Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2006, 23:05   #41
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Basy Lys is van mening dat de Mohammedaanse leer aanzet tot onverdraagzaamheid en mensen op het verkeerde pad brengt. Hij baseert zich waarschijnlijk op bepaalde passages uit de Koran.
Als je een letterlijke lezing van die teksten aanhoudt dan kom je natuurlijk bij zulke conclusies uit. Doe een letterlijke lezing van het OT in de Bijbel en je zult tot dezelfde conclusies komen, het is daar in menige passage ook al moord en doodslag wat de klok slaat in de naam van JHWH.

Een religieuze grondtekst is altijd een mengeling van historische verslagen, metaforen (waarin wat er letterlijk staat eigenlijk refereert aan iets anders) en symbolische passages (mysterieuze handelingen, gebeurtenissen enz. die geen logica bevatten maar symbool staan voor de kern van het geloof in kwestie). Je moet dan ook erg oppassen met al te makkelijke interpretaties van die teksten. Door de vaak dubieuze en mysterieuze inhoud is er ook niet één juiste interpretatie, maar een waaier van mogelijke. Dit heeft mede aanleiding gegeven tot het ontstaan van verschillende stromingen en kerken binnen één religie. Die verschillende kerken hebben dan later zelf ook teksten geproduceerd, die dan uiteraard verder en verder van de grondtekst afdwalen.

Het gaat dus niet op om de Talibanstrijder in Afghanistan te gaan vergelijken met de Marrokaanse kruidenier op de hoek, alleen maar omdat ze allebei moslim zijn. Het gaat ook niet op om het wangedrag van een losgeslagen allochtone puber te gaan ophangen aan de kapstok van de Grote Boze Islam.
Wat ik nog grappiger vind is dat basy lys nu mij een duivel noemt, ik moest ervoor op de grond met mijn buik rollen van het lachen...
Oud 7 december 2006, 00:31   #42
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Voila, weer eentje door de mazen,. "het is niet genoeg" hoe het je ook draait of keert de blokbeestjes blijven ons uitdagen !
30 uur "werk"straf? Voor met stenen naar iemand zijn kop te gooien? Iemand die u niets gedaan heeft, behalve geboren te zijn in een bevolkingsgroep die u niet bevalt?En d�*t vind gij genoeg?
Als ik met mijn kameraden morgen een schoolbus marokkaanse kinderen , die een uitstapje doen in mijn buurt, met bakstenen ga bekogelen, ze nog achterna loop tot waar ze slapen, en daar de ruiten aan diggelen gooi? Wat zou ik dan krijgen, volgens u?Denkt ge echt dat ik er met 30 uurtjes werkstraf van af zou komen?Twee maten, twee gewichten , d�*t word hier toegepast!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 09:44   #43
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik nog grappiger vind is dat basy lys nu mij een duivel noemt, ik moest ervoor op de grond met mijn buik rollen van het lachen...
Tja, Lincoln, dat heb je dan wéér eens verkeerd begrepen. Ik noem jou geen duivel. Ik gebruikte de zeer wel gekende uitdrukking "bij de duivel te biechten gaan". Hoe is het in god's naam mogelijk dat jij die uitdrukking niet kent??
Oud 7 december 2006, 09:46   #44
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het duidelijk was mijn beste ,maar waarschijnlijk moet ik een tekeningetje schilderen alvorens je het begrijpt!
Wat je schrijft is echt niet duidelijk, Lincoln. Nu kan ik misschien trachten te raden wat je bedoelt, maar als ik verkeerd raad kan dit tot misverstanden leiden.
Oud 7 december 2006, 10:13   #45
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Wat mij verbaasd is dat de woordvoerder van de Turkse gemeenschap niet aangeeft dat de jongeren door henzelf zouden gestraft worden. Dat is het enige geloofwaardige dat ik zou kunnen accepteren om de indruk te vermijden dat het uitdrukken van 'geshockeerd' te zijn er enkel om bedoeld is de buitenwereld te sussen. Dat zie ik dus niet.
Bovendien is zijn verwijzing naar nazi misdaden typisch: hij had beter verwezen naar de misdaden van het Turkse leger om aan de jongere duidelijk te maken tot wat onverdraagzaamheid kan leiden, of naar de houding van passief gedogen van Turkije ten opzichte van Nazi Duitsland. Maar dat hola is allicht een stap te ver want de Turken zijn zo niet. Nee zij hebben veel respect voor minderheden, zolang die hun superioriteit erkennen.
Totaal ongeloofwaardig.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 14:59   #46
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Tja, Lincoln, dat heb je dan wéér eens verkeerd begrepen. Ik noem jou geen duivel. Ik gebruikte de zeer wel gekende uitdrukking "bij de duivel te biechten gaan". Hoe is het in god's naam mogelijk dat jij die uitdrukking niet kent??
We hebben veel van u kunnen leren ivm "text manipulatie"...

