Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2006, 18:16   #2401
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik zou wel graag willen weten hoe het zit met woorden als ''zenne'' en ''me dunkt''. Ik probeer overal een betekenis van die woorden te zoeken maar dat lukt me gewoonweg niet.
Zenne is dialect voor zulle en 'me dunkt' betekent 'denk ik', peize 'k ik ...
Jullie zeggen toch ook 'een lage dunk hebben van iemand'?
Dunk = gedacht = indruk

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2006 om 18:19.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 18:18   #2402
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat is dan een miezer?

Paulus.
Een goozer?
Oud 18 december 2006, 18:19   #2403
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een goozer?
Een miezerig ventje. Benepen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 18:19   #2404
de roenekes
Provinciaal Statenlid

de roenekes's schermafbeelding

Standaard

İk moet nog den eersten Hollander tegenkomen die perfect Algemeen Beschaafd Nederlands spreekt.
de roenekes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 18:20   #2405
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem mij er dan één
Vaak wordt gedacht dat homoseksualiteit alleen bij mensen voorkomt. Maar volgens de Amerikaanse bioloog Bruce Bagemihl is haast geen enkele diersoort strikt hetero. In 2004 publiceerde hij een dik boek dat het homoseksuele gedrag van meer dan 470 diersoorten in kaart brengt. Hij beschrijft mannelijke giraffen die als voorspel hun lange nekken liefdevol om elkaar kronkelen, en stoere leeuwen die elkaar bestijgen. En mannelijke orang-oetans die elkaar oraal bevredigen (= ‘pijpen’), zeekoeien die zich in homo-erotische orgiën storten, vampiervleermuizen die erecties krijgen als ze elkaar verzorgen en lesbische zeemeeuwen die samen eieren uitbroeden. Zelfs egels, struisvogels, hagedissen, forellen en fruitvliegjes gaan wel eens met de eigen sekse in de weer. En het zijn geen eenmalige uitspattingen. Bij alle dieren die Bagemihl beschrijft is homoseksueel gedrag regelmatig waargenomen.

Natuurlijk is homoseksualiteit natuurlijk! Anders was het homo-gen al lang uit mens en dier verdwenen. De ontdekker van het homo-gen, Dean Hamer, zegt dat homo-genen hebben overleefd omdat ze een belangrijk evolutionair voordeel met zich meebrengen, dat het gebrek aan nakomelingen compenseert. Hier wordt onderzoek naar gedaan.

Alleen mensen oordelen. De natuur niet. Sommige mensen zullen altijd wel een reden vinden om homoseksualiteit af te keuren. In ieder geval is duidelijk dat in de natuur alles mogelijk is. Er zijn dieren die man en vrouw tegelijk zijn, dieren die van geslacht veranderen, dieren die masturberen, biseksuele dieren en dieren die doen alsof ze van het andere geslacht zijn. Eén ding is opvallend: geen dier keurt homoseksueel gedrag af. Seks met soortgenoten van hetzelfde geslacht is volledig geaccepteerd. De natuur oordeelt niet. In het oordelen is de mens wél uniek. Misschien is dat pas echt onnatuurlijk.

Hoe overleeft het homo-gen? door Dagmar van der Neut in Psychologie Magazine, juni 2004 ( pdf-bestand: zie ook 'newsletter' pagina)

Ik raad u dit PDF bestand aan. Hier in staat een stuk over een bioloog die alles erover weet. Hier is de PDF: http://www.gayboysupport.nl/hoe_over...t_homo-gen.pdf
Het belangrijke stuk heb ik verdikt.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 18 december 2006 om 18:21.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 18:31   #2406
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Als een homo nu naar de spermabank gaat, heb je daar toch geen derde persoon voor nodig zeker?? En dan nog als er een derde persoon is wat is er daar abnormaal aan... Wel dan zijn er héél veel hetero's abnormaal ook hoor.
Er zijn inderdaad heel veel mensen met afwijkingen om zich op een normale manier te kunnen voortplanten. Maar nog veel meer die dat weldegelijk op een normale manier kunnen hoor. Alleen de homosexuelen niet. Geen enkele.

