![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1941 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als volgens de evolutietheorie alle leven een functie zou moeten hebben, zoals jij beweert, dan lijkt me dat toch wel een sterk argument om homosexualiteit inderdaad niet functieloos te zien. Het lijkt me ook een sterk evolutieprincipe. Maar ik ben dat argument nog nooit tegengekomen. Niet op sites over de evolutie en ook niet op homosites die toch zouden blij zijn met zo'n sterk argument. Als ik dan jou vraag om je bewering te onderbouwen door één of andere wetenschapper te duiden die deze onderschrijft, blaas je een beetje warm en koud tegelijk vind ik. Ik heb gegronde redens om aan jouw bewering te twijfelen. Ze worden op geen enkele manier onderbouwd, bevestigd of geïllustreerd door iets of iemand. Terwijl ik gewoon zeg dat homosexualiteit geen functie heeft of met andere woorden; de koning heeft geen kleren aan. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1942 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1943 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
valt wel in te brengen dat homofielie een evolutionair "neveneffect" kan zijn wat niet uit te leggen valt als een natuurlijke selectie van homofilie. Deze gedachte komt van Stephen Jay Gould: " Het begrip 'spandrels' komt uit het reeds genoemde artikel van Gould en Lewontin, waarin bepaalde eigenschappen worden vergeleken met de 'spandrels' onder het dak van de San Marco basiliek te Venetië. Ik heb het even opgezocht: een spandrel is in het Nederlands, nogal prozaisch, een "hoekvulling boven boog". Het belangrijke hier is dat een spandrel niet bewust door de architect is ontworpen als een onmisbaar onderdeel dat ter ondersteuning van de daklijst dient. Je zou kunnen zeggen dat het niet functioneel is. Overigens is er later wel een functionele, esthetische, invulling aan gegeven door in de ruimten van de spandrels heiligenbeelden te plaatsen.Welnu, volgens Gould bevinden zich onder de verschillende biologische eigenschappen die er zijn ook vele spandrels. Deze eigenschappen kunnen best nuttig zijn voor het organisme (we spreken dan van exaptatie), maar er is in het verleden geen selectiedruk op die eigenschap geweest en die hoeft er ook nu niet per se te zijn. Het is niet noodzakelijk dat deze eigenschap nu wel functioneel is." Hier is de tweede mening: Het biologische voordeel wat betreft neveneffect is zeer goed mogelijk in soorten die leven in familiegroepen zoals de mens. Echter er is ook homosexualiteit waargenomen bij strict monogame soorten zoals pinguins en ooievaars. Het voordeel zou dan niet liggen in de ondersteunende sociale interactie (vooral bij het opvoeden van het nageslacht van de familie). Misschien is er dus geen genetische oorsprong maar een epigenetische, waarbij omstandigheden bepalen of homosexualiteit in het fenotype tot uiting komt. Het is belangrijk dat men hier met neveneffect, het evolutionaire product van de homoseksualiteit bedoelt. De derde mening: Laten we even duidelijk stellen dat de huidige wetenschappelijk overtuiging is dat homofilie iets volledig natuurlijk is en voorkomt onder een groot aantal diersoorten (waaronder de mens natuurlijk). Ook algemeen aanvaard is dat homofilie een genetische basis heeft waardoor je kunt zeggen dat je vanaf je geboorte homofiele gevoelens meegekregen hebt, deze gevoelens kunnen ertoe leiden dat je overtuigd en open homofiel wordt maar ook bisexualiteit kan een resultaat zijn. De uitspraken dat het een lifestyle keuze is vind is volledige onzin, je kunt niet kiezen of je homofiel bent of niet. Hoe je er in het dagelijks leven mee omgaat is een andere vraag maar gezien het feit dat we vanuit een wetenschappelijk en biologische oorsprong kijken moeten we ons ook alleen op de biologische zaken richten Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 16 december 2006 om 16:47. |
|
|
|
|
|
|
#1944 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1945 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De homo's klagen ook niet over de rechten die ze hebben, maar over het onbegrip dat er onder een groot deel van de bevolking bestaat.
|
|
|
|
|
|
#1946 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
ik heb niets tegen homo's of lesbiennes, maar ze hebben al genoeg rechten gekregen, ik vind ook dat ze het huwelijk al ten onrechte gekregen hebben,voor de rest krijgen ze dezelfde kansen als iedere andere vlaming |
|
|
|
|
|
|
#1947 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Wikepedia zegt over de "spandrels" dat het de naam is van mutaties zonder doel. Het is wel juist dat de adaptionisten aanvankelijk uw bewering staafde (waaruit jouw mening wellicht afkomstig was) doch in 1979 weerlegd werden door Stephen Jay Gold en Richard Lewontin. Ik geef je graag de link erbij uiteraard. http://nl.wikipedia.org/wiki/The_spa...ssian_paradigm Je tweede en derde mening heb je overgenomen van een ander forum. Je begrijpt dat ik dat niet als fundament kan aanvaarden. Ze zijn al even waardevol als referentie als jou of mijn mening op ons forum. Alle meningen zijn te vinden op Internet, gekker dan we kunnen bedenken. Er zouden zelfs kabouters bestaan en zo...laten we ernstig blijven. Referenties naar uitspraken van wetenschappers of wetenschappelijke verifieerbare bevindingen zijn wat anders natuurlijk. Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#1948 |
|
Minister-President
|
Waarom hebben ze het huwelijk ten onrechte gekregen?
|
|
|
#1949 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welnu, volgens Gould bevinden zich onder de verschillende biologische eigenschappen die er zijn ook vele spandrels. Deze eigenschappen kunnen best nuttig zijn voor het organisme (we spreken dan van exaptatie), maar er is in het verleden geen selectiedruk op die eigenschap geweest en die hoeft er ook nu niet per se te zijn. De meningen waren overigens allemaal van dezelfde wetenschappelijke site. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 16 december 2006 om 18:35. |
|
|
|
|
|
|
#1950 |
|
Staatssecretaris
|
omdat ik vind dat het huwelijk enkel kan tussen een man en een vrouw, maar dat is mijn mening
|
|
|
|
|
|
#1951 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is nu juist het punt. Je moet niet kijken naar wat je eigen mening is, maar of het rechtvaardig of onrechtvaardig is individuen gelijksoortige rechten te geven.
|
|
|
|
|
|
#1952 |
|
Minister-President
|
Tja maar je moet beetje meegaan met je tijd hé, allé ja ik begrijp niet waarom er zijn die vinden dat het enkel iets is tussen man en vrouw?? Omdat het altijd zo geweest is misschien?
|
|
|
#1953 |
|
Staatssecretaris
|
omdat het een verbond is tussen man en vrouw, en zo is het ook het beste, dat heeft het meeste waarde
|
|
|
|
|
|
#1954 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als dieren beginnen flippen moeten mensen ook flippen . Als mannelijke dieren op elkaar kruipen moeten mensen dat ook doen . Een mens moet meegaan met zijn tijd inderdaad . |
|
|
|
|
|
|
#1955 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1956 |
|
Minister-President
|
We zijn het ondertussen al gewoon hé liberalist dat sommigen er alles proberen bij te betrekken met gevolg dat volledig van de essentie van de zaak afgeweken wordt.
|
|
|
#1957 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik zie niet in welk waardeverschil er kan zijn tussen een heterokoppel en een homokoppel.
|
|
|
|
#1958 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 december 2006 om 20:41. |
||
|
|
|
|
|
#1959 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Sorry, maar ik ga niet langer in op jouw stupiditeiten. Lees eens een boek over genetica of zo...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#1960 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|