Veel bedankt nog.
Oud 7 december 2006, 15:06   #47
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Wat mij verbaasd is dat de woordvoerder van de Turkse gemeenschap niet aangeeft dat de jongeren door henzelf zouden gestraft worden. Dat is het enige geloofwaardige dat ik zou kunnen accepteren om de indruk te vermijden dat het uitdrukken van 'geshockeerd' te zijn er enkel om bedoeld is de buitenwereld te sussen. Dat zie ik dus niet.
Bovendien is zijn verwijzing naar nazi misdaden typisch: hij had beter verwezen naar de misdaden van het Turkse leger om aan de jongere duidelijk te maken tot wat onverdraagzaamheid kan leiden, of naar de houding van passief gedogen van Turkije ten opzichte van Nazi Duitsland. Maar dat hola is allicht een stap te ver want de Turken zijn zo niet. Nee zij hebben veel respect voor minderheden, zolang die hun superioriteit erkennen.
Totaal ongeloofwaardig.
Hoee ?? is de turkse gemeenschap nu ineens een "gerechtvaardigde recht instelling" die de mensen straft ??

Ps: Niet te hard van stapel gaan, want ik zou niet gedeilluseerd zijn als ik in jou plaats ben mss zal binnen een jaar of twee turkije toch bij de europese unie behoren !!! En zeker dat iemand als ratzinger nu het licht op groen gezet heeft voor de intro van turkije in de "european union" !

Ik heb ook ergens gehoord dat turkije ervoor zal zorgen dat er een paar mouwen aangepast kan worden ivm met cyprus !!!

Dus ,let op je woorden anders zul je de klokken van rome zien horen luiden !!!
Oud 7 december 2006, 15:45   #48
Lincoln

Standaard

Voila...
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 15:52   #49
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totaal ongeloofwaardig.

awel, speciaal voor u sè:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Belang Van Limburg
Turkse jongeren willen zich excuseren bij Joodse tieners.

BERINGEN - De Turkse jongeren die vorige week donderdag in Beringen stenen wierpennaar een groepje Joodse jongenren, willen hun leeftijdsgenoten opnieuw in Beringen uitnodigen om hun excuses aan te bieden en om het zelf bij te leggen. Ook gaan ze het voormalig concentratiekamp in Breendonk én het Anne Frank Museum in Amsterdam bezoeken. Dat hebben de Turkse jongerengisteravond gezegd tijdens een bijeenkomst met ouders, imam, verantwoordelijken van de moskeeverenigingen en de Turkse Unie. De jongeren kunnen naar eigen zeggen niet geloven wat ze teweeg brachten en hebben spijt van hun daden. Naar eigen zeggen was er geen sprake van antisemitisme.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 22:33   #50
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totaal ongeloofwaardig.
Conscience, stel je hier voor dat de Turkse gemeenschap zelf het recht in handen neemt door die jongeren te straffen? En hoe mag zo'n buitenrechtelijke straf er dan volgens jou wel uitzien?

Laat ons vooral binnen de lijntjes van de wet blijven kleuren.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 23:14   #51
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
We hebben veel van u kunnen leren ivm "text manipulatie"...

Veel bedankt nog.
Lincoln, je begrijpt zelfs nauwelijks wat je schrijft, zo vermoed ik toch.

Hier wil ik het bij laten.
Oud 7 december 2006, 23:56   #52
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Basy Lys is van mening dat de Mohammedaanse leer aanzet tot onverdraagzaamheid en mensen op het verkeerde pad brengt. Hij baseert zich waarschijnlijk op bepaalde passages uit de Koran.
Als je een letterlijke lezing van die teksten aanhoudt dan kom je natuurlijk bij zulke conclusies uit. Doe een letterlijke lezing van het OT in de Bijbel en je zult tot dezelfde conclusies komen, het is daar in menige passage ook al moord en doodslag wat de klok slaat in de naam van JHWH.

