![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Europees Commissaris
|
Mijn idee over "het unitarisme is voordeliger voor Vlaanderen" krijgt in wezen geen kritiek. Hans le premier : spot wat met "Lebensraum", België
biedt deze ruimte aan iedereen binnen de EU intussen & bovendien kunnen de EU burgers hier hun stemrecht uitoefenen en binnen afzienbare tijd bepalen dat het engels, het turks of het litauws als nationale taal ingevoerd wordt. Ik zou die muur van minstens 4 m rondom de heilige Vlaemsche grond beginnen bouwen ! Overigens : het "Waals Speratisme" is ontstaan als reaktie op de Vlaamse unitaristische eis van 2-taligheid over het gehele belgische grondgebied, de duitstaligen moesten zich in die tijd waarschijnlijk assimileren. Het verkapte federalisme is inderdaad ontstaan uit Waals-Vlaamse onderhandelingen, waarbij de franstalige Brusselaars zich aan Waalse kant schaarden & de nederlandstalige Brusselaars zich eigenlijk nauwelijks geroerd hebben.. dit gaf oa. aanleiding tot de potsierlijke constructie van gewest- en gemeenschapsregeringen, die de Vlamingen dan maar intern lieten samenvallen & waar de franstaligen nog altijd "mee zitten". Tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezingen gebeurde intussen wat voorspelbaar was : de 2-talige (meertalige?) lijsten maakten weer furore ten einde "voldoende" Vlamingen verkozen te doen geraken en te vermijden dat Vlaams Belang als "enige" Vlaamse Stem zou weerklinken. Ten einde de discussie nog wat te kruiden begin ik overigens, ten behoeve van het B.U.B (ik heb het altijd al voor "underdogs" gehad) een draad over het nieuw op te richten unitaire België versus de nieuw op te richten Bataafse Republiek (als het kind maar een naam heeft).
|
|
|
#302 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind dat we een gewapende beweging ETA (Esperantista tutmonda Armeo) moeten oprichten die strijdt voor de Esperantuja Republiko. Gedaan met al die zever
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je hebt gelijk, hoor. |
|
|
|
|
|
|
#304 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Je geeft dus toe dat het de Vlamingen waren die niet alleen individuele tweetaligheid wilden in heel Belgique, maar feitelijke tweetaligheid? Waarom denk je dat ze dit voorstelden? En waarom denk je dat de Franstaligen dit weigerden zodat het unitaire Belgique een nepfederatie werd?
|
|
|
|
#305 |
|
Minister
|
Hans is zondermeer voorstander van het herinvoeren van de talentelling, wat een geleidelijke maar zekere opschuiving van de taalgrens naar het noorden betekent.
|
|
|
|
|
|
#306 |
|
Schepen
|
Uiteindelijk waren een 60-tal échte Belgen aangekomen. Sommigen hadden wat vertraging opgelopen. Focus TV heeft een duidelijk interview uitgezonden op zondag.
