Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2006, 11:56   #501
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel dat men het dan onverkort terug uitzendt
Volgens mij zeiden ze gisteren in Terzake dat het "ergens" op de Canvassite zou gezet worden. Ik vind het echter niet - tenzij ze bedoelden dat het forum er een onderwerp aan wijdde.

Iemand meer chance?

Laatst gewijzigd door circe : 15 december 2006 om 11:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 12:03   #502
Rylix
Vreemdeling

Rylix's schermafbeelding

Standaard

Hier is de volledige uitzending te bekijken:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...dex.shtml?play
Rylix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 12:05   #503
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Dimitri, ik had gehoopt dat de Nederlandse televisie erover ging gaan, maar blijkbaar hebben jullie een crisis met Verdonk. Helaas.
Gisteren werd het wel behandeld in het NOS Journaal. Nederland gaat echter voor het Belgische nieuws af op de VRT, als een van de weinige landen blijkbaar, waardoor het nieuws pas veel later Nederland bereikte.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 12:06   #504
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Waarom blijft Vlaanderen dan eigenlijk de ratificatie van het minderhedenverdrag blokkeren? België is samen met Frankrijk (dat het niet eens ondertekende), Griekenland en Turkije het enige land dat het verdrag nog niet geratificeerd heeft (irrelevante dwergstaatjes niet meegerekend). Zie het overzicht op http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaderve...le_minderheden

In plaats van tot de paria van Europa te blijven behoren als het gaat om minderhedenrechten (België heeft immers ook het Europees Handvest voor regionale talen of talen van minderheden niet ondertekend), zou men beter de verdragen ratificeren zonder de Franstaligen te erkennen. Nu blijft in het buitenland toch het beeld bestaan dat de Franstalige minderheid recht zou hebben op erkenning en dat men niet wil ratificeren omdat Vlaanderen daar niet onderuit kan.

Men kan inderdaad bij ratificatie precies aangeven op welke groepen het verdrag van toepassing wordt verklaard. Nederland heeft het minderhedenverdrag bijvoorbeeld uitsluitend op de Friezen van toepassing verklaard. De reden dat de ratificatie overigens zolang geduurd heeft, was, dat de paarse kabinetten het onzalige idee hadden om ook migrantengroepen te erkennen, wat de Eerste Kamer veel te ver ging. Deze blokkeerde daarom de ratificatie, tot de kabinetten-Balkenende de voorgenomen erkenning beperkten tot de Friezen.
Kan Vlaanderen als gewest dit verdrag in eigen naam ondertekenen en zelf naar eigen goeddunken bepalen welke de minderheden op zijn eigen grondgebied zijn? Of kan dit enkel gebeuren door erkende en volwaardige lidstaten, m.a.w. dient deze ondertekenenig in dit geval te gebeuren in een gemeenschappelijke Belgische context?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 12:17   #505
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Kan Vlaanderen als gewest dit verdrag in eigen naam ondertekenen en zelf naar eigen goeddunken bepalen welke de minderheden op zijn eigen grondgebied zijn? Of kan dit enkel gebeuren door erkende en volwaardige lidstaten, m.a.w. dient deze ondertekenenig in dit geval te gebeuren in een gemeenschappelijke Belgische context?
Ja, België ondertekent en ratificeert verdragen, niet Vlaanderen. Binnen België heeft men echter afgesproken dat alle internationale verdragen die België ondertekend vervolgens eerst door de verschillende gewesten en gemeenschappen afzonderlijk moeten worden goedgekeurd, voordat ratificatie kan plaatsvinden. Vlaanderen is momenteel de enige deelstaat, misschien samen met Brussel dankzij de Vlaamse partijen (ik weet dat niet zeker), die goedkeuring tegenhoudt.

