![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1361 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan enkel vaststellen dat ik de "normaliteit" in de afgelopen dertig jaar al enorm heb weten verschuiven. Een iets ruimer tijdskader biedt een nog kleurrijker aanblik. En het wordt helemaal te gek wanneer je zo af en toe eens verder kijkt dan de kerktoren van het volgende dorp. Universaliteit, ik heb dat toch goed begrepen??? Want zien doe ik het voorlopig nog altijd niet.
![]() |
![]() |
#1362 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neemt niet weg dat het bijzonder waardevol is. Ik ben Vlaming en sta voor (de meeste ) Vlaamse normen en waarden. Ik ben Vlaming, en daar ben ik fier op, ![]()
![]() |
![]() |
#1363 |
|
![]() Hoe geef jij eigenlijk rechten aan het individu in die context? Of rechten tout court? (en dan begin ik nog niet eens over plichten)
![]() |
#1364 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
MAAR om op je tweede stelling te antwoorden: NEEN, jij mag die persoon om die reden alleen geen verantwoordelijke functie in de maatschappij ontzeggen. Want daar was het je met heel die discussie over "normaliteit" uiteindelijk om te doen, niet? En proficiat voor je grofheid. Je bewijst er twee zaken mee: in de eerste plaats dat je blijkbaar niet in staat bent om je in deze op een beschaafde manier uit te drukken (wat voor mij WEL een reden zou zijn om jou vooral geen verantwoordelijke functie in de maatschappij te gunnen) en in de tweede plaats dat je geen flauwe notie hebt wat homoseksualiteit precies inhoudt. Desiderius.
![]() |
![]() |
#1365 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zie ook helemaal geen reden om hier nu een juridische draai aan te geven. Dat zorgt alleen maar voor meer verwarring. De juridisering van de samenleving is trouwens al erg genoeg doorgeschoten. U mag van mijn oordeel vinden wat u wilt. Ik ben daarin zeer tolerant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1366 |
Minister
|
![]() Sorry misgelezen.
Laatst gewijzigd door Rene Artois : 5 december 2006 om 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1367 |
Minister-President
|
![]() De Vlaamse normen en waarden of jouw visie daarop? Vraag 10 Vlamingen om die te definiëren en je krijgt 10 zeer grondig verschillende antwoorden. Maar uiteraard heb jij alle recht op jouw normen en waarden; ik vermoed zelfs dat die niet bijster verschillen van de mijne. Alleen... ik ga mensen niet de les spellen hoe ze hun leven moeten inrichten. En al helemaal niet in de beslotenheid van hun slaapkamer. Misschien zit daar het essentiële verschil wel?
![]() |
#1368 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Seksualiteit is zoveel meer dan voortplanting en 'seks' op zich. Ik zou zelfs meer zeggen: voortplanting is maar een klein deeltje van seksualiteit. Of heb jij enkel 'seks' om je voort te planten? Ik blijf het ongelooflijk vinden dat dit soort thema's (holebi's) zo'n 'issue' blijven. Waarover zijn we eigenlijk bezig? Zouden we ons niet beter met belangrijke zaken bezighouden? Anders kunnen we evengoed 70-pagina's vol lullen over de vraag waar roodharigen vandaan komen en/of ze wel 'normaal' zijn. Of over linkshandigen... waar ging het fout met hen? Is het de opvoeding of toch een afwijking in de hersenen? Komaan zeg. Holebiseksualiteit is een doodgewone variant op 'de' seksualiteit. Voila. Moeten daarvoor weer 70 pagina's vol geluld worden? Met nota bene nog een hoop homofoben die er blijkbaar plezier in scheppen andere mensen als 'abnormaal' te bestempelen terwijl het probleem gewoon bij henzelf ligt... Om het met de woorden van Sammy Tanghe te zeggen: "get a life, jong!" Laatst gewijzigd door Zeno! : 5 december 2006 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1369 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1370 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1371 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1372 | ||
|
![]() Citaat:
En welke goddelijke wijsheid bepaald wat die rechten zijn? En vanwaar ze komen? En die Creator vind ik ook wel boeiend. Had ik nooit gezien in u ![]()
![]() |
![]() |
#1373 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft die fierheid met iemands sexualiteit te maken ??
![]() |
#1375 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tiens , we hebben allebei al ongeveer hetzelfde gepost op de vorige pages , jij zegt : het zit hem tussen de oren , ik zeg : het is meer dan enkel een seksuele afwijking . En dat is het probleem , seksuele afwijkingen zitten tussen de oren . Mensen die honden neuken ( weer grof ) zijn destructief . Mensen die de s***** bij een ander samenpersen zijn destructief . Mensen bij wie het niet-functionele ( en ik denk dat Paulus dat bedoeld ) tussen de oren zit zijn destructief . En daar pas ik voor , zo'n mensen kennen het verschil niet tussen goed en slecht . Een waardeoordeel is dit wel , ja . Mijn gedacht ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1376 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1377 |
Minister
|
![]() Citaat:
We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness. Wel universele rechten maar geen universele normaliteit? Zit daar geen tegenspraak in? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1378 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
M.a.w. dat soort van uitspraken zijn nooit echt vrijblijvend. Zélfs al betracht je de grootst mogelijke neutraliteit. Een nastrevenswaardige (én m.i. ook Vlaamse) waarde is gastvrijheid en dat houdt voor mij althans ook in dat je mensen op hun waarde neemt en verwelkomt. Dat je mensen in de eerste plaats krediet geeft op hun mens-zijn. Ik gruwel altijd van types die uitpakken met de stelling "mijn respect zal je moeten verdienen". D�*t staat haaks op mijn visie op humanisme. (bedoeld in de ruime zin, dus ook zoals het in onze christelijke culturele achtergrond zit ingebakken)
![]() |
![]() |
#1379 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het staat je altijd vrij om de anomalie exact te duiden; zo leer ik ook nog iets bij op dit forum.
![]() |
![]() |
#1380 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |