Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2006, 10:43   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard EXCLUSIEF: Adviseur prins Laurent klapt uit de biecht.

Citaat:
Kolonel Noël Vaessen, tussen 1993 en 1999 adviseur van prins Laurent, maakte onlangs bekend dat er begin 2007 in Hasselt een fraudeproces start waarin ook de prins wordt genoemd. Vaessen is zelf één van de verdachten, maar aanvaardt niet dat het gerecht weigert de rol van Laurent te onderzoeken. Daarom doet hij vanaf vandaag in Het Laatste Nieuws een boekje open over zijn leven aan de zijde van de prins. Het werd een onthullend portret in drie afleveringen.

1 miljoen onder nul
"In 1993 stond de rekening van Laurent, door zijn ongebreidelde koopwoede, 1 miljoen frank onder nul. Hij trok er zich in die tijd echt niets van aan", zo begint het verhaal. Het vervolg - over Ferrari's, dure uurwerken en gasturbines - leest u in Het Laatste Nieuws.
Vanaf vandaag dus alleman een Laatste Nieuws kopen, ten minste tot en met donderdag.

Oud 12 december 2006, 10:47   #2
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Vanaf vandaag dus alleman een Laatste Nieuws kopen, ten minste tot en met donderdag.

Och ja, dit is jullie tijdverdrijf, hè, met als doel jullie eigen gekronkel te doen vergeten. Het zal jullie echter niet redden.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 10:48   #3
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

De Lorre kan het niet laten en de fluppe is geen haar beter! Niet te verwonderen dat de laatste tijd prinses matil niet van het scherm weg te branden is (alhoewel men ze nooit laat spreken op de VRT) en gebombardeerd wordt tot bescheiden, sociaal geëngageerd, natuurlijke schoonheid en cetera!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 10:50   #4
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Gij hebt toch ook madammen in uw nazi-partij die op TV komen?
Oud 12 december 2006, 10:58   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard Laurent is geobsedeerd door geld

.

Je hoeft zelfs niet naar de winkel om een gazet te kopen, hier is de tekst:

.

"Laurent is geobsedeerd door geld"

Kolonel Noël Vaessen, tussen 1993 en 1999 adviseur van prins Laurent, maakte onlangs bekend dat er begin 2007 in Hasselt een fraudeproces start waarin ook de prins wordt genoemd. Vaessen is zelf één van de verdachten, maar aanvaardt niet dat het gerecht weigert de rol van Laurent te onderzoeken. Daarom doet hij vanaf vandaag in Het Laatste Nieuws een boekje open over zijn leven aan de zijde van de prins. Hieronder een bloemlezing van de meest treffende passages.

Doofpot
Er is volgens Vaessen veel meer aan de hand dan het gerecht wilde onderzoeken. "De prins heeft actief meegewerkt aan gesjoemel. Willens en wetens. Het gerecht wil dat niet grondig natrekken. Ik wil nu openlijk getuigen omdat ik vrees dat alles voorgoed in de doofpot zal belanden."

2 miljard
"Mijn grote droom is 2 miljard te vergaren", liet prins Laurent zich ooit ontvallen in het salon van chemiereus Jacques Solvay. De steenrijke industrieel uit het Waals-Brabantse Terhulpen wees Zijne Koninklijke Hoogheid er voorzichtig op dat het veel geld was en vergeleek de som met zijn eigen gigantische fortuin aan gronden. Waarop Laurent, onverstoorbaar: "U begrijpt me verkeerd. Ik bedoel 2 miljard dollar".

Geobsedeerd door geld
Laurent is volgens Vaessen "geobsedeerd" door geld. "Het is zijn ultieme levensdoel en tegelijk zijn eeuwige kwelduivel. Hij probeert uit alles en iedereen munt te slaan, want hij heeft voortdurend geld te kort. Omdat er geen maat staat op zijn uitgaven aan luxeproducten."

1 miljoen in het rood
"In 1993 stond de rekening van Laurent, door zijn ongebreidelde koopwoede, 1 miljoen frank onder nul. Hij trok er zich in die tijd echt niets van aan", vertelt Vaessen. "Laurent kreeg toen maandelijks 75.000 frank van zijn ouders. Daarnaast kreeg hij een BMW en de lege Villa Clémentine in Tervuren."

Cola en droog krentenbrood
"Hij deed een veelvoud op van zijn maandinkomen. Het meeste geld ging naar luxegoederen, zoals horloges en dure kleren. Hij verbraste ook veel geld in het uitgaansleven. Zo zette hij regelmatig de bloemetjes buiten in Parijs. Zo’n avondje, met veel vrouwelijk schoon, maakte hem gemakkelijk 50.000 frank lichter. Op het einde van de maand kon hij vaak geen eten meer kopen. Hij leefde dan op een 'dieet' van cola en droog krentenbrood. Mijn vrouw en ik hebben hem nog eten gegeven, op onze kosten."