Vlaanderen kan echter bij die goedkeuring zelf aangeven welke minderheden op zijn grondgebied erkend moeten worden. Het kan dus verklaren dat er geen minderheden op zijn grondgebied aanwezig zijn. Dit zal dan in een verklaring of voorbehoud bij de ratificatie worden meegedeeld aan de Raad van Europa. Zie deze lijst voor de verklaringen en voorbehouden die België en andere lidstaten vastlegden.
Oud 15 december 2006, 12:33   #506
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom blijft Vlaanderen dan eigenlijk de ratificatie van het minderhedenverdrag blokkeren? België is samen met Frankrijk (dat het niet eens ondertekende), Griekenland en Turkije het enige land dat het verdrag nog niet geratificeerd heeft (irrelevante dwergstaatjes niet meegerekend).
Omdat de begeleidende tekst het voorwerp is van overleg op landelijk niveau. Daar bestaat er niet de minste eensgezindheid tussen Franstaligen en Vlamingen over de tekst. Bijgevolg komt er geen tekst en wordt het verdrag ook niet goedgekeurd door het Vlaams Parlement.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 12:37   #507
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kan inderdaad bij ratificatie precies aangeven op welke groepen het verdrag van toepassing wordt verklaard. Nederland heeft het minderhedenverdrag bijvoorbeeld uitsluitend op de Friezen van toepassing verklaard. De reden dat de ratificatie overigens zolang geduurd heeft, was, dat de paarse kabinetten het onzalige idee hadden om ook migrantengroepen te erkennen, wat de Eerste Kamer veel te ver ging. Deze blokkeerde daarom de ratificatie, tot de kabinetten-Balkenende de voorgenomen erkenning beperkten tot de Friezen.
Normaal gaat het over de "historische minderheden". Niet over immigranten. De Franstaligen vallen in de laatste categorie, vooral als het gaat om hun aanwezigheid in de Vlaamse Rand van Brussel. De Franstaligen zien dat echter anders en halen de belgicistische mythe boven over "le bilinguisme depuis le Moyen Age de la Flandre". Geschiedkundig is dat natuurlijk larie.
Oud 15 december 2006, 12:48   #508
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Normaal gaat het over de "historische minderheden". Niet over immigranten. De Franstaligen vallen in de laatste categorie, vooral als het gaat om hun aanwezigheid in de Vlaamse Rand van Brussel. De Franstaligen zien dat echter anders en halen de belgicistische mythe boven over "le bilinguisme depuis le Moyen Age de la Flandre". Geschiedkundig is dat natuurlijk larie.
Waarmee jij dan poneert dat migranten minder rechten hebben dan andere mensen...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 12:50   #509
Dimitri

Standaard

Citaat:
Zelfs al zouden ze wel een historische minderheid in Vlaanderen zijn, dan nog zou erkenning vergezocht zijn. Het is immers België dat het verdrag ratificeert en de Franstaligen in België als geheel zouden derhalve onder het begrip "nationale minderheid" moeten vallen. De Franstaligen zijn echter geen minderheid op nationaal niveau, ze zijn gelijkwaardig aan de Vlamingen.
Oud 15 december 2006, 12:54   #510
Dimitri

Standaard

Citaat:
Omdat de begeleidende tekst het voorwerp is van overleg op landelijk niveau. Daar bestaat er niet de minste eensgezindheid tussen Franstaligen en Vlamingen over de tekst. Bijgevolg komt er geen tekst en wordt het verdrag ook niet goedgekeurd door het Vlaams Parlement.
Ik had begrepen uit het voorbehoud dat België bij ondertekening heeft gemaakt ("The Kingdom of Belgium declares that the notion of national minority will be defined by the inter-ministerial conference of foreign policy"), dat men eerst een definitie zou formuleren. Volgens mij hebben een aantal gewesten en gemeenschappen het verdrag echter al goedgekeurd, dus ik dacht dat er al een definitie was.
Oud 15 december 2006, 12:54   #511
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Waarmee jij dan poneert dat migranten minder rechten hebben dan andere mensen...
Misschien kan Filo ervoor gaan pleiten om de Brusselse en Antwerpse migranten hun eigen taalstatuut te geven.

