Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2006, 15:03   #21
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adriaan Koerbagh Bekijk bericht
Ik heb weer eens goed kunnen lachen met een tekst. Bedankt.

Misschien nog een kleine tip: uw potentiëel kiespubliek "dommeriken" noemen, is geen goede strategie! Geen dank! En nog één: een zin als "ik vind dat jij denkt" in een pamflet laten voorkomen, stoot mensen af! Geen dank!
Sorry je hebt helemaal gelijk... ik liet me eventjes gaan
Oud 29 november 2006, 15:06   #22
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Groen! wilt niet alleen voor het milieu zorgen maar ook voor dat iedereen gelijke rechten heeft en dat iedereen mag geloven in de godsdienst waarin hij/zij wilt geloven. Groen! wilt dat een moslimmeisje als zij dat wilt, een hoofddoek kan dragen en dat dit niet verboden wordt. dat is pas Groen!.
Kameraadschap?
Zalig volgende keer stem ik op groen
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:34   #23
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fifke Bekijk bericht
Alle partijen werken aan ecologie
.
Juist.
Dat is dan ook de reden waarom Groen nooit groot zal worden.
En dat is geen slechte zaak. Het is voldoende als we een zweeppartij blijven.

Citaat:
Maar wat groen wil is niet realiseerbaar.
Wat jammer nou, veel ervan staat al op de sporen.
Citaat:
VB: Sluiting van kerncentrales.
In België al besloten.

Citaat:
Kerncentrales hier zijn perfect veilig.
Kernafval is enkel poetsmateriaal van de reactor.
Pakken, borstels,.....
Primordiale onzin
Citaat:

Moeten we onze bossen omhakken om er windmolens te plaatsen?
Neen, de bossen in België zijn al omgehakt.
Citaat:

En zonneenergie dan.
Als we al de daken van onze gebouwen volleggen met zonnepanelen komen we er nog niet.
Met een mix van een en ander komen we er wél.

Citaat:
Je moet niet enkel aan ecologie denken maar ook aan economie.
Tuurlijk.
Een duurzame economie zal enorm veel maar andere werkgelegenheid en activiteiten verschaffen.

Citaat:

Er wordt werk gemaakt van milieuvriendelijker produceren.
Er wordt werk gemaakt van propere auto's.
Maar dat heeft tijd nodig.
Tijd en vooral gerichte investeringen, gericht beleid en maatregelen, zoals bv een pak nieuwe milieuwetgeving.
Citaat:

We moeten nog kunnen concureren met het buitenland.
De omschakeling eist inderdaad grote mutilaterale samenwerkingsverbanden, zoals de EU en de WTO.

Laatst gewijzigd door eno2 : 29 november 2006 om 15:35.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:37   #24
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
24 november en het is 16 graden....
In 1921 was het ook redelijk warm in die maand ....

Voor de rest kan ik alleen het gedoe met de retroreflecterende nummerplaten herinneren en een hoop ludiek geshoemel met de solicitaties voor een nieuwe baas van de spoorwegen. Als enige verwezelijkingen toen de groene partijen aan de macht waren.
pardoneer mij dat ik er nogal sceptisch tegenover sta om deze partij weer in het bestuur te hebben.

Trouwens, ik vind dit warme weer best wel leuk
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 16:23   #25
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
In 1921 was het ook redelijk warm in die maand ....

Voor de rest kan ik alleen het gedoe met de retroreflecterende nummerplaten herinneren en een hoop ludiek geshoemel met de solicitaties voor een nieuwe baas van de spoorwegen. Als enige verwezelijkingen toen de groene partijen aan de macht waren.
pardoneer mij dat ik er nogal sceptisch tegenover sta om deze partij weer in het bestuur te hebben.

Trouwens, ik vind dit warme weer best wel leuk
Ja maar misschien niet meer zo leuk wanneer de orkanen en tsunami's komen opdagen in West-Europa!
Oud 29 november 2006, 16:28   #26
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar misschien niet meer zo leuk wanneer de orkanen en tsunami's komen opdagen in West-Europa!
Ik stel voor dat je je eerst eens gedegen informeert ipv nonsens te posten. En niet enkel bij de studiedienst van groen!
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 16:47   #27
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
tegen dat het zover is, heeft een fikse zonnestorm onze beschaving al lang plat gelegd

er zal altijd wel iets zijn, carpe diem quam minimum credula postero !
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 16:47   #28
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.ask-all.nl/orkanen.html

Citaat:
Hurricanes in het Caribische gebied werden een aantal eeuwen lang aangeduid met de naam van de heilige van de dag waarop de hurricane optrad. Zo werd Puerto Rico op 26 juli 1825 aan het begin van een vroeg seizoen getroffen door de verwoestende orkaan Santa Ana en op 13 september 1876 door hurricane San Felipe. Toen er in 1928 op dezelfde dag opnieuw een orkaan toesloeg, werd dat San Felipe 2. Overigens paste men in een ver verleden in Nederland een zelfde principe toe. Zo herinnert de Biesbosch thans nog steeds aan de Sint Elisabethsvloed van 18 november 1421 en de vloed op 'St Felix Quade Saterdach', 5 november 1530, gaf de aanzet tot de ondergang van Reimerswaal op Zuid-Beveland.
Oud 29 november 2006, 16:52   #29
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Het Spaanse graan heeft de orkaan doorstaan.
Oud 29 november 2006, 17:00   #30
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wanneer gaan de mensen van Vlaanderen nu eindelijk eens inzien dat er een probleem is met onze Ecologie?

Antwoord : de dag dat het probleem concreet wordt. Maw, zolang wij geen gevolgen ondervinden van "het probleem met onze ecologie" blijft het een ver-van-ons-bed, abstract, probleem. En neen hoor, een uitzonderlijke warrme novembermaand is niet bepaald een catastrofe die mij zou aanzetten om voor Groen! te stemmen.

Citaat:
En wanneer gaat dit zich vertalen in zetels voor de enige partij die er ook effectief werk van maakt?

Ik denk dat Groen! meer stemmen zal krijgen de dag dat zij de links-progressieve bagage en de mei-68 attitude laten vallen. Er is geen reden waarom iemand die de natuur wil behouden automatisch homohuwelijk en een lakse aanpak van criminaliteit erbij zou moeten nemen, om maar iets te zeggen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 17:04   #31
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je past de strategie van je politieke tegenpool toe.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 17:05   #32
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wanneer gaat dit zich vertalen in zetels voor de enige partij die er ook effectief werk van maakt? Wanneer gaan de mensen eindelijk eens inzien dat een stem voor Groen! wel een goede stem is?!?
Wanneer GROEN! ecologie eindelijk zélf serieus gaat nemen en niet langer gaat beschouwen als één of ander neventhemaatje in hun partijprogramma?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel
Kan iedereen nu eens ophouden met dat gezeik over dat Groen! niet realistisch is, niet genoeg ervaring heeft, niet goed kan besturen, en dat de Groen! niet effectief iets doet aan dit probleem?!?
Het tegendeel is bewezen in Zwijndrecht! Namelijk: in Zwijndrecht hebben de groenen vorige keer bestuurd met een dikke 20%. Een mens zoals alle andere dommeriken zou dan zeggen dat ze de volgende keer zouden wegzakken… MAAR: ze zijn namelijk een dikke 10% vooruit gegaan tot 33%! Dat betekent dat de mensen precies wel heel tevreden waren met een groene burgemeester.
Wat jij aanhaalt bewijst alleen dat de mensen wél een groene burgemeester willen... als er goed bestuurd wordt. De consequentie daarvan is natuurlijk dat als er niet goed bestuurd wordt, de verkiezingsresultaten ook navenant zijn.

M.a.w.: Het is niet genoeg om te zeggen dat je een groene partij bent. Je moet het ook waarmaken. Maak je het waar, wordt je beloond. Maak je het niet waar, krijg je klappen.
Citaat:
Dus dit betekent dat er nog altijd ¼ superdommeriken zijn onder de Vlamingen
Citaat:
Eerste regel voor politiek succes. Toon respect voor de mening van de kiezer! Ook al deelt hij uw mening niet.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 29 november 2006 om 17:08.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 17:06   #33
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het punt is juist dat er geen orkanen en tsunami's zijn. Niemand gaat met een belastingsverhoging instemmen omdat wij morgen misschien, eventueel, zullen geteisterd worden door tsunami's. Zeker niet als je in de verste verste niet kan begrijpen hoe je orkanen kan voorkomen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 17:11   #34
Ive De Beckker
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Sinds het rookverbod rijden er opvallend veel meer mensen met de trein. De rokersafdeling was vroeger ronduit walgelijk. Rokers, die zelf de grootste minachting hebben voor hun eigen longen en die van de anderen, kunnen niet genoeg worden gehaat.

