![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Veroordelingen niet uitgesproken, uitspraken niet geïmplementeerd, en wij brave burgers, krijgen die smerige inhoud van die weegschalen van het gerecht over onze kop uitgestrooid. Een bestialiteit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Gouverneur
|
![]() Misschien moet men eindelijk eens behoorlijk investeren in Justitie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor verkrachting kan je maksimaal 10 jaar krijgen , het moet dus wel voor slagen en verwondingen geweest zijn niet ? http://webnieuws3.standaard.be/Artik...mf12122001_007 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Is Albert Verstuyft veroordeeld tot 20 jaar ja of nee?
Is de maksimumstraf voor verkrachting 10 jaar , ja of nee . Als Verstuyft NIET veroordeeld is tot 20 jaar voor slagen en verwondingen , vertel mij dan eens waarvoor hij dan WEL veroordeeld is tot 20 jaar . Ik luister . |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De maximum straf voor slagen en verwondingen is conform art. 398 Sw zes maanden en indien gepleegd met voorbedachte rade 1 jaar. De maximul straf indien de slagen en verwondingen blijvende invaliditeit veroorzaken conform art 400 Sw 5 jaar indien met voorbedachte rade 10 jaar. Besluit geen 20 jaar zoals u tegen beter weten in blijft volhouden. Verkrachting van een minderjarige dat de volle leeftijd van 14 nog niet heeft bereikt 15 tot 20 jaar, tussen de 14 en 16 , 15 tot 20 jaar. Art 375 Sw. Ik hoop dat u luistert en ik hoop dat u leest. Vertel nog een beetje meer over de omzetting van perversie in slagen en verwondingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Albert Verstyuft verkrachtte studentinnen , meerderjarige vrouwen dus .
Waarom zoek je niet eens wat meer informatie over Verstuyft op internet ? Verstuyft was een verkrachter , geen pedofiel . De maksimumstraf voor verkrachting van meerderjarigen is 10 jaar ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
nieuws archief > 26/11/2001 > Nieuws > Antwerpen rubrieken > nieuws-antwerpen van november 2001 Serieverkrachter volgende week in beroep Albert Verstuyft, de Gentse serieverkrachter verschijnt op 4 december voor het militair gerechtshof. Verstuyft werd op 8 oktober door de krijgsraad veroordeeld tot de maximumstraf, een gevangenisstraf van 20 jaar en 10 jaar ter beschikking van de regering. De ex-militair tekende beroep aan tegen dit vonnis. Verstuyft werd veroordeeld voor een 40-tal zedenfeiten, waaronder 14 verkrachtingen en 13 pogingen tot verkrachtingen die hij in het Gentse pleegde tussen het najaar van 1992 en maart 2001. Op 28 maart van dit jaar werd hij aangehouden. Hij bekende zelf heel wat feiten waarvan de slachtoffers niet konden opgespoord worden. Hij was idd een verkrachter en is wegens verkrachting veroordeeld. Bon nu dat vreemde verhaal over perversie dat wordt omgezet in slagen en verwondingen hebt u daar al een bron voor gevonden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
www.vrouwenraad.be/pdf/geweld_wetgeving.pdf Wat is dat ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Wat omzetting van perversie in slagen en verwondingen betreft : artikel 400 , ernstige mentale schade , heb ik intussen ook al zo'n 8 keer herhaald .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Larcier geannoteerd. Het standaard werk in codificatie mbt ons Belgisch Recht. Ik kan u zeggen dat de strafmaten die ik opgeef de juiste zijn. Open het strafwetboek. Uw punt was dus? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het basisprincipe in de strafwet is dat alles wat niet uitdrukkelijk is verboden toegelaten is en daarbij de verplichting de strafwet restrictief te interpreteren. Deze twee algemeen aanvaarde basisprincipes staan haaks op uw stelling. Wat us telt is juridisch gewoon onmogelijk. U heeft wellicht een echte bron, of misschien wat rechtspraak of rechtsleer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat kwam van een link van de senaat , mij bevestigd door een advocaat . Die zijn dus niet op de hoogte ![]() Laatst gewijzigd door Kaffer : 27 november 2006 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Die link van de senaat heb ik nooit gezien. Ik geloof nooit dat een advocaat u die onzin heeft verteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Mijn laatste post alhier :
Artikel 375 : verkrachting van een meerderjarige 5-10 jaar . Artikel 376 : verkrachting met de dood tot gevolg : 20-30 jaar . Artikel 376 417ter ( slagen en verwondingen ) : verkrachtingen die vallen onder 417ter : 15-20 jaar . Mijn bron : talloze links van de senaat , het ministerie van justitie e.d. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Art 417 ter Strafwetboek? Hebt u dat zelf uitgevonden want dat bestaat niet. Nu ga ik erover zwijgen want u zwamt wat in het wilde weg. |
|
![]() |
![]() |