![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1121 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#1122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat me niet lachen, flauwerik! ![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 3 december 2006 om 21:56. |
|
|
|
|
|
|
#1123 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Twaalf en halve percent zal ook wel goed zijn, en het gaat om HIV, klein verschil. Moesten die allemaal aids zelf hebben, zou het snel gedaan zijn met het land. U vermoedt het misschien, maar dat percentage ligt hoger bij homoseksuelen - en dat in een land waar homoseksualiteit nog een half taboe is.
Laatst gewijzigd door lombas : 3 december 2006 om 22:07. |
|
|
|
|
|
#1124 |
|
Banneling
|
Lombas , ik heb juist een hint gegeven aan Kim dat je hier weer zit , maar ze mag niet weten op welk onderwerp , t'is een spelleke .
Daarom mag je naam nooit als laatste post op een onderwerp staan , zie je . Waar is Lombas , o Lombas . Laatst gewijzigd door Kaffer : 3 december 2006 om 22:16. |
|
|
|
|
|
#1125 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kim weet perfect waar ik uithang. Ze zegt dat dit onderwerp een degoutante wending heeft gekregen.
|
|
|
|
#1126 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1127 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ok eventjes hernemen als het kan…
Ik beweer dus dat homosexualiteit niet als een normaliteit beschouwd kan worden daar de basisfunctie van sexualiteit, namelijk het voortplanten, niet aan bod kan komen in een homosexuele relatie. Stel ik heb ongelijk…. Ik mag niet de natuurlijke gang van zaken als meetlat nemen om te bepalen wat normaal is en wat niet. Het voortplanten van de mens is geen instinctief gegeven en dit als basis nemen voor wat als normaal beschouwd kan worden en wat niet is totaal verkeerd. Ik zeg wel stel…! Wie vertelt me dan wat wél een objectieve meetlat zou zijn om te meten wat nu normaal en wat afwijkend is? Wie het beter weet, moet het ook beter kunnen zeggen. Kom alsjeblieft niet af dat er geen afwijkende sexualiteitsbelevingen bestaan, want we weten allemaal dat dit niet waar is. Mijn vraag is dan ook: waar trekken we de grens tussen normaal en afwijkend + waarom uiteraard. Wat nemen we dan wél als objectieve norm? Ik persoonlijk neem, zoals al verschillende keren uitgebreid uitgelegd in de thread, de natuurlijke gang van zaken als normbepaling. Het kan best zijn dat sommigen daarmee niet akkoord gaan, en dat is ook zo, en dat mag ook wel. Stellingen mogen afgebroken worden, zelfs als zijn ze onderbouwd. Alleen moet men dan wel iets beters in de plaats kunnen stellen. Tot nader order blijf ik homosexualiteit een afwijking noemen uiteraard. Met reden, mag ik wel zeggen. Voel je uitgedaagd. Paulus. |
|
|
|
|
|
#1128 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#1129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 december 2006 om 23:07. |
|
|
|
|
|
|
#1130 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1131 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Mensen zouden moeten afleren te denken in de aard van: "ik vind dat dus de maatschappij moet zo ... (&c)."
Laatst gewijzigd door lombas : 3 december 2006 om 23:31. |
||
|
|
|
|
|
#1132 |
|
Minister-President
|
Ik kan me enkel voor de volle 100% aansluiten bij Lombas' stellingname.
Waaruit meteen volgt dat de hele discussie over het al dan niet "normaal" zijn van homoseksualiteit niets meer is dan irrelevante praat voor de vaak. Maar dan wel praat die behoorlijk kwetsend kan zijn. Mits de morele scherpslijpers er evenveel intellectueel genot aan beleven om hun medemens te kleineren, te beledigen en desgevallend te discrimineren, kan ik hun betoog nog begrijpen. Niet goedkeuren, maar begrijpen. Heel wat minder begrip heb ik dan weer als net diezelfden gaan pleiten voor "naastenliefde". D�*t klinkt me dan weer iets te cynisch. |
|
|
|
|
|
#1133 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar volgens mij heb je wel het recht om te bepalen wat normaal is en wat niet. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1134 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus ook die sadomasochist en die prostituée, eh?
|
|
|
|
#1135 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dan ben je van alles en nog wat. Je begrijpt dat ik dat niet ernstig kan nemen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 december 2006 om 23:51. |
|
|
|
|
|
|
#1136 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je bedoelt dat zij het recht hebben om te bepalen wat normaal is en wat niet? Jazeker! Maar ik hoef er niet akkoord mee te gaan. Ik vind dat geen 'normale sexualiteitsbeleving' en ik heb daar mijn redens voor. En indien zij wensen dat ik hun mening respecteer, dan mag ik dat evengoed vragen voor mijn mening ter zake zonder voor iets uitgescholden te worden.
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 3 december 2006 om 23:55. |
|
|
|
|
|
#1137 | |
|
Minister
|
Citaat:
![]() Jemig, mensen geef aub onze gelovige paulus gelijk, terecht of onterecht! Straks gaat hij nog wortel schieten....
|
|
|
|
#1138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is aan u, als u met mijn stelling niet akkoord bent, om mijn stelling met zijn argumenten onderuit te halen of iets beters in de plaats te stellen. Dat heeft echt wel meer niveau dan een viool als antwoord. Ik hoop voor u dat dit niet uw normale manier van communiceren is, ik laat in het midden waarom. Beledigen ligt niet in mijn aard. Ga maar na. Bovendien ben ik niet Rooms-katholiek. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1139 |
|
Minister-President
|
Ik vind dat volwassenen de vrije keuze hebben hoe hun seksleven te beleven. Waar ik wel een probleem meeheb, is dat het allemaal in een wettelijk kleedje moet gegoten worden. En dit geldt zowel voor het veranderen van de grondwet in de VS vis-a-vis het homohuwelijk als het alles wettellijk verplichten/toelaten in Belgie.
|
|
|
|
|
|
#1140 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Of het je bedoeling is om te kwetsen of niet, doet er in wezen zeer weinig toe. De schade is er niet minder door... Ik kan enkel hopen dat er aan zoveel moraalridderij nog een -minstens vermeende- positieve bijdrage aan de maatschappij kan verbonden worden. Desiderius.
|
|