![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
#62 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wie de seventies niet heeft meegemaakt, is helemaal geen "generatie" maar holt hopeloos achter wat ooit was en nooit meer zal zijn. De pilaren waren al helemaal afgekloven toen wij onze "summer of love" beleefden; al wat jullie nu nog kunnen doen is slap imiteren. (op het lachwekkende af trouwens) Niks, maar dan ook absoluut niks nieuws meer gezien sedertdien. Sorry om je zo te moeten ontgoochelen.
|
|
|
|
#63 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Geloof het maar, ouwe
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Minister-President
|
I know, snotter.
You can only guess...
|
|
|
#65 |
|
Minister-President
|
Zwijg man ik word oud,maar het gevoel van de seventies kan niemand me afnemen.
20 in 1971 t'is begot al een eeuwigheid geleden
|
|
|
#66 |
|
Minister-President
|
Genoten van je beginposting b@w
Ook van vele andere die volgden trouwens. Zelf weet ik nog dat het bvb ook als heel normaal en vanzelfsprekend werd gevonden om op het platteland de kersen en krieken te verdedigen met het geweer in de hand. Alle vogels die durfden te landen om ook een kersje mee te pikken riskeerden hun leven. Veelal werd geschoten met de luchtbuks, maar ook negen mm of long rifle werden aangewend. Dit schiettuig werd zelfs in handen gestopt van minderjarigen, jaja. Het is bijna onwezenlijk als je dit vanuit deze tijd bekijkt. Ik heb zelfs geweten, dat de geschoten vogels klaargemaakt werden voor consumtie ook al was er bijna geen vlees aan. Mensen keken toendertijd zeker niet op een inspanning meer of minder. Het plukken en voorbereiden van al dat klein grut was namelijk een behoorlijk werkje. Hoewel het wel eens leuk is terug te kijken hoe het toen was, verkies ik toch de verderfelijke ontsporingen der hedendaagse consumptiemaatschappij Al zou het zeker wel met iets minder kunnen ook, dat zeker Laatst gewijzigd door satiper : 2 december 2006 om 21:10. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Vreemdeling
|
het gaat me gewoon om het verloren gevoel van vrijheid, het gevoel van alles kan, van stoute en onbzorgde dromen
tegenwoordig kan je geen stap verzetten zonder een proces te riskeren, overal hangen verbods en verplichtingsbordjes, kinderen worden overbeschermd en irrationeel opgevoed, de school is een warzone geworden (s knokken op de koer kan/kon altijd, maar dealen en afpersen is van een geheel andere orde), rustig in het verkeer meegaan zit er ook niet meer in zonder het risico aangereden/aangevallen te worden, hell... zelfs de openbare buslijnen zijn dodelijk.. ik heb nooit een moord om een WALKMAN (antieke cassettespeler met grote koptelefoon ik zal nooit "opgroeien" maar integriteit,loyautait,solidariteit en een beetje laissez-faire kan je tegenwoordig niet meer vinden zoals "toen"
|
|
|
#68 |
|
Minister-President
|
Tja, een munt heeft twee zijden.
Bij elke evolutie geldt dat ook, er hangt steeds zowel een positief als negatief aspect aan vast (op z'n minst). We zijn op zeer korte tijd van 3,5 miljard naar 7 miljard geevolueerd. Dat dit ten koste van persoonlijke vrijheid gaat is onvermijdelijk. Ik juich dat ook niet toe, wel integendeel, ik sta er ook maar machteloos op te kijken. In feite zit er meestal niet meer op dan meedrijven met de stroom en hopen dat je onderweg niet teveel watervallen tegenkomt. |
|
|
|
|
|
#69 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
de "goede" aspecten vd koude oorlog waren o.a. de duidelijke aflijning van "het probleem", het zwart-witte vd situatie, er waren the good & the bad..(na 11/09 zijn de ugly erbij gekomen er waren regels in die zin dat het nooit zo vuil werd gespeeld als heden ten dage big brother went global, vroeger was dat iets van "achter het gordijn" (zelfs die uitdrukking hoor je niet meer)
|
|
|
|
#71 |
|
Europees Commissaris
|
De fifties ! Bill Haley and the Comets ! The Platters (smoke gets into your eyes) . Little Richard (Lucille !) Pat Boone, Paul Anka, Dancingtenten op de kermissen (met spiegels), Buick's en Mercury's, de eerste Ford Mustangs, Expo 58 .. Kalverliefde (bestaat dat eigenlijk nog ?)
