Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2006, 12:53   #361
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Adriaan Koerbagh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Verstrekt men in België homoseksuelen subsidies? Het is dus toch een bananenrepubliek.
Inderdaad, homoseksuele organisaties verkrijgen subsidies.
Adriaan Koerbagh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 12:54   #362
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat een onzin zeg om toch maar een punt te willen halen!!! Bekijk je ook iedereen scheef die een hobby beoefent die jij niet leuk vindt? Want waarschijnlijk is er ook wel een vereniging daarvoor die subsidies krijgt.
Ik ben tegen subsidies, niet tegen homoseksuele organisaties en andere hobbyisten.
Oud 27 november 2006, 12:54   #363
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Genetisch bepaald en genetisch overdraagbaar is niet hetzelfde, kerel...
Dat zegt in het geheel niets over de stelling in casu.
Oud 27 november 2006, 12:56   #364
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adriaan Koerbagh Bekijk bericht
Inderdaad, homoseksuele organisaties verkrijgen subsidies.
Dus organisaties zijn tegenwoordig ook al homo? Nee, maar goed. Ik ben ook tegen subsidies. Maar ja, andere organisaties profiteren daar natuurlijk ook van. Ik bedoel, wat de homo's aan belasting betalen is veel meer dan alleen die subsidies, dus eigenlijk betalen ze voor zichzelf al.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 12:59   #365
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben tegen subsidies, niet tegen homoseksuele organisaties en andere hobbyisten.
Dus het is helemaal niet aan de orde in deze discussie, want het heeft helemaal niets met homoseksualiteit op zich te maken.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 13:01   #366
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Dus het is helemaal niet aan de orde in deze discussie, want het heeft helemaal niets met homoseksualiteit op zich te maken.
Het heeft te maken met hoe homoseksualiteit zich profileert in de samenleving. Als iets anders, dus.
Oud 27 november 2006, 13:02   #367
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt in het geheel niets over de stelling in casu.
Jawel, want er werden zomaar begrippen in een blender gegooid en daaruit werden conclusies getrokken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 13:04   #368
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft te maken met hoe homoseksualiteit zich profileert in de samenleving. Als iets anders, dus.
Het wordt ervaren als anders, ten bewijze hiervan deze thread. Meer zelfs, het wordt nog maar al te vaak aanzien als afwijkend met alle gevolgen vandien. Die organisaties zouden natuurlijk niets liever hebben dan dat het als normaal wordt ervaren. Dat is één van hun belangrijkste streefdoelen zelfs.
Oud 27 november 2006, 13:23   #369
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De waarheid is natuurlijk net omgedraaid: het "instinct" om zijn lusten te bevredigen ligt aan de basis van voortplanting.
Dit is wat ik ook zeg.

Citaat:
Maar die lusten kunnen natuurlijk ook op andere manieren worden bevredigd: door masturbatie, door sex met een partner van het andere geslacht buiten de vruchtbare periode van de vrouw of door sex met een partner van hetzelfde geslacht. Geen enkel gedrag heeft overigens een "reden". Wel een functie. Voor sex is dat het bevredigen van lusten en dat leidt soms tot voortplanting.
Ik spreek dat toch niet tegen?

Citaat:
En wees gerust, moest het bevredigen van lusten niet de primaire motivatie zijn van sex, dan hadden we niet eens bestaan.
Neen. Het bevredigen van lusten is niet de primaire motivatie van sex. Je zegt zelf dat het instinct aan de basis ligt. En daarmee ga ik akkoord.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 13:26   #370
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel dan dat jij enkel met je vrouw vrijt op het moment dat ze vruchtbaar is en er dus ook mee zal ophouden nadat ze in de menopauze is gekomen... Want anders vertoon je volgens je eigen redenering afwijkend gedrag.
Dan verondersrel je dan verkeerd, waarschijnlijk om op mijn vraag niet te moeten antwoorden en eventjes door te denken.

Paulus.
Oud 27 november 2006, 13:33   #371
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin, alle dieren hebben inderdaad een overlevingsdrang, maar van een "wil" om te overleven en zeker van een "wil" om zich voort te planten is er helemaal geen sprake.
Zie je dan niet dat je jezelf tegenspreekt in deze zin?