Citaat:
En ik zie totaal niet in wat er daar abnormaal aan is, nu ja we weten het al lang; je wilt nillens willens bewijzen dat homo's abnormaal zijn, dat je daarmee de homo's kwetst dat zal je een zorg wezen, ah ja wat kan het jou schelen, je zit hier al de ganse tijd op de kap van de homo's dat het geen naam heeft . Verontschuldigingen zouden hier dan ook mooi op zijn plaats zijn.
Iemand die een beetje doof is heeft ook een lichte afwijking. Hij mag daardoor misschien geen militair worden bijvoorbeeld. Iemand die niet goed ziet, kan meestal geholpen worden met een bril zodat de gezichtsafwijking enigzins bijgesteld wordt en ik kan zo nog uren doorgaan, want iedereen heeft wel ergens iets.

Maar als je dat zegt tegen een homo, dan is hij verschrikkelijk die p gekwetst, doe je dat om hem te pesten, om hem te kwetsen, ben je een homofoob een homohater, noem maar op.

Sta je dan nooit eens stil bij het feit dat dergelijke beschuldiging ook kunnen kwetsen en je in feite net doet, wat je de andere verwijt?

Als ik zeg dat homosexualiteit afwijkt van de norm, dan bedoel ik niet de homosexueel te kwetsen. Ik heb het over homosexualiteit.

Ik vind doofheid ook een afwijking, kleurenblindheid ook. Maar ik vind dat niet om dove en slechtziende mensen te kwetsen en te vernederen of zo hoor. Ik noem dat zo omdat het zo heet. En die mensen zien dat ook niet als beledigend. Zij erkennen hun mankement en voelen zich als mens daardoor niet persoonlijk aangevallen.

Maar o wee als je dat durft zeggen over homosexualiteit. Ik zou haast zeggen dat ze daarin ook niet normaal zijn, maar ik laat het nu even zo.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 18:36   #2407
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

Een blinde heeft een 'afwijking', namelijk het slechter zien. Een dove heeft een 'afwijking', nameijk het slechter horen. Een homo heeft een 'afwijking', namelijk.. ? Ik denk niet echt dat je het als een mankement moet zien.

Je hebt links en rechtshandige, mensen met bruine en blauwe ogen, hetero's en homo's. Accept it.
Chilles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 18:39   #2408
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes Bekijk bericht
İk moet nog den eersten Hollander tegenkomen die perfect Algemeen Beschaafd Nederlands spreekt.
Als u mij fouten hebt zien maken, laat ze dan graag zien. ''Den'' valt trouwens onder de oude taal.
Oud 18 december 2006, 18:40   #2409
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chilles Bekijk bericht
Een blinde heeft een 'afwijking', namelijk het slechter zien. Een dove heeft een 'afwijking', nameijk het slechter horen. Een homo heeft een 'afwijking', namelijk..
Het niet zelfstandig kunnen voortplanten?

Als iedereen homosexueel zou zijn sterft alle leven uit. Is er geen leven meer, geen evolutie alleen nog materiele dingen.

Is dat volkomen normaal en natuurlijk?

Maar als iedereen heterosexueel zou zijn...

is dat volkomen normaal en natuurlijk ja.

Een onmiskenbaar verschil.

Paulus.
Oud 18 december 2006, 18:40   #2410
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is dan een miezer?

Paulus.
Een zielig ventje. Komt van het woord miezerig.
Oud 18 december 2006, 18:40   #2411
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als iedereen homosexueel zou zijn sterft alle leven uit. Is er geen leven meer, geen evolutie alleen nog materiele dingen.

Paulus.
Lees eerst het artikel maar 'ns.
Oud 18 december 2006, 18:44   #2412
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de roenekes Bekijk bericht
Waarom zou hij ook, als hij perfect Nederlands spreekt?
Oud 18 december 2006, 18:45   #2413
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Het is niet omdat homo's zich niet voort planten, ze het ook niet kunnen. Een homo kan evengoed een vrouw bevruchten als een hetero, ze doen het enkel niet. als u dit vergelijkt met een blinde, wilt u zeggen dat een blinde wel kan zien, maar het niet wilt.

Verder ben ik ervan overtuigd dat er veel HoLeBi's rondlopen die een grotere bijdrage tot de maatschappij hebben dan U. Niet dat dat zó moeilijk is.

Als, als.. Als mijn moeder een koe was, kon ik ze melken. Het merendeel is hetero, correct. Is daarom de homo minder? Nee. Vergeet niet dat het nog steeds de hetero's zijn die de homo's maken. Wie weet zet jij ooit nog een homo op de wereld.
Oud 18 december 2006, 18:45   #2414
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Vaak wordt gedacht dat homoseksualiteit alleen bij mensen voorkomt. Maar volgens de Amerikaanse bioloog Bruce Bagemihl is haast geen enkele diersoort strikt hetero. In 2004 publiceerde hij een dik boek dat het homoseksuele gedrag van meer dan 470 diersoorten in kaart brengt. Hij beschrijft mannelijke giraffen die als voorspel hun lange nekken liefdevol om elkaar kronkelen, en stoere leeuwen die elkaar bestijgen. En mannelijke orang-oetans die elkaar oraal bevredigen (= ‘pijpen’), zeekoeien die zich in homo-erotische orgiën storten, vampiervleermuizen die erecties krijgen als ze elkaar verzorgen en lesbische zeemeeuwen die samen eieren uitbroeden. Zelfs egels, struisvogels, hagedissen, forellen en fruitvliegjes gaan wel eens met de eigen sekse in de weer. En het zijn geen eenmalige uitspattingen. Bij alle dieren die Bagemihl beschrijft is homoseksueel gedrag regelmatig waargenomen.

Natuurlijk is homoseksualiteit natuurlijk! Anders was het homo-gen al lang uit mens en dier verdwenen. De ontdekker van het homo-gen, Dean Hamer, zegt dat homo-genen hebben overleefd omdat ze een belangrijk evolutionair voordeel met zich meebrengen, dat het gebrek aan nakomelingen compenseert. Hier wordt onderzoek naar gedaan.

Alleen mensen oordelen. De natuur niet. Sommige mensen zullen altijd wel een reden vinden om homoseksualiteit af te keuren. In ieder geval is duidelijk dat in de natuur alles mogelijk is. Er zijn dieren die man en vrouw tegelijk zijn, dieren die van geslacht veranderen, dieren die masturberen, biseksuele dieren en dieren die doen alsof ze van het andere geslacht zijn. Eén ding is opvallend: geen dier keurt homoseksueel gedrag af. Seks met soortgenoten van hetzelfde geslacht is volledig geaccepteerd. De natuur oordeelt niet. In het oordelen is de mens wél uniek. Misschien is dat pas echt onnatuurlijk.

Hoe overleeft het homo-gen? door Dagmar van der Neut in Psychologie Magazine, juni 2004 ( pdf-bestand: zie ook 'newsletter' pagina)

Ik raad u dit PDF bestand aan. Hier in staat een stuk over een bioloog die alles erover weet. Hier is de PDF: http://www.gayboysupport.nl/hoe_over...t_homo-gen.pdf
Heel mooi (het gedeelte dat ik las)
Alleen bestaat het HOmo-gen niet...
(En als het bestaat, heb ik liever dat het niet ontdekt wordt...)

Laatst gewijzigd door eno2 : 18 december 2006 om 18:46.
Oud 18 december 2006, 18:50   #2415
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn inderdaad heel veel mensen met afwijkingen om zich op een normale manier te kunnen voortplanten. Maar nog veel meer die dat weldegelijk op een normale manier kunnen hoor. Alleen de homosexuelen niet. Geen enkele.

Iemand die een beetje doof is heeft ook een lichte afwijking. Hij mag daardoor misschien geen militair worden bijvoorbeeld. Iemand die niet goed ziet, kan meestal geholpen worden met een bril zodat de gezichtsafwijking enigzins bijgesteld wordt en ik kan zo nog uren doorgaan, want iedereen heeft wel ergens iets.

Maar als je dat zegt tegen een homo, dan is hij verschrikkelijk die p gekwetst, doe je dat om hem te pesten, om hem te kwetsen, ben je een homofoob een homohater, noem maar op.

Sta je dan nooit eens stil bij het feit dat dergelijke beschuldiging ook kunnen kwetsen en je in feite net doet, wat je de andere verwijt?

Als ik zeg dat homosexualiteit afwijkt van de norm, dan bedoel ik niet de homosexueel te kwetsen. Ik heb het over homosexualiteit.

