Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2006, 10:11   #241
Calle
Parlementslid

Standaard

Hans ? Al terug van het koninklijk paleis met je vlaggen ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 10:15   #242
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht

Heeft er trouwens iemand een linkje naar het nieuwe Vlaamse volkslied zoals deze morgen op stubru te horen was?.. of de uitvoerder (was iets met Loki)

Laatst gewijzigd door Bierke : 14 december 2006 om 10:16.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 10:15   #243
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hans moet eerst nog een vraagje beantwoorden in verband met Laurent in een andere draad... Nog even geduld zou ik in televisietermen durven zeggen...
Oud 14 december 2006, 10:16   #244
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hans heeft al laten weten dat hij niet degene is die iets moet maar wij.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 10:17   #245
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Waarom reageerde men zo heftig om een grap? Dachten ze soms dat het echt was? Het lijkt me dat met deze regering onafhankelijkheid uitroepen niet echt tot de mogelijkheden behoort.
Afgezien van dit element kunnen we stellen dat politieke satire in België nog altijd heel moeilijk valt... Dit is een van de zaken die me opgevallen is toen ik de reacties las nadat bekend werd gemaakt dat het slechts om een grap ging.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 10:18   #246
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Die "Waalse" journalist, Mijnheer Laporte, is zo Vlaams als u en ik.
Mijnheer Laporte is een bekeerde Vlaming. Hij stelt zich voor als een franstalige Belg die min of meer goed Nederlands kan praten. In realiteit is Mijnheer Laporte als Vlaming geboren en groeide hij op in de Vlaamse Rand. Hij was de eerste uit zijn familie die ging 'studeren', in het Frans. Nadien verloochende hij zijn afkomst en wou hij nog enkel in het Frans aangesproken worden.
Oh maar dat kan best zijn. Wat mij betreft is hij een Tanzaniaan. Ik schoot ook niet op de man persoonlijk. Ik wou gewoon aantonen met een voorbeeld dat journalistieke objectiviteit in het zuiden van het land ver zoek is.
Oud 14 december 2006, 10:19   #247
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht

Heeft er trouwens iemand een linkje naar het nieuwe Vlaamse volkslied zoals deze morgen op stubru te horen was?.. of de uitvoerder (was iets met Loki)
Op de podcast zal je dat wel terug kunnen vinden.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 10:22   #248
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Op de podcast zal je dat wel terug kunnen vinden.
http://www.stubru.be/mailer/podcast_...andeveire.html enkel een oude aflevering staat er voor't moment...
Oud 14 december 2006, 10:25   #249
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Mag ik even vragen op wat het begin van deze draad steunt?
Niet dat ik het niet geloof of zo hoor maar toch even dubbel checken dat we niet per ongeluk allemaal (over)reageren op een uidvindsel van een medeforumganger.
Want ik vind het ook wel leuk een draad te beginnen met:
"Gisteren tunede ik toevallig"
Maar ik snap er alvast niks van
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 10:27   #250
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kijk dan eens naar de reacties aan het begin van deze draad.
Ik had het eigenlijk niet over mijn mede-forummers, maar oa over een flink aantal politici, zoals Verhofstadt, Flahaut en Leterme. De lezerscommentaren op hln.be liegen er ook niet om... "Schandalig dat men zo met de mensen hun voeten speelt!" en nog van die reacties...

Laatst gewijzigd door Djiezes : 14 december 2006 om 10:29.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 10:30   #251
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Wat mij wel opvalt is het verschil in reactie tussen de waalse politici of vlaamse! De waalse vinden het schandalig dat het is gebeurt en dat het de toekomst van ons land in gevaar brengt terwijl de vlaamse politici wel moeten zeggen dat ze er ook niet tevreden mee zijn. Maar zij zeggen alleen dat een openbare omroep het publiek niet mag misleiden (in grote lijnen gezien alles natuurlijk)!
Maar ik denk dat er toch duidelijk eengroot verschil tussen de twee te zien is. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe Leterme of wie dan ook heeft gereageerd op het moment zelf of wie dan ook, zonder te denken aan een juiste uitleg te geven!
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 10:34   #252
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Er is ook juist een poll begonnen op hln over of belgie ooit zal gesplist worden!
tussenstand:

Zal België ooit gesplitst worden?

