Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2006, 10:41   #1
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard Vijftien jaar cel voor ex-vriend kandidate Miss België

Riad Lahmidi, Nouredine Amira en Billal Ould Haj, de gewezen vriend van Miss België-kandidate Halima Chehaima, zijn elk tot vijftien jaar cel veroordeeld na schuldig te zijn bevonden aan diefstal met geweld en de gevangenhouding en foltering van de 84-jarige Anna Maria R. De procureur-generaal had twintig tot dertig jaar cel gevorderd voor elke beschuldigde, de maximumstraf. De procureur-generaal zag geen verzachtende omstandigheden die de strafmaat zouden kunnen verlagen.

De verdediging van Riad Lahmidi had de jonge leeftijd van haar cliënt aan als verzachtende omstandigheid, evenals het feit dat hij eerder nog niet in aanmerking was gekomen met het gerecht. Ook de verdediging van Nouredine Amira wees op de jonge leeftijd en de afwezigheid van precedenten bij haar cliënt. Eén van de advocaten van Billal Ould Haj sprak de hoop uit dat zijn cliënt nog in de maatschappij zou kunnen integreren. (belga/hln)

---------------------------------------

Als je't mij vraagt veel te weinig.. binnen een vijf jaar loopt die alweer rond en kan hij weer rustig oude vrouwtjes hun knieen breken en hun haar in brand steken
Oud 14 december 2006, 11:36   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Wat een bende sadisten....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 11:41   #3
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

O wat een lieve jongens! Pamper ze gerust verder in het luxehotel (euh, de gevangenis). Binnenkort een playstation op hun cel, penitentaire verlof voor hun zieke oma in Marokko te bezoeken en last but not least gratis voetbaltickets.

En wat krijgt dat vrouwtje? Levenslange ellende.
Oud 14 december 2006, 12:14   #4
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Riad Lahmidi, Nouredine Amira en Billal Ould Haj, de gewezen vriend van Miss België-kandidate Halima Chehaima, zijn elk tot vijftien jaar cel veroordeeld na schuldig te zijn bevonden aan diefstal met geweld en de gevangenhouding en foltering van de 84-jarige Anna Maria R. De procureur-generaal had twintig tot dertig jaar cel gevorderd voor elke beschuldigde, de maximumstraf. De procureur-generaal zag geen verzachtende omstandigheden die de strafmaat zouden kunnen verlagen.

De verdediging van Riad Lahmidi had de jonge leeftijd van haar cliënt aan als verzachtende omstandigheid, evenals het feit dat hij eerder nog niet in aanmerking was gekomen met het gerecht. Ook de verdediging van Nouredine Amira wees op de jonge leeftijd en de afwezigheid van precedenten bij haar cliënt. Eén van de advocaten van Billal Ould Haj sprak de hoop uit dat zijn cliënt nog in de maatschappij zou kunnen integreren. (belga/hln)

---------------------------------------

Als je't mij vraagt veel te weinig.. binnen een vijf jaar loopt die alweer rond en kan hij weer rustig oude vrouwtjes hun knieen breken en hun haar in brand steken
Om een lang verhaal kort te houden, binnen 14dagen kunnen ze weer gepensioneerde bommas lastigvallen.

Lang leve de multiculturele VERRIJKING
Oud 14 december 2006, 12:15   #5
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat-ie vrijkompt, om jullie te pesten.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 16:08   #6
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dan hoop ik dat de familie van Maria Reyntjens ook z'n knieen breekt. Want vroegtijdige vrijlating voor zo'n beul is vragen om weerwraak.
Oud 14 december 2006, 23:04   #7
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan hoop ik dat die toffe gast eens bij u langskomt, en u foltert om te weten te komen waar ge uw drugs verstopt, en gewoon , om jou een beetje te pijnigen.Lekker!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 23:07   #8
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
dan hoop ik dat die toffe gast eens bij u langskomt, en u foltert om te weten te komen waar ge uw drugs verstopt, en gewoon , om jou een beetje te pijnigen.Lekker!
Die zullen eerder bij jou langs komen dan bij ons, julllie behoren tot dezelfde klasse ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 12:08   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen galante reply !!
En het gevolg: de diskussie ontaardt in een scheldpartij.
Proficiat.

Wat ik denk van die 15 jaar die 't ie aan zijn been heeft.
Als ge naar de feiten kijkt, dan vind ik dat ook nogal weinig.
Iemand die zulke feiten pleegt, is die normaal? Is die nog te redden voor de maatschappij?

Nu, het waren juryleden afkomstig uit het gewone volk. Zelfs al vind ik die 15 jaar weinig, ik respekteer hun beslissing.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 12:30   #10
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is geen galante reply !!
En het gevolg: de diskussie ontaardt in een scheldpartij.
Proficiat.

Wat ik denk van die 15 jaar die 't ie aan zijn been heeft.
Als ge naar de feiten kijkt, dan vind ik dat ook nogal weinig.
Iemand die zulke feiten pleegt, is die normaal? Is die nog te redden voor de maatschappij?

Nu, het waren juryleden afkomstig uit het gewone volk. Zelfs al vind ik die 15 jaar weinig, ik respekteer hun beslissing.
Sja,...

De mensen HOREN 15 jaar... en denken... zeeer lang... Maar wat moeten ze ervan effectief doen.... een derde en ze lopen terug rond...
ECHTE 15 jaren zijn toch wel lang, niet? Wat deed u 15 jaar geleden? Hoe zag de wereld, en uw werle d eruit 15 jaar geleden? Dat zijn goede vragen om mensen te laten realiseren wat 15 jaar eigelijk is...Maar het zullen er uiteindelijk geen 15 zijn he...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 13:25   #11
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Sja,...