Wat kies je? arabisch of berbers? of beide?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 12:58   #512
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat hebben ze! Dat moet ook eens gezegd zijn. Je zomaar ergens vestigen in een gemeente en als je daar net een meerderheid hebt is het van jou of zo?? Trouwens, wij kunnen dan ook referenda per straat gaan houden...
Oud 15 december 2006, 13:16   #513
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Migranten hebben zich naar de geldende regels te schikken net als iedere burger. M.a.w. als een bepaalde taal de ambtelijke taal is, dan hoort de immigrant dit te aanvaarden en dus die taal te leren.

Met "minder rechten" heeft dit niets te maken.
Oud 15 december 2006, 13:18   #514
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had begrepen uit het voorbehoud dat België bij ondertekening heeft gemaakt ("The Kingdom of Belgium declares that the notion of national minority will be defined by the inter-ministerial conference of foreign policy"), dat men eerst een definitie zou formuleren. Volgens mij hebben een aantal gewesten en gemeenschappen het verdrag echter al goedgekeurd, dus ik dacht dat er al een definitie was.
Neen, er is nog steeds geen definitie. Daarom wordt het niet door het Vlaams Parlement behandeld, laat staan gestemd.
Oud 15 december 2006, 13:35   #515
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Massale paniek? Waar haal je dat vandaan? Die paar telefoontjes? Als de paniek echt "massaal" zou zijn geweest, dan had men wel andere taferelen gezien in de straten.
Het zijn niet mijn woorden, het zijn Elio de zijne. Ik bedoelde alleen maar dat ze door die zogenaamde paniek een reden zagen om de staatshervormingen maar te vergeten.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 13:37   #516
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Het zijn niet mijn woorden, het zijn Elio de zijne. Ik bedoelde alleen maar dat ze door die zogenaamde paniek een reden zagen om de staatshervormingen maar te vergeten.
Dergelijke zaken maken geen indruk op de onderhandelingstafel. Dat zijn uitspraken die heel goed passen op het publieke forum.
Oud 15 december 2006, 13:42   #517
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Wat is belgie bekend om haar absurditeit...
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 13:53   #518
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Alsof ge op onze zenders niet ziek wordt van het brak nederlands.
het brakke Nederlands.

Verder vind ik je bijdragen ontzettend grappig, ik lach me een deuk !

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 14:31   #519
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Heb jij het eigenlijk gezien? Zoniet doe dan eerst je huiswerk. Anders is er bij jou zelfs helemaal geen niveau meer.

Ok hebk nu gedaan dus nu:

Gisteren tunede ik toevallig in op Rtbf en wat mij eerst hilarisch overkwam, kon ik uiteindelijk niks anders interpreteren als de meest smerige en lasterlijke aantijging aan het adres van Vlaanderen die ik ooit heb gezien. De associatie van Vlaanderen met oorlog in de Balkan, nazistische terreur, internationaal terrorisme en militaire dictatuur is van een grofheid die ik enkel nog kan vergelijken met de Nazi propaganda door Joseseph Goebels in 1939 tegenover Polen en het negationisme van ultrafascist Léon Degrelle.

Geloof niks van wat ik schrijf of wat je leest, je moet de documentaire zelf zien om te geloven op welke subtiel en constante manier Vlaanderen geassocieerd wordt met wat ik hierboven heb geschreven. Een kleine bloemlezing, onvolledig want ik heb niet alles gezien en bij vlagen was mijn woede te groot om verder te kunnen volgen. Toch enkele impressies:

Rellen zijn uitgebroken in Corsica en Barcelona bij autonomisten die de Vlaamse onafhankelijkheid fel toejuichen en zelf nieuwe eisen op tafel leggen. Demonstraties en vlagverbrandingen die de stabiliteit van Europa duidelijk bedreigen zijn het gevolg. Verbrandingen, waar heb ik dat nog gezien?[/FONT][/SIZE]

Telefonisch kontakt met Vlaanderen is nu zeer duur geworden want het gaat om internationale gesprekken. Kontakt tussen famillieleden wordt bemoeilijkt en rapatriering wordt niet uitgesloten. Je ziet een scène alsof het Koreaanse schiereiland hier aanwezig is. Vlaanderen is duidelijk Noord-Korea, de ‘axis of evil’.