19% (312) Ja, voor 2010

39,7% (653) Ja, na 2010
37,2% (611) Nooit

4,1% (68) Geen mening
Totaal aantal stemmen: 1644

Wat mij vooral opvalt is dat maar 37% zegt dat het nooit zal gebeuren op dit moment naturlijk!

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 14 december 2006 om 10:56.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 10:34   #253
Bierke
Minister-President

Standaard

Vanavond op de VRT.. de verkiezing voor een nieuwe Vlaamse minister president .. dan halen we een headliner op cnn
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 10:37   #254
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Wist al lang dat Blokkers over geen greintje humor beschikken, verzuurd tot en met. Haat zaaien en de hypocriet uithangen...
U leest duidelijk niet wat er in die mededeling staat... Maar ja, zo kennen we onze frietenbakker met-het-veel-te-hete-vet...
Oud 14 december 2006, 10:42   #255
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met andere woorden: het is een kleine moeite voor de Waalse media om de Walen op te hitsen tegen Vlaanderen.

Was het soms generale repetitie gisteren?
Werd u ooit gezegt dat u een echte bleiter bent?
Voor één keer don't worry je bent niet alleen: http://www.rtbf.be/info/societe/ARTICLE_058182#
maar toch...

Elke mogelijkheid tot kritiekeren neemt u met beide handen aan. Spijtig krijgt u vaak op uw doos omdat ze niet gegrond is maar u trekt het zich niet aan en blijft kritiek geven... Dat is zeer leuk maar lijkt voor mij meer op een kieken waarvan de kop juist werd afgeshot!
Legt u anders eens uw standpunt mooi uit en dan kunnen we nog zien; want de vb manier van kritiek geven zonder enig alternatief of verbetering is zeer intertaining maar weinig productief!