Een religieuze grondtekst is altijd een mengeling van historische verslagen, metaforen (waarin wat er letterlijk staat eigenlijk refereert aan iets anders) en symbolische passages (mysterieuze handelingen, gebeurtenissen enz. die geen logica bevatten maar symbool staan voor de kern van het geloof in kwestie). Je moet dan ook erg oppassen met al te makkelijke interpretaties van die teksten. Door de vaak dubieuze en mysterieuze inhoud is er ook niet één juiste interpretatie, maar een waaier van mogelijke. Dit heeft mede aanleiding gegeven tot het ontstaan van verschillende stromingen en kerken binnen één religie. Die verschillende kerken hebben dan later zelf ook teksten geproduceerd, die dan uiteraard verder en verder van de grondtekst afdwalen.

Het gaat dus niet op om de Talibanstrijder in Afghanistan te gaan vergelijken met de Marrokaanse kruidenier op de hoek, alleen maar omdat ze allebei moslim zijn. Het gaat ook niet op om het wangedrag van een losgeslagen allochtone puber te gaan ophangen aan de kapstok van de Grote Boze Islam.
Doki, ik zie twee mogelijkheden: 1.ofwel ken je de mohammedaanse leer en de mohammedaanse schrifturen niet, waardoor je die op gelijke voet stelt met de joodse en de christelijke leer en schrifturen, 2. of je kent de mohammedaanse leer en schrifturen wél en poogt de lezer te misleiden door deze op dezelfde manier te benaderen als de joodse en christelijke, daarbij gebruik makend van het denkkader van de modale lezer hier die alle drie als “godsdienst” beschouwt, iets wat tot de privé sfeer hoort.

Het is quasi onmogelijk van in een forumbijdrage op alle aspecten te reageren. Ik doe toch mijn best.

Als basis kan men enkele principes uit de joodse en de christelijke leer aanhalen: de joodse leer bepaalt:: Dina dê-malkhuta dina:, wat te vertalen is in “De wet van de Staat heeft voorrang op de Torah”. De christelijke leer stelt: "Geef aan de keizer wat van de keizer is, en aan god wat van God is." De mohammedaanse leer maakt geen onderscheid tussen “godsdienst en staat”. De mohammedaanse leer is een “total way of life”, met regels die het ganse leven van de mens reguleert, en het samenleven van de mensen.

De basis van elke leer zijn de schrifturen. Terwijl het door u aangehaald OT slechts als een verzameling van historische teksten wordt gezien die samengebracht zijn door mensen, onderhavig aan interpretatie, wordt de koran gezien als het letterlijke en onveranderlijke woord van Allah, dat volledig door de volgelingen moet gerespecteerd worden.

De koran maakt onder andere onderscheid tussen de mensen, niet alleen tussen mannen en vrouwen, maar vooral tussen “gelovigen” en “ongelovigen”. Deze laatste moeten volgens de onveranderlijke wetten in de koran vernederd, onderworpen, en desnoods uitgemoord worden. Deze verzen zijn niet voor interpretatie vatbaar.

Een Egyptisch geleerde die wél verdedigt dat de koran een historische tekst is, heeft asiel moeten zoeken in Nederland. Hij hoort nog bij de gelukkigen die het overleefd hebben, want gelijkgestemden hebben het er niet levend vanaf gebracht.

De “islam” is een echte ideologie die elk aspect van het menselijke (samen)leven beheerst: hoe men opstaat, hoe men zijn oren wast, hoe en wat men eet, wat men mag zeggen, en niet zeggen, hoe men plast, kakt en "zijn gat afkuist", hoe men gaat slapen, hoe men vrijt, etc., en ook met welke mensen men mag omgaan, hoe men er dan mee moet omgaan, of men een hand mag geven of niet, of men ze als baas mag of moet respecteren of niet, etc., hoe politiek moet bedreven worden, en ook de economie, en hoe oorlog moet gevoerd worden, hoe men werkt of laat werken, en zo tot in het oneindige en tot in het kleinste detail.

Als men mij vertelt dat het allemaal niet zo’n vaart loopt met de opinie van de “moslim in de straat”, dan moet ik denken aan de jochies die jaren geleden aan mijn auto aan het morrelen waren die in de Gasstraat geparkeerd stond (dat is in de Antwerpse Seefhoek). Als reactie op mijn opmerkingen daarover kreeg ik te horen dat “wij mogen van u stelen van ons geloof”. Waar halen die jonge gasten dat? Ik schat dat ze een jaar of twaalf waren.

Het is een feit dat de mohammedaanse leer de leefwereld van die jongeren voedt.

