Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 09:56   #201
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zwitsers ?!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oostenrijkse_tijd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Habsburg
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aargau
We noemen het de oostenrijkse tijd maar volgens mij was het eerder de zwitserse tijd het doet er niet toe je weet waar ik wou op wijzen geloof ik...

Citaat:
identiteit ?!
Ik weet het het is een raar woord...
Ik zou het definiëren als "met wie/wat je je vereenzelvigt"...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 10:07   #202
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Het is nogtans simpel, we hoeven niet te splitsen.

Alle mensen die voor een onafhankelijk vlaanderen zijn blijven gewoon in vlaanderen wonen. Al de tegenstanders, le Roi inclus, verhuizen naar Wallonië. Het justitiepaleis van Luik kan dan gebruikt worden door onze "Bert"
en de nieuwe Vlamingen in Wallonië zorgen voor de solidariteit met hun Waalse Vrienden. Maar daarna wel niet komen bleiten als je "onderdrukt" wordt hoor...
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 10:44   #203
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
De veel eerder - enkele pagina's terug - aan jou gestelde vraag was hoe jij iemands homofiele geaardheid kan doen overeenstemmen met diens koningsgezindheid, wetende dat er nauwe banden zijn tussen de koninklijke familie en Opus Dei .
Simpel toch?
En mijn vraag is zelfs nòg simpeler: toon mij aan dat die vermeende banden met Opus Dei geleid hebben tot expliciete homofobe uitlatingen door onze vorst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 10:56   #204
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En mijn vraag is zelfs nòg simpeler: toon mij aan dat die vermeende banden met Opus Dei geleid hebben tot expliciete homofobe uitlatingen door onze vorst.

Raf,
moet ik nu concluderen dat jij lidmaatschap van een excpliciet homofobe club geen probleem vindt ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 11:13   #205
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf,
moet ik nu concluderen dat jij lidmaatschap van een excpliciet homofobe club geen probleem vindt ?!
Waarom zou ik dat lidmaatschap een probleem vinden? Ik ondervind daar toch geen hinder van? Het zou natuurlijk een heel ander verhaal zijn wanneer de koning als lid van die club èn in zijn functie als staatshoofd expliciet homofobe uitlatingen zou doen. Voor zover ik weet is dat echter niet het geval... Met wat hij verder in zijn privé-leven doet, heb ik geen uitstaans en jij evenmin.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 19 december 2006, 11:26   #206
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nergens beweerde ik dat Béber expliciete homofobe uitlatingen deed, alleen vroeg ik (schalks) in een reactie op een bericht van Mitgard of onze goede koning niet een beetje homofoob mocht zijn, gezien de banden tussen Opus Dei en onze 'royals'.
Ondertussen weten we - ik ga de berichten hierboven niet opsnorren - dat Béber idd homofoob mag wezen en dat de banden tn koningshuis en Opus Dei 'vermeend' zijn.
Skjoez mie, dat is nieuw.
Oud 19 december 2006, 11:30   #207
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik dat lidmaatschap een probleem vinden? Ik ondervind daar toch geen hinder van? Het zou natuurlijk een heel ander verhaal zijn wanneer de koning als lid van die club èn in zijn functie als staatshoofd expliciet homofobe uitlatingen zou doen. Voor zover ik weet is dat echter niet het geval... Met wat hij verder in zijn privé-leven doet, heb ik geen uitstaans en jij evenmin.
maar Raf, jij weet toch ook dat voor een koning ook LIDMAATSCHAP een politiek statement is ?!

of vond jij het ook al abnormaal dat Sauwens als minister aftrad nadat bekend werd dat ie als privé persoon aanwezig was op een bbq van het St Maartensfonds ?! hoe stond je daar dan tegenover ? is Sauwens te vroeg opgestapt, onterecht onder druk gezet ?
Oud 19 december 2006, 11:40   #208
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar Raf, jij weet toch ook dat voor een koning ook LIDMAATSCHAP een politiek statement is ?!

of vond jij het ook al abnormaal dat Sauwens als minister aftrad nadat bekend werd dat ie als privé persoon aanwezig was op een bbq van het St Maartensfonds ?! hoe stond je daar dan tegenover ? is Sauwens te vroeg opgestapt, onterecht onder druk gezet ?
Het verschil tussen Sauwens en de koning zit 'm in de politieke macht. Sauwens heeft die, de koning niet.

Citaat:
Oud 19 december 2006, 11:45   #209
Don Quichote
Banneling

Standaard

Deze onstaat is geen lang leven meer beschoren.
Alleen de naam zal misschien blijven, maar liever niet.

