Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2006, 21:39   #161
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jedi govna Bekijk bericht
Konjij maar simpel zijn, dan was uw zever tenminste nog beargumenteerbaar!

Om terug bij het onderwerp te blijven: die dame met hoofddoek aan de kassa is tenminste beleefd geweest. Die vent is gewoon een pretentieuze zak, daarom dat ge u daarmee zo goed kunt identificeren!
Ik zie dat jij je goed kan identificeren met de richtlijnen van Mo de pedo.
Hetgeen verontrustend is.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 22:24   #162
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Kay-gell, je wil je er gemakkelijk vanaf maken. Het gaat niet om ,-neuken, of wat dan ook, maar het gaat erom dat je niet durft te discuteren. Je stelde: "
Ik wil daarop reageren met te zeggen dat je niet alleen moet "luisteren", toehoren, of "aanhoren wat er gezegd wordt", maar dat je ook echt iets mag zeggen (schrijven), mag discuteren!

Je mag zelfs een topic starten! Ik kijk daar verlangend naar uit...
En ik wilde er geen topic rond starten om niet in dezelfde discussie te vervallen. Dus zowel toehoren als discussiëren, daar heb ik mij in tweede instantie verbeterd.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 22:26   #163
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
En ik wilde er geen topic rond starten om niet in dezelfde discussie te vervallen. Dus zowel toehoren als discussiëren, daar heb ik mij in tweede instantie verbeterd.
Heb je je dan reeds gewaagd aan een discussie ten gronde? Veel indruk moet die dan toch niet gelaten hebben ...
Oud 11 december 2006, 22:36   #164
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ha! Hafidje!

Was liefde op het eerste gelees/gezicht (van mijnentwege, de mens is getrouwd! - één van mijn desillusies op latere leeftijd )

Ik ontdekte hem in het programma Zomergasten, lang geleden. Spijtig genoeg té laat ingezapt.

Ondertussen weet ik dat er buiten 72 Denzel Washingtons ook 72 Hafidjes Bouazza klaar staan voor mij in mijn paradijs.
Ik heb die gast ook 1 x op onze nationale TV gezien. 1 x wel te verstaan, want blijkbaar is hij geen goede "allochtoon" en mag hij niet zo vaak zijn gezicht laten zien. En ik kan me levendig voorstellen dat hij een zware concurrent is voor mij ... , neen:

Maar ik heb hem eerst ontdekt par avion. Paravion dus. Ik had dat boekje "per ongeluk" gekocht op een "shopping spree" in de Fnac, maar ik werd meteen verliefd op het taalgebruik van die man. Een waar taalkunstenaar. Nog meer verwonderd was ik toen ik merkte dat die man zelfs niet in ons taalgebied geboren is!
Oud 11 december 2006, 22:50   #165
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heb je je dan reeds gewaagd aan een discussie ten gronde? Veel indruk moet die dan toch niet gelaten hebben ...
Allez, waarom niet dan?

Overigens aan jouw hoef ik helemaal geen verantwoording af te leggen, noch kan je mij opleggen over welk onderwerp dan ook een topic te stichtten.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 11 december 2006 om 22:52.
Oud 11 december 2006, 23:07   #166
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Allez, waarom niet dan?

Overigens aan jouw hoef ik helemaal geen verantwoording af te leggen, noch kan je mij opleggen over welk onderwerp dan ook een topic te stichtten.
Kijk, kay-gell, ik tracht me echt steeds aan de feiten (etc.) te houden. Van zodra er gastjes zijn die proberen op de man te spelen weet ik welk vlees ik in de kuip heb. Dat zijn van die gastjes die doorgaans te laf zijn om een discussie ten gronde aan te gaan, laat staan dat ze de moed zouden hebben van over enig onderwerp zelf een topic op te starten.

Dit is dus duidelijk een uitdaging. Verder dan dit kan ik echt niet gaan zonder echt onbeleefd te worden.

P.S.: heb je gemerkt dat ik voorbij ga aan de taal- en/of tikfouten in je tekst?
Oud 11 december 2006, 23:37   #167
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Denken jullie nu echt dat Hafid Bouazza jullie haatgepredik hier een warm hart zou toedragen, beste Basy Lys en Circe?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 00:27   #168
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Denken jullie nu echt dat Hafid Bouazza jullie haatgepredik hier een warm hart zou toedragen, beste Basy Lys en Circe?
En denk jij dat je op dezelfde lijn zit als hafid ?