“Toen het lijk van Loubna Benaïssa werd weggedragen naar het vliegtuig dat haar naar haar laatste rustplaats in Marokko zou brengen, skandeerden lange rijen Marokkaanse jongeren langs de straat: "Lam jalid wa lam joelad". Let wel, dit was op een ogenblik dat de Belgische TV-zenders de plechtigheid rechtstreeks uitzonden, dat de politici en de bevolking uiting gaven aan hun medeleven, dat heel België zijn twijfels over de islam opzij zette om met de familie Benaïssa mee te rouwen.” Dit waren “jongeren” die dit scandeerden, maar weinig mensen begrepen noch de woorden noch de onderliggende betekenis.

Die is wel hier te vinden: http://koenraadelst.bharatvani.org/a...sendemaan.html

Waar halen die jongeren hun haat voor de kinderen?

Is het weer een toeval dat Turkse jongeren onlangs in Beringen een groepje joodse scholieren aanvielen?

Waar halen die jongeren hun haat voor de joden?

Op dit eigen forum hebben we hier onlangs nog uitgebreid iemand aan het woord gezien die een grondig onderscheid maakt tussen de "gelovigen" en de "ongelovigen" en derhalve zwaar discrimineert tegenover deze laatste categorie. Nochtans iemand die beweert hier geboren en getogen te zijn, en voor de overheid werkt.

Nochtans houden de meeste volgelingen zich vandaag nog tamelijk gedeisd. Ook dat schrijft Mohammed's leer voor. Wie geïnteresseerd is in hun houding leze Turfmolm.
Oud 8 december 2006, 02:46   #53
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Iedereen heeft het over de Turkse gemeenschap, Marokkaanse gemeenschap, wat zijn dat? Parallelle gemeenschappen? Ik dacht dat er in België de Nederlandstalige, Franstalige, Duitstalige en geloofsgemeenschappen erkend waren.
Uit een gemeenschap stappen door te emigreren om op een ander dezelfde gemeenschap te vormen als waaruit men vertrokken is?
Als ik naar 'Schlaraffenland' emigreer behoor ik daar tot de Belgische gemeenschap als daar nog andere Belgen vertoeven?
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 10:21   #54
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Conscience, stel je hier voor dat de Turkse gemeenschap zelf het recht in handen neemt door die jongeren te straffen? En hoe mag zo'n buitenrechtelijke straf er dan volgens jou wel uitzien?

Laat ons vooral binnen de lijntjes van de wet blijven kleuren.
Als ik iets mispeuterde vroeger, ja dan werd ik gestraft door mijn vader, maak je daar geen enkele illusie over..En die kondigde dat meteen aan en public.
'Het recht in eigen handen nemen' is een uitspraak die ik aan jou overlaat amls een vorm van stemmingmakerij. Mijns inziens is de werkelijkheid nog altijd iets geschakeerder, en enkel een commitment van de turkse gemeenschep om in te grijpen is voor mij geloofwaardig.

De verklaring is er enkel op gericht om het gezicht te redden. Ik werk alle jaren in een onderneming gerund door moslims en mijn werkterrein is het miden-oosten, en als jullie nu echt denken dat ze in Beringen geshockeerd zijn moet ik echt wel lachen. Gematigde Turken die ik ken zouden zelfs willen dat Orhan Pamuk de nobelprijs wordt afgenomen omdat hij volgens hen het Turkse volk besmeurd. Wel die knaap verwijst enkel naar de Armeense kwestie. Wel, een verwijzing naar de Armeense kwestie door de turkse gemeenschap omtrent wat onverdraagzaamheid kan teweegbrengen vind ik geloofwaardig. Een verwijzing naar wat anderen verkeerd hebben gedaan, in casu de nazi's, is een gemakkelijke oplossing die gevonden is. Het is de typische aanpak. Het zijn de anderen die iets verkeerd hebben gedaan, dat is de wijze waarop men 'geshockeerd' is. Jammer ken ik ook de geschiedenis en de behoorlijk sympatieke houding van de Turken tegenover Nazi Duitsland.
Mijn Turkse vrienden, en het gaat hier om hoog opgeleide mensen uit de Galatasaray school, verkiezen zelfs te stemmen op het Vlaams Belang omwille van hun harde en autoritaire aanpak, maar doen dat niet omdat ze ontdekt hebben dat het VB ook opkomt voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Dit soort minderhedenkwesties zoals zij dat zien doet hen gewoon gruwen.
Mijn hypothese is zelfs dat men het zaakje in de doofpot wou steken en daarom de tijdsvertraging, omdat de Turkse gemeenschap absoluut niet van plan was hieromtrent een statement af te leveren.