ps: ik ben ook iemand die heel sterk voor kritiek is maar deze moet toch een beetje gegrond zijn!
Oud 14 december 2006, 10:44   #256
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Wist al lang dat Blokkers over geen greintje humor beschikken, verzuurd tot en met. Haat zaaien en de hypocriet uithangen...
Het is wel heel duidelijk wie hier "Verzuurd" is!
Oud 14 december 2006, 10:48   #257
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Gisteren tunede ik toevallig in op Rtbf en wat mij eerst hilarisch overkwam, kon ik uiteindelijk niks anders interpreteren als de meest smerige en lasterlijke aantijging aan het adres van Vlaanderen die ik ooit heb gezien. De associatie van Vlaanderen met oorlog in de Balkan, nazistische terreur, internationaal terrorisme en militaire dictatuur is van een grofheid die ik enkel nog kan vergelijken met de Nazi propaganda door Joseseph Goebels in 1939 tegenover Polen en het negationisme van ultrafascist Léon Degrelle.[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3][/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Geloof niks van wat ik schrijf of wat je leest, je moet de documentaire zelf zien om te geloven op welke subtiel en constante manier Vlaanderen geassocieerd wordt met wat ik hierboven heb geschreven. Een kleine bloemlezing, onvolledig want ik heb niet alles gezien en bij vlagen was mijn woede te groot om verder te kunnen volgen. Toch enkele impressies:[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Rellen zijn uitgebroken in Corsica en Barcelona bij autonomisten die de Vlaamse onafhankelijkheid fel toejuichen en zelf nieuwe eisen op tafel leggen. Demonstraties en vlagverbrandingen die de stabiliteit van Europa duidelijk bedreigen zijn het gevolg. Verbrandingen, waar heb ik dat nog gezien?[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Telefonisch kontakt met Vlaanderen is nu zeer duur geworden want het gaat om internationale gesprekken. Kontakt tussen famillieleden wordt bemoeilijkt en rapatriering wordt niet uitgesloten. Je ziet een scène alsof het Koreaanse schiereiland hier aanwezig is. Vlaanderen is duidelijk Noord-Korea, de ‘axis of evil’.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Dan komt een scène geplukt uit ‘Secret Army’: treinreigers wordt gemeld dat de trein zal worden gestopt. Paniek, onzekerheid en eerste woede bij de Waalse reizigers. Wat opvalt is dat er geen allochtonen bij zijn, de gans reportage getuigt van een Arische cleanheid. Dan worden de papieren gevraagd, blijkbaar zijn grenscontroles aan de orde van de dag. Mensen moeten de trein verlaten en worden weggevoerd in bussen. Alsof je de film Schindler’s List ziet. Controlleren, afvoeren, Vlaanderen is een militaire politiestaat geworden.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Dan komen de ‘subtiele’ beledigingen.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]De hoofdstad van Vlaanderen is Mechelen geworden, een klein stadje dat niemand kent, want zo is Vlaanderen. Het is niet Gent, Antwerpen, Brugge, nee hoor, Mechelen (met alle respect voor Mechelaars!).[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]De troon is aangeboden aan Astrid!! Een vrouw nog wel!! Maar ze is niet zeker van haar plaats, want er moet nog een referendum komen, en misschien wordt Astrid daarin nog verder vernederd.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Een economist komt uitleggen dat de publieke schuld vooral door Vlaanderen moet worden overgenomen. Degene die weggaat moet dat maar doen. Dit adagio wordt daar als wetenschappelijke waarheid geponeerd, alsof ikzelf als ik mijn baas verlaat om elders te werken de schulden van de onderneming moet overnemen! [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Maar dan wordt de economist beledigend: Vlaanderen moet niet denken dat Wallonie het gekregen geld zal teruggeven, want Wallonie heeft daarmee in Vlaanderen biscuits gekocht!![/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Dankzij Wallonie leeft Vlaanderen nog!! En wat is Vlaanderen anders dan een producent van biscuits!! Dit vind ik niet meer om te lachen.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Er wordt geswitcht naar de Nato in Evere. Een blode del komt er geagiteerd zeggen dat de Nato niet akkoord is met een balkanisering van West Europa. De Nato overweegt Belgie te verlaten, en er zijn nog steeds troepen van de Nato op de Balkan. Deze laatste toevoeging kan ik niet anders interpreteren als een dreigement van de programmamakers om militair geweld te gebruiken tegen Vlaanderen als het nodig is. Misschien overdrijf ik hier, maar ik nodig jullie uit het zelf te bekijken.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Uiteraard zijn er manifestaties in Brussel, chaos en wanorde is het algemeen beeld.