Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2006, 18:53   #781
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Stel dat een kind jou vraagt waarom jongens een piemel hebben en meisjes een vagina. Dan zou je wellicht niet de onderstaande quote antwoorden, maar wel wat ik van je verwachtte om je stelling:...

Maar dat is nu net het hele punt, dat is niet de basisfunctie!!!

...omver te werpen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Biologen stellen zich geen waarom vragen. Dat is niet zinvol. Biologen kijken naar organen en gedragingen en proberen daarvan de functies te begrijpen. Voor de penis en de vagina zijn er meerdere functies. Dat is een feit hoor. De organen die wel specifiek voortplanting dienen zijn de teelballen, de eierstokken en de baarmoeder.
Maar ja...zo raken we er nooit uit natuurlijk.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 18:55   #782
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Jamaar Edina, dat zeg ik ook niet he. Ik zeg zelfs uitdrukkelijk dat sex zonder de bedoeling zich voort te planten absoluut normaal is. Kan ik het nog duidelijker zeggen.
Daaruit volgt logischerwijs dat homoseksualiteit ook normaal is.

Citaat:
Alleen gebruik ik dat niet als eikpunt om te weten wat normaal is en wat niet. In mijn visie (en niet die van mij alleen) moet de mogelijkheid om zich voort te planten met de partner vanzelfsprekend zijn om als normaal beschouwd te kunnen worden. Anders is er sprake van een afwijking.
Je zegt het correct: in jouw visie. Maar om te bepalen wat normaal is hebben we geen visies nodig, maar objectieve definities.

Citaat:
Een sexuele relatie met iemand die nooit tot het resultaat kan leiden dat er kinderen van komen, daar schort iets mee. Dat is niet normaal. Heterokoppel gaan in dat geval vaak naar dokters en zo. Homosexuelen niet uiteraard, maar dat neemt niet weg dat het niet normaal is.
Je kan onmogelijk onvruchtbaarheid van sommige mensen, die wel degelijk op een functionele afwijking berust vergelijken met homoseksualiteit. Dat zijn 2 totaal verschillende zaken.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 18:58   #783
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel dat een kind jou vraagt waarom jongens een piemel hebben en meisjes een vagina. Dan zou je wellicht niet de onderstaande quote antwoorden
Dat heb je dan mis. Ik zou wel eenvoudigere bewoordingen gebruiken, maar ik zou niet anwtoorden wat jij blijkbaar hoopt, namelijk dat het voor de voortplanting dient, want dat klopt niet. En ik geef ook kinderen graag meteen de juiste informatie mee.
Oud 30 november 2006, 19:16   #784
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daaruit volgt logischerwijs dat homoseksualiteit ook normaal is.
In jouw visie bedoel je dan...Maar om te bepalen wat normaal is en wat niet hebben we geen visies nodig, maar objectieve definities. Die heb ik bij jou nog niet gezien. Wat is jou definitie van normale sex? Dat moet je nu ook maar eens zo duidelijk formuleren als ik deed voor mijn visie vind ik.

Citaat:
Je zegt het correct: in jouw visie. Maar om te bepalen wat normaal is hebben we geen visies nodig, maar objectieve definities.
En die van vele anderen.

Kijk eens naar wat ik zei in posting 760. Ik kopieer het even naar hieronder.

Als ik als hetero sexueel actief zou moeten zijn met een homosexuele man om aan kinderen te komen, dan zou mij dat verschrikkelijk onwennig en onnatuurlijk aanvoelen. Ik weet zelfs niet of het zou lukken.

Maar als een homosexuele man sexueel actief moet zijn met een vrouw om aan kinderen te komen moet ik dat 'normaal' vinden?

Begrijp je mijn bezwaar?

Wat is daar nu niet objectief aan?

Citaat:
Je kan onmogelijk onvruchtbaarheid van sommige mensen, die wel degelijk op een functionele afwijking berust vergelijken met homoseksualiteit. Dat zijn 2 totaal verschillende zaken.
Ik vergelijk niet. Ik zeg waar ik de lat leg om te bepalen wat normaal is en wat niet. Ze hebben allebei een afwijking met betrekking tot het krijgen van kinderen binnen hun relatie. Dat is het verband. Ik zie niet in waarom je het ene wel een afwijking noemt en het andere niet. Kinderen zijn immers de toekomst van de mensheid.

Benieuwd naar jou definitie van normaal en afwijkend.

Paulus.

PS Is het mijnen PC die zo traag is of ligt het aan de site die moeilijk opengaat?
Oud 30 november 2006, 19:43   #785
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin, die functies staan compleet los van de voortplanting. Of kan je me anders eens uitleggen waar plezier daar komt kijken.
Motivatie tiens.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 19:45   #786
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Misschien moet jij Paulus eens proberen te helpen om een definitie te geven voor afwijking.
Een eigenschap die een verlies van functionaliteit inhoudt. Zoals in dit geval ivm voortplanting.
Oud 30 november 2006, 19:45   #787
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In jouw visie bedoel je dan...Maar om te bepalen wat normaal is en wat niet hebben we geen visies nodig, maar objectieve definities. Die heb ik bij jou nog niet gezien. Wat is jou definitie van normale sex? Dat moet je nu ook maar eens zo duidelijk formuleren als ik deed voor mijn visie vind ik.
Ik heb je wel degelijk al een definitie gegeven van wat een afwijking is. Net zoals anderen trouwens. En dat was geen definitie die gebaseerd is op een visie, maar op feiten. Om je te plezieren zal ik het nog een keer doen, maar dat is dan echt de laatste keer, hoor!!!

