Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2006, 17:16   #21
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De rek is er een beetje uit bij de communautaire eisen aan Franstalige kant. Dus gaat men over op onrealistische eisen. Het probleem is dan wel dat die niet gerealiseerd kunnen worden, met dus het risico dat de regeringsvorming een probleem wordt.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 17:17   #22
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
In dien andere landen bestaat er een culturele en taalkundige samenhang.
belgie is een compleet artificiele constructie. En dus gedoemd om te verdwijnen.
Dat is duidelijk het geval in Frankrijk, totale culturele en taalkundige samenhang.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 17:32   #23
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
In dien andere landen bestaat er een culturele en taalkundige samenhang.
belgie is een compleet artificiele constructie. En dus gedoemd om te verdwijnen.
Elke staat is een artificiële constructie.
Oud 16 december 2006, 17:45   #24
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Di Rupo wil snel communautair overleg
za 16/12/06 - PS-voorzitter Elio Di Rupo wil volgende week met de andere Franstalige politieke partijen communautair overleg plegen. Dat zegt hij in Le Soir.
Di Rupo wil dat alle partijen op een lijn staan wanneer na de federale verkiezingen volgend jaar een nieuwe ronde van de staatshervorming wordt ingezet.
De meeste Vlaamse partijen eisen meer autonomie, onder andere op vlak van werkgelegenheid en justitie.
Di Rupo wil in ruil onder meer de uitbreiding van Brussel. Wijzigingen aan het stelsel van de sociale zekerheid zijn voor Di Rupo uitgesloten.
Dat Di Rupo nu snel overleg tussen de partijen wil, heeft te maken met de omstreden RTBF-reportage over een onafhankelijk Vlaanderen. Hij zegt dat die geleid heeft tot een sterke bewustwording in Wallonië. Onmiddellijk na de uitzending had de PS verontwaardigd gereageerd op de reportage.

Inderdaad, Justitie is van leven of dood voor minister Dirk Van Mechelen samen met minister Marino Keulen die van alles en nog wat hebben toegelaten.
Dit terwijl zij daar geen bevoegdheid voor hadden, zij hebben alles gewoon op zijn Vlaams toegepast "onder voorbehoud".
En wat gaan ze doen als moeder "Justitie" federaal krijgt is een goede vraag.
Ondertussen is het wel machtsafwending!
Slecht begin voor een nieuwe Vlaamse Staat of niet?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 17:47   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En waarom zouden Vlamingen niet meer in Brussel mogen gaan werken?
Och, geen paniek. Want dan moeten de Brusselaars zelf gaan werken, en dat zie ik nog niet zitten (en de werkgevers nog veel minder, vrees ik).
Een leukere vraag is, waarom zouden de Europese instellingen (en in hun zog de zetels van internationale instellingen, bedrijven... en bijbehorende lobbytoestanden) zich niet in Vlaanderen mogen vestigen. Spaart ne hoop gependel uit.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 18:52   #26
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En waarom zouden Vlamingen niet meer in Brussel mogen gaan werken?
Juist, waarom zouden Vlamingen niet meer in hun hoofdstad mogen gaan werken?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 18:56   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er wordt gepoogd een "communautaire overlegronde" te starten een half jaar ongeveer voordat de federale verkiezingsonderhandelingen,waar die dingen serieus in de weg zouden gaan liggen.

Die uitzending op de RtBf was niet toevallig...kom daar bij mij niet mee af.
Die uitspraak een paar maand geleden van SpA-voorzitter J.Vandelanotte,"dat de Franstaligen nu zelf maar eens voorstellen moeten doen ivm BHV" was dat ook niet.....

Zal "Yves" sterk blijven en weigeren te praten tot NA de verkiezingen?

De PS staat niet meer zo sterk in Wallonie,in Charleroi is er zelfs een "cordon sanitaire" aan het groeien rondom de PS(wat een ironie ) ,het "sociologisch plafond" is elders vermoedelijk ook al bereikt.