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Dan gaan we over naar de Duitstalige gemeenschap in Belgie. De minister-president (denk ik) komt er half nuchter half triestig aangeven dat zijn gemeenschap misschien een micro staat in Europa kan worden. Hoe gemeen van Vlaanderen om dergelijke mensen tot paria te maken van Europa denk ik dan. Misschien kan Duitsland interveniëren zoals in WOII en tot annexatie overgaan hoor je op de achtergrond aankomen.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Intussen zijn rellen gemeld met Flaminganten in de randgemeenten, maar nog geen zware incidenten (versta: die zijn er aan te komen). Persoonlijk denk ik dat als dit een uitzending over de islam was geweest al een aantal mensen vandaag waren overhoop geschoten en Brussel zou weken branden.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Ramp! De Belgische kust is niet meer bereikbaar. Je ziet een zwaar geëmotioneerde knaap naar zijn hoofd grijpen. De Belgische kust bestaat niet meer kreunt hij. Dat wordt toch niks Vlaams vervolgt hij. Mij komt het over alsof de polen zijn gesmolten, en dat is de fout van de Vlamingen.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Kinsjasa is onder shock, maar juicht! De enigen die echt juichen bij de Vlaamse onafhankelijkheid zijn zwarten, jawel hoor, want zo kunnen ze zich wreken op Belgie. Die smerige zwarten denk je dan. Maar wat doen ze nu??? Ze bieden politiek asiel aan aan Albert, jawel!! Die arme man, nergens anders kan hij nog terecht dan bij de zwarten die hem haten.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Gelukkig is de koning nog in Elsenborn, met de democratische partijen. Wellicht zo denk ik overweegt hij militaire actie, waar is Elsenborn anders voor? Dit lijkt wel mei 1940, invasie! De koning stelt zich teweer. Filip heeft zich bij hem gevoegd. Mannen ondereen, dat komt goed. Astrid daarentegen zal wellicht in het noorden zitten denk ik dan, maar daar zal ze worden bedrogen, want zo zijn ze die Vlamingen (zie boven: referendum nodig in het noorden, en je weet wat dat wil zeggen).[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Ramp! Er moet overwogen worden aan te sluiten bij Frankrijk. Ja inderdaad denk ik, dat is ongezien in de geschiedenis van Wallonie. Die Vlamingen zijn echt wel de grootste smeerlappen die je kan hebben trek ik voor mezelf de conclusie.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]De onafhankelijkheidsverklaring is onverwacht en brutaal gekomen. Doel van deze bewering denk ik dan is degenen die daarmee lachen te waarschuwen: het is bezig maar je ziet het nog niet. Dan zie je mannen in ondergrondse gangen lopen met zaklampen, bezig de onafhankelijkheid voor te bereiden. En te konkelfoezen met de grootste agressieve imperialisten van allemaal: de Amerikanen! Die erkennen Vlaanderen!! Mensen wordt wakker, als de amerikanen erin zitten is het te laat![/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Tja voor mij is dit regelrechte ophitsing tot haat.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]De syndicaten roepen een algemene staking uit want de sociale zekerheid kan niet meer gegarandeerd worden als Vlaanderen onafhankelijk wordt. Gelukkig is het leger in staat van paraatheid gebracht om oproer de kop in te drukken.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Wat nu!!?? Straaljagers overvliegen de RTBF studio’s, de laatste stem in de woestijn, de redders van de democratie. Oorverdovend lawaai overstemt de studio, een parachutist komt naar beneden, de toren van het RTBF gebouwd stort omver met een explosie en het wordt donker. Duisternis daalt neer over Europa, een beetje zoals een Amerikaanse journalist schreef na mei 1940.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Graag zou ik willen weten wat jullie hiervan denken.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Mij is duidelijk dat deze uitzending enkel tot doel heeft Wallonie te mobiliseren tegen Vlaanderen. De toonzetting van rampen, beledigingen, leugens, overdrijvingen is iets wat mij nu nog verbijstert.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]In de uitzending liet een knaap weten dat hij zijn geplande aankoop van een appartement aan de Belgische kust ging afblazen. Goed gedaan kon je op het gezicht van de moderator lezen.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Goede gedaan dacht ik bij mezelf, hoepel allemaal op met jullie beledigingen.[/FONT][/SIZE]
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 11:07   #258
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Gisteren tunede ik toevallig in op Rtbf en wat mij eerst hilarisch overkwam, kon ik uiteindelijk niks anders interpreteren als de meest smerige en lasterlijke aantijging aan het adres van Vlaanderen die ik ooit heb gezien. De associatie van Vlaanderen met oorlog in de Balkan, nazistische terreur, internationaal terrorisme en militaire dictatuur is van een grofheid die ik enkel nog kan vergelijken met de Nazi propaganda door Joseseph Goebels in 1939 tegenover Polen en het negationisme van ultrafascist Léon Degrelle.

Geloof niks van wat ik schrijf of wat je leest, je moet de documentaire zelf zien om te geloven op welke subtiel en constante manier Vlaanderen geassocieerd wordt met wat ik hierboven heb geschreven. Een kleine bloemlezing, onvolledig want ik heb niet alles gezien en bij vlagen was mijn woede te groot om verder te kunnen volgen. Toch enkele impressies:

Rellen zijn uitgebroken in Corsica en Barcelona bij autonomisten die de Vlaamse onafhankelijkheid fel toejuichen en zelf nieuwe eisen op tafel leggen. Demonstraties en vlagverbrandingen die de stabiliteit van Europa duidelijk bedreigen zijn het gevolg. Verbrandingen, waar heb ik dat nog gezien?[/FONT][/SIZE]

Telefonisch kontakt met Vlaanderen is nu zeer duur geworden want het gaat om internationale gesprekken. Kontakt tussen famillieleden wordt bemoeilijkt en rapatriering wordt niet uitgesloten. Je ziet een scène alsof het Koreaanse schiereiland hier aanwezig is. Vlaanderen is duidelijk Noord-Korea, de ‘axis of evil’.

Dan komt een scène geplukt uit ‘Secret Army’: treinreigers wordt gemeld dat de trein zal worden gestopt. Paniek, onzekerheid en eerste woede bij de Waalse reizigers. Wat opvalt is dat er geen allochtonen bij zijn, de gans reportage getuigt van een Arische cleanheid. Dan worden de papieren gevraagd, blijkbaar zijn grenscontroles aan de orde van de dag. Mensen moeten de trein verlaten en worden weggevoerd in bussen. Alsof je de film Schindler’s List ziet. Controlleren, afvoeren, Vlaanderen is een militaire politiestaat geworden.

Dan komen de ‘subtiele’ beledigingen.

De hoofdstad van Vlaanderen is Mechelen geworden, een klein stadje dat niemand kent, want zo is Vlaanderen. Het is niet Gent, Antwerpen, Brugge, nee hoor, Mechelen (met alle respect voor Mechelaars!).
De troon is aangeboden aan Astrid!! Een vrouw nog wel!! Maar ze is niet zeker van haar plaats, want er moet nog een referendum komen, en misschien wordt Astrid daarin nog verder vernederd.

Een economist komt uitleggen dat de publieke schuld vooral door Vlaanderen moet worden overgenomen. Degene die weggaat moet dat maar doen. Dit adagio wordt daar als wetenschappelijke waarheid geponeerd, alsof ikzelf als ik mijn baas verlaat om elders te werken de schulden van de onderneming moet overnemen!

Maar dan wordt de economist beledigend: Vlaanderen moet niet denken dat Wallonie het gekregen geld zal teruggeven, want Wallonie heeft daarmee in Vlaanderen biscuits gekocht!!
Dankzij Wallonie leeft Vlaanderen nog!! En wat is Vlaanderen anders dan een producent van biscuits!! Dit vind ik niet meer om te lachen.
Er wordt geswitcht naar de Nato in Evere. Een blode del komt er geagiteerd zeggen dat de Nato niet akkoord is met een balkanisering van West Europa. De Nato overweegt Belgie te verlaten, en er zijn nog steeds troepen van de Nato op de Balkan. Deze laatste toevoeging kan ik niet anders interpreteren als een dreigement van de programmamakers om militair geweld te gebruiken tegen Vlaanderen als het nodig is. Misschien overdrijf ik hier, maar ik nodig jullie uit het zelf te bekijken.

Uiteraard zijn er manifestaties in Brussel, chaos en wanorde is het algemeen beeld.

]Dan gaan we over naar de Duitstalige gemeenschap in Belgie. De minister-president (denk ik) komt er half nuchter half triestig aangeven dat zijn gemeenschap misschien een micro staat in Europa kan worden. Hoe gemeen van Vlaanderen om dergelijke mensen tot paria te maken van Europa denk ik dan. Misschien kan Duitsland interveniëren zoals in WOII en tot annexatie overgaan hoor je op de achtergrond aankomen.

Intussen zijn rellen gemeld met Flaminganten in de randgemeenten, maar nog geen zware incidenten (versta: die zijn er aan te komen). Persoonlijk denk ik dat als dit een uitzending over de islam was geweest al een aantal mensen vandaag waren overhoop geschoten en Brussel zou weken branden.[/

Ramp! De Belgische kust is niet meer bereikbaar. Je ziet een zwaar geëmotioneerde knaap naar zijn hoofd grijpen. De Belgische kust bestaat niet meer kreunt hij. Dat wordt toch niks Vlaams vervolgt hij. Mij komt het over alsof de polen zijn gesmolten, en dat is de fout van de Vlamingen

Kinsjasa is onder shock, maar juicht! De enigen die echt juichen bij de Vlaamse onafhankelijkheid zijn zwarten, jawel hoor, want zo kunnen ze zich wreken op Belgie. Die smerige zwarten denk je dan. Maar wat doen ze nu??? Ze bieden politiek asiel aan aan Albert, jawel!! Die arme man, nergens anders kan hij nog terecht dan bij de zwarten die hem haten

Gelukkig is de koning nog in Elsenborn, met de democratische partijen. Wellicht zo denk ik overweegt hij militaire actie, waar is Elsenborn anders voor? Dit lijkt wel mei 1940, invasie! De koning stelt zich teweer. Filip heeft zich bij hem gevoegd. Mannen ondereen, dat komt goed. Astrid daarentegen zal wellicht in het noorden zitten denk ik dan, maar daar zal ze worden bedrogen, want zo zijn ze die Vlamingen

Ramp! Er moet overwogen worden aan te sluiten bij Frankrijk. Ja inderdaad denk ik, dat is ongezien in de geschiedenis van Wallonie. Die Vlamingen zijn echt wel de grootste smeerlappen die je kan hebben trek ik voor mezelf de conclusie.