Dan komt een scène geplukt uit ‘Secret Army’: treinreigers wordt gemeld dat de trein zal worden gestopt. Paniek, onzekerheid en eerste woede bij de Waalse reizigers. Wat opvalt is dat er geen allochtonen bij zijn, de gans reportage getuigt van een Arische cleanheid. Dan worden de papieren gevraagd, blijkbaar zijn grenscontroles aan de orde van de dag. Mensen moeten de trein verlaten en worden weggevoerd in bussen. Alsof je de film Schindler’s List ziet. Controlleren, afvoeren, Vlaanderen is een militaire politiestaat geworden.

Dan komen de ‘subtiele’ beledigingen.

De hoofdstad van Vlaanderen is Mechelen geworden, een klein stadje dat niemand kent, want zo is Vlaanderen. Het is niet Gent, Antwerpen, Brugge, nee hoor, Mechelen (met alle respect voor Mechelaars!).
De troon is aangeboden aan Astrid!! Een vrouw nog wel!! Maar ze is niet zeker van haar plaats, want er moet nog een referendum komen, en misschien wordt Astrid daarin nog verder vernederd.

Een economist komt uitleggen dat de publieke schuld vooral door Vlaanderen moet worden overgenomen. Degene die weggaat moet dat maar doen. Dit adagio wordt daar als wetenschappelijke waarheid geponeerd, alsof ikzelf als ik mijn baas verlaat om elders te werken de schulden van de onderneming moet overnemen!

Maar dan wordt de economist beledigend: Vlaanderen moet niet denken dat Wallonie het gekregen geld zal teruggeven, want Wallonie heeft daarmee in Vlaanderen biscuits gekocht!!
Dankzij Wallonie leeft Vlaanderen nog!! En wat is Vlaanderen anders dan een producent van biscuits!! Dit vind ik niet meer om te lachen.
Er wordt geswitcht naar de Nato in Evere. Een blode del komt er geagiteerd zeggen dat de Nato niet akkoord is met een balkanisering van West Europa. De Nato overweegt Belgie te verlaten, en er zijn nog steeds troepen van de Nato op de Balkan. Deze laatste toevoeging kan ik niet anders interpreteren als een dreigement van de programmamakers om militair geweld te gebruiken tegen Vlaanderen als het nodig is. Misschien overdrijf ik hier, maar ik nodig jullie uit het zelf te bekijken.

Uiteraard zijn er manifestaties in Brussel, chaos en wanorde is het algemeen beeld.

]Dan gaan we over naar de Duitstalige gemeenschap in Belgie. De minister-president (denk ik) komt er half nuchter half triestig aangeven dat zijn gemeenschap misschien een micro staat in Europa kan worden. Hoe gemeen van Vlaanderen om dergelijke mensen tot paria te maken van Europa denk ik dan. Misschien kan Duitsland interveniëren zoals in WOII en tot annexatie overgaan hoor je op de achtergrond aankomen.

Intussen zijn rellen gemeld met Flaminganten in de randgemeenten, maar nog geen zware incidenten (versta: die zijn er aan te komen). Persoonlijk denk ik dat als dit een uitzending over de islam was geweest al een aantal mensen vandaag waren overhoop geschoten en Brussel zou weken branden.[/

Ramp! De Belgische kust is niet meer bereikbaar. Je ziet een zwaar geëmotioneerde knaap naar zijn hoofd grijpen. De Belgische kust bestaat niet meer kreunt hij. Dat wordt toch niks Vlaams vervolgt hij. Mij komt het over alsof de polen zijn gesmolten, en dat is de fout van de Vlamingen