Nog meer treinen 's nachts is onverantwoord. Voor twee man en een paardenkop een treinstel laten rijden dat 1,2 Megawatt verbruikt is niet ecologisch.

Anderzijds, electriciteit wordt voor een belangrijk deel opgewekt uit kernernergie. (Treinen rijden dus grotendeels op kernenergie...)

Dat een optreden pas om 02:00 stopt zegt veel over het ecologisch gedachtengoed van die organisatoren. Wat is er mis met een optreden dat vroeger stopt? Op de grote lijnen rijden treinen tot na middernacht.

Ecologisch leven betekent misschien ook: minder vaak ver reizen en op tijd in uw bed kruipen.
Hetgeen dat ik weet is dan de rookcoupé's altijd stampvol waren.

En ik ga niet naar heel korte optredens of erg vroeg vertrekken.
Mijn weekend is om eens te feesten en mij niks aan te trekken van uren.

Ik hou van mijn vrijheid
Ive De Beckker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 17:17   #35
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groen! gaat de platentectoniek verbieden !

Oud 29 november 2006, 18:09   #36
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Die zogenaamde "dioxinecrisis" betekende uiteindelijk nog minder dan een scheet in een fles. De gevolgen voor de volksgezondheid waren nul komma nul. De smeerlapperij die je inademt als je een half uurtje naast een roker staat is veel erger.

AGALEV heeft toen de kans gekregen om aan de macht deel te nemen. En wat hebben ze ervan gebakken? Binnen de korste keren was iedereen hen kotsbeu.
Verhofstadt en de groene bende hebben toen een mooi stukje toneel opgevoerd, niet toevallig kwam deze crisis er een tweetal maanden voor de verkiezingen. Daarom vind ik Verhofstadt ook de grootste anti-politieker in dit belgisch koninkrijkje. Hij heeft mijn inziens zijn premier postje bemachtigd op de kap van onze economie en dus op de welvaart van onze bevolking.
Oud 30 november 2006, 10:03   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Ik stel voor dat je je eerst eens gedegen informeert ipv nonsens te posten. En niet enkel bij de studiedienst van groen!
Leve de eco-negationisten!
Oud 30 november 2006, 10:04   #38
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht

Achterlijke pseudo-wetenschappers hebben ook recht op leven.

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2006 om 10:04.
Oud 30 november 2006, 10:07   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht

Aandoenlijk om te zien hoe je geniet van je eigen grollen, te oordelen aan je lollen...
Oud 30 november 2006, 10:27   #40
araneus
Gouverneur

Standaard

Groen heeft totaal niets begrepen van ecologie. Ga eens kijken bij hun verkozenen en zoek hun CV eens op. Je zal merken dat er bitter weinig mensen tussen zitten die een opleiding hebben genoten in de richting van ecologie of milieu.
Ze hebben meestal wel ergens een wild idee, maar missen de finesses. Hun energiepolitiek is hier het beste voorbeeld van. Er is momenteel geen alternatief voor kernenergie, dat is spijtig maar het is de realiteit. Windmolens en zonnecellen kunnen niet instaan voor een base-load op het netwerk, waterkracht hebben we niet. Steenkoolcentrales zijn super vervuilend en zouden dus best ook niet gebruikt worden. Voor aardgas zijn we afhankelijk van een aantal importeurs, maar in de toekomst meer en meer Rusland. Ik vind dit niet echt een goede optie !
Groen is dus enkel een dun laagje vernis op een zeer donkerrode kern. Het donkerrode model dat door velen van hen wordt aangehangen bestaat zelfs in China niet meer (als het er ooit al bestaan heeft).
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be