Citaat:
Nogal logisch aangezien de meeste dieren geen idee hebben over de dood en (met uitzondering van de voorgelichte mens) al helemaal niet over de manier waarop ze zich voortplanten. De waarheid is gewoon dus gewoon dat elk dier handelt volgens zijn instincten. En die instincten zeggen bijvoorbeeld eten wanneer je honger hebt, drinken wanneer je dorst hebt, vluchten bij gevaar en sex wanneer de lust er is. En of die sex nu tot voortplanting leidt of niet doet daar helemaal niet toe.
Vanwaar komt die lust? Van welk instinct en met welke bedoeling? Daar gaat het over.

Paulus.
Oud 27 november 2006, 13:36   #372
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Edina;2198682]Door het als afwijkend te beschouwen, loop je een grote kans dat het kind het zeer moeilijk zal hebben om zichzelf te aanvaarden zoals hij/zij is en dat kan tot serieuze psychologische problemen leiden!!! [/qoute]

Onzin.

Citaat:
Het allerbelangrijkste is niet dat een kind zich geliefd voelt, maar vooral dat het zich aanvaard voelt zoals het is.
Zich geliefd voelen is zo veel meer dan zich enkel aandvaard voelen. Je bazelt.

Citaat:
Nu ga jij natuurlijk zeggen dat je hem/haar ook aanvaard met een afwijking, maar dat is natuurlijk onzin. Want door te stellen dat een gedrag afwijkend is, sugereer je natuurlijk dat het eigenlijk anders zou moeten zijn en dat er misschien wel iets aan te veranderen is. Wat natuurlijk niet het geval is!!!
Ik zou niet sugereren dat er iets aan te veranderen valt. En het gaat niet over een gedrag, maar over een geaardheid.

Citaat:
Je telkens weerkerende vergelijking met fysieke afwijkingen is totaal van de pot gerukt, omdat het hier niet over een fysieke eigenschap, maar over gedrag gaat. En ga maar eens na wat er wordt beschouwd als afwijkend gedrag en bedenk dan in welke hoek je je kind plaatst als je zijn/haar homoseksualiteit als afwijkend gedrag gaat bestempelen!
Over geaardheid Edina, niet over gedrag. Het gedrag is slechts een gevolg van de afwijking, niet de oorzaak.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 november 2006 om 13:38.
Oud 27 november 2006, 14:37   #373
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dit is wat ik ook zeg.
Nee, jij zegt het omgekeerde.

Citaat:
Ik spreek dat toch niet tegen?
Jawel, want volgens jou is de functie van sex de voortplanting, terwijl het het in eerste instantie een bevredigen van lusten is. Voortplanting KAN daar wel een gevolg van zijn, maar dat is niet noodzakelijk het geval.

Citaat:
Neen. Het bevredigen van lusten is niet de primaire motivatie van sex. Je zegt zelf dat het instinct aan de basis ligt. En daarmee ga ik akkoord.
Ik zeg dat het instinct om de lusten te bevredigen aan de basis ligt van seks. Dat is niet hetzelfde dan voortplanting.
Oud 27 november 2006, 14:43   #374
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan verondersrel je dan verkeerd, waarschijnlijk om op mijn vraag niet te moeten antwoorden en eventjes door te denken.
Welke vraag, Paulus? Waartoe zaad biologisch dient? Dat is nogal logisch, me dunkt: voor de voortplanting. Maar daarmee dient seks nog niet in de eerste plaats voor de voortplanting hé!!! Seks kan een middel zijn voor voortplanting, maar even goed bijvoorbeeld voor puur plezier of voor verzoening. Seks dient dan ook in de eerste plaats om lusten te bevredigen. Ook bij jou, zoals blijkt uit je antwoord.
Oud 27 november 2006, 14:50   #375
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw redenering klopt niet, want alles maakt deel uit van de natuur. Je begrijpt toch wel dat we met uw logica over wat we nu als normaal moeten beschouwen en wat niet (nl. omdat het deel van de natuur uitmaakt) we net zo goed pedofilie als normaal kunnen beschouwen. Dat komt ook voor in de natuur. Moord komt ook voor in de natuur. Diefstal ook. Noem maar op...., maar ook afwijkend gedrag komt voor in de natuur.

Ik vind mijn redenatie, om te komen wat normaal is en wat afwijkend, een stukje sterker.

Elk levend wezen heeft ergens de wil om te overleven. Meer nog; om zich voort te planten en zo zijn genen door te geven aan zijn nageslacht. Al duizenden jaren. Daartoe heeft hij een parner nodig van het ander geslacht. Dit vind ik volkomen natuurlijk.

Maar wanneer iemand deze instinctieve behoeften bevredigd wil zien met iemand van hetzelfde geslacht, dan klopt er iets niet. Dat vind ik afwijkend gedrag. Omdat het afwijkt van wat normaal gebeurt.

