Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2006, 15:27   #21
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Je bent te goed voor deze wereld!
ja
Oud 30 november 2006, 15:33   #22
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Bruno Yammine, u welbekend, is doctorandus in de geschiedenis. Wie of wat bent u, als ik vragen mag, om ons zo aan te vallen?
Die Bruno, is die nog altijd lid van de partij, want ik denk dat ik die ken :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Jaar na jaar, maand na maand gaat de verfransing van Vlaanderen verder. Vooral in Vlaams-Brabant, in de gemeenten rond Brussel, neemt de verfransing sterk toe.
waarop :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno* Bekijk bericht
Je kan de triomf van een sterkere taal over een zwakkere nooit stoppen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dan vraag ik maar nogmaals wat ik al eerder gevraagd heb: Heeft de voorzitter van de BUB zo weinig te doen dat hij de hele dag op een forum zit te surfen, hopeloos proberend leden te werven, desondanks zichzelf belachelijk makend?
Wel, toen ik hier als nieuweling aankwam had ik eerst niet door dat BUB meer was dan een logootje dat sommige mensen tof vonden om als avatar te gebruiken, en ik vroeg me af waarom die Hans1 (waarvoor staat die 1 eigenlijk, is ie de eerste burger of zo?) voorzitter werd genoemd.
We kunnen niet met zekerheid zeggen of Hans1 de echte voorzitter Hans van de Cauter is. Maar ik vind het inderdaad raar dat een voorzitter zoiets zou zitten doen. Wat hij daarmee vergeet is dat ie zoveel heeft geschreven dat voor eeuwig op het net staat, en hetzelfde geldt voor zijn 'partijgenoten', zoals ik hierboven illustreerde.
Oud 30 november 2006, 15:46   #23
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wel, toen ik hier als nieuweling aankwam had ik eerst niet door dat BUB meer was dan een logootje dat sommige mensen tof vonden om als avatar te gebruiken, en ik vroeg me af waarom die Hans1 (waarvoor staat die 1 eigenlijk, is ie de eerste burger of zo?) voorzitter werd genoemd.
We kunnen niet met zekerheid zeggen of Hans1 de echte voorzitter Hans van de Cauter is. Maar ik vind het inderdaad raar dat een voorzitter zoiets zou zitten doen. Wat hij daarmee vergeet is dat ie zoveel heeft geschreven dat voor eeuwig op het net staat, en hetzelfde geldt voor zijn 'partijgenoten', zoals ik hierboven illustreerde.
Maar nog steeds gaat het hier nergens over. Hoe Hans zich op dit forum wil profileren moet hij zelf weten. Waarom noem ik mijzelf Keats? Waarom noemt Hans zichzelf Hans1? En waarom noem jij jezelf EvilBu? Veel persoonlijker kun je niet worden.

Daanaast is het aan Hans1 zelf om uit te maken hoe hij zijn partij leidt en wat hij in z'n vrije tijd doet. Jullie weten allemaal dat de B.U.B. een kleine partij is en daarom waarschijnlijk weinig activiteit heeft. Natuurlijk heeft dan ook de voorzitter tijd om op een forum als dit actief te zijn. En ook al had hij dat niet en deed hij het wel: dat moet hij toch zelf weten? Kortom; allemaal loze persoonlijke aanvallen die nergens op slaan. Ik heb zelfs vaak het idee dat de B.U.B. persoonlijk (of als partij) wordt aangevallen omdat dat de makkelijkste weg in de discussie is.
Oud 30 november 2006, 15:48   #24
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Of nog andere citaten uit het onderwerp waaruit evilbu citeert:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Een taal is maar een communicatiemiddel. Er is daar niks heiligs aan. [...]Het Frans biedt Brussel, tot spijt van wie het benijdt, een zeer internationaal karakter. Het Engels dat er nu gesproken wordt nog meer. Daar kan het nederlands inderdaad niet altijd tegen op. Maar erg is dat niet, dat is het leven nu eenmaal.[...]het belangrijke internationale karakter van Brussel, hoofdstad van Europa, die duizenden mensen van alle hoeken van de wereld aantrekt. En die spreken nu eenmaal vlugger Frans of Engels dan Nederlands.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno* Bekijk bericht
Droom maar verder: Wereldtalen zijn Frans, Engels, Chinees of Spaans. Nederlands, Ijslands, Deens of Italiaans zijn tweederangstalen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 15:48   #25
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht

Daanaast is het aan Hans1 zelf om uit te maken hoe hij zijn partij leidt en wat hij in z'n vrije tijd doet. Jullie weten allemaal dat de B.U.B. een kleine partij is en daarom waarschijnlijk weinig activiteit heeft. Natuurlijk heeft dan ook de voorzitter tijd om op een forum als dit actief te zijn. En ook al had hij dat niet en deed hij het wel: dat moet hij toch zelf weten? Kortom; allemaal loze persoonlijke aanvallen die nergens op slaan. Ik heb zelfs vaak het idee dat de B.U.B. persoonlijk (of als partij) wordt aangevallen omdat dat de makkelijkste weg in de discussie is.
Inderdaad, hij doet wat hij wil, en wij mogen dat bedenkelijk vinden als wij dat willen.
En ik wou Hans1 erop wijzen dat als hij bevestigt dat Bruno lid is van zijn partij, hij dan ook moet weten dat alles wat hij hier even schrijft later zijn partij kan verweten worden.
Oud 30 november 2006, 15:52   #26
evilbu

Standaard

Citaat:
Droom maar verder: Wereldtalen zijn Frans, Engels, Chinees of Spaans. Nederlands, Ijslands, Deens of Italiaans zijn tweederangstalen.

Nederlands (22 miljoen) is trouwens wel niet te vergelijken met Ijslands (300,000)of Deens (5,5 miljoen).
Oud 30 november 2006, 15:53   #27
Metternich

Standaard

Citaat:
En ik wou Hans1 erop wijzen dat als hij bevestigt dat Bruno lid is van zijn partij,
Van de webstek van zijn flutpartije, bij het deel "De Partij"

Nationaal Secretaris Bruno YAMMINE
Coördinator Studiedienst "Unitas" Bruno YAMMINE

Oud 30 november 2006, 15:55   #28
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Van de webstek van zijn flutpartije, bij het deel "De Partij"

Nationaal Secretaris Bruno YAMMINE
Coördinator Studiedienst "Unitas" Bruno YAMMINE
Ja, maar daarmee weten we nog niet zeker dat Bruno=Bruno Yammine, en Hans1=Hans van de Cauter.

We nemen aan van wel zeker? Maar ik vind het raar toch dat ze dit kanaal verkiezen. Stel nu dat ik een andere persoon op die lijst kies, maak er mijn gebruikersnaam van, doe eerst gewoon mee met hen, en dan nadien ga ik te ver en schrijf ik zaken als "De eenheid van België kan enkel door assimilatie van zij die weigeren Frans als moedertaal te spreken". (Heeft UFSIA dat niet gedaan?)
Oud 30 november 2006, 15:59   #29
Metternich

Standaard

Hans1 = Hansvdc en Bruno*=BrunoY, wees gerust
Oud 30 november 2006, 16:03   #30
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar daarmee weten we nog niet zeker dat Bruno=Bruno Yammine, en Hans1=Hans van de Cauter.

We nemen aan van wel zeker? Maar ik vind het raar toch dat ze dit kanaal verkiezen. Stel nu dat ik een andere persoon op die lijst kies, maak er mijn gebruikersnaam van, doe eerst gewoon mee met hen, en dan nadien ga ik te ver en schrijf ik zaken als "De eenheid van België kan enkel door assimilatie van zij die weigeren Frans als moedertaal te spreken". (Heeft UFSIA dat niet gedaan?)
Alleen al het feit dat je je daarmee bezighoudt geeft aan dat het je gaat om politiek gewin in plaats van om politiek voeren.