Drie Ferrari's
"In 1999 kreeg Laurent - door zijn publieke functie bij het KINT (het Koninklijk Instituut voor het Duurzame Beheer van de Natuurlijke Rijkdommen en de Bevordering van Schone Technologie, red) - in één keer zijn achterstallige wedde, zo’n 15 miljoen frank. De dag dat Laurent die som op zijn rekening zag staan, was hij door het dolle heen. Hij trok meteen naar de Ferrari-garage en kocht er drie exclusieve auto's, waaronder een cabriolet."

15 horloges
"Laurent ging zich soms te buiten tijdens vliegreizen. Zo bestelde hij bij een stewardess in een klap 15 dure Zwitserse Swatch-horloges. 'Ik moet mijn collectie dringend aanvullen', zei hij. Waarop hij me beval de horloges met mijn Visa-kaart te betalen. Als hij horloges ziet, wordt hij gek."

Kolonel Noël Vaessen was tussen 1993
en 1999 adviseur van prins Laurent.
Oud 12 december 2006, 10:59   #6
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

ale die jongen zal er wel goe voor betaald worden zeker...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 11:08   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.

.

Kolonel Noël Vaessen, tussen 1993 en 1999 adviseur van prins Laurent, maakte onlangs bekend dat er begin 2007 in Hasselt een fraudeproces start waarin ook de prins wordt genoemd. Vaessen is zelf één van de verdachten, maar aanvaardt niet dat het gerecht weigert de rol van Laurent te onderzoeken. Daarom doet hij vanaf vandaag in Het Laatste Nieuws een boekje open over zijn leven aan de zijde van de prins. Hieronder een bloemlezing van de meest treffende passages.

Doofpot
Er is volgens Vaessen veel meer aan de hand dan het gerecht wilde onderzoeken. "De prins heeft actief meegewerkt aan gesjoemel. Willens en wetens. Het gerecht wil dat niet grondig natrekken. Ik wil nu openlijk getuigen omdat ik vrees dat alles voorgoed in de doofpot zal belanden."

2 miljard
"Mijn grote droom is 2 miljard te vergaren", liet prins Laurent zich ooit ontvallen in het salon van chemiereus Jacques Solvay. De steenrijke industrieel uit het Waals-Brabantse Terhulpen wees Zijne Koninklijke Hoogheid er voorzichtig op dat het veel geld was en vergeleek de som met zijn eigen gigantische fortuin aan gronden. Waarop Laurent, onverstoorbaar: "U begrijpt me verkeerd. Ik bedoel 2 miljard dollar".

Geobsedeerd door geld
Laurent is volgens Vaessen "geobsedeerd" door geld. "Het is zijn ultieme levensdoel en tegelijk zijn eeuwige kwelduivel. Hij probeert uit alles en iedereen munt te slaan, want hij heeft voortdurend geld te kort. Omdat er geen maat staat op zijn uitgaven aan luxeproducten."

1 miljoen in het rood
"In 1993 stond de rekening van Laurent, door zijn ongebreidelde koopwoede, 1 miljoen frank onder nul. Hij trok er zich in die tijd echt niets van aan", vertelt Vaessen. "Laurent kreeg toen maandelijks 75.000 frank van zijn ouders. Daarnaast kreeg hij een BMW en de lege Villa Clémentine in Tervuren."

"Hij deed een veelvoud op van zijn maandinkomen. Het meeste geld ging naar luxegoederen, zoals horloges en dure kleren. Hij verbraste ook veel geld in het uitgaansleven. Zo zette hij regelmatig de bloemetjes buiten in Parijs. Zo’n avondje, met veel vrouwelijk schoon, maakte hem gemakkelijk 50.000 frank lichter. Op het einde van de maand kon hij vaak geen eten meer kopen. Hij leefde dan op een 'dieet' van cola en droog krentenbrood. Mijn vrouw en ik hebben hem nog eten gegeven, op onze kosten."

Drie Ferrari's
"In 1999 kreeg Laurent - door zijn publieke functie bij het KINT (het Koninklijk Instituut voor het Duurzame Beheer van de Natuurlijke Rijkdommen en de Bevordering van Schone Technologie, red) - in één keer zijn achterstallige wedde, zo’n 15 miljoen frank. De dag dat Laurent die som op zijn rekening zag staan, was hij door het dolle heen. Hij trok meteen naar de Ferrari-garage en kocht er drie exclusieve auto's, waaronder een cabriolet."

15 horloges
"Laurent ging zich soms te buiten tijdens vliegreizen. Zo bestelde hij bij een stewardess in een klap 15 dure Zwitserse Swatch-horloges. 'Ik moet mijn collectie dringend aanvullen', zei hij. Waarop hij me beval de horloges met mijn Visa-kaart te betalen. Als hij horloges ziet, wordt hij gek."