Kinsjasa is onder shock, maar juicht! De enigen die echt juichen bij de Vlaamse onafhankelijkheid zijn zwarten, jawel hoor, want zo kunnen ze zich wreken op Belgie. Die smerige zwarten denk je dan. Maar wat doen ze nu??? Ze bieden politiek asiel aan aan Albert, jawel!! Die arme man, nergens anders kan hij nog terecht dan bij de zwarten die hem haten

Gelukkig is de koning nog in Elsenborn, met de democratische partijen. Wellicht zo denk ik overweegt hij militaire actie, waar is Elsenborn anders voor? Dit lijkt wel mei 1940, invasie! De koning stelt zich teweer. Filip heeft zich bij hem gevoegd. Mannen ondereen, dat komt goed. Astrid daarentegen zal wellicht in het noorden zitten denk ik dan, maar daar zal ze worden bedrogen, want zo zijn ze die Vlamingen

Ramp! Er moet overwogen worden aan te sluiten bij Frankrijk. Ja inderdaad denk ik, dat is ongezien in de geschiedenis van Wallonie. Die Vlamingen zijn echt wel de grootste smeerlappen die je kan hebben trek ik voor mezelf de conclusie.

De onafhankelijkheidsverklaring is onverwacht en brutaal gekomen. Doel van deze bewering denk ik dan is degenen die daarmee lachen te waarschuwen: het is bezig maar je ziet het nog niet. Dan zie je mannen in ondergrondse gangen lopen met zaklampen, bezig de onafhankelijkheid voor te bereiden. En te konkelfoezen met de grootste agressieve imperialisten van allemaal: de Amerikanen! Die erkennen Vlaanderen!! Mensen wordt wakker, als de amerikanen erin zitten is het te laat!

Tja voor mij is dit regelrechte ophitsing tot haat.

De syndicaten roepen een algemene staking uit want de sociale zekerheid kan niet meer gegarandeerd worden als Vlaanderen onafhankelijk wordt. Gelukkig is het leger in staat van paraatheid gebracht om oproer de kop in te drukken
Wat nu!!?? Straaljagers overvliegen de RTBF studio’s, de laatste stem in de woestijn, de redders van de democratie. Oorverdovend lawaai overstemt de studio, een parachutist komt naar beneden, de toren van het RTBF gebouwd stort omver met een explosie en het wordt donker. Duisternis daalt neer over Europa, een beetje zoals een Amerikaanse journalist schreef na mei 1940.

Graag zou ik willen weten wat jullie hiervan denken.
Mij is duidelijk dat deze uitzending enkel tot doel heeft Wallonie te mobiliseren tegen Vlaanderen. De toonzetting van rampen, beledigingen, leugens, overdrijvingen is iets wat mij nu nog verbijstert.

]In de uitzending liet een knaap weten dat hij zijn geplande aankoop van een appartement aan de Belgische kust ging afblazen. Goed gedaan kon je op het gezicht van de moderator lezen
Goed gedaan denk ik bij mezelf, hoepel allemaal op met jullie beledigingen.

Voor iedereen die dit als werkelijkheid aannam zou ik zeggen:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...dex.shtml?play
zie voor jezelf en laat je nooit meer iets in de mond leggen door iemand als de schrijver van dit! BELACHELIJK!

Waar jij dan (Conscience) de pretentie haalt om mij uit te maken voor leugenaar...
Uw blinde haat en belachelijke eenzijdigheid moet u echt nie overbrengen aan anderen! Of misschien verstond u gewoon die andere taal waarin het is niet...

Vindt het interview met axel red wel grappig en mooi!
Hilarisch is da deel me die flikken in flobecq !
Da stuk met den tram is int begin is ook wel zwaar overdreven !
Altijd den dwaassten deruit halen om interviews te doen:de decker !

Wat doet u het hardst stijgeren? De echtheid van deze grap/De gebruikte interviews?

ps: mensen dit was een GRAP! Een goeie GRAP!

largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 14:48   #520
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik heb alleszins hard gelachen en soms gejuicht, om het met de Ieren te zeggen: our day will come. En dan komt er géén 'ceci est une fiction' in beeld.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be