Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2006, 11:32   #21
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ok, blijkbaar is er een probleem...wel kaart da aan met de sector en laat de wet naleven.
Het schijnt niet door te dringen dat er geen wet is om te laten naleven. En dat er wel degelijk afspraken werden gemaakt met de sector, die echter niet werden nageleefd (er was namelijk afgesproken dat dit tegen 2006 niet meer zou gebeuren).

Citaat:
Maar om dit nu te liggen misbruiken in de pers...
Aandacht vragen voor een probleem = misbruiken in de pers??? Met welke doel dan wel, mag ik vragen?

Citaat:
bah, wat een zever...dat ze hun eigen bezighouden met de echte problemen in de wereld.
Dus Gaia moet zich bezig houden met "de echte problemen in de wereld". Ten eerste vraag ik mij dan af wat die echte problemen zijn en wie dat bepaalt. En ten tweede vraag ik mij af waarom niet iedereen dat dan zou moeten doen. Of ben jij misschien wel bezig met de echte problemen van de wereld. Welke en hoe dan?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 11:36   #22
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik heb geen idee van de pijnfactor bij dat dier.
Niet echt verschillend met die van jou.

Citaat:
Maar voor zover ik weet wordt ook zonder verdoving besneden en dieren de keel overgesneden.
Ten eerste wordt de ene wantoestand niet door andere goedgepraat en ten tweede was het je blijkbaar ontgaan dat Gaia ook acties voert tegen rituele slachtingen. Consequent zijn ze dus in ieder geval.
Oud 30 november 2006, 11:43   #23
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik durf ronduit te stellen dat het alternatief dat nu mogelijk wettelijk doorgeduwd wordt ... vele malen erger is dan wat nu gebeurt.

kijk, als je hechtingen moet krijgen en het zijn er maar twee of drie, dan vraagt de chirurg je ook 'met of zonder verdoving', want die 2 prikken zijn in dat geval erger dan het zonder verdoving toenaaien ...
Castratie is wel meer dan 2 sneetjes maken en dan dichtnaaien hé. De teelballen worden ook verwijderd!!! Ik wil het verschil tussen beiden wel eens komen uittesten op jou hoor
Oud 30 november 2006, 12:41   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Men heeft een zeer goed punt dat dit niet HOEFT op deze manier...
Het is wachten tot de farma industrie een chemisch middel heeft om de castratie te doen... maar ik denk omdat het nu niet direct verwacht word dat het veel in de farma industrie z'n zakken zal steken het geen prioriteit is...
Men gaat best zo snel mogelijk op zoek naar zo'n middel, en zijn er naar het schijnt "mee bezig"...
Als dat middel er is is dat een voordeel voor beide partijen, de boer hoeft zulk ambetant en vervelend werk niet meer te doen, een spuitje volstaat, en het dier moet er niet meer door lijden...
Ik ken mensen die van hun stokje gaan van een spuitje.
En heel wat vrij pijnlijke medische onderzoeken gebeuren ook zonder verdoving.
Wie geraakte nog nooit gekwetst? Ook dat gebeurd zonder verdoving en toch voelt men vaak niets het eerste ogenblik. Soms is de remedie erger dan de kwaal.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 12:47   #25
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik ken mensen die van hun stokje gaan van een spuitje.
En heel wat vrij pijnlijke medische onderzoeken gebeuren ook zonder verdoving.
Wie geraakte nog nooit gekwetst? Ook dat gebeurd zonder verdoving en toch voelt men vaak niets het eerste ogenblik. Soms is de remedie erger dan de kwaal.
Er is helemaal geen sprake van een kwaal, hé schatje. En het gaat dus ook niet over een remedie. Het gaat over castratie!!!