Het ganse zaakje afdoen als een spijtig incident gaat voorbij aan het autoritaire karakter van de samenlevingen waaruit bepaalde bevolkingsgroepen komen, en de wijze waarop zij tegenover minderheden staan. Het is een taboe waarover vooral niet mag worden gesproken want dat is koren op de molen van 'andersdenkenden' (lees: het Vlaams Belang).
Kom dan eens bij ons vragen aan de turkse homo hoe hij behandelt wordt.
Zoals Chamberlain vroeger schrik had om de Duitsers teweer te staan uit angst voor een herhaling van WOI, zo hebben een aantal mensen nu ook angst om de waarheid te zeggen uit schrik voor een herhaling van WOII.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 11:46   #55
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De jongeren kunnen naar eigen zeggen niet geloven wat ze teweeg brachten en hebben spijt van hun daden. Naar eigen zeggen was er geen sprake van antisemitisme.
't was maar een "grapje":

fotoreportage

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 8 december 2006 om 11:47.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 17:53   #56
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Nieuws uit Beringen

OVERLAST IN BERINGEN

Turkse jongeren uit Beringen zijn met het molesteren van een groep Joodse jongeren niet aan hun proefstuk toe. Dat is voor de inwoners van Beringen geen nieuws. Er is in Beringen steeds meer overlast door Turkse jongeren, gaande van irritant hanggedrag tot regelrecht aanrandingen.

Het recente optreden van de politie in deze zaak past volledig in haar ontradingspolitiek. De politie raadt ook iedereen in Beringen ten stelligste af klacht in te dienen tegen Turkse jongeren wegens geweldpleging of pestgedrag. De reden die ze opgeeft is: we willen de klager beschermen tegen vergelding.

Deze situatie verklaart de sterke groei van het Vlaams Belang in Beringen: een onverstandige, maar begrijpelijke reactie.

Niet alleen de allochtone jongeren zelf liggen aan de oorzaak van het probleem. De ongelukkige combinatie van een geïsoleerde en zich isolerende gemeenschap die te weinig contact heeft met de autochtone bevolking en haar cultuur, het aanwakkeren van een superioriteitsgevoel door bepaalde islamitische minderheidsgroepen binnen de allochtone gemeenschap, een hoge werkloosheid en een lage scholingsgraad, het is een explosieve cocktail.

Het incident met de Joodse jongeren ligt terecht erg gevoelig en geeft weinig hoop voor de toekomst. Het wordt moeilijk om het tij nog te keren, maar het is in ieder geval de moeite waard om het te proberen. Er zijn vroeger succesvolle projecten opgestart: concentratiescholen afbouwen ten voordele van geïntegreerd onderwijs, integratie van wijken en culturele gemeenschappen... Maar die projecten, met een enthousiaste inzet van beide kanten, zijn politiek dood gemaakt.

Dat de Turkse jongeren op vraag van het gemeentebestuur hun verontschuldigingen aanbieden aan de Joodse jongeren is een eerste logische stap. Maar eigenlijk moeten ze ook aan alle inwoners van Beringen hun excuses aanbieden.

Wat kan er op de korte termijn gedaan worden om de lont uit het kruitvat te halen? Het lakse politiebeleid omvormen zou al een begin zijn. Het einddoel is wel degelijk dat twee culturen elkaar respecteren en waar mogelijk integreren. Hierbij is er geen plaats voor extremistische groeperingen.

Naam en adres bij de redactie bekend.
uit De Standaard vandaag

Onnodig nog eens alles te herhalen wat op deze blz al werd gespuid als "voor- en tegenargumenten" zijnde diegenen die steeds menen dergelijke voorvalletjes te minimaliseren en erbovenop de tegenpartij proberen zwart te maken, en diegenen die, op het risico af voor "racist" te worden uitgemaakt of zogezegd aanzien, hun afschuw over die voorvalletjes waarbij zo dikwijls een bepaalde groep vreemdelingen de hoofdrol spelen, nog eens spuien...
Diegenen die in de richting gingen/gaan van "ze wisten niet wat ze deden" en "het was zo niet bedoeld" enz moet bovenstaande lezersbrief nog eens doornemen...