Stoomtreinen, mijn eerste reis alleen naar Hamburg met de trein 1960, Tomatensoep in het station Rotterdam-Noord... The Beatles in de "Star Club" (met mijn slechts 5 jaar oudere tante en haar vriendin) "Holsten Edel" in Exportflesjes van 33 cl. Mijn eerste voettocht doorheen Hamburg naar "Zauberbartel" waar ik de wonderbaarlijke truuk met het koord kocht voor DM 3,- (voor mij toen een fortuin !), Brausepulver Catherine Valente, Conny Froeboess, Peter Kraus en later .. James Last (maar dan vorderden de jaren '60 reeds gestaag)
|
|
|
#72 |
|
Minister-President
|
@ 1handclapping
Ja, ik wou dat ik de fifties bewuster had mogen meemaken; vooral niet van de partij kunnen zijn op Expo '58 voel ik nog altijd aan als een gemis. Van de spiegeltenten, vetkuiven, kermissen (al dan niet ontaardend in een leuke vechtpartij) en de kalverliefde heb ik dan weer heel uitgebreid mogen genieten. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
Ik ben van 77 en beken eerlijk ... de jongeren van nu lijken me inderdaad meer gepamperd. In mijn geval was het geen wegwerpluier, maar een doek met veiligheidsspeld. Het valt me op dat de pampergeneratie wel hoe langer hoe trager zindelijk wordt. In mijn tijd was een luier in de eerste kleuterklas een uitzonderling. Nu lijken ze er al mee naar het eerste leerjaar te gaan.
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik terug denk aan de appelen die ik in de tuin van de buurman ging plukken. Of hoe ik met mijn fiets in het midden van de straat reed. Of als ik terug denk aan de oude vrouwtjes die snel naar binnen gingen om zelfgebakken koeken te gaan halen voor de kids op straat. Of hoe de bejaarde mannen ons de spelregels van voetbal uitlegden en stonden te roepen als we het fout deden. En hoe de moeders op de laders kropen om onze bal van het dak af te halen. Maar nu ben ik bang, bang dat mijn kids worden doodgeschoten voor een appel. Of worden omver gereden door iemand van voor het jaar 1978 , om deze geen tijd had of vond dat mijn kind te veel in het midden van de straat reed met zijn fiets. De oude vrouwtjes kunnen geen koeken meer bakken en delen er geen meer uit. Bejaarde mannen bellen nu de politie, omdat de kinderen te veel lawaai maken in hun stel op straat. Moeders nemen nu een mes en steken de bal van de kids stuk, want hij zou hun duur huis kunnen beschadigen. Nee, wij van voor het jaar 1978 hebben geen recht op neer te kijken op de jongeren. Integendeel, wij moeten ons schamen, want wij hebben hen het recht ontnomen een jeugd als de onze mee te maken. Moeders hebben geen tijd meer, bejaarde gaan voor maanden naar warmere oorden en kinderen krijgen geen plaats en geen aandacht meer. Ze mogen enkel nog stil voor de tv zitten en die gebruiken wij dan nog als babysitter. Als ze wat ouder worden geven we ze een pc op hun kamer, dan hebben we er ook geen last meer van. En als de boel dan fout loopt, geven we andere de schuld. Dus nee, wij zijn de schuldigen dat de jeugd niets meer kent of kan, niet de jongeren. Oudjes denk daar maar eens over na. Ik ben zelf van 1959 en kijk vaak met tranende ogen naar wat wij nog overlaten voor onze kids en kleinkinderen. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Minister-President
|
In '72 zat ik in het 1e leerjaar. Onze meester was tevens de directeur. 3 leerlingen van het 6e studiejaar hadden iets mispeuterd en werden voor onze ogen in de klas door de direkteur goed afgerost. Psychological warfare op z'n best voor ons, nieuwelingen.
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wie loopt er nu naar de rechtbank als de directeur of een leerkracht te veel strafwerk geeft?? Het zijn wel wij die van onze kinderen papjong hebben gemaakt. |
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Minister
|
Citaat:
Allez, terug in uw bloemkool.... Enne, knip uw haar, rechts-economische hippie!
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 4 december 2006 om 09:30. |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Banneling
|
18 zijn in 85 was een zaligheid !
en toch is elk jaar, ... elken dag nog beter dan de vorige ! ... geen sentimenteel gezijk dat mij daarvan af kan brengen ! prosit ! |
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die zaterdagmiddag film da was inderdaad het van het, ... |
|