Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2006, 15:11   #1181
eno2
Banneling

Standaard

@Lombas
Door al die overdreven en doorgedreven sociale pampering ben ik de laatste maand nogal onderhevig aan onrustwekkende gastrische pathologieën.
Dat heb je ervan, als't niet alle dagen kaviaar kan zijn...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:37   #1182
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Plus de vakbonden als uitbetalings-instellingen...
Waar was dat felicitatie-comité voor?
die vakbonden zijn op het moment idd de hoofdoorzaak dat het basisinkomen er nog niet door komt. Zij hebben immers alle belang bij een voorwaardelijk houden vd sz.

en een felicitatiecomitee tja

aan de band staan in VW vorst lijkt me niet zo leuk
je bent dan bovendien medeplichtig aan de vervuiling van alle auto s die je mee produceert, de verkeersdoden enz

niet ondubbelzinnig een reden dus om te rouwen als je daar ontslagen wordt me dunkt

als je het financieel bekijkt wellicht wel

maar is dat niet de ziekte van de huidige maatschappij om alles louter financieel te bekijken

vanuit mijn armoedeperspectief gezien vindt ik het een zeer goede zaak dat vw vorst 4000 mensen afdankt

er zal minder stank zijn ( die gaan ze nu ver weg van ons produceren in een lageloonland ) en een auto die daar van de band rolt kan ik toch niet betalen

ik heb dus geen enkel belang bij het voortbestaan van vw vorst - ik heb er enkel nadeel bij
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 15:40.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:46   #1183
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
die vakbonden zijn op het moment idd de hoofdoorzaak dat het basisinkomen er nog niet door komt. Zij hebben immers alle belang bij een voorwaardelijk houden vd sz.

en een felicitatiecomitee tja

aan de band staan in VW vorst lijkt me niet zo leuk
je bent dan bovendien medeplichtig aan de vervuiling van alle auto s die je mee produceert, de verkeersdoden enz

niet ondubbelzinnig een reden dus om te rouwen als je daar ontslagen wordt me dunkt

als je het financieel bekijkt wellicht wel

maar is dat niet de ziekte van de huidige maatschappij om alles louter financieel te bekijken

vanuit mijn armoedeperspectief gezien vindt ik het een zeer goede zaak dat vw vorst 4000 mensen afdankt

er zal minder stank zijn ( die gaan ze nu ver weg van ons produceren in een lageloonland ) en een auto die daar van de band rolt kan ik toch niet betalen

ik heb dus geen enkel belang bij het voortbestaan van vw vorst - ik heb er enkel nadeel bij
Toch geen klein beetje een cynicus hé, met je felicitatie-comité.
Al goed dat je het tijdig afgeblazen hebt (ik zou de drang om mee te gaan nauwelijks hebben kunnen onderdrukken...)
Sommigen zouden het niettemin een even egoïstische stellingname vinden als dat van die arbeiders, die toch ook maar aan hun eigen boterham denken...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:59   #1184

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Toch geen klein beetje een cynicus hé, met je felicitatie-comité.
Al goed dat je het tijdig afgeblazen hebt (ik zou de drang om mee te gaan nauwelijks hebben kunnen onderdrukken...)
Sommigen zouden het niettemin een even egoïstische stellingname vinden als dat van die arbeiders, die toch ook maar aan hun eigen boterham denken...
ach ja waarom zou een arme eens niet cynisch mogen zijn he

en egoistisch ?

denken de bestuursleden van het eigenaarssyndicaat aan het belang van bvb de daklozen ?

tuurlijk doen ze dat totaal niet

van een vierde wereld syndicaat is het dus logisch dat ook zij enkel en alleen denkt aan het belang van de eigen doelgroep

en onze doelgroep heeft nu eenmaal geen enkel belang bij het voortbestaan van vw vorst
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 29 november 2006, 16:10   #1185
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en egoistisch ?

denken de bestuursleden van het eigenaarssyndicaat aan het belang van bvb de daklozen ?

van een vierde wereld syndicaat is het dus logisch dat ook zij enkel en alleen denkt aan het belang van de eigen doelgroep

en onze doelgroep heeft nu eenmaal geen enkel belang bij het voortbestaan van vw vorst
... 'Onze'...
vw... vws...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 16:18   #1186
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tuurlijk niet. Een paar duizend potentiële nieuwe leden waar een doelgroep beter van wordt. U komt dan preken over solidariteit? Over rechten van armen? U post in threads die gaan over het sociale profitariaat, die misschien ooit de ondergang van ons sociaal zekerheidsstelsel met zich mee zullen brengen, en waar u zulk gedrag verheerlijkt omdat het in het egoïstische belang van de zelfuitgeroepen arme is?

