Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2006, 22:26   #1221
Sfax
Banneling

Standaard

Lol, dit topic stopt ook nooit

Kobaf, je krijgt 30 are van me (dat is exact het deel dat je zou krijgen wanneer België eerlijk verdeeld wordt); 30 are braakliggende weideland (al enkel jaren overgeleverd aan de vrije wil van de natuur), niet meer niet minder. Op dat weiland mag je doen en laten wat je wil; met de 10 bomen die er staan, mag je ook doen wat je wil. Een huis/hut staat er uiteraard niet, daar moet je zelf voor zorgen. Water, elektriciteit, gas is er evenmin; ook daar moet je zelf voor zorgen, maar dat spreekt uiteraard ook voor zich. Alles wat je niet hebt, kan je van buitenaf krijgen, maar daar zal je voor moeten betalen. Voedsel, kleding, materiaal om een hutje te bouwen, hout om te verwarmen, werkmateriaal om je land te bewerken; alles wat je met de middelen die je op die 30 are vindt kan maken, is van jou, de rest kan je kopen. Ook medische verzorging; de verzorging die je op je 30 are vindt is van jou, ga je buiten die 30 are dan betaal je (en betaal je zelfs extra tenzij je een zorgverzekering betaalt). Geld krijg je vanzelfsprekend niet; je hebt immers jouw erfdeel gekregen.
Hoe lang ga je overleven Kobaf?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 22:31   #1222
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

op deze manier kan ik natuurlijk niet op je aanbod ingaan he sfaxje

ten eerste heb ik er niet voor gekozen om belg te zijn en beschouw ik mezelf gewoon als een aardklootbewoner

dat geeft me dus recht op ongeveer 1 zeven miljardste deel vd aardkloot

ook van de oliebronnen, de goud en diamantmijnen, de oceanen, van de goede gronden en van de slechte gronden

ik ben wel akkoord dat als men 30 are krijgt het basisinkomen iets lager mag vallen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 22:35.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 22:44   #1223
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
bij de rijken natuurlijk of maw bij diegenen die niet zelf werken maar hun geld voor zich laten werken

belasting op kapitaal, speculatie op de beurs, btw op luxeproducten, belasting op de milieugebruiksruimte

er vallen nog wel wat rijkenbelastingen te bedenken hoor
Laat de rijken de krisis betalen. Dit kan dan misschien enkele jaren, maar daarna is iedereen arm. Iedereen gelukkig dan ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 22:49   #1224
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
op deze manier kan ik natuurlijk niet op je aanbod ingaan he sfaxje
Zo, niet dan? Je krijgt nochtans wat je vraagt.

Citaat:
ten eerste heb ik er niet voor gekozen om belg te zijn en beschouw ik mezelf gewoon als een aardklootbewoner
Eens zien, de aarde heeft een diameter van 12756km of een oppervlakte van ongeveer 551miljoen km². Verdeel dat over 6,5 Miljard aardbewoners en je hebt grof naar boven afgerond 0,08km² per persoon of 8 hectare. Van die 8 hectare 6,4 hectare zee en 1,6 hectare land. Ik geef je dus ergens 6,4 hectare zee, en 1,6 hectare land zoals hierboven beschreven. Vanzelfsprekend liggen die niet vlak naast elkaar; dat is niet inbegrepen in je natuurlijke erfrecht. Voor de rest blijven opnieuw de zaken zoals ik ze hierboven beschrijf van kracht. Wat je kan krijgen op jouw 8 hectare is van jou; de rest kan je kopen.

Citaat:
dat geeft me dus recht op ongeveer 1 zeven miljardste deel vd aardkloot
Als je bekijkt dat er 6,5 Miljard mensen waren in 2005, is dat zo oneerlijk nog niet.

Citaat:
ook van de oliebronnen, de goud en diamantmijnen, van de goede gronden en van de slechte gronden
Wat er op jouw stuk in de grond zit, is van jou, de rest niet. Zitten er in jouw stuk grond toevallig geen goudaders, maar zit er enkel een gasveld onder, dan heb je pech. Bij anderen is het net omgekeerd. Uiteraard heb je enkel recht op het volume gas dat zich net onder jouw gronden bevindt; de rest is van anderen.
Natuurlijk erfrecht spreekt niet van goede en slechte gronden kobaf; dat stuk grond is voor jou want dat is je erfdeel, de rest niet. Je gaat toch niet egoïstisch doen zeker?

