Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2006, 22:56   #101
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
speaking over het verkrachten van van de term 'natuurbeheer', ....

Dit topic handeld over een 'jachtgebied' naast een woonzone zoals er zovelen zijn in vlaanderen. Een lapje grond of een kaal bosje tussen 2 dorpen of woonwijken waar dan waar je hier en daar wat wild kan terugvinden.

Dan wil ik aan U een hele eenvoudige vraag stellen: kunt u begrijpen dat de mensen in die buurt zich niet veilig voelen met de huidige jachtwetgeving ?

Graag een antwoord hierop zonder de 'groenen' en de negerkes uit Afrika erbij te halen als het even kan
Indien je je onveilig voelt met jagers in de buurt...wel trek dat 'verplichte' fluo vestje aan dat je in de wagen hebt liggen.
Dan zien ze je zeker lopen en hoef je absoluut geen bang meer te hebben.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 23:06   #102
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Indien je je onveilig voelt met jagers in de buurt...wel trek dat 'verplichte' fluo vestje aan dat je in de wagen hebt liggen.
de dag dat ik een fluo-vest moet aandoen op mijn eigen terrein om niet te worden geraakt daar jagers. Loop ik met een FAL rond over mijn terrein en zullen de jagers gejagende zijn. Doen de boeren in het buitenland nu ook al. Zij draaien de rollen duidelijk al om daar.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 23:14   #103
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Weeral een vooroordeel...precies of de jagers gaan roofvogels vergiftigen?
Hij wordt ook weer eens wakker

HEB IK DAT ERGENS GEZEGD DAN !?

Ik zal mij even verduidelijken Ik las onlangs in een jachtmagazine dat de populatie van één of andere gans in evenwicht was. Om er zeker van te zijn dat dit zo blijft werd er opgeroepen om broedkasten te bouwen voor het geval er volgend jaar een ganzengriep (of iets dergelijks) opduikt en het evenwicht verstoord zou zijn.
Dat vind ik dan heel nobel van de st-hubertusclub.
(ik denk er even niet aan wat er zou gebeuren indien er dan geen griep uitbreekt en er een overpopulatie is )

Nu bij de roofvogels is het evenwicht férm verstoord en vraag ik mij af wanneer de natuurvereniging daar iets aan gaat doen ????

Is het nu wa duidelijker of gaat er weer een uitspraak volgen zoals we ze van u gewend zijn ?
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 23:16   #104
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
te laat van mij, u was reeds bezig nog voor ik men bericht verzonden had.
Oud 28 november 2006, 23:19   #105
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij wordt ook weer eens wakker

HEB IK DAT ERGENS GEZEGD DAN !?

Ik zal mij even verduidelijken Ik las onlangs in een jachtmagazine dat de populatie van één of andere gans in evenwicht was. Om er zeker van te zijn dat dit zo blijft werd er opgeroepen om broedkasten te bouwen voor het geval er volgend jaar een ganzengriep (of iets dergelijks) opduikt en het evenwicht verstoord zou zijn.
Dat vind ik dan heel nobel van de st-hubertusclub.
(ik denk er even niet aan wat er zou gebeuren indien er dan geen griep uitbreekt en er een overpopulatie is )

Nu bij de roofvogels is het evenwicht férm verstoord en vraag ik mij af wanneer de natuurvereniging daar iets aan gaat doen ????

Is het nu wa duidelijker of gaat er weer een uitspraak volgen zoals we ze van u gewend zijn ?
Nu is het duidelijk ja
Ivm de roofvogels kan ik enkel zeggen dat de jagers hier niet zo heel veel inbreng in hebben.
Je moet de duivenmelkers maar is horen roepen wanneer die 'geitenwollensokkendragers' roofvogels uitzetten.
En ja, ik ken menig duivenliefhebber die al meermaals dat rondvliegend gespuis uit de lucht hebben geknald.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2006, 23:23   #106
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het aantal roofvogels is in elk geval ferm toegenomen vergeleken bij veertig jaar geleden. Ik zie nu regelmatig buizerd en kiekendief.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 09:54   #107
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welja, daar begint het liedje weer van voor afaan: Het zijn 'stropers' op het ogenblik dat ze in de richting van mijn huis schieten. Maar wanneer ik de politie erbij haal zijn het opeens weer 'jagers' en ben ik de groene geitewollesok die maar moet tollerant zijn en te dom ben om te beseffen wat een jager er allemaal moet voor over hebben om de natuur te beheren.
rare politie dan???
klaag uw buurman cowboy es aan; je gaat niet schoon overkomen maar als je echt iets hebt om een zaak te maken (gaten in uw ramen, lood ballekes in de goot,...) dan heb je gelijk.

