![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1221 |
Banneling
|
![]() Lol, dit topic stopt ook nooit
![]() Kobaf, je krijgt 30 are van me (dat is exact het deel dat je zou krijgen wanneer België eerlijk verdeeld wordt); 30 are braakliggende weideland (al enkel jaren overgeleverd aan de vrije wil van de natuur), niet meer niet minder. Op dat weiland mag je doen en laten wat je wil; met de 10 bomen die er staan, mag je ook doen wat je wil. Een huis/hut staat er uiteraard niet, daar moet je zelf voor zorgen. Water, elektriciteit, gas is er evenmin; ook daar moet je zelf voor zorgen, maar dat spreekt uiteraard ook voor zich. Alles wat je niet hebt, kan je van buitenaf krijgen, maar daar zal je voor moeten betalen. Voedsel, kleding, materiaal om een hutje te bouwen, hout om te verwarmen, werkmateriaal om je land te bewerken; alles wat je met de middelen die je op die 30 are vindt kan maken, is van jou, de rest kan je kopen. Ook medische verzorging; de verzorging die je op je 30 are vindt is van jou, ga je buiten die 30 are dan betaal je (en betaal je zelfs extra tenzij je een zorgverzekering betaalt). Geld krijg je vanzelfsprekend niet; je hebt immers jouw erfdeel gekregen. Hoe lang ga je overleven Kobaf? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() op deze manier kan ik natuurlijk niet op je aanbod ingaan he sfaxje
ten eerste heb ik er niet voor gekozen om belg te zijn en beschouw ik mezelf gewoon als een aardklootbewoner dat geeft me dus recht op ongeveer 1 zeven miljardste deel vd aardkloot ook van de oliebronnen, de goud en diamantmijnen, de oceanen, van de goede gronden en van de slechte gronden ik ben wel akkoord dat als men 30 are krijgt het basisinkomen iets lager mag vallen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk erfrecht spreekt niet van goede en slechte gronden kobaf; dat stuk grond is voor jou want dat is je erfdeel, de rest niet. Je gaat toch niet egoïstisch doen zeker? Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1225 | |
|
![]() Citaat:
de communisten zouden dit doen en we hebben in rusland allemaal gezien dat het inderdaad tot een toestand leidt waarbij iedereen arm is. maar je vergeet dat er toch ook een voordeel is voor de bazen zij zijn immers toch altijd vragende partij voor een verlaging vd loonlasten een slim zakenman die weet dat hij alle belang heeft bij een stabiel economisch klimaat een slim zakenman die op de lange termijn denkt die weet dat hij er niets aan heeft dat mensen dakloos zijn, hij weet dat mensen koopkracht moeten hebben om er iets aan te kunnen verkopen een slim zakenman die weet dat een werkkracht die uit vrije wil werkt beter werkt en meer rendement opbrengt dan een werkkracht die tegen zijn zin door de omstandigheden het werk wel moet doen. een zakenman met een haaienmentaliteit echter zal in zo n systeem natuurlijk niet kunnen gedijen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1226 |
|
![]() sfax mss moet je je vermogen tot abstractie eens wat cultiveren ?
mijn letterlijk natuurlijk erfdeel kan ik praktisch gezien nooit krijgen toch heb ik er recht op natuurlijk erfdeel is een abstract begrip dus
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1227 | |
|
![]() stel dat je voordat je geboren werd, sfax, moest kiezen of je op een wereld geboren zou worden waar mijn abstract natuurlijk erfdeel constitutioneel gegarandeerd werd of op een wereld waar jouw natuurlijk erfdeel gegarandeerd was.