Ik vind doofheid ook een afwijking, kleurenblindheid ook. Maar ik vind dat niet om dove en slechtziende mensen te kwetsen en te vernederen of zo hoor. Ik noem dat zo omdat het zo heet. En die mensen zien dat ook niet als beledigend. Zij erkennen hun mankement en voelen zich als mens daardoor niet persoonlijk aangevallen.

Maar o wee als je dat durft zeggen over homosexualiteit. Ik zou haast zeggen dat ze daarin ook niet normaal zijn, maar ik laat het nu even zo.

Paulus.
Waarom voel je je aangesprken dat we het hebben over homohaat, aangesproken misschien??? Tja moesten sommigen een beetje vredelievender zijn tov homo's zou het woord homofobie niet eens bestaan.
Nu al op de kap zitten van mensen die doof zijn, echt goe bezig, héééél goed bezig .

Nu ja ik wacht nog altijd op het allereerste bewijs als zou homoseksualiteit abnormaal zijn... en vooral nogmaals: homo's kunnen op een perfect normale manier kinderen krijgen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren

Laatst gewijzigd door bartje : 18 december 2006 om 18:51.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 18:52   #2416
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:

Paulus.
Als iedereen homoseksueel zou zijn dan nog zou er geen enkel gevaar zijn dat het leven zou uitsterven en kunnen homo's zich nog altijd op een perfect normale manier voortplanten.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 19:05   #2417
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Heel mooi (het gedeelte dat ik las)
Alleen bestaat het HOmo-gen niet...
(En als het bestaat, heb ik liever dat het niet ontdekt wordt...)
Idd, sommige religieuzen en homofoben zouden er wel eens lugubere ideeën op na kunnen krijgen.

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 18 december 2006 om 19:22.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2006, 19:07   #2418
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar staat het stukje over de functionaliteit van homosexualiteit? Je gaat toch niet beweren dat homosexuelen het gebrek aan nakomelingen kan goedmaken hé zoals daar staat in het vet? Wat is dat nu voor onzin?!

Het zijn juist zij die zich niet voortplanten kunnen! Bij een gebrek aan nakomelingen heb je geen homosexuelen nodig, maar juist heterosexuelen toch? Zeg nu niet dat ik moeilijk doe hé?!

Ik heb uw raad opgevolgd en het stuk gelezen. Nergens gaat het over de functionaliteit van homosexualiteit. Het gaat er vanuit dat er zoiets als een homo-gen bestaat om vervolgens te suggereren hoe dat gen zou kunnen overleven. Maar men plaatst er wel bij (ook in het stukje dat u kopieerde) dat er onderzoek naar gedaan wordt, waaruit ik concludeer dat het uiteraard. nog niet vaststaat natuurlijk.

We zijn op zoek naar de functie van homosexualiteit. Niet naar een mogelijke oorzaak. Want geloof me, dat staat echt waar nog niet vast.

Paulus.
Oud 18 december 2006, 19:07   #2419
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U bent hopeloos, ik verbaas me erover hoe u overal omheen weet te draaien. Een evolutionair voodeel meebrengen dat is de functie. Deal with it. Ik weet dat het moeilijk is, maar ik wist het de hele tijd al. Mensen de evolutietheorie KLOPT!

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 18 december 2006 om 19:09.
Oud 18 december 2006, 19:13   #2420
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Waarom voel je je aangesprken dat we het hebben over homohaat, aangesproken misschien??? Tja moesten sommigen een beetje vredelievender zijn tov homo's zou het woord homofobie niet eens bestaan.
Ik voel me aangesproken omdat ik zo aangesproken wordt onder meer door u pesroonlijk mijnheer.

Citaat:
Nu al op de kap zitten van mensen die doof zijn, echt goe bezig, héééél goed bezig .
Dat doe ik niet. Ik noem doofheid een afwijking zonder de dove mens te haten daarvoor.

Citaat:
Nu ja ik wacht nog altijd op het allereerste bewijs als zou homoseksualiteit abnormaal zijn... en vooral nogmaals: homo's kunnen op een perfect normale manier kinderen krijgen.

En ik wacht nog altijd op een functie van homosexualieteit, dat niet door heterosexualiteit zou ingevuld kunnen worden.

Homo's kunnen helemaal niet op een perfect normale maniet kinderen krijgen. Ze zijn daarvoor afhankelijk van de hulp van derden. En dat is niet de normale manier. 100 Jaar geleden was zoiets niet mogelijk.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be