Citaat:
Ik kan ook alleen maar beamen wat manta hierboven zegt: vorig jaar keek in nog recht in de loop van een snotneus met een jachtvergunning omdat er iets ritselde in MIJN haag. Gelukkig kon één van de ouderlingen net op tijd ingrijpen ... ik hoor het u ook al zeggen: "er is toch niks gebeurd, wat is het probleem ?"
Hehe ja en ik heb horen zeggen dat... en dat...

Citaat:
Awel, al de wetten, boekskes, wikipedias, statistieken, scheldpartijen en wat nog allemaal, kunnen mij geen veilig gevoel geven als ik op zondag het stukje natuur rond mijn huis aant beheren ben.(met een snoeischaar )
Geen veilig gevoel en aangenaam vertoeven is het OP ZEKER niet, iets wat je aan een jager met geen mogelijkheden kan duidelijk maken
Vertel mij niet wat de gevaren zijn van jacht ik heb ze zeer dicht leren kennen...
Maar jacht is een gebeuren dat altijd was en altijd zal zijn; er is daar niks verkeerds aan. Het veiligheidsgevoel dat u niet heeft is omdat u anderen niet vertrouwt; niet iedereen met een geweer is iemand die in een far-west film hoort. Daarbij komen nog wetten die ervoor zorgen dat je zeker niks kan gebeuren en dan bent u daar nog tegen.

Citaat:
Owh ja, wanneer gaat de st-hubertus vereniging werk maken om het roofvogel bestand weer op peil te trekken ? Zoals je weet zijn er de laatste tijd nogal wat vergiftigd door 'stropers'.
Als de st-hubertus zegt dat er teveel/teweinig van die dieren zijn dan hebben ze daar vaak hun werk van gemaakt en hebben ze ook gelijk dit wil ik net zeggen...
Maar u bekijkt het zo eenzijdig ; ratten worden vergiftigd door iedereen, roofvogels worden vergiftigt of uit de lucht geschoten door kiekenboeren, duivenmelkers en zelf veehouders, hazen en konijnen worden gestropt door boomkwekers,... en toch zit u te mokken op de ene groepering die dit probeert tegen te gaan...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 11:45   #108
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
...je gaat niet schoon overkomen maar als je echt iets hebt om een zaak te maken...

... Daarbij komen nog wetten die ervoor zorgen dat je zeker niks kan gebeuren en dan bent u daar nog tegen.
-je zegt het zelf, enige vorm van kritiek aan het adres van de jagers en je wordt metteen in de 'groene' hoek geduwd. En deze 2 moeten mekaar gewoon dwars liggen (het gaat nochtans over dezelfde natuur waar ze het over hebben) De doorsnee jager hier is kapitaal krachtiger dan mijzelf en kan (of is) zich een dure advocaat permiteren. (ik zeg nog niks over lange armen ) Video of fotomateriaal heeft een bewijslast NUL. De (niet jagende)buren hier hebben veel lawaai, maar als het er op aankomt durven ze niks zeggen. Als de politie komt patrouilleren of 'vaststellen' kent elke jager opeens alle wetgevingen en worden ze spontaan toegepast.
.... enz
Stel, hypothetisch gesproken ,dat de rechter mij gelijk geeft adhv die loodkorrels in mijn dakgoot, welke van die tientallen jagers moet er dan gesanctioneerd worden ?
Begint het een beetje door te dringen dat de jagers zich een ruime marge van roekeloosheid kunnen permiteren en dat daar meer en meer gebruik van gemaakt wordt. Volgens mij een logisch gevolg van een stijgend aantal jagers en het schaarser worden van lapjes grond.
En zolang er geen doden of gewonden vallen, zal hier ook niet direkt iets aan veranderen. (waar dit topic mee begonnen is)