De mensen HOREN 15 jaar... en denken... zeeer lang... Maar wat moeten ze ervan effectief doen.... een derde en ze lopen terug rond...
ECHTE 15 jaren zijn toch wel lang, niet? Wat deed u 15 jaar geleden? Hoe zag de wereld, en uw werle d eruit 15 jaar geleden? Dat zijn goede vragen om mensen te laten realiseren wat 15 jaar eigelijk is...Maar het zullen er uiteindelijk geen 15 zijn he...
a)De wet lejeune is geen garantie, u doet net alsof dat voor iedere gevangen telt. Neen, er wordt overlegd met de slachtoffers en familie, gekeken naar strafblad

b) Het luxeregime in de gevangenis? Pas in de gevangenis van Hasselt geweest die openstond voor bezoek. Geen pretje daar, met 3 man een paar vierkante meter delen

c) 15 jaar, ,niet genoeg? Ik denk dat de rechter het dossier toch wel wat beter kent dan jullie en de opleiding heeft om misschien toch wel beter als jullie weet hoe lang iemand te straffen.
Overigens was het nooit de bedoeling van dat vrouwtje om de jongemannen in kwestie levenslang op te sluiten, ze wilde hen zelf nog de kans geven

Nuancering is niet zomaar een woordje in het woordenboek, net zoals zwart/wit voor sommigen niet enkel een radioprogramma is....
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 13:33   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk niet dat die daders dachten aan het woord nuanceren, toen ze ellendig lang dat oud mensje haar knoken aan het kraken waren, hun sigaretten uitduwden op haar vel, haar haar in brand staken enzovoorts ...

Die gasten zijn niet normaal. De vraag is of ze binnen 5, 10 of zelfs 15 jaar hun lesje geleerd zullen hebben.
Oud 15 december 2006, 13:33   #13
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Dergelijke misdienaartjes moeten uiteraard een tweede kans krijgen (om nu eens iemand te vermoorden ipv enkel te folteren)
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 13:36   #14
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk niet dat die daders dachten aan het woord nuanceren, toen ze ellendig lang dat oud mensje haar knoken aan het kraken waren, hun sigaretten uitduwden op haar vel, haar haar in brand staken enzovoorts ...

Die gasten zijn niet normaal. De vraag is of ze binnen 5, 10 of zelfs 15 jaar hun lesje geleerd zullen hebben.
Zoals ik al zei, ik denk dat de rechter dat wel beter kan weten na grondig onderzoek dan jij na een paar artikeltjes.

Overigens moet u 15 jaar niet onderschatten, u mag zelf eens een bezoekje brengen aan de gevangenis.

Dat neemt de gruwelijkheid van deze daden daarentegen niet weg, echt walgelijk dat mesnen zulke dingen kunnen doen en respect voor het vrouwtje dat ze voor de daders getuigde...
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 14:15   #15
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
a)De wet lejeune is geen garantie, u doet net alsof dat voor iedere gevangen telt. Neen, er wordt overlegd met de slachtoffers en familie, gekeken naar strafblad
correcttie... de laatste tijd gaan ze nog lopen DAARVOOR...

Citaat:
b) Het luxeregime in de gevangenis? Pas in de gevangenis van Hasselt geweest die openstond voor bezoek. Geen pretje daar, met 3 man een paar vierkante meter delen
Het luxeregime in het ziekenhuis? pas in het UZ intensieve zorgen geweest voor bezoek.... Geen pretje... Met 6 man op een kamer, liggen kermen van de pijn... En als je daar dan ligt door de agressie van een crimineel en niet je eigen schuld...

Citaat:
c) 15 jaar, ,niet genoeg? Ik denk dat de rechter het dossier toch wel wat beter kent dan jullie en de opleiding heeft om misschien toch wel beter als jullie weet hoe lang iemand te straffen.
Overigens was het nooit de bedoeling van dat vrouwtje om de jongemannen in kwestie levenslang op te sluiten, ze wilde hen zelf nog de kans geven
Ik zeg niet dat 15 jaar niet genoeg is... Ik vraag me TERECHT af hoelang ze daar effectief van zullen moeten doen... Want de strafvermindering is niet zeker... Ah neen... Ze geven dat liever later, als 99,9% van de mensen het voorval is vergeten, dan hebben ze zeker al minder protest.
Die gasten moeten toch niet levenslang in het gevang, dus... Dat rouwtje heeft er nog compassie mee... dat zegt veel goeds overdat vrouwtje, maar niet veel verzachtends over de criminelen...
En natuurlijk moeten ze die gasten nog een kans geven... Wij mogen ons immers niet verlagen tot hun soort van gedrag op het moment van de feiten, zij hebben dat vrouwtje geen kans gegeven hoor...

Dat ze hopelijk na hun straf geleerd zijn....

Citaat:
Nuancering is niet zomaar een woordje in het woordenboek, net zoals zwart/wit voor sommigen niet enkel een radioprogramma is....
Gerechtigheid evenmin...

Laatst gewijzigd door Zyp : 15 december 2006 om 14:17.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 15:22   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Zoals ik al zei, ik denk dat de rechter dat wel beter kan weten na grondig onderzoek dan jij na een paar artikeltjes.

Overigens moet u 15 jaar niet onderschatten, u mag zelf eens een bezoekje brengen aan de gevangenis.

Dat neemt de gruwelijkheid van deze daden daarentegen niet weg, echt walgelijk dat mesnen zulke dingen kunnen doen en respect voor het vrouwtje dat ze voor de daders getuigde...
oké, 't was in een post daarvoor, maar ik heb al gezegd dat ik de beslissing van de jury respekteer.
Maar waarom jij, na een paar artikeltjes, blijft dazen over de rechter, dat is mij een raadsel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be