Proficiat u bent zeer geloofwaardig als organisatie (al dan niet in oprichting) die zou moeten pleiten voor meer menselijkheid.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 16:57   #1187

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Tuurlijk niet. Een paar duizend potentiële nieuwe leden waar een doelgroep beter van wordt. U komt dan preken over solidariteit? Over rechten van armen? U post in threads die gaan over het sociale profitariaat, die misschien ooit de ondergang van ons sociaal zekerheidsstelsel met zich mee zullen brengen, en waar u zulk gedrag verheerlijkt omdat het in het egoïstische belang van de zelfuitgeroepen arme is?

Proficiat u bent zeer geloofwaardig als organisatie (al dan niet in oprichting) die zou moeten pleiten voor meer menselijkheid.
dank u maar wij zijn al lang opgericht mijn beste.

Dat u ons ongeloofwaardig vindt daar liggen we echt van wakker

Dat u niet begrijpt dat we voor menselijkheid pleiten door te pleiten tegen de belasting op arbeid is eveneens uw probleem.

het is deze belasting op arbeid namelijk waarbij net niet armen armen moeten onderhouden die ervoor zal zorgen dat het sociaal zekerheidssysteem zal worden afgebouwd,

ook de mensen die onder deze omstandigheden bereid blijven te werken ( en dus de armen via belasting op hun arbeid moeten onderhouden ) zijn medeoorzaak ervan dat men alles op basis van belasting op arbeid blijft financieren en dat de sz dus verder en verder ten onder zal gaan.

de arme is dus de laatste die hier schuld aan treft

het had veel zinvoller geweest indien de arbeiders van vorst veel eerder gestaakt hadden met als voorwaarde de belasting op arbeid te vervangen door belasting op kapitaal van hun bazen bvb.

bovendien is het zo dat ik hier degenen die achter de maatregelen van frankske van de kakbroek tegen werklozen stonden er maar op wil wijzen dat ik hen door die maatregelen nu nog ietsje meer kost.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 17:02.
Oud 29 november 2006, 17:36   #1188
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en egoistisch ?

Dat begrijp ik dan ook heel goed van een organisatie die tegen werken is

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 29 november 2006 om 17:37.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 18:11   #1189
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard De Belgische bazen zijn de tweede beste in Europa...

Op het gebied van tevredenheid van de werknemers bezet België wereldwijd de tiende plaats en in Europa de zesde plaats.
Wat de score voor de bazen betreft, eindigt België op de tweede plaats in Europa, na Ierland. Wereldwijd behalen de Belgische bazen de elfde plaats.
(De Standaard - 29/11/2006 - E3).

Dat is iets anders dan dat meneer lulbroek van het VWS hier constant zit te beweren...

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 november 2006 om 18:11.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 18:41   #1190

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
dat ze ervoor zorgen dat de armen iets hebben aan het voortbestaan van vw vorst en het vws zal voor vw vorst zijn.

en ik denk dat je eerder een probleem hebt met begrijpen

ik zal het nog eens heel simpel uitleggen he
maar het is wel de allerlaatste keer hoor
als je het dan nog niet begrijpt dan is het hopeloos

het vws is niet tegen werken over de ganse lijn

maar stel nu dat de lonen in een bepaalde sector laten we zeggen minimum 1200 euro netto per maand bedragen

maar dan komt er een "slimme" werkezel die zich niet wil laten kennen en die omdat hij zo simpel is en het nog nodig heeft om dus stoer te doen bereidt is om dezelfde job te doen voor 1000 euro per maand.

het gevolg gaat zijn dat er iemand die nu 1200 euro verdiend ontslagen gaat worden en vervangen worden door iemand die hetzelfde werk voor 1000

vervolgens zullen er mss noch stoere werkezels komen die zich niet willen laten kennen en mss willen ze zelfs nog stoerder doen dan de eerste en willen ze het werk zelfs doen voor 900 euro per maand.

Zelfs duveltje moet nu toch kunnen begrijpen dat er in zo n situatie waarin er allemaal ezels bereidt zijn om het werk te doen voor een appel en een ei geen enkele baas nog gaat zijn die nog 1200 euro wil betalen.

de werkezels die voor een appel en een ei bereidt zijn te werken zijn er dus de schuld van dat de lonen dalen. De andere arbeiders hebben het recht deze verraders en ratten onder hun voeten te geven, uit te sluiten, ja zelfs in elkaar te slaan desnoods.

de overdreven werkbereidheid van de modale vlaming is zeer schadelijk voor de lonen van al de vlaamse arbeiders en ook voor hun arbeidsomstandigheden. en het is om die reden dat het vws die overdreven werkbereidheid bestrijdt.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 18:45.
Oud 29 november 2006, 18:46   #1191
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het verstandigste is een uitkering trekken en in het zwart werken of drugs dealen - met wat coke te dealen wordt je in luttele jaren multimiljonair (in euro's !). Geen gezijk iedereen rijk !
Oud 29 november 2006, 18:47   #1192