Laatst gewijzigd door Edina : 30 november 2006 om 12:47.
Oud 30 november 2006, 12:49   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!? Bekijk bericht
euh, op de beelden van gaia zegt de boer duidelijk dat hij denkt dat castratie zonder verdoving nu al verboden is, maar dat niemand zich daar iets van aantrekt; kom dan niet zeggen dat de boeren weer niets gedaan hebben he!
Er worden wel meer wetten goedgekeurd zonder uitvoeringsbesluiten.
Oud 30 november 2006, 12:56   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus 2-malige stress is veel erger dan de (langdurige) pijn van onverdoofde castratie? (operatiepijn stopt niet na de operatie hoor, of anders heb ik misschien voor niks één week pijnstillers genomen na het verwijderen van m'n wijsheidstanden) knappe analyse
Met andere woorden, het biggetje moet na de ingreep ook naar intensieve en daar onder verdoving gehouden worden na de ingreep.
Volgens mij stopte het biggetje met krijsen zodra het losgelaten werd.
En nee, ik nam nooit pijnstillers na het verwijderen van m'n wijsheidstanden.
Oud 30 november 2006, 13:09   #28
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Waarom moeten die ballen er af ????
Smaakt ons koteletje dan beter ?
Jups, dat is de reden, en ook voor de geur van het varkensvlees.
Maar in 2009 zou het mogelijk zijn chemisch te castreren. Het is is voor de rest pure media aandacht van M VDB, vermits deze praktijk niet bepaald nieuw te noemen is.
Oud 30 november 2006, 13:50   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Er is helemaal geen sprake van een kwaal, hé schatje. En het gaat dus ook niet over een remedie. Het gaat over castratie!!!
Nee, het gaat over verdoven lieveling.
Oud 30 november 2006, 16:41   #30
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dus 2-malige stress is veel erger dan de (langdurige) pijn van onverdoofde castratie? (operatiepijn stopt niet na de operatie hoor, of anders heb ik misschien voor niks één week pijnstillers genomen na het verwijderen van m'n wijsheidstanden) knappe analyse
nogmaals, heb je al eens zo'n boerderij bezocht en die beestjes bekeken ? ... die proberen welgeteld nog één keer om te kijken om te zien wat er gebeurd is ... en dan gaan die gewoon verder met hun zijn ...

ok ik kan dat niet inschatten, maar het lijkt er verdomd hard op dat ze er geen fluit ( ) meer van afzien ...

en die stress van zo'n big na te jagen en op te pakken, idd dat lijkt voor zo'n beest het ergste

ik zeg ook maar hoe ik het zag hoor

ik zeg ook niet dat t niet gemeen is he, maar misschien moet je wel naar een verbod werken ipv een slechte, ergere oplossing
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 16:44   #31
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Castratie is wel meer dan 2 sneetjes maken en dan dichtnaaien hé. De teelballen worden ook verwijderd!!! Ik wil het verschil tussen beiden wel eens komen uittesten op jou hoor
dat sneetje of die sneetjes worden zelfs niet dichtgenaaid, Edina ... je hebt je weer goed geinformeerd ...

nogmaals, mensen, ga dat één keer meemaken, en dan zie je hoe wereldvreemd de voorgestelde oplossing is ! ... een injectienaald ter verdoving rechtstreeks in elke teelbal ... welja, verdorie om het in uw vgl te zeggen Edina, dan denk ik dat ik voor een sneetje en verwijderen van die teelballen zou kiezen !
Oud 30 november 2006, 20:19   #32
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat sneetje of die sneetjes worden zelfs niet dichtgenaaid, Edina ... je hebt je weer goed geinformeerd ...
Ik heb ook helemaal niet gezegd dat het werd dichtgenaaid, maar jij maakte de vergelijking met een wonde hechten!

Citaat:
nogmaals, mensen, ga dat één keer meemaken, en dan zie je hoe wereldvreemd de voorgestelde oplossing is ! ... een injectienaald ter verdoving rechtstreeks in elke teelbal ... welja, verdorie om het in uw vgl te zeggen Edina, dan denk ik dat ik voor een sneetje en verwijderen van die teelballen zou kiezen !
Dat is niet de enige voorgestelde oplossing.