Ik kan begrijpen dat een jager liever niet ziet dat de wetgeving aangepast wordt, maar onze maatschappij is nu eenmaal niet blijven stilstaan.
Oud 29 november 2006, 12:33   #109
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zolang er geen doden of gewonden vallen, zal hier ook niet direkt iets aan veranderen. (waar dit topic mee begonnen is)
Blijkbaar is de veiligheid dan toch voldoende gegarandeerd aangezien er geen gewonden vallen niettegenstaande de jacht al eeuwen beoefend wordt.
De auto’s die langs mijn huisje scheren baren mij meer zorgen.
Citaat:
Ik kan begrijpen dat een jager liever niet ziet dat de wetgeving aangepast wordt, maar onze maatschappij is nu eenmaal niet blijven stilstaan.
Ze is zeker niet blijven stilstaan, we hadden dringend een ruimtelijke ordening nodig om wildbouw tegen te gaan en toch schieten zonevreemde woningen als paddestoelen uit de grond. Liefst zo dicht mogelijk bij een jachtgebied.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 13:03   #110
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Blijkbaar is de veiligheid dan toch voldoende gegarandeerd aangezien er geen gewonden vallen niettegenstaande de jacht al eeuwen beoefend wordt.
De auto’s die langs mijn huisje scheren baren mij meer zorgen.
sinds het bestaan van de auto mocht je hier aan de school tegen 70km/h passeren zonder dat er ooit ongelukken gebeurd zijn. Vroeger deed men voorzichtig aan de schoolpoort maar de laatste jaren, omwille van ons gehaaste bestaan, was dit veel minder. En al deze gehaastte mensen hebben dan ook nog een veelvoud van het aantal auto's tegen toen.
Ik moet er geen tekening bij maken dat je niet met een gerust gevoel aan de schoolpoort uw kinderen ging afhalen.

Welnu is het daar zone 30, de auto's van vroeger mogen daar nog steeds passeren (als u begrijpt wat ik bedoel) doch het is veel 'aangenamer' en je hebt een veiliger gevoel op die plek.
Ik pleit hier dus zeker niet voor een verbod van auto's aan de schoolpoort zoals ik ook geen verbod op de jacht wens.
Oud 29 november 2006, 13:13   #111
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
....

Ze is zeker niet blijven stilstaan, we hadden dringend een ruimtelijke ordening nodig om wildbouw tegen te gaan en toch schieten zonevreemde woningen als paddestoelen uit de grond. Liefst zo dicht mogelijk bij een jachtgebied.
Nu ga ik er weer een paar op hunne lipizaner jagen, maar je praat hier dan over levensstandaard als in een dak boven het hoofd versus een hobby.

Trouwens zoveel zonevreemde woningen zal je tegenwoordig niet meer zien opduiken hoor
Nog ff for the record (nogmaals) ik woon al heel men leven op den buiten en in mijnen hof zie ik enkel het aantal jagers toenemen ipv het aantal huizen.
Oud 29 november 2006, 13:14   #112
largo_w

Standaard

Citaat:
-je zegt het zelf, enige vorm van kritiek aan het adres van de jagers en je wordt metteen in de 'groene' hoek geduwd. En deze 2 moeten mekaar gewoon dwars liggen (het gaat nochtans over dezelfde natuur waar ze het over hebben)
De groenen liggen al heel lang iedereen die ze kunnen dwars (nl. Jagers, vissers, landbouwers en veehouders) waarom? Een vraag voor velen een weet voor alleen hen... Hun beslissingen zijn vaak heel inconsistent en op lange termijn onhoudbaar (volgens mij te wijten aan velen hun incompetentie). Laat je de groenen aan de macht dan is morgen iedereen vegatarisch in België en mag je je auto gaan afgeven etc.

Citaat:
De doorsnee jager hier is kapitaal krachtiger dan mijzelf en kan (of is) zich een dure advocaat permiteren.
Bewijs is bewijs dure advocaat of niet...Als het bewijs goed en correct is zal je zelf dan aan een beetje "herverdeling van de rijkdom doen..."
Neen, inderdaad jacht is een dure bezigheid geworden (*).

Citaat:
(ik zeg nog niks over lange armen )
U heeft wel een hoop vooroordelen...

Citaat:
Video of fotomateriaal heeft een bewijslast NUL.
Ja? Bent u daar zeker van? (iemand jurist op deze draad die ons kan helpen?)

Citaat:
De (niet jagende)buren hier hebben veel lawaai, maar als het er op aankomt durven ze niks zeggen.
Oej, dus misschien toch niet zo erg? Of hebben deze buren een soort oppermacht die hen tegenhoud?

Citaat:
Als de politie komt patrouilleren of 'vaststellen' kent elke jager opeens alle wetgevingen en worden ze spontaan toegepast.
Ze kennen dus de wetgeving dus bij overtreding kan worden opgetreden!
Als ze ze kennen houden ze zich daar ook aan hoor volgens mij; de straffen zijn namelijk niet zo licht!

