Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2006, 12:19   #461
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
De stelling van deze draad is dus dat homosexualiteit natuurlijk is en tegennatuurlijkheid dus niet ingeroepen kan worden om aanvaarding te weigeren. Ergo, dat het aanvaard moet worden.
Totaal mis, want er kunnen perfect redenen zijn om natuurlijk gedrag - zoals bijvoorbeeld het door jou aangehaalde infanticide - niet te aanvaarden.

Neemt niet weg dat er natuurlijk geen enkele redenen zijn om homoseksualiteit niet te aanvaarden, maar dat was dus niet de stelling van deze thread.

Citaat:
Dat van die natuurlijkheid hangt natuurlijk af van wat men bedoelt met "natuurlijk" en dat blijft ter discussie staan.
Daar is helemaal geen discussie over mogelijk. Een gedrag is natuurlijk wanneer het algemeen voorkomt en ook een biologische functie heeft. En dat is dus wel degelijk het geval bij homoseksualiteit. Dat jullie seksualiteit niet kunnen/willen loskoppelen van voortplanting is niet alleen bijzonder hypocriet, maar ook een teken van de realiteit niet onder ogen willen zien.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 12:25   #462
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Homosexualiteit als "normale geaardheid" is inderdaad een product van de 20ste eeuw. Homosexualiteit op zich is dat uiteraard niet.
Dat is regelrechte onzin. Er waren ook in het verleden culturen waar homoseksualiteit niet alleen als "normale" geaardheid beschouwd werd (wat het uiteraard ook is), maar waar homoseksuelen zelfs vereerd werden (indianenstammen in Amerika bijvoorbeeld).

Citaat:
Binnen een moderne homosexuele relatie neemt de ene partner gewoonlijk de rol aan van de vrouw en de andere neemt de rol aan van de man. Ik heb geen idee of dit ook zo is op seksueel vlak, maar op vlak van sociale omgang is dit alleszins vrij duidelijk.
Je moest maar eens wat meer onder de mensen komen... Wat je hier vertelt, slaat absoluut nèrgens op! In de gemiddelde homoseksuele relatie houdt men zich helem�*�*l niet aan de traditionele rollenpatronen, niet op seksueel vlak en al helemaal niet op sociaal vlak.

Citaat:
Zoals carlgustaaf al duidelijk maakte, is het niet anders in de dierenwereld. Waar twee mannelijke dieren het met elkaar doen, is er bijna altijd sprake van "verwijving" bij de "ontvangende" partner.
Link je even naar het wetenschappelijk onderzoek dat deze bewering bevestigt?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 12:28   #463
eno2
Banneling

Standaard

Illusion
Citaat:
Verbranding van homosexuelen? Dertien eeuwen?

Overconsumptie van smilies kan je zalige maar onverlichte onwetendheid niet verdoezelen, alleen extra in de verf zetten.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2006 om 12:28.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 12:28   #464
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is regelrechte onzin. Er waren ook in het verleden culturen waar homoseksualiteit niet alleen als "normale" geaardheid beschouwd werd (wat het uiteraard ook is), maar waar homoseksuelen zelfs vereerd werden (indianenstammen in Amerika bijvoorbeeld).
Bronnen graag?

Citaat:
Je moest maar eens wat meer onder de mensen komen... Wat je hier vertelt, slaat absoluut nèrgens op! In de gemiddelde homoseksuele relatie houdt men zich helem�*�*l niet aan de traditionele rollenpatronen, niet op seksueel vlak en al helemaal niet op sociaal vlak.
Dan komt u toch wel andere homosexuelen tegen dan ik.

Citaat:
Link je even naar het wetenschappelijk onderzoek dat deze bewering bevestigt?
carlgustaaf lijkt daar meer over te weten. Ik stel voor dat je het aan hem vraagt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Overconsumptie van smilies kan je zalige onwetendheid niet verdoezelen,alleen in de verf zetten.
Sorry, maar op jouw onnozele oneliners kan je nu eenmaal niet veel zinnigs zeggen

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 29 november 2006 om 12:29.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 12:28   #465
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem enkele diersoorten op waar homosexualiteit veelvoorkomend is, bonobo's en dieren in gevangenschap niet inbegrepen.
Lees de openingspost nog eens zou ik zeggen.

En neem eens een kijkje hier.
Oud 29 november 2006, 12:28   #466
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Daar is helemaal geen discussie over mogelijk. Een gedrag is natuurlijk wanneer het algemeen voorkomt en ook een biologische functie heeft. En dat is dus wel degelijk het geval bij homoseksualiteit.
Wat is dan die functie?