Citaat:
Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jouw letterlijk natuurlijk erfdeek kan je natuurlijk wel krijgen. 'k Zeg het, ik geef het je. Ik wil zelfs moeite doen, en ervoor zorgen dat je stuk land en stuk zee naast elkaar liggen. Dat is meer dan waar je recht op zou hebben, maar toch krijg je het. Waarom krabbel je dan nu terug? Lukt het dan toch niet? Ben je er nu plots van overtuigd dat het allemaal niet kan en geef je toe dat je verwacht van jouw omgeving dat ze in jouw onderhoud voorzien? Op basis van jouw beginselen, is bovenstaande immers exact wat je wil, en toch weiger je plots. Val je dan zo snel door de mand? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar toch zal het systeem mi stilvallen bij gebrek aan rijken. Nu we zullen het binnen enkele jaren zelf wel zien, of de vermogenbelastingen de redding van Belgie zullen uitmaken. Want deze belastingen komen er alleszins. Alleen zal den arme werkman dan nog altijd aan hetzelfde minimum nettoloon werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 |
|
![]() kom kom sfax - dat jij problemen hebt met economische abstracties
![]() ga dat de kiekens proberen wijsmaken he ik moet mijn volledig natuurlijk erfdeel hebben = het equivalent van mijn abstract natuurlijk erfdeel ( = 1/ 6.5 000 000 000 vd waarde vd aarde ) van al hetgeen er van dat natuurlijk erfdeel in gebruik wordt genomen door mensen, bedrijven enz wil ik vervolgens de pacht en dit elke maand op de daartoe door mijzelf gestipuleerde bankrekening nee bij mij lukt dat niet om me slecht te doen onderhandelen door te proberen werken op mijn schaamtegevoel om zogezegd onderhouden te worden. prins laurent die heeft ook een basisinkomen en is die beschaamd ? nee he wel nu ik ook niet voor mijn kruimelschadevergoeding van een 700 euro en nog minder voor het opeisen van mijn rechtmatig aandeel in de aarde
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
vroeger was het nog erger hoe komt het dat het beter is geworden ? alleen maar omdat hij het op zeker moment kotsbeu is geworden en vertikt heeft om nog langer de voorwaarden slaafs te accepteren door te gaan werken aan die voorwaarden de arme werkman zal ook zolang aan het minimumloon blijven werken zolang hij blijft afgeven op degenen die nog erger af zijn dan hij omdat indien hij dit doet zijn aandacht niet langer gefocust is op zijn ware uitbuiter.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 23:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1232 |
|
![]() ik ben bereidt om solidair te zijn in woord en daad als dopper met elke arbeider die wil ingaan tegen de belasting op arbeid.
Indien de arbeider zich kant tegen de belasting op arbeid dan kant hij zich tegen het ontduiken van de solidariteitsplicht vanwege het kapitaal en dan en alleen dan is hij mijn bondgenoot als hij zich in domheid en bangheid kant tegen de werklozen dan is hij de vriend van het kapitaal en mijn en zijn eigen vijand
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1234 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je wil ook een 6 miljardste van alle bronnen die er zijn? Van de goudvoorraden, van de olievoorraden en van alle gesteentes en mineralen en ertsen? Dat moet ook nog wel lukken, maar geheel conform aan je filosofie van "mijn natuurlijk erfdeel" krijg je het "as is". Je zal dus zelf moeten zorgen voor de ontginning. Indien je het niet kan ontginnen op jouw stuk grond, dan zal je dat op iemand anders grond moeten doen, maar dan zal je hem moeten betalen voor de beschadiging van zijn natuurlijk erfdeel + dan zal je hem moeten betalen voor elke cm² die hij niet kan gebruiken zolang jij aan het delven ben naar jouw gedeelte van de rijkdommen. Leuk, nietwaar? Citaat:
Jouw probleem is dat je eigenlijk lak hebt aan die "natuurlijk erfdeel" discussie. Voor jou is dat niet meer als de facade die je gebruikt als excuus voor het vragen van geld. Niet meer, niet minder. Je durft het immers niet aan om in het scenario waarin je je erfdeel krijgt, te gaan leven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1235 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me af... 'Wat zou de stichter van het vierde wereld syndicaat gisteren gedaan hebben voor de kansarmen?'
Buiten wat lullen en mensen, die wat kunnen en willen doen aan de armoede, tegen hun benen schoppen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 30 november 2006 om 09:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 |
Banneling
|
![]() een theoretisch vraagje om deze draad even te reanimeren ...
zou de maatschappij slechter af zijn mocht er voor de langdurig (vrijwillig) werklozen een endlösung georganiseerd worden ? geeft zoiets een economische kost (kampen ed) of genereerd dat een besparing (uitkeringen) en zou dit maatschappelijk aanvaard worden of gecontesteerd (maar dan niet alleen door de vakbonden hé) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 | |
Banneling
|
![]() Anna
Citaat:
Ik geef de voorkeur aan mond-aan-mond...reclame Ga gerust zelf eens wat gas snuiven... Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2006 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1238 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1239 |