Vlaanderen zou niet moeten meegaan daarin.WIJ kunnen nu eens eisen stellen.Er is geen enkele reden om toe te geven,op geen enkel punt.Geen belgische regering? Ok dan maar...geen Belgische regering......
De voorzitters van de "democratische partijen" moeten,vind ik,het Vlaams Belang maximaal uitspelen tov Wallonie,zo in de trant van "vriend Rupo,zaag niet,of je mag het eens proberen uit te leggen aan Dewinter ")
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 19:01   #28
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er is geen enkele reden om toe te geven,op geen enkel punt.Geen belgische regering? Ok dan maar...geen Belgische regering......
Exactly my point. Ik begrijp niet dat ze nog overleggen. Dat Vlaanderen toch eindelijk z'n eigen weg gaat, vooraleer het volledig leeggeroofd en leeggeperst is! Het is 5 voor 12!!!
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 19:06   #29
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Exactly my point. Ik begrijp niet dat ze nog overleggen. Dat Vlaanderen toch eindelijk z'n eigen weg gaat, vooraleer het volledig leeggeroofd en leeggeperst is! Het is 5 voor 12!!!
Voor mij hoeft Belgie niet weg!
Ik denk zelfs dat dit voor een meerderheid der Vlamingen geldt!

Maar er is nu al jaren sprake van transfers,en NIKS wijst er momenteel op dat dat zal minderen,en bovendien wil men constant maar verder knabbelen aan ons toch al zo kleine "grondgebied" of aan de macht van door ons verkozen mandatarissen over dat grondgebied..

We aanvaarden dat niet van mensen die Arabisch,Berbers....,Turks,Engels.....latijn,Holla nds.,..spreken ,ongeacht hun paspoort,wat zouden we dat dan doen mensen die Frans spreken?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 19:29   #30
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Voor mij hoeft Belgie niet weg!
Ik denk zelfs dat dit voor een meerderheid der Vlamingen geldt!
IK 'denk' dat dat een fabeltje is, door de linkse pers hier de wereld ingestuurd. Maar we zullen het helaas nooit echt te weten komen (in 'Belgie' toch niet).

Geen eerlijke/betrouwbare pers, geen referenda. Nooit.

Laatst gewijzigd door gladiator : 16 december 2006 om 19:30.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 19:53   #31
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht
Ik denk dat het 5 na twaalf is en over wat wil die roep o nu weer gaan onderhandelen, of de franse gewoon niet afkomen op het communautair overleg of dat ze toch zullen komen maar met allemaal plakband op hun mond ter protestactie!
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 00:16   #32
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

De Waalse politici in het debat zegden reeds "non" alhoewel de moderator vroeg of er niet kon overlegd worden.

Dus ze houden het been stijf,

De Vlamingen zouden dat ook moeten doen, maar tijdens de eerste ronde waren ze al aan het ruziën onder mekaar.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 00:25   #33
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...po/index.shtml

Uitbreiding van Brussel? Die gelooft ook nog in sprookskes zeker?
Die vent is gewoon gek, dat is het. En daarmee gaat men moeten praten over meer staatshervorming. Wat gaat dat worden?!?
Dat ziet er niet goed uit.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 00:30   #34
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
De Waalse politici in het debat zegden reeds "non" alhoewel de moderator vroeg of er niet kon overlegd worden.

Dus ze houden het been stijf,

De Vlamingen zouden dat ook moeten doen, maar tijdens de eerste ronde waren ze al aan het ruziën onder mekaar.
Het eeuwige probleem bij de vlamingen......Ik vrees als dat niet veranderd alles bij het oude zal blijven.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 00:35   #35
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Het eeuwige probleem bij de vlamingen......Ik vrees als dat niet veranderd alles bij het oude zal blijven.
Die politici zijn zo dom als het achterste van een varken
Is ook wetenschappeijk bewezen dat je voor politici niet bijster slim moet zijn!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
Oud 17 december 2006, 00:38   #36
end
Schepen