Citaat:
ik ben wel akkoord dat als men 30 are krijgt het basisinkomen iets lager mag vallen
Niet dus; je hebt het erfdeel waar je om vroeg; zorg nu maar voor jezelf. Lukt het je?
Oud 29 november 2006, 22:52   #1225

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Laat de rijken de krisis betalen. Dit kan dan misschien enkele jaren, maar daarna is iedereen arm. Iedereen gelukkig dan ?
nee in dat geval heb je de rijken helemaal leeggemolken en heb je ze dus niet vakkundig gecultiveerd.

de communisten zouden dit doen en we hebben in rusland allemaal gezien dat het inderdaad tot een toestand leidt waarbij iedereen arm is.

maar je vergeet dat er toch ook een voordeel is voor de bazen

zij zijn immers toch altijd vragende partij voor een verlaging vd loonlasten

een slim zakenman die weet dat hij alle belang heeft bij een stabiel economisch klimaat

een slim zakenman die op de lange termijn denkt die weet dat hij er niets aan heeft dat mensen dakloos zijn, hij weet dat mensen koopkracht moeten hebben om er iets aan te kunnen verkopen

een slim zakenman die weet dat een werkkracht die uit vrije wil werkt beter werkt en meer rendement opbrengt dan een werkkracht die tegen zijn zin door de omstandigheden het werk wel moet doen.

een zakenman met een haaienmentaliteit echter zal in zo n systeem natuurlijk niet kunnen gedijen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 22:53.
Oud 29 november 2006, 22:57   #1226

Standaard

sfax mss moet je je vermogen tot abstractie eens wat cultiveren ?

mijn letterlijk natuurlijk erfdeel kan ik praktisch gezien nooit krijgen
toch heb ik er recht op

natuurlijk erfdeel is een abstract begrip dus

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 22:58.
Oud 29 november 2006, 23:01   #1227

Standaard

stel dat je voordat je geboren werd, sfax, moest kiezen of je op een wereld geboren zou worden waar mijn abstract natuurlijk erfdeel constitutioneel gegarandeerd werd of op een wereld waar jouw natuurlijk erfdeel gegarandeerd was.

Citaat:
Wat er op jouw stuk in de grond zit, is van jou, de rest niet. Zitten er in jouw stuk grond toevallig geen goudaders, maar zit er enkel een gasveld onder, dan heb je pech. Bij anderen is het net omgekeerd. Uiteraard heb je enkel recht op het volume gas dat zich net onder jouw gronden bevindt; de rest is van anderen.
Natuurlijk erfrecht spreekt niet van goede en slechte gronden kobaf; dat stuk grond is voor jou want dat is je erfdeel, de rest niet. Je gaat toch niet egoïstisch doen zeker?
welke wereld zou je kiezen in die situatie ? niet wetende of je een waardeloos stuk grond zou krijgen in de woestijn of een stuk grond met een goudader erin

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 23:01.
Oud 29 november 2006, 23:03   #1228
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
sfax mss moet je je vermogen tot abstractie eens wat cultiveren ?

mijn letterlijk natuurlijk erfdeel kan ik praktisch gezien nooit krijgen
toch heb ik er recht op

natuurlijk erfdeel is een abstract begrip dus
Komkomkom Kobaf, niet zo verlegen; niemand heeft er wat aan als je in abstracte termen moet blijven denken. Veel handiger als je ook eens kan overgaan naar een concreet en toegepast voorbeeld. 't Is bovendien een leuke toetssteen voor je abstract ideetje.

Jouw letterlijk natuurlijk erfdeek kan je natuurlijk wel krijgen. 'k Zeg het, ik geef het je. Ik wil zelfs moeite doen, en ervoor zorgen dat je stuk land en stuk zee naast elkaar liggen. Dat is meer dan waar je recht op zou hebben, maar toch krijg je het. Waarom krabbel je dan nu terug? Lukt het dan toch niet? Ben je er nu plots van overtuigd dat het allemaal niet kan en geef je toe dat je verwacht van jouw omgeving dat ze in jouw onderhoud voorzien? Op basis van jouw beginselen, is bovenstaande immers exact wat je wil, en toch weiger je plots. Val je dan zo snel door de mand?
Oud 29 november 2006, 23:15   #1229
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee in dat geval heb je de rijken helemaal leeggemolken en heb je ze dus niet vakkundig gecultiveerd.
Maar toch zal het systeem mi stilvallen bij gebrek aan rijken. Nu we zullen het binnen enkele jaren zelf wel zien, of de vermogenbelastingen de redding van Belgie zullen uitmaken. Want deze belastingen komen er alleszins. Alleen zal den arme werkman dan nog altijd aan hetzelfde minimum nettoloon werken.
Oud 29 november 2006, 23:19   #1230