Een afwijking is een al dan niet genetisch bepaald gebrek dat belet dat cellen of organen niet functioneren. Het heeft dus rechtstreekse nadelen voor het individu zelf. Anderzijds bestaat er ook afwijkend gedrag dat moreel onaanvaardbaar is omdat het anderen een nadeel berokkend.

Citaat:
Als ik als hetero sexueel actief zou moeten zijn met een homosexuele man om aan kinderen te komen, dan zou mij dat verschrikkelijk onwennig en onnatuurlijk aanvoelen. Ik weet zelfs niet of het zou lukken.

Maar als een homosexuele man sexueel actief moet zijn met een vrouw om aan kinderen te komen moet ik dat 'normaal' vinden?

Begrijp je mijn bezwaar?
Wat is daar nu niet objectief aan?
Dat jij voortplanting en zelfs voortplanting op de door jouw verkozen manier als een vereiste ziet, terwijl dat niet voor iedereen het geval is. Het is maw een visie en niet meer dan een visie. Volgens de door jou gehanteerde visie zou biseksualiteit trouwens perfect normaal zijn.

Citaat:
Ik vergelijk niet. Ik zeg waar ik de lat leg om te bepalen wat normaal is en wat niet. Ze hebben allebei een afwijking met betrekking tot het krijgen van kinderen binnen hun relatie. Dat is het verband. Ik zie niet in waarom je het ene wel een afwijking noemt en het andere niet. Kinderen zijn immers de toekomst van de mensheid.
Omdat in het geval van onvruchtbaarheid er een lichamelijk gebrek is dat het krijgen van kinderen op een natuurlijke manier verhinderd. Homoseksuelen kunnen perfect kinderen krijgen op een natuurlijke manier daarentegen. Van een gebrek is er helemaal geen sprake.

Citaat:
PS Is het mijnen PC die zo traag is of ligt het aan de site die moeilijk opengaat?
Geen problemen daarmee hier.
Oud 30 november 2006, 19:46   #788
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Nope, want elke homoseksueel kan zich perfect voortplanten als hij dat wil. Ook op eigen kracht.
Drogargument. Hij kan dit niet zonder zijn geaardheid minstens even te verloochenen.
Oud 30 november 2006, 19:46   #789
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Een eigenschap die een verlies van functionaliteit inhoudt. Zoals in dit geval ivm voortplanting.
Dat verlies is er niet. Homoseksuelen zijn perfect vruchtbaar en kunnen ook op een natuurlijke manier kinderen krijgen.
Oud 30 november 2006, 19:47   #790
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Drogargument. Hij kan dit niet zonder zijn geaardheid minstens even te verloochenen.
En dan? Dat maakt er nog geen afwijking van.

Laatst gewijzigd door Edina : 30 november 2006 om 19:47.
Oud 30 november 2006, 19:47   #791
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Helemaal niet een homo kan zich voortplanten en daarvoor dient de geaardheid helemaal niet verloochend te worden.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 19:48   #792
bartje
Minister-President

Standaard

Ik blijf trouwens curieus waarom er zijn die het steeds maar hebben over homoseksualiteit en pedofilie in één adem...

Oud 30 november 2006, 19:51   #793
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Ik blijf trouwens curieus waarom er zijn die het steeds maar hebben over homoseksualiteit en pedofilie in één adem...
In deze thread span jij de kroon daarin.

Paulus.
Oud 30 november 2006, 19:53   #794
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat degenen waar je het over hebt een IQ<90 hebben.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 19:53   #795
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
In deze thread span jij de kroon daarin.

Paulus.
Waaaaw wat een antwoord en weeral belediging tov de homo's, goe bezig man!
Ik zet het in een vraagstelling hé, een soort quote als je het zo kan noemen... maar blijkbaar WEIGER je een antwoord te geven.

Oud 30 november 2006, 20:35   #796
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn kleine kwam naar huis met een pamfletje:

Een jongen of een meisje om mee te trouwen, dat is net hetzelfde. Hij is vier jaar aljebief....

Ik noem dat aanmoedigen ja.
U beweert dus dat uw vierjarige al in staat is om zulke pamfletten over complexe maatschappelijke thema's te lezen en te interpreteren. Ik zou zeggen: stuur hem gelijk naar de unief, want hij is er klaar voor.
Oud 30 november 2006, 20:39   #797
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Soit, ik ben in ieder geval blij dat onze Paulus vandaag heel duidelijk heeft gemaakt hoe hij denkt over de homoseksuele medemens, ondanks al zijn geblaas van de voorbije dagen dat hij homo's niet beoordeelt omwille van hun homoseksualiteit.
Oud 30 november 2006, 20:46   #798
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Omdat zij pedofilie verwarren met efebofilie.
Oud 30 november 2006, 20:48   #799
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Helemaal niet een homo kan zich voortplanten en daarvoor dient de geaardheid helemaal niet verloochend te worden.
Er zijn altijd wel omwegen te bedenken maar het feit blijft dat een man bij een man net zomin als een vrouw bij een vrouw een kind kan verwekken. Er zal altijd één van beide aan te pas moetenkomen.
Oud 30 november 2006, 20:50   #800
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn altijd wel omwegen te bedenken maar het feit blijft dat een man bij een man net zomin als een vrouw bij een vrouw een kind kan verwekken. Er zal altijd één van beide aan te pas moetenkomen.
Correctie: eigenlijk zijn er enkel nog vrouwen nodig. Een eicel en wat genetisch materiaal is all you need.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be