Standaard

Terwijl ik Leterme zeker niet voor 100% betrouw, denk ik dat hij de laatste zal zijn om Brussel uit te breiden ten nadele van de Vlamingen. Ik zie dat gewoon niet in hem. Ik kan ook gewoon naïef zijn op dat vlak, maar voorlopig kan ik niet anders dan CD&V/N-VA vertrouwen en steunen. Het is de enige kans in 2007.
end is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 00:39   #37
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Eigenlijk zit precies daar de angel van het "probleem" men wil zowel in Vlaanderen als in Wallonië (of eigenlijk bij de Nederlandstalige partijen en de Franstalige Partijen) tot een "eenheidsstandpunt" komen - iets wat er eigenlijk niet is. De theorie dat "alle franstaligen" Belgë bijeen willen houden in een status-quo en "alle nederlandstaligen" een steeds verdergaande splitsing wensen is onzin.

Prachtige berekeningen kan je vandaag aanschouwen : nl. dat het verschil in
ziekteverzeringskosten verminderd, pensioenkosten kortelings waarschijnlijk omslaat ; maar bovendien dat de werkloosheidskosten zeer ongelijk blijven...

Wat gebeurt er in zulke omstandigheden in andere landen ? Er worden maatregelen genomen om meer werkgelegenheid in het "getroffen" gebied te scheppen. Werklozen worden aangemaand om zich in gebieden te vestigen waar er wel meer werkgelegenheid is. Meer bevoegdheden "overhevelen" lijkt in die omstandigheden een voorbarig idee. Het toppunt is nl. dat er nog steeds Vlamingen zijn die in Brussel en Wallonië hun dagelijkse boterham gaan verdienen. Het "probleem" oplossen door die mensen te verplichten te gaan verhuizen ? Juist : bespottelijk ! Een belgenmop.
Ik heb vandaag ook gelezen in een juridisch boek dat er geen significant verschil is in het aantal faillissementen tussen Noord- en Zuid-België: ongeveer 4.000 per jaar in het noorden en 2.000 in het zuiden.

De verschillen situeren zich op provinciaal niveau. Zo zijn er per hoofd méér faillissementen in Antwerpen dan in Luxemburg.

Interessant. Dit bewijst dat de zelfstandigen in het zuiden het helemaal niet zo slecht doen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 00:41   #38
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Terwijl ik Leterme zeker niet voor 100% betrouw, denk ik dat hij de laatste zal zijn om Brussel uit te breiden ten nadele van de Vlamingen. Ik zie dat gewoon niet in hem. Ik kan ook gewoon naïef zijn op dat vlak, maar voorlopig kan ik niet anders dan CD&V/N-VA vertrouwen en steunen. Het is de enige kans in 2007.
Het zal waarschijnlijk ook uw laatste kans zijn. De Belgen hebben die communautaire spelletjes stilaan door. Na 2007 worden verdere splitsingen quasi onmogelijk.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2006, 00:42   #39
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik heb vandaag ook gelezen in een juridisch boek dat er geen significant verschil is in het aantal faillissementen tussen Noord- en Zuid-België: ongeveer 4.000 per jaar in het noorden en 2.000 in het zuiden.

De verschillen situeren zich op provinciaal niveau. Zo zijn er per hoofd méér faillissementen in Antwerpen dan in Luxemburg.

Interessant. Dit bewijst dat de zelfstandigen in het zuiden het helemaal niet zo slecht doen.
Ja de zelfstandigen niet maar al de rest wel!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 17 december 2006 om 00:42.
Oud 17 december 2006, 00:42   #40
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Spanje heeft zijn Basken en Catalanen, Frankrijk zijn Bretoenen,Basken en Corsikanen, Duitsland zijn Kasjoeben, Slovenen zit met hongaren en Italianen enz.. (in de EU worden 100 talen gesproken..)?
Oost-Pruisen is -inclusief Danzig/Gdansk- toch al een tijdje naar Duitslands oosterbuur geschoven. Het is dan ook Polen die met een Kasjoebische minderheid zit.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be