Citaat:
Stel, hypothetisch gesproken ,dat de rechter mij gelijkgeeft adhv die loodkorrels in mijn dakgoot, welke van die tientallen jagers moet er dan gesanctioneerd worden ?
de persoon van wie het perceel waarop wordt geschoten in zijn WBE zit natuurlijk! Misschien zou u in uw geval eens moeten opzoeken...

Citaat:
Begint het een beetje door te dringen dat de jagers zich een ruime marge van roekeloosheid kunnen permiteren en dat daar meer en meer gebruik van gemaakt wordt.
Geloof me vrij iemand die rondloopt met een kaliber 20 zal zich echt niet roekeloos gaan gedragen!

Citaat:
Volgens mij een logisch gevolg van een stijgend aantal jagers en het schaarser worden van lapjes grond.
Zijn er meer jagers? Bent u daar zeker van?
Ik vrees dat u verkeerd bent!
bvb (*) al...

Citaat:
Er zijn dus (buiten de toch wel af en toe voorkomende JACHTONGEVALLEN) geen gewonden of doden; dat is inderdaad waar! Dus waarom mokt u?

Citaat:
De wetgeving wordt constant aangepast het probleem is dat soms de groene vingers iets teveel zeggen binnen die veranderingen en dat dat dan niet meer consistent is en vaak ronduit belachelijk... Maar de echte jagers volgen de wetgeving wel hoor degenen die dat niet doen (nogmaals) noemt men STROPERS!
Oud 29 november 2006, 13:17   #113
largo_w

Standaard

Citaat:
Nog ff for the record (nogmaals) ik woon al heel men leven op den buiten en in mijnen hof zie ik enkel het aantal jagers toenemen ipv het aantal huizen.
Ik woon al heel m'n leven op den buiten en bij ons merken we het omgekeerde! Raar he!

Wil u ook weten hoe dat komt of liever niet?
Oud 29 november 2006, 13:33   #114
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Even off the record: ik ben geen 'groene', verre van zelfs, maar de jachtpraktijken zoals ze vandaag de dag gebeuren gaan bestempelen als 'natuurbeheer' of 'behoud' vind ik er gewoon over.

Je alludeert op de biefstuk en de foie gras. Foie gras eet ik niet, simpelweg omdat ik niet akkoord ga met dwangvoederen, moesten ze de alternatieve techniek nu nog toepassen: het beschadingen van het verzadigingscentrum (de hypofyse als ik me niet vergis) in de hersenen dmv een gloeiende naald, zou ik er geen problemen mee hebben.

Ik raad je aan om er de destbetreffende literatuur eens op na te slaan, daarom Peter Singer nog niet eens, voor mij kan die ook niet door ge beugel, begin bv met ecocentrische literatuur over bv de verschillende waarden van dieren. Het slachten van vee (voor die biefstuk) zit in de zone van de nutswaarde van het dier. Maar ik beschouw een wild dier als een waarde op zich, dus een eigenwaarde bezittende. Daar ga je voorbij alsof het slachten van nutsdieren te vergelijken is met het jagen 'voor de lol'. Ik heb er bijvoorbeeld geen problemen mee dat er in de ardennen op wild gejaagd wordt voor consumptie als dat met respect voor de populatie gebeurd. Maar roofvogels vergiftigen met ingespoten eieren of ze uit de lucht schieten god-weet-waarom... Dat idee kent geen enkele jager imho. Anders deed hij z'n 'hobby' niet. Dat antropocentrisch zichtspunt is gewoon minderwaardig omdat ze gedateerd is.

En ja idd, de wolf is verdwenen, en de vos was dat ook. Je hebt nog steeds niet geantwoord op mijn vraag: Hoe komt het dat deze dieren verdwenen zijn? Door ingrijpen van de mens tiens, slimme. Het zijn de mensen die x-aantal jaar geleden leefden die met het jagers-mentaliteitje ervoor hebben gezorgd dat ze verdwenen zijn. Is het dan 'groen terrorisme' om deze te willen herintroduceren waar mogelijk?