Standaard

Citaat:
en in plaats van praatjes voor de vaak uit je nek te kletsen zeg me eens welk belang de armen hebben bij het voortbestaan van vw vorst.

allee welk belang heeft ons duveltje er bvb zelf bij ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 18:51.
Oud 29 november 2006, 18:54   #1193

Standaard

PS

en we hebben begrip voor armen die niet anders kunnen dan de nepjobs met nepstatuten en neplonen in de sociale economie aan te nemen

maar toch roepen we alle armen op om indien ze het kunnen deze jobs toch te weigeren

kan dit door omstandigheden niet dan kan men de tewerkstelling nog steeds op andere manieren boycotten

het is in alle geval belangrijk voor alle armen dat maatregelen die bedoelt zijn om mensen te dwingen te werken bij de eindafrekening de kosten voor de sz nog verhogen

alleen op die manier zal men van deze asociale economie ooit afstappen of de lonen en de statuten ervan aanpassen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 18:56.
Oud 29 november 2006, 19:00   #1194
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
PS

en we hebben begrip voor armen die niet anders kunnen dan de nepjobs met nepstatuten en neplonen in de sociale economie aan te nemen

maar toch roepen we alle armen op om indien ze het kunnen deze jobs toch te weigeren

kan dit door omstandigheden niet dan kan men de tewerkstelling nog steeds op andere manieren boycotten

het is in alle geval belangrijk dat maatregelen die bedoelt zijn om mensen te dwingen te werken bij de eindafrekening de kosten voor de sz nog verhogen

alleen op die manier zal men van deze asociale economie ooit afstappen of de lonen en de statuten ervan aanpassen
Sorry Kombaf maar ik twijfel aan U woorden,het kunnen of willen laat mij twijfelen Ik geef de armen de raad om iets te maken van hun leven en niet te blijven zitten bij de pakken Je kan roepen zoveel je wil naar een werkgever,maar deze beslist zelf om aan te nemen wie hij wil En niet alle jobs zijn nep jobs,das wat jij de armen aanpraat kombaf
Oud 29 november 2006, 19:09   #1195
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Sorry Kombaf maar ik twijfel aan U woorden,het kunnen of willen laat mij twijfelen Ik geef de armen de raad om iets te maken van hun leven en niet te blijven zitten bij de pakken Je kan roepen zoveel je wil naar een werkgever,maar deze beslist zelf om aan te nemen wie hij wil En niet alle jobs zijn nep jobs,das wat jij de armen aanpraat kombaf
Kobaf zegt dan ook dat het de nepjobs die zoveel mogelijk moeten geweirgerd worden,hij had het nooit over volwaardig jobs.
Oud 29 november 2006, 19:11   #1196

Standaard

Citaat:
ok dan is het duidelijk he. je begrijpt dus niet dat wie zich niet verzet tegen uitbuiting daarmee onmogelijk maakt dat er aan de uitbuiting een einde komt.

nog één ding heb ik je te zeggen.

zorg dat we geen klachten binnen krijgen van armen die je gezaag over werken niet willen horen he

allee en ga nu maar terug spelen

professor Vranken heeft viskes gebakken

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 19:12.
Oud 29 november 2006, 19:12   #1197

Standaard

aah ja en nog iets

op een ander forum zei je dat je wat dat interview betreft wel moest ( dat je niet meer terug kon )

van wie moet je ?

hoe zit het trouwens met dat artikel ?

waar kunnen we het lezen ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 19:13.
Oud 29 november 2006, 19:12   #1198
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Kobaf zegt dan ook dat het de nepjobs die zoveel mogelijk moeten geweirgerd worden,hij had het nooit over volwaardig jobs.
Lol,wat liggen jullie rond de pot te draaien,ik zie dat je plots een nieuwe avatar hebt
Oud 29 november 2006, 19:15   #1199
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ok dan is het duidelijk he. je begrijpt dus niet dat wie zich niet verzet tegen uitbuiting daarmee onmogelijk maakt dat er aan de uitbuiting een einde komt.

nog één ding heb ik je te zeggen.

zorg dat we geen klachten binnen krijgen van armen die je gezaag over werken niet willen horen he

allee en ga nu maar terug spelen

professor Vranken heeft viskes gebakken
Lol dat zullen er nu echt veel zijn hé kombaf,stop met dromen gast,dromen zijn meestal bedrog
Oud 29 november 2006, 19:16   #1200
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Lol,wat liggen jullie rond de pot te draaien,ik zie dat je plots een nieuwe avatar hebt
Zo en?Wie laast lacht lacht best

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be