![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De grondwet was een slechte poging, terecht verijdeld, om iets aan de huidige malaise te doen. En de malheur wordt nog erger. Het is een wetmatigheid: hoe meer landen, des te meer belangentegenstellingen en daardoor een toename van besluiteloosheid. Met een goed functionerend bestuur zou het zo moeten zijn: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als zeventig procent van de wetgeving wordt gemaakt op EU niveau, dan denk ik dat we wel degelijk van een Europese superstaat kunnen spreken.
Dus: weg met Euroreich.
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 8 december 2006 om 11:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben voor een Europese superstaat, maar met nog duidelijk de verschillende lidstaten. Hoe je denk dat we anders op wereldvlak competitief kunnen blijven tegen de oprukkende aziatische landen en in mindere mate de vs!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat is het alternatief? Een confederatie werkt sowieso niet. Het werkt enigszins met 6 landen, maar nauwelijks tot niet met 27 landen. Wat is oprechte samenwerking tussen volkeren? Ik weet niet eens tot welk volk ik behoor. Tot mijn moeders volk of tot mijn vaders volk? Werkt dat net als bij de Joden via de vrouwen? Of horen bastaarden eigenlijk niet in Europa thuis? Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() competitief, het toverwoord. Waarom überhaupt die drang naar competitiviteit nodig is snap ik niet, maar dan nog, vele kleine staten hebben blijkbaar er geen probleem mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Wat is het alternatief van Pelgrim ? Veel kleine onafhankelijke staten die hun eigen beleid voeren ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jep, alleszins liever dat dan de Eurodictatuur.
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee hoor want ik erken het bestaan van die staten niet. Maar als je in pakweg Catalonië gaat wonen en werken, dan ga je deel uitmaken aan de Catalaanse natie ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Ik zie mezelf liever als individu en deel uit makende van de mensheid. Volkeren zijn voorbijgestreefd in deze globale maatschappij. Iedereen is gelijk in waarde en moet vrij zijn om "zijn eigen" te zijn, en dit houdt bvb cultuur en religie in. Uiteindelijk bewonen we allemaal deze kleine aardkloot en delen we hetzelfde lot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, de Europese samenwerking heeft ons veel meer opgeleverd dan gekost. Sommigen begrijpen dat niet. Bovendien kun je Europa geen dictatuur noemen omdat we geen staat vormen.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 12 december 2006 om 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() met dank aan het neoliberale europa, inderdaad.
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Denk jij dat we kunnen kiezen of we competitief willen blijven of niet. Iedereen streeft daar naar en als je de enige bent die niet meedoet dan zul je na enkele jaren al diep in de problemen zitten. Heel ons welvaarts welzijns stelsel is daarop gebasseerd, dus jij hebt liever dat we allemaal in armoede zitten, allé leuk om te weten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Schaalvergroting maakt echt uit in de top tech industrie, en vooral in bijvoorbeeld de ruimtevaart. En soms, beste Pelgrim, moet je begrip hebben dat deze bedrijven direct bijdragen aan de ontwikkeling van de mensheid. Wetenschappellijke instrumenten voor ruimtemissies, satellieten, en dergelijke worden echt niet meer gemaakt door enkel en alleen 1 land. Dat is financieel niet haalbaar. Dit is maar een voorbeeld, maar illustreert dat met jouw houding je de vooruitgang der mensheid tegenhoudt. Soms is er gewoon kapitaal nodig voor bepaalde ontwikkelingen en schaalvergroting is hierin zeer nuttig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een groot deel van die wetgeving heeft te maken met enerzijds de regelgeving rond het CAP, en anderzijds de regulering van het gezamenlijke douanetarief. Andere regels hebben te maken met de implicatie van standaardisatie van producten of het nastreven van bepaalde milieu-doelen. Daar Vlaanderen te bekrompen is om te realiseren dat vervuiling niet stopt aan taalgrenzen, kunnen we ons nog gelukkig beroepen op de europese richtlijnen. Al die regels dragen in mijn ogen positief bij, op het CAP na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar buiten het extreme standpunt van Pelgrim zijn er natuurlijk velen die op bepaalde terreinen wel een zelfstandigheid van een natie eisen. Ik heb al voorbeelden genoemd van abortus, softdrugs, hoogte van juridische straffen, etc. Het afscheiden en benoemen van terreinen waarop de lidstaten bevoegd zouden moeten zijn, dus waarop een Europese federale overheid geen zeggenschap zou mogen hebben is een hel of een job. Ik zou een conventie willen voorstellen die deze subsidiariteitsvraag onderzoekt. Wie vindt dit een goed idee? |
|
![]() |
![]() |