![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1761 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1762 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat is dan die functie? Die is er helemaal niet. Bovendien is het niet zo dat evolutie foutjes uitsluit. Dat is niet waar, anders waren er al lang geen foutjes meer. Toch worden er nog heel wat mensen geboren met afwijkingen, van allerlei aard. Citaat:
Citaat:
Ik heb het over een ijkpunt van wat we als normaal gaan beschouwen en wat niet. Want als we daar samen niet uit raken, dan heeft het geen zijn om homosexualiteit als normaliteit of abnormaliteit te gaan zien. Als je niet akkoord bent met het ijpunt dat ik voorstel, namelijk de functionaliteit, dan is dat je goed recht. Maar dan is het evengoed mijn goed recht om iets beters als ijkpunt te mogen horen van jouw. Maar dat doe je niet. Je staat langs de kant te roepen dat ik verkeerd ben, zonder te zeggen waarom en zonder iets beters in de plaats te stellen. Maar je beseft toch dat wij geen stap vooruit komen als we geen gezamezlijk ijkpunt kunnen vinden toch. Wat is normale sexualiteitsbeleving en wat niet volgens jou dan? En als het kan zeg er ook bij waarom. Dat onderscheid de denkers van de nazeggers. Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1763 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ja je argumenten zijn op.
Bedankt overigens om geen enkele vraag te beantwoorden.... Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 december 2006 om 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1764 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 15 december 2006 om 08:58. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1765 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste liberalist_NL
We zijn het er over eens dat we de functionaliteit als ijkpunt nemen. Begrijp ik dat goed? Want enerzijds zeg je dat we het onbekende niet kunnen ijken maar anderzijds zeg je ook akkoord gaat met functionaliteit als ijkpunt. Kun je daar klaarheid in scheppen. Nemen we de functionaliteit als ijkpunt ja of neen. Dat is een duidelijke concrete vraag. Ik hoop dat uw antwoord dat ook zal zijn. Ten tweede, is het mij niet duidelijk of je een functie toekent aan homosexualiteit of juist niet zoals ik beweer. Om het weer eens duidelijk en concreet te stellen... Waartoe dient homosexualiteit of wat is het nut ervan? Vergeef me mijn domheid. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1766 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Aangezien evolutie altijd streeft naar balans en homoseksualiteit nóóit door de natuur is aangepakt, sterker nog, door evolutie is ontstaan (omdat het alleen genetisch bepaald is) trek ik daaruit de conclusie dat homoseksualiteit bijdraagt aan het natuurlijk evenwicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1767 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 december 2006 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1768 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 december 2006 om 09:34. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1769 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op die vraag heb je volmondig 'ja' geantwoord. Volgens jouw 'normen' (?) vind jij het dus niet meer dan normaal om mensen met een andere dan jouw sexuele voorkeur te bestempelen als abnormaal. Zegt inderdaad veel, zo niet alles, over jouw zogenaamde "normen"...
![]() |
![]() |
#1770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ga er niet mee akkoord. Je zegt zoiets van... aangezien het voorkomt, zal het wel een functie hebben... Dat is niet sterk genoeg voor mij. Ik vind het een hele zwakke argumentatie. Het is zelfs geen argumentatie, het is een veronderstelleing. Ik zie echt niet in tot welk evenwicht homosexualiteit kan bijdragen. Bovendien zeg je zelf dat de evolutie inderdaad een 'streven is naar (harmonisch evenwicht of zo...)...'. Dat is toch nog wat anders dan 'het zijn van (harmonisch evenwicht of zo)'. Het eerste impliceert foutjes, het tweede niet. Ik zie die functie helemaal niet. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1771 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is niet wat ik tot jou gezegd heb. Dat is wat jij ervan maakt. Ik vind het normaal om normen te hebben, volmondig ja. Jij vond dat niet normaal, zei jij volmondig. Of niet soms? En daarna heb ik je gewezen op een aantal recente schrijfsels van je waarin je het net als ik ook over normaliteiten hebt en ze in vraag stelt. En om te besluiten. Neen ik vind homosexualiteit niet normaal en ik leg ook uit waarom ik dat vind. Want daarover gaat de thread eigenlijk, mocht het je nog niet opgevallen zijn. Jij daarentegen zegt niet waarom je dat niet vindt. Je vindt gewoon dat andere meningen niet kunnen, zonder meer. En bij gebrek aan argumenten val je dan maar de mensen zelf aan. Je weet wel, op de man spelen, in plaats van op de bal. Waar of niet? Of vertel jij me eens wat de functionaliteit is van homosexualiteit. Of waarom ik dat normaal zou moeten vinden? Maar dat ga je niet doen natuurlijk. Het is veel gemakkelijker om je af te geven op mijn persoon. Je doet maar hoor. Maar laten we alsjeblief in het midden laten wiens normen en waarden het meest zouden zeggen over de persoon erachter Tot zover. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1772 |
Burger
|
![]() Als je alle homoseksuelen en alle mensen die 1 of andere parafilie in ruime zin vertonen, gaat samenzetten als groep naast de groep der heteroseksuelen die niet naar enige vorm van parafilie neigen, zou ik nog wel eens willen zien hoe groot de meerderheid van die laatste groep is... Die meerderheid zou wel eens zo klein kunnen zijn dat je onmogelijk nog van "norm-aal" kan spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1773 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1774 |