Paulus.
Voortplanten op de huidige schaal is niet nuttig, integendeel zelfs: het bedreigt momenteel zelfs het voortbestaan van de mens.

Het is wetenschappelijk aangetoond dat homosexualiteit procentueel stijgt samen met de populatie. We zouden de natuur dan ook moeten dankbaar zijn voor dit natuurlijk beschermingsmiddel.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 14:54   #376
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je dan niet dat je jezelf tegenspreekt in deze zin?
Nee, want overleven en voortplanting zijn niet hetzelfde. En van een wil is er meestal al helemaal geen sprake, aangezien een wil het zich bewustzijn van de dood impliceert.

Citaat:
Vanwaar komt die lust? Van welk instinct en met welke bedoeling? Daar gaat het over.
Lust kan je catalogiseren bij de basisemotie plezier. En het instinct dat ons ertoe drijft die lusten te bevredigen is niet meer dan de drang om zich goed te voelen. De bedoeling is dus om een goed gevoel te hebben. De rest is bijkomstig.
Oud 27 november 2006, 14:59   #377
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin.
Jammer genoeg zijn de voorbeelden ervan legio.

Citaat:
Zich geliefd voelen is zo veel meer dan zich enkel aandvaard voelen. Je bazelt.
Natuurlijk is zich geliefd voelen meer dan zich aanvaard voelen, maar het aanvaard voelen is er wel een essentieel onderdeel van. Ik betwijfel ten sterkste of iemand die perfect normaal is zich geliefd zal voelen bij iemand die ervan overtuigd is dat hij een afwijking heeft...

Citaat:
Ik zou niet sugereren dat er iets aan te veranderen valt. En het gaat niet over een gedrag, maar over een geaardheid.

Over geaardheid Edina, niet over gedrag. Het gedrag is slechts een gevolg van de afwijking, niet de oorzaak.
Dus de geaardheid is een afwijking, maar het gedrag is normaal? Is het dat wat je bedoelt? Dat vind ik pas een contradictie.

Laatst gewijzigd door Edina : 27 november 2006 om 14:59.
Oud 27 november 2006, 15:05   #378
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waartoe zaad biologisch dient? Dat is nogal logisch, me dunkt: voor de voortplanting. Maar daarmee dient seks nog niet in de eerste plaats voor de voortplanting hé!!! Seks kan een middel zijn voor voortplanting, maar even goed bijvoorbeeld voor puur plezier of voor verzoening. Seks dient dan ook in de eerste plaats om lusten te bevredigen.
Seks een voortplanting zijn historisch gelinkt bij zowel mens als dier. Seks puur als ontspanning is zeldzaam in de dierenwereld en eveneens zeldzaam op historisch vlak. Enkel een zeer kleine groep marginalen of decadenten deden doorheen de geschiedenis aan seks puur als ontspanning, met zo hier en daar eens een uitzondering. Pas halverwege de 20ste eeuw is daar verandering in gekomen en is seks puur als ontspanning de standaard geworden, wat wijst op de degeneratie van de cultuur.

Citaat:
Jawel, want volgens jou is de functie van sex de voortplanting, terwijl het het in eerste instantie een bevredigen van lusten is.

Ik zeg dat het instinct om de lusten te bevredigen aan de basis ligt van seks. Dat is niet hetzelfde dan voortplanting.
Die lusten zijn er in de eerste plaats om mensen aan te zetten tot seks en dus tot voortplanting, net zoals pijn er in de eerste plaats is om mensen weg te houden van dat wat hen pijn doet. Biologisch gezien is lustbevrediging geen doel op zich maar een methode om een doel (in dit geval voortplanting) te bereiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity Bekijk bericht
Het is wetenschappelijk aangetoond dat homosexualiteit procentueel stijgt samen met de populatie.
Dat zou betekenen dat ongeveer 30% van alle homosexuelen in de wereld leven in India en China, wat mij ten zeerste zou verbazen.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 15:13   #379
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity Bekijk bericht
Het is wetenschappelijk aangetoond dat homosexualiteit procentueel stijgt samen met de populatie. We zouden de natuur dan ook moeten dankbaar zijn voor dit natuurlijk beschermingsmiddel.
Wat een onzin! Dat is helemaal niet wetenschappelijk bewezen!!!
Oud 27 november 2006, 15:15   #380
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin! Dat is helemaal niet wetenschappelijk bewezen!!!
1. Er is een verschil tussen aangetoond en bewezen.
2. Er zijn wel degelijk studies die dit aantonen.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be