Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2006, 15:34   #101
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Mijnheer Paus Benedictus XVI, waar zit de logica in drie is één, wat jij drie-eenheid noemt ?? !!

Mijnheer Paus Benedictus XVI, heb jij nooit jou nieuwe testament gelezen ??
ga maar naar Mattheüs 10:34

Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
En lees eens eerst de HELE contekst waarin dit staat en waaruit dan blijkt waar Jezus het over heeft, voor ge weer typisch islam inlegkunde doet.
Das weer typisch een tekst uit verband trekken en voor eigen kameel spannen.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 15:44   #102
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
En lees eens eerst de HELE contekst waarin dit staat en waaruit dan blijkt waar Jezus het over heeft, voor ge weer typisch islam inlegkunde doet.
Das weer typisch een tekst uit verband trekken en voor eigen kameel spannen.

Wat dit bijbelfragment Mt 10,34 betreft, moet je verder lezen dan je neus lang is (maar meestal gebeuren zo'n losrukking van citaten uit hun context met een duidelijke bijbedoeling ).

Citaat:
Mt 10,34
[34] Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. [35] Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; [36] de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! [37] Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. [38] Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. [39] Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.
Met dit 'zwaard' bedoelt Christus de enorme spanning en zelfs de ruzies in gezinnen waar de ene Jezus volgen en de andere Jezus niet volgen. Hij stuurt er natuurlijk niet op aan om te doden, dat snapt iedereen die de moeite doet om de verzen na vers34 te lezen. Hij bedoelt geen dodend zwaard, maar een zwaard dat scheidt.

Wat zegt Jezus wél over het zwaard als wapen? Toen Petrus naar het zwaard greep bij Jezus' arrestatie in de hof van olijven en ermee het oor van de dienaar van de tempelmeester afsloeg, zei hij tot Petrus:

Citaat:
Matteüs 26:52 "Steek je zwaard terug op zijn plaats.” Jezus zei tegen hem, "Want wie naar het zwaard grijpt, zal door het zwaard omkomen."

Laatst gewijzigd door Judokus : 16 december 2006 om 15:44.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 16:16   #103
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Wat dit bijbelfragment Mt 10,34 betreft, moet je verder lezen dan je neus lang is (maar meestal gebeuren zo'n losrukking van citaten uit hun context met een duidelijke bijbedoeling ).[quote Judokus]

Voilá das nu bijbel exegese ipv inlegkunde.
Judokus ik had het nie beter kunnen uitleggen.
Of die moslims dat nu willen verstaan is een andere kwestie, gelet op wat Judokus opmerkte.

Laatst gewijzigd door stropkeuh : 16 december 2006 om 16:22.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 17:11   #104
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
(maar meestal gebeuren zo'n losrukking van citaten uit hun context met een duidelijke bijbedoeling ).
Eindelijk ene die het snapt.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be