Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2006, 00:08   #21
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De man is een asociale. Hij heeft geen respect voor mensen die hun best doen mee te gaan in de maatschappij en is duidelijk een van de oorzaken dat vele mensen n�*et hun best doen te integreren.
menen die hun best doen om mee te gaan in de maatschappij lopen niet met islamietische hoofddoeken rond...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 00:09   #22
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, moet dat dan? White-power is toch onacceptabel lijkt mij?
islamisme eveneens...Islamisme , dat is "moslim power"...
Oud 10 december 2006, 00:10   #23
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
I rule
casca rules nothing
Oud 10 december 2006, 00:12   #24
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
1-0 Casca.
1-1
Oud 10 december 2006, 00:15   #25
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Die vrouw had de man toch niks misdaan? En toch voelt de man dat hij een aardige islamitische vrouw het leven wat zuurder moet maken. Ik vind dat asociaal.
ze droeg een islamietische hoofddoek.Als er daar een vent staat te zwaaien met een nazi-vlag, of rondstapt met een witte pinnemuts, dan misdoet die ook niets in feite.Toch gaan er mensen daar kritiek op uitbrengen.Waarom? Die misdoet toch niets?
Oud 10 december 2006, 01:10   #26
b@w
Vreemdeling

Standaard

much ado about nothing

als ik geen zin heb om aangesproken te worden maakt t geen zak uit of ge een muts/sjaal/emmer/theepot/whatever op uw hoofd staan hebt..

die mens was misschien slecht gezind of een vrouwenhater tout-court..

beetje spijkers op laag water zoeken

– Friedrich Nietzsche
b@w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 01:22   #27
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ze droeg een islamietische hoofddoek.Als er daar een vent staat te zwaaien met een nazi-vlag, of rondstapt met een witte pinnemuts, dan misdoet die ook niets in feite.Toch gaan er mensen daar kritiek op uitbrengen.Waarom? Die misdoet toch niets?
Klederdracht lijkt me nauwelijks te vergelijken met een nazi-vlag. Bovendien is de bedoeling van een nazi-vlag een idiote ideologie te propageren, terwijl de vrouw enkel een hoofddoek op had om haar kuisheid te bewaren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 07:31   #28
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
terwijl de vrouw enkel een hoofddoek op had om haar kuisheid te bewaren.
Men zou eerder kunnen stellen dat de mevrouw in kwestie er geen graten in ziet om slaafs wat eeuwenoude religieuze regeltjes te volgen zonder er bij stil te staan dat ook zij over een grijze hersenmassa beschikt. M.a.w. meelopen in een race zonder zich af te vragen wie het startsein heeft gegeven...

Verder snap ik eerlijk gezegd niet zo goed waar Circe heen wil met deze draad.
Oud 10 december 2006, 08:57   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder snap ik eerlijk gezegd niet zo goed waar Circe heen wil met deze draad.
De obvious perceptie eens omdraaien (hoofddoek vs. witte puntmuts)
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 09:16   #30
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
menen die hun best doen om mee te gaan in de maatschappij lopen niet met islamietische hoofddoeken rond...
Larie, toen ik met mijn cabrio rondreed deed ik soms ook een sjaalte om mijn hoofd om mijn haren in bedwang te houden, zijn doen het om hun haren te bedekken, punt. Niet om een of ander aan ons op te dringen... en als je vind dat een hoofddoek je iets opdringt dan wil dat zeggen dat je heel beïnvloedbaar bent.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 09:26   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

die mevrouw reed nu eenmaal niet in een cabrio en er was geen enkele reden om haar haren in bedwang te houden.

Ze kon dus net zo goed een witte puntmuts hebben opgezet, dat is "ook maar een stukje stof".

Laatst gewijzigd door circe : 10 december 2006 om 09:26.
Oud 10 december 2006, 09:31   #32
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De obvious perceptie eens omdraaien (hoofddoek vs. witte puntmuts)
Zo "obvious' vind ik dit toch niet, hoor! Wat jij doet een reeële situatie (vrouw met hoofddoek als religieuze uiting) vergelijken met een non-reeële situatie (man/vrouw met witte puntmuts). Heb jij in de supermarkt al ooit iemand ontmoet met een witte puntmuts op als uiting van zijn/haar racistische overtuiging? Lijkt me wel wat aan het haar getrokken...
Oud 10 december 2006, 09:33   #33
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Larie, toen ik met mijn cabrio rondreed deed ik soms ook een sjaalte om mijn hoofd om mijn haren in bedwang te houden, zijn doen het om hun haren te bedekken, punt.
OK, maar dat sjaaltje (of hoofddoek) heb je wel aangedaan om praktische redenen, niet als uiting van een religeuze overtuiging. Me dunkt dat beide zaken heel verschillend van aard zijn, vind je niet?
Oud 10 december 2006, 09:42   #34
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
OK, maar dat sjaaltje (of hoofddoek) heb je wel aangedaan om praktische redenen, niet als uiting van een religeuze overtuiging. Me dunkt dat beide zaken heel verschillend van aard zijn, vind je niet?
Daar heb je gelijk in, maar hoofddoeken dienen in principe toch enkel om haren te bedekken omdat dat zediger zou zijn en niet om een religie te outen of ben ik daar verkeerd in? Ik heb nooit het gevoel gehad dat iemand me haar religie wou opdringen door haar hoofddoek of mss ben ik gewoon niet zo beïnvloedbaar.
Oud 10 december 2006, 09:53   #35
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar heb je gelijk in, maar hoofddoeken dienen in principe toch enkel om haren te bedekken omdat dat zediger zou zijn...
Eerst en vooral zou ik niet weten waarom vrouwen zediger zouden moeten zijn dan mannen, gezien dergelijke hoofddoeken enkel en alleen door vrouwen (moeten) worden gedragen. Ten tweede zie ik niet in wat "zeden" - zijnde een zeer rekbaar begrip - te maken hebben met het dragen van een hoofdoek.
Citaat:
en niet om een religie te outen of ben ik daar verkeerd in?
Ik vrees dat het dragen van een hoofddoek door een moslima wel degelijk alles met religie te maken heeft. Het is voor mij evenwel onbegrijpelijk waarom iemand de woorden kan uitspreken als daar zijn : "Ik moet van mijn geloof zus, ik moet van mijn geloof zo...", dit zonder zich af te vragen WAAROM dit moet...
Citaat:
Ik heb nooit het gevoel gehad dat iemand me haar religie wou opdringen door haar hoofddoek of mss ben ik gewoon niet zo beïnvloedbaar.
In deze kan ik akkoord gaan.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 10 december 2006 om 09:54.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 10:04   #36
Laya
Minister

Standaard

esperanza, ik zou zelf nooit een hoofddoek dragen, in tegendeel, ben ik veel te ijdel voor. Ben het dus helemaal niet eens met de 'reden' waarom een hoofddoek gedragen wordt door een moslima maar als zij zich daar wil aan onderwerpen moet zij dat weten, ik heb daar geen last van.
Oud 10 december 2006, 10:20   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Zo "obvious' vind ik dit toch niet, hoor! Wat jij doet een reeële situatie (vrouw met hoofddoek als religieuze uiting) vergelijken met een non-reeële situatie (man/vrouw met witte puntmuts). Heb jij in de supermarkt al ooit iemand ontmoet met een witte puntmuts op als uiting van zijn/haar racistische overtuiging? Lijkt me wel wat aan het haar getrokken...
Ik was daarnet nog niet goed wakker. Zoals elke serieuze internetverslaafde zet ik eerst pc op alvorens koffie te maken...

De "obvious" sloeg op het vanzelfsprekende feit dat de omstaanders sympathie voelden voor de gehoofddoekte mevrouw en de mijnheer met onverholen negatieve blikken bekogelden.

Daarom vroeg ik me af hoe het zou verlopen zijn indien één der beide partijen een witte puntmuts had gedragen.

Zowel de witte puntmuts als de hoofddoek waarmee die mevrouw haar religie wenst/(moet?) tentoon te spreiden promoten namelijk de ongelijkheid tussen mensen.

