![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
We kunnen aan het begin van elk continent een bordje "verboden te driften" zetten.
Er is waarschijnlijk in eigen land nog ruim voldoende te verbeteren dat men zich niet op wereldomvattende problemen dient te fixeren. -Het openbaar vervoer buiten de steden trekt op geen zak. -Rivieren en oppervlaktewateren zijn zwaar vervuild, slibproblematiek. -Voedselketen wordt systematisch vergiftigd. -Subsidies voor landbouw buiten proporties. -Sluikstorten -Dierenmishandeling als je wil kan je er snel nog een tiental toevoegen. Zou het aanpakken van dergelijke ecologische thema's GROEN! niet geloofwaardiger doen overkomen dan de belachelijk standpunten die ze er hebben doorgedrukt tijdens hun regeringsdeelname? en baajdeweej, Aalst-aan-zee, laat ze maar komen !!
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Goede navelstaarders gevraagd bij Groen! Dringend aanmelden, Lantjes. Welkom. We zullen je indelen bij het plaatselijk emergentie-team voor het de-buggen van ecologische wijk-problemen. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Je strooit me ook geen zand in de ogen door aan het Kyoto protocol te proberen voldoen door uit het een of andere apenland een stukje quota te kopen (wat ik voor ogen had bij mijn eerste bericht in deze....)Als ieder voor zijn eigen deur kuist...
Vlaming, pas u aan de islam aan of verhuis !! Laatst gewijzigd door lantjes : 30 november 2006 om 12:29. |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Groen is het groen kwijt ...
Terwijl de groene politiekers zich in allerlei bochten aan het wringen waren om een beetje van de macht te "mogen" proeven zijn de bedrijven met hun grootste troef gaan lopen . Het millieu ! Ecologie is "big-buissines" geworden. Privéfirma's verdienen milioenen euro's met de ophaling en verwerking van al dan niet gescheiden afval. En groen in het bestuur ??? Wat voor een limiet moet er op de visakaart van een groene burgemeester staan ??? Hun schepenen gebruiken zo'n kaartje nogal graag ,hé
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij ons denkt de NMBS nog steeds niet verder dan haar neus lang is... Dat is het grote probleem. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Parlementslid
|
Wat leest mijn lodderig oog vandaag in Het Nieuwsblad.
Citaat:
"Als een menselijke maatschappij het recht van de sterkste wil uitschakelen om menselijker wetten te scheppen, dan moet ze eerst maar bewijzen dat ze daar sterk genoeg voor is." Legh Freeman op de vooravond van de strafexpeditie naar Julesburg. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alleen wordt er aan uw onderwerp voortdurend aandacht besteed in de media, maar niet aan dat van ons, altijd niet op de manier dat wij dat wensen en vele Belgen met ons. Ik weet wel dat het Belgisch institutioneel probleem geen wereldprobleem is en natuurbehoud wel, maar uiteindelijk gaat er dus wel veel (misschien nog niet voldoende) aandacht naar uw onderwerp. Bovendien remt het federalisme de coherente bescherming van het milieu in België en uiteindelijk de hele staatkundige werking. Het is dus een zeer serieus probleem voor ons, Belgen. Laatst gewijzigd door Hans1 : 1 december 2006 om 11:53. |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En het ergste van al is dat er dus niets tegen gedaan word, hoewel deze methaan dus voor een grootdeel kan opgevangen worden en gebruikt als alternatieve energiebron. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn nu eenmaal zaken die niet voor heel Belgie op de zelfde manier kunnen behandeld worden en andere zaken die voor heel Europa gelijk moeten zijn. Ik hoop dat het eens tot de belgiciten zal door dringen, maar door het oprichten van de EU is de bestaans reden van de staten weggevallen. Beslissingen en besluiten moeten nu of per regio of voor heel de EU genomen worden. Het kan niet zijn dat men in Nederland op een andere manier overdeeld over een moord dan in Griekenland, maar het kan ook niet dat Wallonie beslist of een bedrijf zich in Zeebrugge mag vestigen of niet. Zo is het de EU die moet besluiten welke normen er voor de CO² uitstoot mogen bestaan, maar zijn het de regio's die moeten beslissen op welke manier ze deze CO² uitstoot aanpakt. Zo is het de EU die moet beslissen hoe snel de vrachtwagens mogen rijden en hoe zwaar ze mogen wegen, maar zijn het de gemeentes die beslissen hoe snel men door hun kernen mag rijden. Zie je, sommige zaken moeten op EU niveaux beslist worden en sommige zelfs op gemeentelijk niveaux. Het zijn dus niet de regionale regeringen die moeten verdwijnen, maar de federale regeringen. Ik hoop dat dit ooit nog eens tot jullie doordringd, de tijd van de staten in Europa is voorbij |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#57 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Goed begrepen, ik ben idd niet voor een onafhankelijke Vlaamse staat. De tijd der Europese staten is voorbij. We moeten nu gewoon onze politici aan hun verstand krijgen dat we een Europese Unie der Volkeren aan het worden zijn en dat de Unie der staten reeds dood is, alleen de stuiptrekkingen zijn er nog. En pas als men deftige op Europees en regionaal vlak kan werken, zonder dat de federale regeringen er nog onzin bij verkopen, kan men het milieu deftig aanpakken. Dus nee, over de EU posten is niet off topic gaan, we hebben de EU nodig om de milieuproblemen op te lossen. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik geloof eerder de versie van Lomborg dan die van Groen!
Dus inzien: als de feiten vast staan zal iedereen het wel inzien. Maar ze staan niet vast, linkse vogel.
|
|
|
#60 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Wat ze ervan gebakken hebben is dat ze ons opgezadeld hebben met een aantal belastingen, die voordien niet bestonden, zogezegd om het milieu te sparen, maar in feite hebben ze aardig bijgedragen om de staatsspaarkas Aardig te spijzen! en het milieu is er ook niet beter door geworden! Voor mij mag groen zo snel als mogelijk verdwijnen! |
|
|
|
|