Laten we allen strijden voor de vernietiging van het gedrocht Belgique.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 11:48   #210
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen Sauwens en de koning zit 'm in de politieke macht. Sauwens heeft die, de koning niet.
elk Vlaams minister springt een gat in de lucht nu dat jij hen meer politieke macht toekent dan de koning ... dat geloofde je zelf toch niet, hoop ik !

een ander voorbeeld, gewoon om duidelijkheid te scheppen ... morgen lekt uit dat Albert lid werd van KKK of neen, nog erger , gewoon van het VB, niks aan de hand zeg jij, dat is slechts lidmaatschap ... de koning doet privé wat ie wil ...hij heeft immers geen politieke macht ...

iets zegt me dat we er hier niet meer geraken met een consequente houding ... het éne wel, het andere niet dan maar ... maar dan zit je weer met het probleem dat ie geen koning van alle Belgen meer is ...

neenee, volgens mij dient hij zich te onthouden van gelijk welk lidmaatschap en van gelijk welke mening ... hij moet ten allen tijde zwijgen, of slechts nietszeggende humaan democratische platitudes dmv containerbegrippen verkondigen wanneer hij toevalligerwijze toch publiek zijn mond opentrekt.
Oud 19 december 2006, 11:57   #211
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jamaar Anna...misschien gaat Raf in op het beginsel van Opus Dei waarbij zij propageren dat een homo in feite een "zieke" is...

Aan de andere kant vind ik het maar raar dat wanneer je om een of andere redenen je rechter arm omhoog steekt dit wettelijk verboden is maar wanneer je (met de pers en de ganse reutemeteut erbij als het om een vergadering gaat) echt "actief lid" bent van een pertinent, openbaar, acclamatief en openlijk homofobe organisatie dat dan weer tot de privésfeer behoort...

Dit in tegenstelling met het VB waar ze vinden dat het hebben van een sexuele voorkeur (welke dan ook) niet thuishoort in het openbare leven.
Daarom zegt het VB dan ook openlijik dat hun vele homofiele leden en mandatarissen evenveel recht hebben op het hebben van hun sexuele voorkeur als anderen.
Oud 19 december 2006, 11:58   #212
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat een gekronkel....
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 12:00   #213
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
elk Vlaams minister springt een gat in de lucht nu dat jij hen meer politieke macht toekent dan de koning ... dat geloofde je zelf toch niet, hoop ik !
Ga jij hier nu in alle ernst beweren dat een minister minder politieke macht heeft dan de koning??? You have got to be kidding me...

Citaat:
Oud 19 december 2006, 12:01   #214
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neenee, volgens mij dient hij zich te onthouden van gelijk welk lidmaatschap en van gelijk welke mening ... hij moet ten allen tijde zwijgen, of slechts nietszeggende humaan democratische platitudes dmv containerbegrippen verkondigen wanneer hij toevalligerwijze toch publiek zijn mond opentrekt.
En zelfs dan nog maakt hij zich schuldig aan de grootste leugenachtige inconsequentie door zijn jaarlijkse slijmerige en suikerplakkerige oproep tot verdraagzamheid terwijl hijzelf lid is van de meest discriminerende clubs die er bestaan en zich aktief en bewezen heeft schuldig gemaakt aan net die dingen die hij steevast bij kerstmis op ons aller staatsomroep komt veroordelen.
Oud 19 december 2006, 12:03   #215
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
Het is nogtans simpel, we hoeven niet te splitsen.

Alle mensen die voor een onafhankelijk vlaanderen zijn blijven gewoon in vlaanderen wonen. Al de tegenstanders, le Roi inclus, verhuizen naar Wallonië. Het justitiepaleis van Luik kan dan gebruikt worden door onze "Bert"
en de nieuwe Vlamingen in Wallonië zorgen voor de solidariteit met hun Waalse Vrienden. Maar daarna wel niet komen bleiten als je "onderdrukt" wordt hoor...
Dat is pas een originele oplossing, Vlaanderen soeverein en vrij, en diegenen die niet akkoord zijn krijgen politiek asiel van Di Rupo, en ze moeten inderdaad daarna niet komen bleiten als ze 'onderdrukt' worden door de Walen.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2006, 12:05   #216
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga jij hier nu in alle ernst beweren dat een minister minder politieke macht heeft dan de koning??? You have got to be kidding me...
Voor zover ik weet benoemt en ontslaat de koning nog altijd de ministers, en niet andersom.
Oud 19 december 2006, 12:05   #217
largo_w

Standaard

Citaat:
????
Welke macht heeft die koning dan juist?
Welke macht heeft een minister?
damn als u correct bent ben ik heel slecht geïnformeerd!
Oud 19 december 2006, 12:08   #218
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor zover ik weet benoemt en ontslaat de koning nog altijd de ministers, en niet andersom.
Pro forma, liefje, pro forma... Niet zeveren hé...

Citaat:
Oud 19 december 2006, 12:08   #219
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
http://www.radiovisie.eu/be/nieuws.rvsp?art=00028965
Oud 19 december 2006, 12:08   #220
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
neem de proef op de som ...

probeer als minister eens een bouw op te trekken in een natuurgebied ... het mag, maar hoeft geen klooster te zijn
probeer als minister eens een invloed uit te oefenen op de overname van een Belgische bank door een Nederlandse bank ...
probeer als minister eens een veto te stellen tegen bepaalde personen om deel uit te maken van de regering ...
etc etc etc...

ps herlees die post van mij nog eens waaruit je bovenstaande citeerde, stond nog meer in ook he

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 december 2006 om 12:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be