De zever over "een stukje stof" of "ieder draagt wat hij wil" gaat in geen van beide gevallen op. Zwarte brandweeruniformen zijn ook mooi, zwarte SS uniformen roepen een ander beeld op.

Misschien maakte ik de vergelijking omwille van volgende anecdote:

In de jaren 1930 begonnen hier de eerste aanhangers van NSB zich openlijk op straat te manifesteren dankzij het dragen van hun NSB uniform. Alhoewel ze jarenlang dikke vrienden geweest waren, weigerde een voorouder van me nog te spreken met de kinderen van die vrienden die zich in dat uniform hadden gehuld.
Net zoals de mijnheer aan de kassa weigerde te spreken met die mevrouw met haar hoofddoek.

En wie is dan fout?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 december 2006, 10:36   #38
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
esperanza, ik zou zelf nooit een hoofddoek dragen, in tegendeel, ben ik veel te ijdel voor. Ben het dus helemaal niet eens met de 'reden' waarom een hoofddoek gedragen wordt door een moslima
Sorry Laya, maar de reden die jij opgeeft heeft niets te maken met een religieuze verplichting an sich.
Citaat:
maar als zij zich daar wil aan onderwerpen moet zij dat weten, ik heb daar geen last van.
Idem dito. Ik vind het alleen uitermate onbegrijpelijk dat in aan het begin van de 21° eeuw de overgrote meerderheid van de wereldbevolking nog steeds krampachtig vasthoudt aan dubieuze religieuze regeltjes die in principe geen bal te maken hebben met het aanbidden van een (zogenaamde) goddelijke entiteit.
Oud 10 december 2006, 10:42   #39
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik was daarnet nog niet goed wakker. Zoals elke serieuze internetverslaafde zet ik eerst pc op alvorens koffie te maken...

De "obvious" sloeg op het vanzelfsprekende feit dat de omstaanders sympathie voelden voor de gehoofddoekte mevrouw en de mijnheer met onverholen negatieve blikken bekogelden.

Daarom vroeg ik me af hoe het zou verlopen zijn indien één der beide partijen een witte puntmuts had gedragen.

Zowel de witte puntmuts als de hoofddoek waarmee die mevrouw haar religie wenst/(moet?) tentoon te spreiden promoten namelijk de ongelijkheid tussen mensen.

De zever over "een stukje stof" of "ieder draagt wat hij wil" gaat in geen van beide gevallen op. Zwarte brandweeruniformen zijn ook mooi, zwarte SS uniformen roepen een ander beeld op.

Misschien maakte ik de vergelijking omwille van volgende anecdote:

In de jaren 1930 begonnen hier de eerste aanhangers van NSB zich openlijk op straat te manifesteren dankzij het dragen van hun NSB uniform. Alhoewel ze jarenlang dikke vrienden geweest waren, weigerde een voorouder van me nog te spreken met de kinderen van die vrienden die zich in dat uniform hadden gehuld.
Net zoals de mijnheer aan de kassa weigerde te spreken met die mevrouw met haar hoofddoek.

En wie is dan fout?
Jij, aangezien je jouw interpretatie van de hoofddoek en de islam tot absolute regel en wet verheft. ENKEL EN ALLEEN indien die vrouw zelf een hoofddoek draagt als provocatie en vindt dat de sharia geïnstalleerd moet worden in België en vindt dat wij als 2derangsburgers mogen worden beschouwd, wanneer ze dus ZELF al die fijne bijbetekenissen geeft die de resident islamologen er aan geven, dan pas gaat je vergelijking op.

Je hebt de waarheid niet in pacht.
Oud 10 december 2006, 10:54   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Jij, aangezien je jouw interpretatie van de hoofddoek en de islam tot absolute regel en wet verheft. ENKEL EN ALLEEN indien die vrouw zelf een hoofddoek draagt als provocatie en vindt dat de sharia geïnstalleerd moet worden in België en vindt dat wij als 2derangsburgers mogen worden beschouwd, wanneer ze dus ZELF al die fijne bijbetekenissen geeft die de resident islamologen er aan geven, dan pas gaat je vergelijking op.

Je hebt de waarheid niet in pacht.
Je had natuurlijk ook gematigde SS'ers inderdaad.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be