Laatst gewijzigd door sodoirt : 12 december 2006 om 00:37.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 04:51   #169
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geen idee Edina.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hafid Bouazza
Zodra het om allochtonen gaat, krijgen mensen iets onhandigs. lk gruw van verrukte dames die op Iezingen altijd weer zeggen: jij straalt nog hélemaal Marokko uit.
http://www.xs4all.nl/~ace/Literaria/bouazza.html

Citaat:
'Ik zit te wachten op de meisjes met korte rokjes.' Maar het enige wat hij voorlopig op de straat ziet, zegt hij met dezelfde adem, is: steeds meer gesluierde vrouwen. 'Ik ga er tenminste vanuit dat het allemaal verschillende vrouwen zijn,' zegt hij ironisch. 'Er loopt steeds een andere man bij.'
http://www.uitkijk.net/islam.php?do=bouaz

Misschien kan je het hem eens vragen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 06:45   #170
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
"Haatgepredik", Edina?

Zou je dan concreet willen aangeven waar door wie haat gepredikt wordt?
Oud 12 december 2006, 09:38   #171
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge geeft dus toe dat ze niet tegen mannen durven praten omdat ze niet mogen van hun echtgenoot.
Dat is totaaaaaal niet wat je impliceerde in de post waarop ik reageerde. Redelijk intellectueel oneerlijk, eigenlijk.
Oud 12 december 2006, 11:54   #172
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk, kay-gell, ik tracht me echt steeds aan de feiten (etc.) te houden. Van zodra er gastjes zijn die proberen op de man te spelen weet ik welk vlees ik in de kuip heb. Dat zijn van die gastjes die doorgaans te laf zijn om een discussie ten gronde aan te gaan, laat staan dat ze de moed zouden hebben van over enig onderwerp zelf een topic op te starten.

Dit is dus duidelijk een uitdaging. Verder dan dit kan ik echt niet gaan zonder echt onbeleefd te worden.

P.S.: heb je gemerkt dat ik voorbij ga aan de taal- en/of tikfouten in je tekst?

Citaat:
Allez, waarom niet dan?

Overigens aan jou hoef ik helemaal geen verantwoording af te leggen, noch kan je mij opleggen over welk onderwerp dan ook een topic te stichten.
Voila die zijn eruit.

Verder, wie speelt hier op de man?
Van wie was deze quote alweer?

Citaat:
En wie zit constant achter wiens veren over die topic?

En nu ga ik er zeker geen beginnen, nah
Oud 12 december 2006, 16:26   #173
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Dat is totaaaaaal niet wat je impliceerde in de post waarop ik reageerde. Redelijk intellectueel oneerlijk, eigenlijk.
Leg dat eens uit.
Maar ik kan best aannemen dat het niet in uw kraam past en ge het liever aan mijn gedrag wilt wijten.
Wie is hier intellectueel oneerlijk ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 16:41   #174
jedi govna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik zie dat jij je goed kan identificeren met de richtlijnen van Mo de pedo.
Hetgeen verontrustend is.
en gij met uw grote voorbeeld Dutroux, zeveraar van m'n voeten!
jedi govna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 16:58   #175
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb iets gemist! Kan je even Online quoten waaruit blijkt dat hij/zij Dutroux als grote voorbeeld heeft?

Ik las vandaag dat hij een heuse fanclub heeft, verdenkt je Online van lidmaatschap of zo?

Graag quotes dus! dit is spannend.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 16:59   #176
Banneling

Standaard

Citaat:
Ons super-dhimmietje wordt duidelijk nerveus.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 23:50   #177
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer wordt het woord van Duroux vzmh als het nedergedaald woord van god gezien ?
Oud 13 december 2006, 11:00   #178
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik kom net terug van de supermarkt. Toen ik stond aan de schuiven aan de kassa ontspon zich een man of twee voor me een relletje, waar ik jullie opinie over zou willen.

Medespelers:
a) een jonge moeder met sjaaltje
b) een heer van middelbare leeftijd.

Wat IK gezien/gehoord heb:

a) vriendelijk madammeke zegt "iets" (niet gehoord) tegen de persoon (mijnheer b)) achter haar.
(Dit is het eerste wat me opviel omdat ik eerst dacht dat die zeer vriendelijke mevrouw de kap van haar jas had opgezet en pas nadien merkte dat ze een hoofddoek droeg)

b) mijnheer zegt luidkeels dat "ze niet tegen hem moet praten"

c) mevrouw zegt in perfect Nederlands dat hij niet moeilijk moet doen, of iets in die aard - zegt nadien ook iets tegen haar zoontje in het Nederlands.

d) cassière zegt dat mijnheer moet zwijgen

e) mijnheer zegt dat die mevrouw hem niet had moeten aanspreken

f) cassière vraagt of mevrouw iets verkeerds had gezegd, antwoord van mijnheer: "nee, maar ze moet mij niet aanspreken"

g) incident gesloten.

----------------------------

Gezien die mevrouw zeer vriendelijk stond te tetteren in perfect Nederlands en vermits mijnheer zelfs niet vond dat ze iets verkeerds had gezegd, kan ik enkel besluiten dat het haar sjaal was die mijnheer op het verkeerde been heeft gezet.