Overigens betwijfel ik ten zeerste of je daarvoor zou kiezen, moest je weten welke pijn het met zich meebrengt. Want je denkt toch niet dat die pijn ophoudt onmiddellijk nadat de teelballen zijn "verwijderd" hé? Het is niet omdat ze dan stoppen met gillen dat de pijn gedaan is.
Oud 30 november 2006, 20:22   #33
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok ik kan dat niet inschatten, maar het lijkt er verdomd hard op dat ze er geen fluit ( ) meer van afzien ...
Er zijn nochthans gegronde aanwijzingen dat dat niet zo is.

Citaat:
ik zeg ook niet dat t niet gemeen is he, maar misschien moet je wel naar een verbod werken ipv een slechte, ergere oplossing
Dat is ook de bedoeling opt termijn.
Oud 30 november 2006, 21:27   #34
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Jups, dat is de reden, en ook voor de geur van het varkensvlees.
Maar in 2009 zou het mogelijk zijn chemisch te castreren. Het is is voor de rest pure media aandacht van M VDB, vermits deze praktijk niet bepaald nieuw te noemen is.
Of het verschil in smaak echt te merken is zou ik wel eens willen proberen. (slager , ene mét en ene zonder bal ) . Maar aangezien de meeste mensen toch de smaak aanpassen door kruiden te gebruiken veronderstel ik dat het verschil niet zo belangrijk is.
Chemische castratie ??? Er zit al teveel rommel in ons eten. Liever niet dus .. En wat als er dan nog van dat produkt in het vlees blijft zitten ??? Sorry schat , vandaag gaat het niet , ik heb gebraad gegeten
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 02:33   #35
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Idd. en dan heeft men op de vrt bij boodschap van algemeen nut nog 'reclame' gemaakt voor het varkensvlees. En dit om de 'arme' varkens boeren te steunen. Die varkenskwekerijen: ze moesten allemaal één voor één op de fles gaan.
En dat nog wel met een minister van volksgezondheid die we al eeuwen hebben. Wetende dat mensen veel meer vlees eten dan goed voor hun is.
En die ministers van leefmilieu zoals Kelchtermans in de tijd, voor wat heeft die eigenlijk gediend?
Citaat:
niet voor gevoelige zielen:

http://www.gaia.be/ned/movies/varkenscastratie.mov

meer info op www.gaia.be en op www.pigsinpain.be

je zou niet zeggen dat we in ons land 3 ministers van dierenwelzijn hebben...
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 08:06   #36
Dieterius
Staatssecretaris

Dieterius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Idd. en dan heeft men op de vrt bij boodschap van algemeen nut nog 'reclame' gemaakt voor het varkensvlees. En dit om de 'arme' varkens boeren te steunen. Die varkenskwekerijen: ze moesten allemaal één voor één op de fles gaan.
En dat nog wel met een minister van volksgezondheid die we al eeuwen hebben. Wetende dat mensen veel meer vlees eten dan goed voor hun is.
En die ministers van leefmilieu zoals Kelchtermans in de tijd, voor wat heeft die eigenlijk gediend?
Trouwens wie zijn die drie excellenties die hun 'bezighouden' met dierenwelzijn?
Oud 1 december 2006, 09:13   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn nochthans gegronde aanwijzingen dat dat niet zo is.

Dat is ook de bedoeling opt termijn.
in dit geval is GEEN oplossing op korte termijn een betere zaak dan een SLECHTE oplossing ! ga dan in maar ineens voor het verbod hoor

het Belgische fabeltje dat een compromis altijd eerbaar is, is een hoax.
Oud 1 december 2006, 09:15   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
die heeft ons toch maar mooi een milieubox bezorgd allemaal !
Oud 1 december 2006, 09:15   #39
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk bericht
Trouwens wie zijn die drie excellenties die hun 'bezighouden' met dierenwelzijn?
er zijn nu eenmaal Vlaamse, Waalse en Brussels-hoofdstedelijke varkens !
Oud 1 december 2006, 09:51   #40
groen!?
Provinciaal Statenlid

groen!?'s schermafbeelding

Standaard

o.a. Leterme en Demotte
groen!? is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be