Het is die jacht- en visvangst mentaliteit die ervoor heeft gezorgd dat kabeljauw stinkend duur is, ze is gewoon 'op-gevist'. Misschien hebben jullie last van korte termijn geheugen, maar ik weet nog de tijd dat de zalm 25€/kilo ging en de kabeljouw 12€, nu is het omgekeerd. Juist ja, kortzichtigheid van de vissers. Iemand moet die mensen zeggen dat ze verkeerd bezig zijn. Jammer dat ze zich zo onmiddellijk aangevallen voelen natuurlijk. En daar gaat het ook naartoe met het weinige wild dat er nog zit in onze bossen. Ze zal 'op-beheerd' zijn... En dan, tja, dan zoeken we maar een nieuwe hobby he, auto's tunen ofzo...
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 14:07   #115
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Even off the record: ik ben geen 'groene', verre van zelfs, maar de jachtpraktijken zoals ze vandaag de dag gebeuren gaan bestempelen als 'natuurbeheer' of 'behoud' vind ik er gewoon over.
Inderdaad het is niet aan de jagers om aan natuurbehoud te doen; nogtans moet het toch door hen gebeuren...

Citaat:
Je alludeert op de biefstuk en de foie gras. Foie gras eet ik niet, simpelweg omdat ik niet akkoord ga met dwangvoederen, moesten ze de alternatieve techniek nu nog toepassen: het beschadingen van het verzadigingscentrum (de hypofyse als ik me niet vergis) in de hersenen dmv een gloeiende naald, zou ik er geen problemen mee hebben.
hmmmm ja heb ook al van die praktijken gehoord; degoutant. Nogtans lust ik wel foie gras ...
Hoe zit het met je biefstuk of ga je mij verder gaan vertellen dat je vegatarisch bent zeg het dan direct... Oh en "konijn" wat denk je daarvan? Of je "bio" kip?

Citaat:
En ja idd, de wolf is verdwenen, en de vos was dat ook. Je hebt nog steeds niet geantwoord op mijn vraag: Hoe komt het dat deze dieren verdwenen zijn? Door ingrijpen van de mens tiens, slimme. Het zijn de mensen die x-aantal jaar geleden leefden die met het jagers-mentaliteitje ervoor hebben gezorgd dat ze verdwenen zijn. Is het dan 'groen terrorisme' om deze te willen herintroduceren waar mogelijk?
klopjachten op zieke vossen zoiets? Ik dacht niet dat dat zeer "jagers-mentaliteit"-achtig was hoor... Integendeel zelf heel erg groen gericht en als het moet moet het!
Verder gaat u niet in op het feit dat de vos geen natuurlijke vijand meer heeft (buiten de mens)en het feit dat de wolf hier niet meer welkom is, u heeft geen probleem met uw kortgeheugen maar u laat toch wel graag weg wat niet in uw kraam past, nietwaar?

Citaat:
Het is die jacht- en visvangst mentaliteit die ervoor heeft gezorgd dat kabeljauw stinkend duur is, ze is gewoon 'op-gevist'. Misschien hebben jullie last van korte termijn geheugen, maar ik weet nog de tijd dat de zalm 25€/kilo ging en de kabeljouw 12€, nu is het omgekeerd. Juist ja, kortzichtigheid van de vissers. Iemand moet die mensen zeggen dat ze verkeerd bezig zijn. Jammer dat ze zich zo onmiddellijk aangevallen voelen natuurlijk. En daar gaat het ook naartoe met het weinige wild dat er nog zit in onze bossen. Ze zal 'op-beheerd' zijn... En dan, tja, dan zoeken we maar een nieuwe hobby he, auto's tunen ofzo...
De noden van de maatschappij...
maar er wordt gewerkt aan manieren om dit allemaal op te lossen hoor wees gerust!
Oud 29 november 2006, 14:09   #116
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
.....Dus waarom mokt u?
Het is me al een tijdje duidelijk dat er VOOR U (en uw confraters) niets aan de hand is. En als er geen probleem is moet het ook niet opgelost worden

Naar analogie vanhet bestuur des land.

Feit is dat ik de TS niet ken maar ik kan me zijn probleem levendig voorstellen, doet het dan niet een klein belletje rinkelen dat er toch wel 'iets' aan de hand zou kunnen zijn ?
Of heeft u al zoveel geschoten dat u selectief doof bent voor zulke geluiden
Oud 29 november 2006, 14:17   #117
largo_w

Standaard

Citaat:
Het is me al een tijdje duidelijk dat er VOOR U (en uw confraters) niets aan de hand is. En als er geen probleem is moet het ook niet opgelost worden

Naar analogie vanhet bestuur des land.

Feit is dat ik de TS niet ken maar ik kan me zijn probleem levendig voorstellen, doet het dan niet een klein belletje rinkelen dat er toch wel 'iets' aan de hand zou kunnen zijn ?
Of heeft u al zoveel geschoten dat u selectief doof bent voor zulke geluiden

HAHA op dit forum is dit een trend he "wie niet voor mij is is tegen mij"...
ik vind die manier van denken ronduit "belachelijk"! U niet?