Iedereen (nou ja, iedereen keek de andere kant op) maar je kon voelen dat de anderen de mijnheer geen gelijk gaven.

Ik vroeg me af hoe het was geweest indien niet enkel de mevrouw haar sjalletje had gedragen, maar indien die mijnheer zèlf een witte puntmuts had gedragen.
Zou de vriendelijke islamitische mevrouw - die het noodzakelijk acht haar ideologie tentoon te spreiden, én bijgevolg verklaart (volgens de normen van haar ideologie) dat ongelovigen minderwaardig zijn - dan ook haar babbeltje met die mijnheer gedaan hebben?

Of zou die laatste in dit geval van de omstaanders een vuile blik hebben gekregen - omdat die mijnheer dan ook met zijn ideologie te koop loopt - en bijgevolg verklaart dat andersgekleurde mensen minderwaardig zijn?

Ik vroeg me dus af of al die omstaanders die nu partij kozen voor de mevrouw met het sjaaltje ook partij hadden gekozen voor een mijnheer met een witte puntmuts indien de vriendelijke mevrouw niet had gewild dat die mijnheer haar aansprak.

Is het dragen van een sjaaltje anderzijds nu ook niet net een boodschap aan "mannen" dat deze vrouwen niet aanspreekbaar zijn? Dat degenen die geen sjaaltje dragen in feite hoeren zijn die zich door iedereen wensen te laten bespringen?

Ik ben ervan overtuigd dat indien die mevrouw geen sjaaltje had gedragen om haar ideologie tentoon te spreiden, dat ze na een vriendelijk babbeltje met de mijnheer achter haar geen enkele vieze opmerking had gekregen: hij handelde duidelijk uit principiële overwegingen vermits hijzelf verklaarde dat mevrouw totaal niks verkeerds had gezegd, maar hem enkel niet moest aanspreken.
Aan haar huidskleur en uiterlijk kon het niet liggen, want ze zag er eerder zuid-Europees uit.

Ik vind het echter wel spijtig dat dit nu juist moest gebeuren met iemand die zo to horen perfect wou integreren en (gelukkig) ook Nederlands sprak tegen haar kinderen.

Maar.... zonder sjaal was er dus niks gebeurd. Zonder witte puntmuts ook niet.
Dergelijke voorvallen zijn schandalig maar zullen enkel meer en meer voorkomen. In Brussel krijg je slaag indien je allochtone jongeren aankijkt, dan heb je nog niet eens iets gezegt. In Maasmechelen en Antwerpen heb je dergelijke ettertjes ook. En wat doen we eraan? Niets, we laten de rotte appels liggen en laten de gehele mand staan om te rotten.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 16:14   #179
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Leg dat eens uit.
Maar ik kan best aannemen dat het niet in uw kraam past en ge het liever aan mijn gedrag wilt wijten.
Wie is hier intellectueel oneerlijk ?
Het is niet onwaarschijnlijk dat je als iemand die moslims geen warm hart toedraagt je je anders gedraagt tov moslimvrouwen dan tov niet moslimvrouwen.

Het is ook niet onwaarschijnlijk dat ik als iemand die geen probleem heeft met moslims mij anders gedraag tov moslimvrouwen en dan ook andere reacties krijg dan jou.

En voor de rest heb ik geen glazen bol.
Oud 14 december 2006, 01:16   #180
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Het is niet onwaarschijnlijk dat je als iemand die moslims geen warm hart toedraagt je je anders gedraagt tov moslimvrouwen dan tov niet moslimvrouwen.

Het is ook niet onwaarschijnlijk dat ik als iemand die geen probleem heeft met moslims mij anders gedraag tov moslimvrouwen en dan ook andere reacties krijg dan jou.

En voor de rest heb ik geen glazen bol.
Je hebt dus duidelijk wél een glazen bol want daar ging je duidelijk van uit. Zoals ik schreef klopt uw redenering helemaal niet.
Ik kom weinig met moslim vrouwen in kontact maar heb wel al een paar keer ondervonden dat hoofddoekdraagsters niet of afwijzend reageren op vriendelijke opmerkingen. Over hun kinderen bijvoorbeeld. Wél ben ik één keer aangesproken door een hoofddoekdraagster die in gebrekkig Nederlands informatie vroeg. Van op afstand in het oog gehouden door man lief die waarschijnlijk niet zelf in staat was om die informatie te vragen.
Vandaar mijn opmerking dat ik het juist zou appreciëren door die vrouw aangesproken te worden. Blijkbaar is ze even zeldzaam als de man die niet wenste aangesproken te worden. Ik vraag mij zelfs af hoe ze zou gereageerd hebben als de man vriendelijk gereageerd had en haar een hand gegeven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be