De onafhankelijkheidsverklaring is onverwacht en brutaal gekomen. Doel van deze bewering denk ik dan is degenen die daarmee lachen te waarschuwen: het is bezig maar je ziet het nog niet. Dan zie je mannen in ondergrondse gangen lopen met zaklampen, bezig de onafhankelijkheid voor te bereiden. En te konkelfoezen met de grootste agressieve imperialisten van allemaal: de Amerikanen! Die erkennen Vlaanderen!! Mensen wordt wakker, als de amerikanen erin zitten is het te laat!

Tja voor mij is dit regelrechte ophitsing tot haat.

De syndicaten roepen een algemene staking uit want de sociale zekerheid kan niet meer gegarandeerd worden als Vlaanderen onafhankelijk wordt. Gelukkig is het leger in staat van paraatheid gebracht om oproer de kop in te drukken
Wat nu!!?? Straaljagers overvliegen de RTBF studio’s, de laatste stem in de woestijn, de redders van de democratie. Oorverdovend lawaai overstemt de studio, een parachutist komt naar beneden, de toren van het RTBF gebouwd stort omver met een explosie en het wordt donker. Duisternis daalt neer over Europa, een beetje zoals een Amerikaanse journalist schreef na mei 1940.

Graag zou ik willen weten wat jullie hiervan denken.
Mij is duidelijk dat deze uitzending enkel tot doel heeft Wallonie te mobiliseren tegen Vlaanderen. De toonzetting van rampen, beledigingen, leugens, overdrijvingen is iets wat mij nu nog verbijstert.

]In de uitzending liet een knaap weten dat hij zijn geplande aankoop van een appartement aan de Belgische kust ging afblazen. Goed gedaan kon je op het gezicht van de moderator lezen
Goed gedaan denk ik bij mezelf, hoepel allemaal op met jullie beledigingen.

Laatst gewijzigd door Conscience : 14 december 2006 om 11:12.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 11:10   #259
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Wat mij wel opvalt is het verschil in reactie tussen de waalse politici of vlaamse! De waalse vinden het schandalig dat het is gebeurt en dat het de toekomst van ons land in gevaar brengt terwijl de vlaamse politici wel moeten zeggen dat ze er ook niet tevreden mee zijn. Maar zij zeggen alleen dat een openbare omroep het publiek niet mag misleiden (in grote lijnen gezien alles natuurlijk)!
Maar ik denk dat er toch duidelijk eengroot verschil tussen de twee te zien is. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe Leterme of wie dan ook heeft gereageerd op het moment zelf of wie dan ook, zonder te denken aan een juiste uitleg te geven!
Mijn grootmoeder (zaliger) toonde me ooit eens een foto van de hemel.
Ik zag de hemel met twee grote wolken (het was echt zo een belabberde oude foto in het bruin).
"kijk" zegt ze "zie je daar tussen die twee wolken dat kruis?"

"dat was een teken van God"

Ik mocht kijken zoveel ik wou naar die foto ik zag geen kruis staan laat staan een teken van God op die foto...
Ik denk dat ik te onwetend was; te onbevlekt;... Ik dacht teveel na!

Weet u waar ik u op wil wijzen met deze anekdote?
Volgens u IS er een verschil ik mag u nog vertellen wat u wilt er IS een verschil...Dus...

ps: u bent niet alleen hoor denk maar aan de tekst hier boven van conscience...