Het verschil met een BUB optocht als een Vlaams-Nationalistische optocht is dat extremisten veel sneller op straat komen dan patriotten. Dus...maar toch de beweging groeit en houdt stand. België bestaat gelukkig nog. Vergeet niet dat de BUB nog altijd in een verdedigingspositie zit. Wij vechten voor het respect die onze vaders en grootvaders verdienen; Wij vechten voor een behouden toekomst die onze kinderen verdienen. België is een succesverhaal en wij willen dat verder schrijven. Bedankt aan ieder die ruggegraat genoeg had om te komen en ook aan allen die naar aanleiding van deze manifestatie zich bij de BUB hebben aangesloten. |
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
18 -> 30 -> 60! Amai! Vlaams-Nationalistische = extremisme België is een succesverhaal en wij willen dat verder schrijven. en ook aan allen die naar aanleiding van deze manifestatie zich bij de BUB hebben aangesloten. Hoeveel? 18? of bij een tweede telling 30? derde telling 60? |
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De laatste zin is weer zo hilarisch. 't Doet me onmiddellijk denken aan de uitspraak van jullie opperbubbel over het weinige volk bij de herdenking aan de Munt: "Velen konden niet komen omdat ze vastzaken in de file op de Brusselse ring." Nu "hebben ze vertraging opgelopen"... Hoogstwaarschijnlijk kwamen er dus honderden bubbels op de Brugse markt toen de camera's verdwenen waren en de fototoestellen buiten werking. Want ja, jullie hebben ook iets met fototoestellen die "plotseling" niet meer werken (denken we maar aan de hilarische uitleg over de herdenking rond de Slag der Zilveren Helmen)... |
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toen de camera's verdwenen waren en de fototoestellen niet meer werkten, stroomde de markt vol met bubbels. Busladingen vol. Zelfs de NMBS had een speciale trein vanuit Luik ingelegd om de vele honderden Luikse bubbels daar te lossen.
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
![]() Ge gelooft dat toch niet, de ganse Brugse markt volledig overrompelt door BUBbels
|
|
|
|
#313 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Bijkomend hebt U het steeds over lidkaarten die toegestuurd worden naar mensen die er niet om gevraagd hebben. Eigenaardig, wij hebben het geld niet voor het rapen van de belastingsbetaler zoals andere partijen, wij financiëren zuinig zelf en dat ten behoeve van U. Dus wij sturen geen gratis lidkaarten op en dan zeker niet naar mensen die niet op een of andere manier daarom gevraagd hebben. Laten we het verhaal afwerken. Als U duidelijk weet wie een lidkaart "tegen zijn zin krijgt", meld het mij, ik zal de persoon met genoegen van onze lijsten schrappen. Dank voor Uw oprechtheid, Rogier. Laatst gewijzigd door BUB : 19 december 2006 om 18:26. Reden: bijlage vergeten |
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
Schepen
|
Inderdaad, wanneer Ruben Cottenjé de Dauphin, op 21 juli 2005 (Belgische Nationale Feestdag) optrad op de markt van Brugge, was er 10.000 man...
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welnu, blijkbaar weet Patriot! met welke plaatselijke verantwoordelijke die man heeft gebeld en wie die man juist is. Die man heeft niet "tegen zijn zin" een lidkaart ontvangen, maar is wel iemand die mij wat nieuws doorstuurt van het bubbelfront. Altijd leuk om zo iemand te hebben die door jullie tot lid werd gebombardeerd... Jullie hebben weldegelijk die man, ongevraagd (hij heeft immers niet gebeld en ook niet betaald), een lidkaart toegestuurd. Met bijgeleidende brief. Hij is niet de enige die gratis lidkaarten krijgt bezorgd. |
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ma ja 60 man lijkt mij niet overdreven, maar dat de markt volstond met BUB'ers, da zie ik voor onmogelijk!!
|
|
|
|
#317 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maak de toegang tot die evenement op 21 juli betalend en u zult wat zien. U moet politieke bijeenkomsten met politieke bijeenkomsten vergelijken. Vergelijk eens de IJzerwake met een partijgeboden 1 mei-viering. Of de IJzerwake met een van jullie BUB-partijbijeenkomsten. Of een IJzerwake met een partijcongres. Doe dat eens. Dan zult u merken dat de Vlaamse Beweging nog flink wat mensen op de been weet te brengen in tegenstelling tot andere politieke stromingen. |
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Dus geef me de namen van degenen die ten onrechte hun lidkaart hebben ontvangen, dan schrap ik hun lidmaatschap en is dat euvel dan ook ten einde. Ik reken nu op Uw medewerking. |
|
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ook zoals JanVDB het hier zegt, vergelijk politieke bijeenkomsten met politieke bijeenkomsten!!
|
|
|
|
#320 | |
|
Schepen
|
Citaat:
|
|
|