Staks Turkije bij Europa, en nog eens honderden, duizenden van die gasten erbij die in hun groep weer een serieus percentage van die eeuwige achterlijke en gevaarlijke lastverkopers zullen hebben... voor mij hoeft het niet. Maar onze alwetende politiekasters zullen het wel beter weten.
Alvast de paus kan een handje helpen. Gezien de drastische teloorgang van zijn eigen kerk zal hij het wellicht nuttig vinden alle "godsdienst-restjes" bij elkaar te schrapen om Europa niet helemaal goddeloos te laten worden. Wellicht denkt hij: beter de Islam dan niets, uiteindelijk...
Ook Bush meent de Turken te moeten steunen voor hun komst bij Europa en die kerel zal ook wel zijn redenen hebben, voor zijn profijt en niet dat van Europa...

Laatst gewijzigd door andev : 8 december 2006 om 18:10.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2006, 07:42   #57
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
...Deze situatie verklaart de sterke groei van het Vlaams Belang in Beringen: een onverstandige, maar begrijpelijke reactie.
Een reactie op de Standaard - schrijver:
"Ongekleurde" berichtgeving, hahaha!
Het zal waarschijnlijk "verstandiger" zijn om te blijven stemmen op degenen die deze situatie hebben veroorzaakt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Er zijn vroeger succesvolle projecten opgestart: concentratiescholen afbouwen ten voordele van geïntegreerd onderwijs, integratie van wijken en culturele gemeenschappen... Maar die projecten, met een enthousiaste inzet van beide kanten, zijn politiek dood gemaakt.
Hoezo? Er zijn toch geen concentratiescholen (ik neem aan: enkel vreemdelingen)? Waarom doet ie dan alsof die er zijn?
Aangaande dat 'enthousiasme', lol, als ik in de media iets lees of hoor over dit onderwerp, dan is het over problemen met leerlingen van vreemde komaf. Die niks anders doen dan boel saboteren en spijbelen. Problemen die het grootst zijn in scholen met grootst aantal vreemde komaffers.
Dan is het toch duidelijk dat die gastjes *dikke middenvinger op* zeggen tegen onze maatschappij? Zo vader zo zoon?

Maar jazeker, als je dat 'enthousiasme van beide kanten' even nalaat, die projecten zijn inderdaad politiek dood gemaakt. Zelfs op voorhand. Want als je zero eisen stelt, dan lok je crapuul en parasieten aan, en krijg je ook een oververtegenwoordig ervan, die zo de komaf wèl relevant maakt bij de aanpak.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 9 december 2006 om 07:54.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2006, 11:57   #58
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Hoe komen die twee meerderjarigen aan hun 30 uur gemeenschapsdienst zonder voor de strafrechter te verschijnen? Of heeft het gerecht zo snel gewerkt?
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2006, 13:15   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Hoe komen die twee meerderjarigen aan hun 30 uur gemeenschapsdienst zonder voor de strafrechter te verschijnen? Of heeft het gerecht zo snel gewerkt?
Zie ergens hierboven.

Blijkbaar zijn +18-jarige Turkse racisten nog niet meerderjarig volgens de rechter. +18-jarige autochtone racisten zijn dat wel.

Bij de les blijven Metten!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2006, 17:40   #60
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik iets mispeuterde vroeger, ja dan werd ik gestraft door mijn vader, maak je daar geen enkele illusie over..En die kondigde dat meteen aan en public.
'Het recht in eigen handen nemen' is een uitspraak die ik aan jou overlaat amls een vorm van stemmingmakerij. Mijns inziens is de werkelijkheid nog altijd iets geschakeerder, en enkel een commitment van de turkse gemeenschep om in te grijpen is voor mij geloofwaardig. (...)
Conscience,

Mijn vraag was gericht op jouw verwachting dat de Turkse gemeenschap die jongeren zelf zou straffen. Dat zou illegaal zijn, en dan bedoel ik natuurlijk niet een straf die een vader aan zijn zoon geeft maar een straf waarbij die gemeenschap strafmaatregelen neemt.
Je hebt het nu eerder over een statement, over een commitment en over ingrijpen (al zeg je er niet bij hoe dat ingrijpen moet gebeuren). Dat klinkt al wat legaler.

Ik had ook een krachtiger stellingname verwacht van de Turkse gemeenschap, al is er blijkbaar wel iets gebeurd.
Dat de reactie van de Turkse gemeenschap huichelarij is dat zal wel kloppen voor een bepaald aantal individuen, maar lang niet voor alle mensen van Turkse afkomst.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be