Citaat:
Dat jullie seksualiteit niet kunnen/willen loskoppelen van voortplanting is niet alleen bijzonder hypocriet, maar ook een teken van de realiteit niet onder ogen willen zien.
Zelfs als je gelijk zou hebben met berekking tot het verband met de voortplanting (maar dat heb je niet) is homosexualiteit totaal onnodig in de natuur. Heterosexualiteit kan perfect sexuele lust bevredigen, misschien zelfs beter, gezien de op elkaar afgestemde lichaamsbouw.

Jij bent het die hardnekking weigert het voortplantingsinstict te erkennen om homosexualiteit als normaliteit te kunnen onderbouwen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 12:35   #467
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees de openingspost nog eens zou ik zeggen.

En neem eens een kijkje hier.
Gelieve te citeren. Uw openingspost heeft het bijvoorbeeld vaak over dieren in gevangenschap, noemt geen cijfers of heeft het over mannelijke duo's waarbij seks buiten beschouwing wordt gelaten. Uw nieuwe link geeft enkel een lijst zonder ook maar één cijfer.

Citaat:
Daar is helemaal geen discussie over mogelijk. Een gedrag is natuurlijk wanneer het algemeen voorkomt en ook een biologische functie heeft. En dat is dus wel degelijk het geval bij homoseksualiteit.
- welke functie heeft homosexualiteit bij dieren
- in welke zin is een marginaal verschijnsel als homosexualiteit bij dieren algemeen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Jij bent het die hardnekking weigert het voortplantingsinstict te erkennen om homosexualiteit als normaliteit te kunnen onderbouwen.
Inderdaad. Zo typisch
Oud 29 november 2006, 12:37   #468
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bronnen graag?
Heb ik niet zo meteen bij de hand, maar ik weet zeker dat je wel wat zal vinden als je zelf eens even rondkijkt op het wereldwijde web...

Citaat:
Dan komt u toch wel andere homosexuelen tegen dan ik.
Dat is redelijk duidelijk ja... Wellicht kwam ik er in mijn leven ook wel wat meer tegen dan jij.

Citaat:
carlgustaaf lijkt daar meer over te weten. Ik stel voor dat je het aan hem vraagt.
Het zou me ten zeerste verwonderen... Je leek me nogal zeker van je stuk, vandaar mijn vraag. Nu ik weet waar je je mosterd haalde, kan ik één en ander al meteen wat beter plaatsen. Toch bedankt.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 29 november 2006, 12:38   #469
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Sorry, maar op jouw onnozele oneliners kan je nu eenmaal niet veel zinnigs zeggen
de grond van de zaak is, dat homo's dertien eeuwen verbrand zijn.
En ik kan het bewijzen.

DE onnozele onwetendheid komt dus geheel van jouw kant.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 12:41   #470
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... is homosexualiteit totaal onnodig in de natuur.
Zo? Heeft de schepper je dat hoogstpersoonlijk ingefluisterd? Op welke basis pretendeer jij het "doel" van de natuur te kennen?

Citaat:
Wat heeft het voortplantingsinstinct met de beleving van de menselijke seksualiteit te maken?

Citaat:
Oud 29 november 2006, 12:41   #471
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
de grond van de zaak is, dat homo's dertien eeuwen verbrand zijn.
En ik kan het bewijzen.
Doe dat dan. Zeg er dan meteen bij in welke landen dit gebeurde en welke instanties daarvoor verantwoordelijk waren.

Citaat:
DE onnozele onwetendheid komt dus geheel van jouw kant.
Oud 29 november 2006, 12:43   #472
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo? Heeft de schepper je dat hoogstpersoonlijk ingefluisterd? Op welke basis pretendeer jij het "doel" van de natuur te kennen?
Gezond verstand? Biologielessen? Religie? Allen zeggen ze ongeveer hetzelfde.

Citaat:
Wat heeft het voortplantingsinstinct met de beleving van de menselijke seksualiteit te maken?
Alles.
Oud 29 november 2006, 12:45   #473
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezond verstand? Biologielessen? Religie? Allen zeggen ze ongeveer hetzelfde.
Leg me dan eens eventjes uit wat bijvoorbeeld het doel van linkshandigheid is?

Citaat:
Alles.
Maak je je er nu niet een beetje al te gemakkelijk vanaf?

Citaat:
Oud 29 november 2006, 12:51   #474
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Dus toch een link met voortplanting?
Ik heb nooit ontkend dat er per definitie geen link is met voortplanting. Alleen dat die link er niet altijd is. Meer zelfs, dat die er vaak niet is.

Citaat:
Dat vrouwen op andere mannen vallen tijdens vruchtbaarheid heeft ook een zekere logica. De man met de beste genen voor en die met de beste omgeving voor opvoeding van een kind vallen niet noodzakelijk samen.
Net zoals een heteroseksueel koppel niet noodzakelijk de beste omgeving is voor de opvoeding van een kind.
Oud 29 november 2006, 12:52   #475
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg me dan eens eventjes uit wat bijvoorbeeld het doel van linkshandigheid is?
Leg me dan eerst eventjes uit wat bijvoorbeeld het doel van rechtshandigheid is?

Ongeacht of rechtshandigheid of linkshandigheid een doel hebben, ik heb er alleszins geen probleem mee om mijn eigen linkshandigheid als afwijkend te zien. Ik heb er geen probleem mee als een wetenschapper zou zeggen dat linkshandigheid een ziekte was.

Heb je een punt? Hoe is jouw stelling ook maar enigszins een antwoord op de mijne?

Citaat:
Maak je je er nu niet een beetje al te gemakkelijk vanaf?
Details zijn al eerder in deze draad besproken.
Oud 29 november 2006, 12:55   #476
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit ontkend dat er per definitie geen link is met voortplanting. Alleen dat die link er niet altijd is. Meer zelfs, dat die er vaak niet is.
... en dat noemt zich een bioloog. Je argumenten zijn al even zielig als die van een creationist.

Citaat:
Net zoals een heteroseksueel koppel niet noodzakelijk de beste omgeving is voor de opvoeding van een kind.
Een hetero-koppel KAN alles bieden wat een kind nodig heeft. Een homo-koppel of een alleenstaande ouder kan dat niet. Een kind heeft namelijk een mannelijk EN een vrouwelijk rolmodel nodig.
Oud 29 november 2006, 12:58   #477
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg me dan eerst eventjes uit wat bijvoorbeeld het doel van rechtshandigheid is?

Ongeacht of rechtshandigheid of linkshandigheid een doel hebben, ik heb er alleszins geen probleem mee om mijn eigen linkshandigheid als afwijkend te zien. Ik heb er geen probleem mee als een wetenschapper zou zeggen dat linkshandigheid een ziekte was.

Heb je een punt? Hoe is jouw stelling ook maar enigszins een antwoord op de mijne?
Zou je er een probleem mee hebben om minder rechten te hebben dan rechtshandigen? Zou je er een probleem mee hebben om voortdurend het voorwerp van discriminatie te zijn? Zou je er een probleem mee hebben om voortdurend het voorwerp van laag-bij-de-grondse grapjes te zijn? Zou je er een probleem mee hebben om vervolgd te worden? Om veroordeeld te worden? Om zelfs de doodstraf te krijgen? Als de maatschappij ooit beslist om linkshandigheid als immoreel te beschouwen, dan kan je maar beter met een verdomd goede uitleg voor je afwijking voor de pinnen komen. Wordt de link enigszins duidelijk?

Citaat:
Details zijn al eerder in deze draad besproken.
Niet alleen in deze draad, for that matter...

Citaat:
Oud 29 november 2006, 13:00   #478
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou je er een probleem mee hebben om minder rechten te hebben dan rechtshandigen? Zou je er een probleem mee hebben om voortdurend het voorwerp van discriminatie te zijn? Zou je er een probleem mee hebben om voortdurend het voorwerp van laag-bij-de-grondse grapjes te zijn? Zou je er een probleem mee hebben om vervolgd te worden? Om veroordeeld te worden? Om zelfs de doodstraf te krijgen? Als de maatschappij ooit beslist om linkshandigheid als immoreel te beschouwen, dan kan je maar beter met een verdomd goede uitleg voor je afwijking voor de pinnen komen. Wordt de link enigszins duidelijk?
Daar gaan we weer....

Daar gaat deze thread niet over

Paulus.
Oud 29 november 2006, 13:01   #479
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hetero-koppel KAN alles bieden wat een kind nodig heeft. Een homo-koppel of een alleenstaande ouder kan dat niet. Een kind heeft namelijk een mannelijk EN een vrouwelijk rolmodel nodig.
ROFL! Kan je eens een referentie gevan van een studie die dat heeft aangetoond.

Trouwens, nu heb je jezelf wel compleet vastgereden, want volgens je eigen idiote ideeën is er in een homoseksueel koppel toch altijd iemand die de mannelijke en iemand die de vrouwelijke rol opneemt.
Oud 29 november 2006, 13:02   #480
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is ook nooit gezegd geweest dat er per definitie altijd een link met voortplanting is. Enkel met het voortplantingsinstinct.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be