Ook even een quote van Hans1 erbij vermelden, voor de lol:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Prins Laurent doet 3.000 keer méér voor België dan het VB. Ik heb dan ook rap beslist aan wie ik mijn geld wil geven als we het toch aan iemand of iets moeten afstaan (en dat zullen we altijd moeten doen).

Hans1, we kunnen nog overeenkomen ook : jij staat jouw inkomen en bezit ter beschikking van laurent, en wij moeten nooit nog een cent betalen aan die geldverslindende dikzak. Toch?
Oud 12 december 2006, 11:11   #8
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Ik draag een horloge van de HEMA (25 euro)
en ik ben er trots op

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 11:25   #9
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij hebt toch ook madammen in uw nazi-partij die op TV komen?
Die hebben tenminste brains en charisma! Matil heeft de uitstraling van een autistische frigo.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 11:33   #10
Anna List
Banneling

Standaard

gasturbines ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 11:37   #11
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gasturbines ?
De mens moet toch ergens elentrik mee opwekken he....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 11:44   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Och ja, dit is jullie tijdverdrijf, hè, met als doel jullie eigen gekronkel te doen vergeten. Het zal jullie echter niet redden.
ach Hans, ik denk dat je blij mag zijn met Dedecker en consoorten, want je geliefde Laurent was ervoor al in de media ... die er nu pas terug wat tijd voor krijgen ...
Oud 12 december 2006, 11:44   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vaessen is zelf één van de verdachten, maar aanvaardt niet dat het gerecht weigert de rol van Laurent te onderzoeken.
Wel wel wel! Kijk eens aan! Die ongeschreven politiewet dat er geen onderzoek mag gedaan worden naar de duistere zaakjes waarin leden van het Hof betrokken zijn, klopt dus?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 11:51   #14
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is volgens Vaessen veel meer aan de hand dan het gerecht wilde onderzoeken.
"De prins heeft actief meegewerkt aan het gesjoemel. Willens en wetens. Het gerecht wil dat niet grondig natrekken. Ik wil nu openlijk getuigen omdat ik vrees dat alles voorgoed in de doofpot zal belanden.
we zitten hier met een corrupte klassenjustitie,
er moet controle komen op onze rechterlijke macht en op de rechters,
met sancties bij fouten of partijdigheid;
wij zijn benieuwd welke politieke partij het aandurft dit in haar programma te zetten?

www.neutr-on.be

Laatst gewijzigd door neutron : 12 december 2006 om 11:51.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 11:53   #15
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

.

Doofpot

2 miljard

Geobsedeerd door geld

1 miljoen in het rood

Drie Ferrari's

15 horloges

Eigenlijk verschilt hij in deze in niets van de modale politicus, als het allemaal waar is natuurlijk. Die Vaessen - verdachte in de zaak - is geen objectieve persoon.
Oud 12 december 2006, 11:54   #16
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ach Hans, ik denk dat je blij mag zijn met Dedecker en consoorten, want je geliefde Laurent was ervoor al in de media ... die er nu pas terug wat tijd voor krijgen ...
Misschien, maar ondertussen hebben we ook uw soort leren kennen.
Oud 12 december 2006, 11:56   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien, maar ondertussen hebben we ook uw soort leren kennen.
aha, ... gij denkt in mensensoorten ... bweikes
Oud 12 december 2006, 11:56   #18
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk verschilt hij in deze in niets van de modale politicus, als het allemaal waar is natuurlijk. Die Vaessen - verdachte in de zaak - is geen objectieve persoon.

Vind jij het normaal dat er geen onderzoek komt als men twijfels heeft of de lorre al dan niet gefraudeerd heeft?
Ik en veel ander mensen vinden dat niet normaal.

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 december 2006 om 11:57.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 12:06   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wel wel wel! Kijk eens aan! Die ongeschreven politiewet dat er geen onderzoek mag gedaan worden naar de duistere zaakjes waarin leden van het Hof betrokken zijn, klopt dus?

Dat klopt als een bus.
Toen de lorre in Gent eens een zware snelheidheidsovertreding beging deed de politiecommisaris van Gent deze verbijsterende uitspraak: ''wettelijk gezien was de verkeersovertreding zo zwaar dat we de onmiddelijke intrekking van zijn rijbewijs konden vragen maar dat doe je bij een prins natuurlijk niet''
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 12:29   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vaessen is kolonel en dus geen 'modale' politicus.

Ook een kolonel heeft echter hoge bazen. Minister Flahaut bijvoorbeeld, of nog hoger: de opperbevelhebber van het leger en vader van de enige begunstigde.

Denk jij dat een kolonel opdrachten van zijn hogere bazen kan weigeren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be