Standaard

kom kom sfax - dat jij problemen hebt met economische abstracties
ga dat de kiekens proberen wijsmaken he

ik moet mijn volledig natuurlijk erfdeel hebben = het equivalent van mijn abstract natuurlijk erfdeel ( = 1/ 6.5 000 000 000 vd waarde vd aarde )

van al hetgeen er van dat natuurlijk erfdeel in gebruik wordt genomen door mensen, bedrijven enz wil ik vervolgens de pacht en dit elke maand op de daartoe door mijzelf gestipuleerde bankrekening

nee bij mij lukt dat niet om me slecht te doen onderhandelen door te proberen werken op mijn schaamtegevoel om zogezegd onderhouden te worden.

prins laurent die heeft ook een basisinkomen en is die beschaamd ?

nee he
wel nu ik ook niet voor mijn kruimelschadevergoeding van een 700 euro
en nog minder voor het opeisen van mijn rechtmatig aandeel in de aarde

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 23:43.
Oud 29 november 2006, 23:27   #1231

Standaard

Citaat:
Maar toch zal het systeem mi stilvallen bij gebrek aan rijken.
hier ben je te pessimistisch want in nederland waar er altijd al een vermogenbelasting was hadden ze geen gebrek aan rijken.
Citaat:
Nu we zullen het binnen enkele jaren zelf wel zien, of de vermogenbelastingen de redding van Belgie zullen uitmaken. Want deze belastingen komen er alleszins.
hier ben je vrees ik te optimistisch, ik wou dat je gelijk had.
Citaat:
Alleen zal den arme werkman dan nog altijd aan hetzelfde minimum nettoloon werken.
den arme werkman zal aan hetzelfde minimumloon blijven werken zolang hij dat zelf blijft doen !!!

vroeger was het nog erger

hoe komt het dat het beter is geworden ?

alleen maar omdat hij het op zeker moment kotsbeu is geworden en vertikt heeft om nog langer de voorwaarden slaafs te accepteren door te gaan werken aan die voorwaarden

de arme werkman zal ook zolang aan het minimumloon blijven werken zolang hij blijft afgeven op degenen die nog erger af zijn dan hij omdat indien hij dit doet zijn aandacht niet langer gefocust is op zijn ware uitbuiter.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 23:30.
Oud 29 november 2006, 23:38   #1232

Standaard

ik ben bereidt om solidair te zijn in woord en daad als dopper met elke arbeider die wil ingaan tegen de belasting op arbeid.

Indien de arbeider zich kant tegen de belasting op arbeid dan kant hij zich tegen het ontduiken van de solidariteitsplicht vanwege het kapitaal en dan en alleen dan is hij mijn bondgenoot

als hij zich in domheid en bangheid kant tegen de werklozen dan is hij de vriend van het kapitaal en mijn en zijn eigen vijand

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 november 2006 om 23:39.
Oud 30 november 2006, 00:05   #1233
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hier ben je te pessimistisch want in nederland waar er altijd al een vermogenbelasting was hadden ze geen gebrek aan rijken.
Nederland heeft dan misschien wel een vermogenbelasting (dacht 1,2%) doch een recupereerbare roer. vhf (waarvan de recuperatie van dezelfde grootorde is dan de vermogenbelasting). Dus niet zo heel veel verschil met Belgie. Het feit dat de rijke Nederlanders indertijd naar Belgie kwamen, had te maken met kapitaaluitkeringen bij pensionering, of stopzetting van bedrijf. Allé, om dezelfde reden waarom de rijke Belgen nu naar Frankrijk trekken.
Citaat:
hier ben je vrees ik te optimistisch, ik wou dat je gelijk had.
Wat gaat het zinkende schip Belgie anders redden ? (allé, tenminste voor enkele jaren) Men is trouwens volop bezig het net te spannen. Het zal zeer duidelijk zijn "wie niet weg is, is gezien".
Oud 30 november 2006, 08:36   #1234
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
kom kom sfax - dat jij problemen hebt met economische abstracties
ga dat de kiekens proberen wijsmaken he
Niet rond de pot draaien kobaf, dat is nergens voor nodig. Geraak je echt niet mee in het praktisch vertalen van je ideetjes?

Citaat:
ik moet mijn volledig natuurlijk erfdeel hebben = het equivalent van mijn abstract natuurlijk erfdeel ( = 1/ 6.5 000 000 000 vd waarde vd aarde )
Dat heb ik daarboven berekend en dat heb je met die 8 hectare. Meer zelfs, die 8 hectare is zelf meer en ik gaf je op de koop toe nog eens aan elkaar grenzende stukken. Je hebt dus je volledige natuurlijke erfdeel, wat zit je dan zo te mekkeren?
Je wil ook een 6 miljardste van alle bronnen die er zijn? Van de goudvoorraden, van de olievoorraden en van alle gesteentes en mineralen en ertsen? Dat moet ook nog wel lukken, maar geheel conform aan je filosofie van "mijn natuurlijk erfdeel" krijg je het "as is". Je zal dus zelf moeten zorgen voor de ontginning. Indien je het niet kan ontginnen op jouw stuk grond, dan zal je dat op iemand anders grond moeten doen, maar dan zal je hem moeten betalen voor de beschadiging van zijn natuurlijk erfdeel + dan zal je hem moeten betalen voor elke cm² die hij niet kan gebruiken zolang jij aan het delven ben naar jouw gedeelte van de rijkdommen. Leuk, nietwaar?

