Ik juichte en huilde mee met de Nederlanders wanneer Oranje voetbalde. Ik vond het zalig wanneer ik op school les kreeg over de Nederlandse geschiedenis.

Toen de onvrede en de islamofobie in Nederland sterker werd, voelde ik me miskend. Ik voelde me meer aangetrokken tot mijn Turkse wortels. In die tijd heb ik de gebruikersnaam Turk4ever aangenomen. Tegenwoordig heb ik meer begrip voor deze angst. Ik begrijp waarom deze angst bestaat. Ik heb weer mijn Nederlandse kant omarmt. Ik ben een Nederlander en ik voel me ook een Nederlander. Ik heb mijn ogen geopend in Nederland. Ik ben opgegroeid met Nederlandse kaas en melk, met Nederlandse televisie, met Nederlandse cultuur. Nederland zal altijd een plaats in mijn hart hebben.
Nu nog atheïst of Christen worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be