Volgens mij is er niks aan de hand, neen!

OOOh en postbus24 ik ben geen jager heb wel al geweer in m'n handen gehad en heb nog veel meegeweest maar heb een zwaar jachtongeluk meegemaakt in m'n dichte vriendenkring en doe niet meer actief mee...
Oud 29 november 2006, 15:24   #118
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
HAHA op dit forum is dit een trend he "wie niet voor mij is is tegen mij"...
ik vind die manier van denken ronduit "belachelijk"! U niet?

...
niet te hoogmoedig worden éh !

U bent zelfs één van de weinige jacht voorstanders waar nog redelijk zinnige argumenten uitkomen. De meeste anderen zijn redelijk 'hol' op dat gebied en komen nooit verder dan hard roepen en wat schelden

Over die manier van denken kan ik u niet echt volgen vrees ik

Ik neem u absoluut niet kwalijk dat u niet wil of kan begrijpen wat er in het koppeke van een plattelandbewoner omgaat als er roekeloos gejaagd wordt naast zen deur.
Dat u niet wil of kan begrijpen dat je redelijk machteloos hier tegenover staat, komt alleen maar van pas in uw verdere argumentatie.
Doch ik vind het een hele toegeving dat een jager die enkele graden in de verkeerde richting schiet eigelijk een STROPER is.
Beseft u dan goed dat een jager op één secode tijd kan transformeren in een STROPER en binnen een oogknipper weer terug een jager is ?
Laat ik het er dan op houden dat die STROPER op die, alles bij mekaar, enkeke 'seconden' per dag heel wat overlast kan veroorzaken.

Een aangezien deze 'stropers' zich camoufleren onder het uniform van van een 'jager', mag van mij de jachtwetgeving hiervoor opdraaien
Een totaal verbod van schieten op een afstand van 150 meter tov de huizen lijkt mij ook al een hele verbetering.
Of weete wa ! Laat de bewoner beslissen of het toegestaan is om kort bij zen huis te mogen jagen. Zo kan een jager tenminste nog naast of achter zen eigen huis schieten.
Oud 29 november 2006, 15:51   #119
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Een mysterieuze vijfvoudige moord stelt de Griekse politie voor een raadsel. Vijf bevriende jonge jagers werden in West-Griekenland dood teruggevonden. Alle mannen in de leeftijd tussen 17 en 33 jaar zijn na de eerste bevindingen van de gerechtsartsen door schoten om het leven gebracht. Wie achter deze meervoudige moord schuil gaat, was zondagmorgen nog niet duidelijk, aldus de Griekse openbare omroep.

Zoektocht
Volgens de politie waren de vijf slachtoffers zaterdag uit het West-Griekse stadje Agrinion voor een jachtpartij naar de omgeving van een 15 kilometer verder gelegen meer vertrokken.

Omdat ze zaterdagavond nog niets van zich hadden laten horen, waren familieleden van de slachtoffers naar hen beginnen zoeken. Een van hen ontdekte de lijken in de buurt van het dorp Platanos en verwittigde de politie.

Vogels
Het is onduidelijk hoe de vijf gewapende jongemannen verrast en neergeschoten konden worden. Vier lijken werden op verschillende plaatsen gevonden, waar zij op de loer hadden gelegen om voorbijvliegende vogels te schieten. Slechts de jongste jager, de 17-jarige, kon zich zwaargewond nog 100 meter voortslepen, vooraleer hij stierf, aldus de lokale radio.

De Griekse politie heeft een bijkomende rechercheteam naar West-Griekenland gestuurd om te helpen bij het onderzoek, luidt het.
bron hln

Je kan het er bij de heren jagers langs geen kanten instampen dat het merendeel van de bevolking het niet moet hebben dat ze tot naast uw tuin, huis, weide mogen komen schieten. Dan krijg je dergelijke voorvallen.

Volgens verdere info waren de daders boeren die door het lint zijn gegaan omdat de jagers tegen hun kudde schapen aan het schieten waren....

Boontje komt om zijn loontje, 5-0 voor de boeren

Laatst gewijzigd door lantjes : 29 november 2006 om 15:55.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 16:05   #120
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
....
Boontje komt om zijn loontje, 5-0 voor de boeren
en als de jagers dan 5 boeren omver knallen is de stand terug gelijk ofzo ?

Met zulke toestanden is niemand geholpen en ik ben blij dat het ongenoegen hier iets beschaafder geuit wordt,
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be