Citaat:
van al hetgeen er van dat natuurlijk erfdeel in gebruik wordt genomen door mensen, bedrijven enz wil ik vervolgens de pacht en dit elke maand op de daartoe door mijzelf gestipuleerde bankrekening
Zoals ik zei, je krijgt jouw volledige natuurlijke erfdeel. Op extra geld heb je geen recht
Jouw probleem is dat je eigenlijk lak hebt aan die "natuurlijk erfdeel" discussie. Voor jou is dat niet meer als de facade die je gebruikt als excuus voor het vragen van geld. Niet meer, niet minder. Je durft het immers niet aan om in het scenario waarin je je erfdeel krijgt, te gaan leven.

Citaat:
nee bij mij lukt dat niet om me slecht te doen onderhandelen door te proberen werken op mijn schaamtegevoel om zogezegd onderhouden te worden.
Besef even dat ik hier niet aan het onderhandelen ben kobaf, ik ben je ideetjes aan een test aan het onderwerpen. Tot hiertoe kom je er belabberd uit. Tot hiertoe heb je immers enkel en alleen aangetoond dat je je verschuilt achter een goedkoop excuus.

Citaat:
prins laurent die heeft ook een basisinkomen en is die beschaamd ?
Geen idee, en dat interesseert me hier in dit gesprek eigenlijk ook geen bal. Daarover gaat het immers niet.

Citaat:
nee he
wel nu ik ook niet voor mijn kruimelschadevergoeding van een 700 euro
en nog minder voor het opeisen van mijn rechtmatig aandeel in de aarde
Wanneer je je erfdeel hebt, heb je geen recht op die 700€ kobaf; die heb je immers niet nodig, zoals je zelf aangeeft, aangezien dat een compensatie hoort te zijn van het niet hebben van je erfdeel. Dat impliceert automatisch dat wanneer je je erfdeel krijgt, je geen nood meer hebt aan dat geld. Alleen, daar draait het bij jou niet om, niet
Oud 30 november 2006, 09:56   #1235
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af... 'Wat zou de stichter van het vierde wereld syndicaat gisteren gedaan hebben voor de kansarmen?'

Buiten wat lullen en mensen, die wat kunnen en willen doen aan de armoede, tegen hun benen schoppen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 30 november 2006 om 09:56.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 10:00   #1236
Anna List
Banneling

Standaard

een theoretisch vraagje om deze draad even te reanimeren ...

zou de maatschappij slechter af zijn mocht er voor de langdurig (vrijwillig) werklozen een endlösung georganiseerd worden ?
geeft zoiets een economische kost (kampen ed)
of genereerd dat een besparing (uitkeringen)
en zou dit maatschappelijk aanvaard worden
of gecontesteerd (maar dan niet alleen door de vakbonden hé)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 10:10   #1237
eno2
Banneling

Standaard

Anna
Citaat:
een theoretisch vraagje om deze draad even te reanimeren ...
Reanimeer jij altijd zo ontijdig?
Ik geef de voorkeur aan mond-aan-mond...reclame

Ga gerust zelf eens wat gas snuiven...

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 november 2006 om 10:12.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 10:36   #1238
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een begin.
Oud 30 november 2006, 10:40   #1239
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het hierdoor bekomen nieuwe minimum nettoloon, zal dan wel gevoelig hoger moeten liggen dan dit minimuminkomen. Anders zijn we nog niets vooruit.
Iederen hetzelfde minimuminkomen, maar wel even niet onder de armoedegrens.
Oud 30 november 2006, 10:42   #1240
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ben bereidt om solidair te zijn in woord en daad als dopper met elke arbeider die wil ingaan tegen de belasting op arbeid.

Indien de arbeider zich kant tegen de belasting op arbeid dan kant hij zich tegen het ontduiken van de solidariteitsplicht vanwege het kapitaal en dan en alleen dan is hij mijn bondgenoot

als hij zich in domheid en bangheid kant tegen de werklozen dan is hij de vriend van het kapitaal en mijn en zijn eigen vijand
Er is nooit veel tolerantie geweest voor wie liever niet wil werken, ook niet en vooral niet bij de arbeiders en hun revolutionaire totalitaire systemen, die de slavernij ten top gedreven hebben, richting uitroeiingskampen zelfs.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be