Laatst gewijzigd door largo_w : 14 december 2006 om 11:11.
Oud 14 december 2006, 11:11   #260
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Even het artikel plaatsen voor het verdwijnt:

Citaat:
Beaucoup de réactions

Honteux, génial, interpellant, scandaleux, osé, irresponsable, consternant… Les adjectifs sont nombreux pour qualifier l'émission que vous proposait la Une télé, mercredi soir. Les réactions ont été très nombreuses.
Source:Info radio - 14 déc 2006 10:42

Le central de la RTBF a été très vite saturé, suite aux nombreuses réactions de spectateurs. Vos réactions ont été très nombreuses. Jugez plutôt: 21.000 SMS ont été envoyés pendant l'émission et 4.000 appels ont été reçus. Et vous êtes des milliers �* vous être exprimés sur le site "Moi Belgique". Beaucoup de réactions indignées. Du côté politique aussi les réactions ont fusé...
Le moins qu'on puisse dire, en effet, c'est que l'émission n'a laissé personne indifférent: des capitales étrangères en émoi, des médias étrangers intéressés par la surprise rtbéenne,… Mais du côté du monde politique belge, aussi, on réagit et l�* pas forcément positivement. Le PS par la voix d'Elio di Rupo juge inacceptable que l'on joue avec les institutions et la stabilité du pays. Il condamne une émission «au goût douteux, des canulars de ce type n'ont pas de place dans ce pays».

A titre personnel, le ministre de la Défense, également PS, André Flahaut, se dit scandalisé. «On ne joue pas avec les institutions». Le MR se dit «consterné et indigné que l'on ait ainsi traité un sujet sensible �* une heure de grande écoute dans une émission réputée sérieuse, traitée de manière irresponsable». Les Libéraux annoncent vouloir demander des comptes �* la ministre de l'Audiovisuel en Communauté française, Fadila Laanan, une ministre qui a déj�* annoncé son intention de convoquer l'administrateur général de la RTBF, Jean-Paul Philippot.

Au plus haut niveau du Gouvernement fédéral, la Chancellerie du Premier ministre Guy Verhofstadt a fait savoir qu'elle trouvait la méthode irresponsable pour une chaîne publique et de regretter que l'émission crée la confusion dans l'esprit du téléspectateur. De manière générale, on peut dire que la plupart regrettent la méthode mais ne se prononcent pas sur les scénarios proposés si la Flandre devait un jour proclamer son indépendance.

Du côté de la Frandre, Yves Leterme, le président du Cd&V et ministre-président flamand, estime qu'il s'agit d'une blague de mauvais goût, d'une émission qui jette de l'huile sur le feu. Ce jeudi matin, il a d'ailleurs qualifié la démarche de lamentable. Autre réaction du côté flamand, Filip Dewinter, chef du groupe Vlaams Belang au Parlement flamand, a salué jeudi l'émission-fiction de la RTBF. "Grâce �* ce reportage, on peut désormais parler librement de l'indépendance de la Flandre et de la Wallonie", a indiqué M. Dewinter.

Pour le constitutionnaliste mais aussi sénateur cdH, Francis Delperée, on ne peut tout de même pas rire de tout. Il était l’un des invités du débat de la Une télé, un débat qui a clôturé cette soirée spéciale "Moi Belgique". Epinglons encore la réaction d'Anne-Marie Lizin qui précise ne pas vouloir placer le débat sur un plan politique. Elle réagit en tant que responsable d'une institution, en l'occurrence elle est la présidente du Sénat. Il y a eu dérapage, dit-elle, ne serait-ce qu'au regard des réactions �* l'étranger. Des ambassadeurs ont prévenu leurs capitales de ce qui se passait en Belgique...

Pour être complet sachez aussi que tous les journaux ou presque titrent sur l'émission. La presse flamande n'y va pas de main morte en déclarant que «La RTBF proclame l'indépendance de la Flandre». C'est en tout cas la une du site internet de la Gazet Van Antwerpen et du Morgen. «La RTBF sème la panique», titre Het Laatste Nieuws. Quant au journal De Standaard, il écrit que «La Rue de la Loi trébuche sur le faux journal de la RTBF».

Du côté francophone, La Libre Belgique parle de «fiction qui ébranle la Belgique». Et selon son rédacteur en chef, cette émission a le mérite de mettre le débat sur la place publique, d'en faire la chose des citoyens. La Dernière Heure qualifie l'émission de canular d'un goût douteux et regrette que la RTBF ait tardé �* rassurer son public. Le Soir va plus loin et annonce carrément «La Belgique est morte hier soir». Le journal estime en effet que cette soirée n'en restera pas l�* puisque déj�* les milieux politiques haussent le ton et demandent des comptes au gouvernement de la Communauté française et �* la hiérarchie de la RTBF.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 14 december 2006 om 11:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be