Ook al gaan er leden van de B.U.B. buiten hun boekje; nou en? Mensen maken af-en-toe nou eenmaal fouten en zeggen soms domme dingen. Waarom denk je dat de meeste speeches van te voren al geschreven zijn en nagekeken zijn door professionals? Het is juist bewonderenswaardig dat de B.U.B. hier zonder voorbereiding de discussie aangaat. Dat zie ik de andere Belgische (of Nederlandse) politieke partijen nog niet doen. Die zouden finaal afgebrand worden en nooit meer hun hoofd hier laten zien.
Oud 30 november 2006, 16:09   #31
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Keats, ik heb maar één reactie op uw posts in deze thread:

(en ik ben nochtans zeker geen BuB-fan)
Oud 30 november 2006, 16:26   #32
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Keats, ik heb maar één reactie op uw posts in deze thread:

(en ik ben nochtans zeker geen BuB-fan)
Als Nederlander zijnde hoop ik natuurlijk ook dat België barst, en dat de B.U.B. weinig stemmen haalt. Maar ik wens ze wel succes en respecteer hun ideologie
Oud 30 november 2006, 16:31   #33
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Nederlander zijnde hoop ik natuurlijk ook dat België barst, en dat de B.U.B. weinig stemmen haalt. Maar ik wens ze wel succes en respecteer hun ideologie
Je bent toch niet verliefd geworden op een BUB-jer?
Oud 30 november 2006, 16:32   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. Daarover hebben ze nooit enige twijfel over laten bestaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 16:33   #35
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nog steeds gaat het hier nergens over. Hoe Hans zich op dit forum wil profileren moet hij zelf weten. Waarom noem ik mijzelf Keats? Waarom noemt Hans zichzelf Hans1? En waarom noem jij jezelf EvilBu? Veel persoonlijker kun je niet worden.

Keats, je hebt het helemaal gesnapt.

Ik zou er nog aan toevoegen dat ze schrik van ons hebben: we vullen immers een gat op in de politieke markt omdat we unitaristen zijn en niemand ons dat nadoet of kan nadoen en omdat we tegen de traditionele politiek zijn, dus tégen wat de mensen haten.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 16:33   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bubbelclub mag wat mij betreft wel flink stemmen halen. Dit verzwakt immers de belgicisten bij bepaalde traditionele machtspartijen en vergroot het machtsveld voor het Vlaams Belang.
Oud 30 november 2006, 16:37   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou er nog aan toevoegen dat ze schrik van ons hebben: we vullen immers een gat op in de politieke markt omdat we unitaristen zijn en niemand ons dat nadoet of kan nadoen en omdat we tegen de traditionele politiek zijn, dus tégen wat de mensen haten.
De verwaandheid van de Grote Leider-Voorzitter steekt weer de kop. Hij meent dat "anderen" schrik van hem en zijn kaartersclub hebben. Waarom dan wel?

De afgelopen verkiezingen hebben eens te meer bevestigd dat het zogezegde "gat in de markt" blijkbaar heel klein is, want het stemmenaantal voor BUB is beschamend laag.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 30 november 2006 om 16:38.
Oud 30 november 2006, 16:41   #38
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's niet waar ik heb leden van de B.U.B. ook wel eens inhoudelijke discussies zien voeren. Ze zijn nou eenmaal in de minderheid op dit forum en dat beperkt de mate van acceptatie van hun argumenten. Ze worden daarom altijd vrij snel persoonlijk aangevallen, waarna de discussies afgebroken worden.

Overigens is het grootste voorbeeld dat unitarisme wel degelijk werkt... Frankrijk!
Dat gaat niet op bij veelvolkerenstaten. In Frankrijk zijn de regio's zo'n beetje uitgeroeid, laten we hopen dat België haar verscheidenheid houdt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 16:42   #39
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Keats, je hebt het helemaal gesnapt.

Niet echt een groot gat, blijkbaar.
Oud 30 november 2006, 16:45   #40
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mijn smaak is de BUB een beetje te extremistisch. Ze beschuldigen alle andere partijen van extremisme en nationalisme, beweren steeds een mediaboycot te hebben, en hebben een programma dat niet eens in de buurt komt van andere partijen, die wel bekend zijn of invloed hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be